AxBard


Axbard
 Share

Recommended Posts

Personen

Mand

37 år

Jeg har trænet i gennem en del år men med meget forskellig intensitet. Da jeg var i teenage årene, trænede jeg primært arme og bryst med stor entusiasme. Mit træningsprogram og tilgang til træning var mildeste talt ikke specielt fornuftig. Jeg løb samtidig en del med typiske ture mellem 5-20 kilometre flere gange om ugen. Fra et sundhedsmæssigt synspunkt var det nok ikke en ren katastrofe.

Senere blev min tilværelse fyldt op med de ting som der nu en gang presser sig på når voksenlivet med alle dets komplekse krav banker på. Jeg trænede regelmæssigt men nok omkring 1 gang om ugen. Nok til at holde de værste skavanker væk men bestemt ikke nok. De seneste år har jeg kunne mærke hvordan en stresset hverdag kombineret med den manglende strukturerede træning og den snigende alder i høj grad er begyndt at påvirke mit helbred. Derfor har jeg erkendt at træningen skal opprioriteres.

Det primære mål for min træning bliver således at opnå forbedret velvære og indirekte en forbedret sundhed. Da velvære og sundhed er svært kvantiserbare størrelser, vil jeg på sigt lægge nogle umiddelbart målbare delmål ind. Således vil jeg sandsynligvis vælge nogle styrke/hypertrofi inspirerede delmål ind som jeg kan stræbe efter, med det forbehold, at disse mål aldrig (bevidst) bliver på bekostning af sundhed eller velvære.

Midlerne vil i første omgang være at sørge for at træningen bliver lagt i nogle relativt faste rammer. Dvs sørge for at styrketræne 3 gange om ugen, og siden hen supplerer med cardio træning i form af enten løb eller på min motionscykel og måske (!) noget svømning.

Det bliver her vigtigt at finde en balance, således at træningen bliver en vigtig del af mit liv, men ikke bliver mit liv! Det bliver også en afvejning af om min krop siger fra fordi den vitterlig skal have en pause eller den siger fra fordi den blot hellere vil ligge på divanen i godt selskab.

Jeg har i en periode fuldt med på flere motions-sider, og har erkendt at Motion-Online med dets mangfoldige bidragydere er det sted jeg føler mig bedst tilpas. Denne log vil blive et supplement til min lille slidte notesblok, hvor jeg utrætteligt (?) noterer mine træningsmæssige bedrifter, samt mangler på samme. Jeg vil dog ikke i denne log afholde mig fra at skrive om dette og hint hvis det falder mig ind, også (måske især) hvis det ikke er træningsrelevant – så er du kære læser advaret.

Program

Barbell Bench Press (BP)

http://www.exrx.net/WeightExercises/Pector...BenchPress.html

Compound

Push

Pectoralis Major

Legg press (LP):

http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadri...45LegPress.html

Compound

Push

Quadriceps

Benytter også Technogym et sted, hvor vinklen ikke er 45 grader, men derimod 0 grader (afhængig af koordinatsystemets definerede orientering).

Cable Lying Legg Curl (LC):

http://www.exrx.net/WeightExercises/Hamstr...ingLegCurl.html

Isolated

Pull

Hamstrings

Underhand Chin-up (UCU):

http://www.exrx.net/WeightExercises/Latiss...handChinup.html

Compound

Pull

Latissimus Dorsi

Trices dips (dip):

http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/ASTriDip.html

Compound

Push

Triceps Brachii

Barbell Bent over Rows (BOR): http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGe...entOverRow.html

Compound

Pull

Back general

Barbell Military Press (MP):

http://www.exrx.net/WeightExercises/Deltoi...itaryPress.html

Compound

Push

Anterior Deltoid

Hyper extension (HE):

http://www.exrx.net/WeightExercises/Erecto...rextension.html

Compound

Pull

Erector Spinae

Bemærkninger til programmet:

A) Den manglende squat (SQ)

Jeg har i mange år døjet med smerter i det venstre knæ. Nogle gange fremkommer disse smerter tilsyneladende uden udefrakommende påvirkninger. Ved SQ træning var smerterne til gengæld helt sikre på at opstår. Jeg troede i en periode at det blot var et spørgsmål om at vænne benene (knæet) til denne belastning, hvorfor jeg i en periode på flere måneder sørgede for blot at indøve bevægelsesmønstret uden nævneværdig belastning. Dette gik for så vidt udmærket indtil hver gang jeg øgede vægten til over 50 kg, så gik det galt med stærke smerter i knæet. Min fornemmelse var at knæet begyndte at vandre sandsynligvis pga. dårlig teknik. Dette kan jeg til gengæld i højere grad kontrollerer ved at benytte LP. På sigt vil jeg forsøge at indfører SQ igen, men først når jeg føler at knæet opfører sig eksemplarisk efter en længere periode med LP/LC.

B) Manglende dødløft (DL).

Det er naturligvis ikke forbigået min opmærksomhed efter at have fulgt med fra sidelinien her på MOL, at dødløft bør indgå i et fornuftigt program. Desværre har jeg i mange år haft meget bøvl med min lænd. Jeg får relativt let smerter i den nedre del af ryggen, primært ”midten” af lænden, men til tider også lidt højere op, dog her i både højre og venstre side. Da mit fokus er på sundhed og kun sekundært på styrke og udseende, føler jeg ikke at DL er en første prioritet i mit program. Efter at jeg er begyndt at kører HE føler jeg dog en bedring i min lænd. Helt arbitrært har jeg besluttet mig for at begynde at indøve DL bevægelsesmønsteret når jeg kan tage i størrelsesordenen 3 sæt HE med fornuftig vægt, f.eks. Body weigth (BW) plus 15 kg uden nogle problemer under udførelsen af øvelsen samt tiden efter øvelsespasset..

C) UCU versus CU.

Chin-ups (CU) vil i denne kontekst være defineret som værende med underhåndsgreb.

Valget af Underhand Chin-ups versus Chin-ups er relativt simpelt, idet jeg får nogle stærke vedvarende smerter i mine underarme ved almindelige CU. CU går muligvis mere specifikt i Latissimus Dorsi end UCU, men da jeg i forvejen er så svag i denne øvelse, kan jeg bestemt sagtens mærke effekten af øvelsen.

D) Kommende øvelser.

Et fornuftigt mave-program vil også blive lagt, sikkert med stor inspiration i allerede eksisterende programmer.

Rotator cuffen bør sandsynligvis også trænes således at jeg ikke bliver frataget glæden ved at tage dips. Dette vil blive indført løbende når overskuddet og tiden til at sætte sig ind i disse øvelser kommer.

Afsluttende bemærkning

Det er min fornemmelse, at med ovenstående forbehold, så ligner mit program et standard full-body program.

Programmet vil blive kørt i en periode inden modifikationer bliver indført, men kommentarer til programmet modtages naturligvis meget gerne.

Progression

Programmet bliver kørt i den rækkefølge som det står listet i det ovenstående

Programmet er tænkt som et full-body program.

Progressionen er ikke på nuværende tidspunkt lagt fast som en fast procent-stigning. Det primære mål lige nu er at vende mig til den arbejdsbelastning som træningsprogrammet udsætter min krop for (work load?) samt sikre mig at jeg kører øvelserne korrekt.

Ydermere, fornemmer jeg at en relativ sikker bestemmelsen af f.eks. 5 rep, 10 rep og 15 rep i alle øvelser stadigvæk er behæftet med for stor en usikkerhed grundet manglende teknik og forsigtighed ved udførelse af programmet. På sigt vil dette muligvis blive fastlagt på en mere rigoristisk facon.

I stedet er jeg startet med at kører en progression ”light” version

2 uger, vægt der tillader 12-15 repetitioner

2 uger, vægt der tillader 07-10 repetitioner.

2 uger, vægt der tillader 03-05 repetitioner.

1 uge med de-conditionering.

De præcise vægte er, jf. ovenstående, IKKE checket ved nøje fastlagt tests, hvorfor jeg forventer at især de første runder af programmet, vil bære præg af en vis famlen efter det rigtige niveau.

Nomenklaturen vil være som følger

A x B

A: Repetitioner

B: Vægt i kg

Epilog

Således er min nye log blevet indviet. Jeg har netop holdt en uges deconditionering delvist fordi min krop i den grad var udkørt efter 6 ugers træning og fordi begge de centre som jeg frekventerer holder lukket/super nedsat åbningstid. Jeg glæder mig nu efter denne uge til at komme i gang igen.

Denne indvielse blev væsentlig længere end tiltænkt og jeg tror godt at jeg kan love at kommende indlæg ikke vil blive af samme længde.

Kommentarer vil i høj grad blive værdsat.

Med disse ord vil jeg sætte mig ud og nyde de sidste af solens stråler.

Mvh,

AxBard

Edited by Axbard
Link to comment
Share on other sites

:4thumbup:

Velkommen til min kære "Ridder" det var vel nok en super god indledning på en log og jeg kan slet ikke forklar hvor meget det glæder mig du nu har din egen log.

Tillykke med den og gid du må få rigtig mange glæder her på MOL.

Klem og de varmeste tanker.

Link to comment
Share on other sites

Hej Jeanette,

Tusinde tak for den varme velkomst - det luner gevaldigt :smile:

Jeg "truede" jo med at en log fra undertegnede ville dukke på et tidspunkt.

Mit træningscenter holder åbent mellem ca 8 og 15, så det kræver mere end almindelig god planlægning at kunne passe sin træning.

Ved at tage fra arbejdet midt på dagen, lykkedes det mig således at træne i går, hvorefter jeg tog på arbejde igen. Dette er naturligvis en fuldstændig upraktisk løsning, som nok sætter en dæmper på træningsindsatsen her i sommertiden

Onsdag 2005 07 06

BP

15 x 52.5

15 x 64.5

14 x 64.5

11 x 64.5

LP

14 x 140

10 x 180

10 x 180

Begge knæ begyndte at smerte allerede ved de 140 kg

LC

12 x 35

UCU

11 x BW

06 x BW

Dip

19 x BW

15 x BW

BOR

12 x 32

12 x 32

MP

14 x 32

14 x 32

HE

14 x BW

15 x BW

Abs

15 x 55

14 x 55

Træningen bar i høj grad præg af at den eneste væske jeg havde indtaget hele dagen var kaffe - jeg var i den grad dehydreret.

Vejret lagde som sædvanelig op til at der kunne indtages is med friske jordbær. Det bør måske i parantes bemærkes at jeg kan finde en undskyldning til hver en tid der legitimerer is-indtag. Jeg vil ikke afvise at jeg er ude i et decideret is-misbrug. Burde muligvis melde mig ind i "Anonyme Isoholikere"

Hej, jeg hedder AxBard og jeg har ikke spist en Magnum i 37.21 timer

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

For sjovt bladrede jeg i gennem for at finde log’en – helt tilbage på side 9 er man forvist.

Pragtfuldt med det dejlige vejr. Da min chef har antydet at de 3 ugers ferie som jeg havde planlagt, nok ville passe særdeles dårligt, har jeg af mit hjertes godhed aflyst ferien. Til gengæld havde jeg absolut ingen skrupler ved at ringe i dag og sige at solen skinner så I ser mig ikke i dag. Det gav mig en chance for at sidde bag computeren og få opdateret gårsdagens træning (gad vidst om det kan fortolkes som en klokkeklar fejlprioritering?).

Varmen har i øvrigt den lidt kedelige indflydelse at jeg absolut ingen appetit har i løbet af dagen. Selvom jeg forsøger at indtage hele mit kaloriebehov ved hjælp af is så kniber det gevaldigt og kiloene sniger sig ned af. Med mit held er det såmænd nok kun muskler der ryger.

Så lykkedes det endelig at få trænet igen – de ualmindelig hårdt ramte sommeråbningstider gør det særdeles vanskeligt at få trænet regelmæssigt.

Mandag 2005 07 11

BP

15 x 50

14 x 65

12 x 65

07 x 65

LP

15 x 125

14 x 150

14 x 150

Allerede ved andet sæt gjorde mit højre knæ ondt og jeg besluttede mig for at tage det roligt med benene

LC

Maskine manglede midlertidigt

UCU

09 x BW

06 x BW

Dip

Stativ manglede, så jeg forsøgte mig med french tricep press, en øvelse som jeg ikke har lavet i maaaange år.

French tricep press

10 x 30

10 x 30

10 x 30

BOR

15 x 30

12 x 30

MP

15 x 30

15 x 30

HE

Maskine manglede midlertidigt

Det var dejligt at få trænet, men den manglende mad i løbet af dagen kombineret med den høje temperatur gjorde at der bestemt ikke var meget overskud. Men pyt med det, der blev trænet og DET var dejligt.

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Selvom vejret var godt igen i dag, så var varmen dog alligevel reduceret tilstrækkeligt til at min appetit var begyndt at vende tilbage, og det lykkedes mig at spise frokost. Dette havde helt klart en god indflydelse på min træning, da mit overskud var væsentligt større end i forgårs hvor det gav bonuspoint blot at dukke op til træning.

Onsdag 2005 07 13

BP

15 x 50

15 x 65

12 x 65

07 x 65

LP

15 x 125

14 x 175

14 x 175

Ved første sæt begyndte mit højre knæ helt rutinemæssigt at gøre ondt igen, og jeg ville ikke belaste det for meget, hvorfor jeg droppede LC

UCU

11 x BW

07 x BW

04 x BW

Dip

15 x BW

14 x (BW + 5)

15 x (BW + 5)

BOR

15 x 30

13 x 35

11 x 35

Det er helt tydeligt at det ikke er ryggen men min arme der forhindrer at jeg kan lave flere gentagelser. Skal overveje om rækkefølgen i mit program er hensigtsmæssig.

MP

15 x 30

13 x 35

11 x 35

French tricep press

10 x 30

10 x 30

HE

13 x BW

13 x BW

Lænden var stiv og ikke særlig samarbejdsvillig.

I centeret var der en ung kvinde og mand til træningen, sandsynligvis et kærestepar. Det var ret fascinerende at se hvordan hun trænede lunges, squat, BP etc, med vægte som jeg ikke er sikker på at jeg kunne løfte, hvis ellers jeg udførte de øvelser. Jeg ved her fra MOL at der bestemt findes kvinder som i den grad træner i gennem, men at se en selv er lidt som at se Batman i virkeligheden :smile: .

Da jeg kom hjem skulle jeg have mit proteinpulver. Jeg havde fået en ny bøtte pulver og stor var min glæde da jeg opdagede at den opløstes nemmere i vand end den tidligere. Denne feature er ikke noget man skal undervurderer når ens opvaskemaskine er en AxBardOmatic. Desværre havde jeg tilsyneladende krydset den forkerte smagsvariant af da jeg bestilte pulveret. Jeg havde tænkt mig at jeg skulle have chokolade, men havde vist krydset karamelliseret gnu af. Det VAR en kulinarisk oplevelse, som jeg vil have glæden af 2 kg – 35 gram endnu.

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Hej Rommel,

Mange tak for den venlige hilsen. Du og andre skal være mere end almindelig velkommen til at besøge min lille virtuelle virkelighed og komme med kommentarer, forslag til ændringer mm.

Havde fejldisponeret tiden fuldstændigt, hvorfor programmet skulle reduceres. Jeg havde desuden glemt min lille sorte notesblok hvorfor det bliver gengivet efter hvad min aldrende hjerne kan genkalde (så hvis jeg skriver at jeg tog 250 kg i BP så bær over med denne træningssession :laugh: )

Fredag 2005 07 15

BP

15 x 50

15 x 65

15 x 65

10 x 65

LP

15 x 110

15 x 175

15 x 175

Højre knæ ømt – sædvanlige historie

LC

Sprunget over

UCU

12 x BW

10 x BW

Det er nok det bedste jeg har præsteret nogensinde

Dip

15 x BW

14 x (BW + 5)

14 x (BW + 5)

French tricep press

12 x 30

BOR

Sprunget over

MP

Sprunget over

HE

15 x BW

15 x BW

Alt andet lige, en fornuftig træningsomgang

Jeg ønsker MOL en herlig weekend.

Mvh,

AxBard

Edited by Axbard
Link to comment
Share on other sites

Mandag 2005 07 18

Havde kun drukket 2 kopper kaffe, og derfor var jeg ikke så dehydreret som jeg har været de sidste gange.

BP

15 x 50

13 x 65

11 x 65

09 x 65

LP

15 x 125

15 x 175

15 x 175

Ondt det samme sted ved højre knæ som altid. Det er ca 1-1½ cm under knæskallen. Min viden om anatomi er stort set ikke eksisterende. Jeg må have checket om det er det punkt hvor musklerne fæstnes. Hvis det er, vil løsningen måske være at blive ved med at køre med lave(re) vægte end nu, og håbe at problemerne løser sig selv? Desværre har jeg været nede af den vej, og jeg syntes ikke det hjalp. Har også forsøgt mig med Glucosamin, men indflydelsen af dette kunne heller ikke registreres.

LC

15 x 35

15 x 40

Ny maskine, så vægtangivelsen kan overhovedet ikke sammenlignes med tidligere sæt.

UCU

11 x BW

07 x BW

07 x BW

05 x BW

Tror at jeg skal forsøge at stoppe en gentagelse før, da den sidste ER forced. Desværre er jeg ret uregelmæssig med denne øvelse. Den ene dag kan jeg tage 12, næste dag kun 10, hvilket gør det lidt svært at vurdere hvornår kroppen bare er doven og hvornår den simpelthen ikke kan mere.

Dip

18 x BW

13 x (BW + 5)

14 x (BW + 5)

French Tricep Press (FTP)

15 x 30

13 x 30

BOR

13 x 30

13 x 30

MP

15 x 30

HE

15 x BW

13 x BW

13 x BW

Total tonage, når rub og stub bliver taget med uden smålig skelen til om det er med vægte eller kropsvægt: 22.390 Ton

Denne gang havde jeg taget mit druesukker og mit karamelliserede gnu-pulver med, som jeg kunne sidde og drikke i omklædningsrummet.

På vej hjem i bilen erkendte jeg at da min benzintank snart er tom, må jeg heller få aftalt en tid hos min bankrådgiver, så jeg kan høre om jeg kan få bevilliget et lån til at få fyldt benzin på – de priser er jo absurd høje. Man får vel snart benzinen i små fancy parfumeflasker - livsstilsbenzin :smile:

Med disse ord, ønsker jeg MOL en god dag

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 2005 07 19

Fik støvet den gamle motionscykel af og fik startet let op. Desværre har jeg ikke nogen pulsmåler til rådighed, idet den efterhånden har opgivet ævred.

Således kan jeg ikke afstemme min træning efter intensitet, men bliver foreløbig nødt til at benytte andre parametre til at sammenligne min træning. Jeg har valgt tid, hastighed samt level.

Hastighed: 30 km/t

02 min – level 0

10 min – level 2

01 min – level 0

01 min – level 2

01 min – level 0

Total tid: 15 min.

15 minutter på en motionscykel må vel næsten berettige mig til at være superspinner på linie med alle de andre ualmindeligt dedikerede spindingsentusiaster her på sitet? :laugh:

Denne gang var det mit venstre knæ der gjorde ondt. Hvis nogle ser et par velfungerende knæ der er til salg, er jeg ikke uvildig til at give et bud :wink:

Det er utroligt som træning kan få min krop til at geare ned. Jeg var temmelig stresset (en kombination af arbejdsmæssige og hjemlige faktorer) da jeg sent om aftenen besluttede mig for at sætte mig op på cyklen. Efter blot 15 minutter, hvor jeg i parentes bemærket hev efter vejret, var dampen gået af, og jeg kunne slappe helt af. Jeg har oplevet det før, men ofte giver jeg mig ikke tid til at gøre det – stof til eftertanke.

Hav en god dag

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 2005 07 20

Havde en aftale, så jeg skulle skynde mig gevaldigt for overhovedet at have en chance for at træne. Mao, et stærkt reduceret program.

BP

15 x 40

15 x 65

11 x 65

LP

15 x 130

15 x 180

15 x 180

Sædvanlige knæ problemer. Må få checket om det er muskelhæfterne eller det kan tilskrives noget andet. Hvis problemet skal løses, skal årsagen først fastslås.

LC

Droppet grundet tidspres

UCU

09 x BW

06 x BW

Holdt med stor sandsynlighed alt for korte pauser, hvorfor antallet af repetitioner er så lavt.

BOR

Droppet grundet tidspres

MP

Droppet grundet tidspres

HE

13 x BW

13 x BW

Abs

Maskine

Total tonnage: 16.5 Ton

Alt i alt et træningspas på 28 minutter, hvilket må siges at være ret kompakt

I omklædningsrummet var jeg overbevist om at jeg kunne se en muskel, men da jeg glædesstrålende kom hjem for at fremvise vidunderet havde jeg tilsyneladende forlagt den, for den var ikke til at finde igen :tongue:

Købte en fedttang for et par måneder siden for at kunne måle min fedtprocent. Dette fik jeg selvfølgelig aldrig gjort. Tog mig endelig tiden her til morgen da jeg alligevel ventede på at badet blev ledigt :wink:

Benyttede Jackson & Pollocks 3-punkts måling:

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae...punkts_maaling/

Den er tilsyneladende bedst for folk med en relativ lav fedtprocent, hvorfor jeg muligvis ikke er i den målgruppe. Fordelen ved lige præcis denne måling er at jeg kan foretage målingerne selv idet punkterne er nemme at komme til.

Morgenvægt: 79.8 kg

Bryst fold: 10 mm

Mave fold: 18 mm

Lår fold: 09 mm

Fedtprocent: 12 %

Da målingen undervurderer fedtprocenten ligger jeg nok et eller andet sted mellem 12 og 15 %? Vel alt andet lige en acceptabel fedtprocent – ikke prangende på nogen som helst måde, men heller ikke i farezonen.

Af fuldstændig irrelevante ting, men som gjorde et stort indtryk på mig her til morgen, var et syn som mødte mig da jeg kom ud af hoveddøren. To fugle tumlede rundt på jorden, mens fjer fløjtede rundt i luften. Da jeg kom ud forstyrrede jeg naturligvis, hvorefter parret skiltes, og det viste sig at den ene fugl var en rovfugl og den anden var en lettere fortumlet due. Rovfuglen fløj op i et træ og skældte ud på verden og i særdeleshed på mig, mens duen flaksede ind i et buskads, hvor jeg er ret sikker på at den tændte en smøg og nappede en hurtig sjus for lige at få styr på nerverne :tongue:

Jeg vil tro at rovfuglen var en falk af en art – den lignede til forveksling en tårnfalk

http://www.rovfugle.dk/falke/falkeside1.htm

Med forbehold for mine ornitologiske observationsevner.

Med disse ord, ønsker jeg jer, mit virtuelle broderskab, en velsignet dag

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

I omklædningsrummet var jeg overbevist om at jeg kunne se en muskel, men da jeg glædesstrålende kom hjem for at fremvise vidunderet havde jeg tilsyneladende forlagt den, for den var ikke til at finde igen  :tongue:

:laugh::laugh:

Ja, de sjufter stikker dælme af før man når at reagere :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hej Kuldskær,

Mange tak for den venlige hilsen - du skal til enhver tid være velkommen til at kigge, komme med råd og ændringsforslag mm.

Jeg er skam fra tid til anden inde i din log og er imponeret over den træningsindsats som du lægger for dagen.

Hav en god dag.

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik ikke trænet i fredags. Flere af mine kollegaer havde haft noget kvalme og svimmelhed og det var så min tur i fredags.

Til gengæld fik jeg trænet søndag. Programmet var ikke et fuldt program. Det AxBardske hjem har en del ting at gruble over. Som regel lykkedes det at overbevise os selv om at det nok skal gå, men denne weekend var humøret sort. Overskuddet til hård træning var derfor ikke tilstede.

Søndag 2005 07 24

BP

15 x 20

15 x 50

10 x 70

08 x 70

07 x 70

LP

15 x 125

15 x 190

15 x 190

Skal virkelig passe på at jeg ikke låser knæet.

LC

Sprang over

UCU

08 x (BW+5)

08 x (BW+5)

Dip

15 x BW

14 x (BW+10)

09 x (BW+10)

BOR

Sprang over

MP

Sprang over

HE

13 x (BW+5)

13 x (BW+5)

Abs

Par sæt maskine

Total tonnage: 19.5 Ton (hvoraf 2.6 ton var på abs-maskine, så de tæller vist ikke rigtig med).

Ikke antydning af nogle muskler denne gang – jeg skræmte dem nok væk sidste gang :tongue:

For lige at lave en (foreløbig?) epilog på AxBards ornitologiske hjørne. Senere på dagen efter at jeg havde set en due blive angrebet af en falk, så jeg den på et fortov. Den prøvede forgæves at komme på vingerne, men sammenstødet med falken havde tydeligvis skadet den så kraftigt at dette ikke var muligt. Hvis ikke falken får den så er der helt sikkert en kat der får en nem lille snack.

Jeg så også en lille gnaver og tænkte ”nej hvor sødt, en mus”, indtil jeg kom nærmere og så at det var en rotte der strøg hen over græsplænen. Rotter er nogle intelligente små sataner – der står kasser fra et rottefængerfirma, men de lokker åbenbart ikke rotterne til sig. Hvor er min tårnfalk når jeg har brug for den? :dry:

Vi købte et digitalkamera i weekenden. Digitalkameraer er smarte, men jeg synes nu at de billeder som der bliver taget af mig ikke er nær så gode som de billeder der blev taget af mig for 20 år siden på et oldgammelt analogkamera :wink:

Hvis jeg ser en muskel igen, så har jeg en chance for at forevige den – så har jeg noget at varme mig ved når jeg når støvets år (hvilket er et misvisende udtryk når jeg tænker på hvordan jeg boede de første år efter jeg flyttede hjemmefra – livet var kort til rengøring).

Jeg havde egentlig lovet min chef at jeg godt kunne aflyse min ferie i denne omgang, men jeg kan mærke at jeg bliver nødt til at tage nogle dage. Så med mindre alt går galt på arbejdet, så holder jeg sgu’ næste uge fri.

Det MOLske broderskab ønskes en velsignet dag

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 2005 07 26

Er ikke på toppen pt. har ingen energi og overskud, så det giver plus i min bog overhovedet af få trænet.

BP

15 x 40

09 x 70

09 x 70

06 x 70

LP

10 x 125

15 x 190

15 x 190

Højre knæ ømt, men smerten fortsatte i det mindste ikke efter at jeg stoppede med øvelsen. Måske er der håb endnu.

LC

Sprang over

UCU

7 x (BW+5)

5 x (BW+5)

Dips

15 x BW

12 x (BW+10)

12 x (BW+10)

BOR

Sprang over

MP

Sprang over

HE

10 x (BW+5)

10 x (BW+5)

Lænden begyndte desværre at brokke sig – jeg var ellers begyndt at tænke på om jeg skulle lægge an til at indøve DL i den kommende tid.

Abs

3 sæt i maskine

Total tonage: 20.1 Ton (rub og stub)

Spiste mit gnu-pulver, drak mit sukkervand og tog så godt udmattet hjem.

Træning sent på aften passer bedst rent planlægningsmæssigt idet jeg på det tidspunkt har nået alle de ting som jeg forventer at nå den dag. Men desværre er kræfterne ikke altid nok til at udføre det, som jeg forventer at kunne udføre i mit trænings sæt. Et andet problem er at jeg har ofte svært ved at sove når jeg kommer sent hjem fra træning. Måske dette kan ændres ved at dele dagen op på en anden måde? Det må jeg kigge på.

Tror også jeg bliver nødt til at kigge på min kost igen – jeg tror ikke den er forfærdelig da jeg spiser mange grøntsager, frugt, fedtfattigt kød, vitaminpiller osv. Jeg har på fornemmelsen at jeg ikke får nok energi i løbet af dagen og at jeg ikke får energien på de tidspunkter som ville være bedst.

Jeg tror det er godt at jeg skal holde noget ferie alligevel for jeg kan virkelig mærke at jeg trænger til at slappe lidt af. Jeg overvejer endda at lade være med at checke mails i de næste 1½ uge :smile:

Da jeg kom hjem vrimlede det med tudser/frøer. Jeg måtte virkelig hele tiden kigge ned og sikre mig at jeg ikke trådte på en af dem :blink:

Hav en god dag derude.

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Total tonage: 20.1 Ton (rub og stub)
Fed måde at regne ud hvor meget jern du har rykket rundt med?! :laugh: :4thumbup:
Jeg tror det er godt at jeg skal holde noget ferie alligevel for jeg kan virkelig mærke at jeg trænger til at slappe lidt af. Jeg overvejer endda at lade være med at checke mails i de næste 1½ uge  :smile:
Det tror jeg også er godt ... det lyder ihvertfald som om du trænger til det! :smile: Ferie ... der skal man hverken checke mails, se nyheder eller checke telefonsvarer - der er en grund til det hedder ferie! :w00t: (eller også er der en grund til, at folk nogengange synes jeg lever lidt i en osteklokke :raisebrow::laugh: ).
Link to comment
Share on other sites

Hey du!

Synes lige jeg ville kigge forbi, og se lidt mere på dig :bigsmile:

Har lige læst din log-indledning. MEGET imponeret. Kunne være sjovt at vide hvad du laver, -noget med systemer??? Du er så struktureret og bevidst, at det da kun kan blive til noget stort. Synes også altid det er dejligt at man lige kan læse lidt bagrund.

Nå, glæder mig til at følge med... skulle man misse noget forståelse ang. forkortelserne er det jo godt at vide at man altid kan finde forklaringerne i toppen :smile:

Kærligste hilsner og god ferie

Sally

Link to comment
Share on other sites

Så er ferien færdig. Det var virkelig noget jeg trængte til. De to første dage sov jeg 10 om natten – til gengæld sov jeg til middag. Det lykkedes mig ikke at undgå at checke mails, men jeg svarede stort set ikke på nogle, så strømmen af mails var ikke uacceptabel.

Long Tall Sally og Kuldskær – tusinde tak for jeres indlæg – kommentarer senere.

Lidt træning fik jeg da udført som listet forneden.

Lørdag 2005 07 40

Motions-cykel

Nomenklatur (Min x Level x Velocity)

02 x 00 x 30

13 x 02 x 30

02 x 00 x 30

02 x 02 x 35

01 x 00 x 20

01 x 02 x 35

01 x 00 x 20

Søndag 2005 07 31

BP

10 x 20

10 x 50

08 x 70

08 x 70

LP

13 x 140

14 x 190

13 x 190

UCU

07 x (BW+5)

05 x (BW+5)

HE

13 x (BW+5)

13 x (BW+5)

Total tonnage: 11.9 Ton (rub og stub)

Mandag 2005 08 01

Motionscykel

Nomenklatur: (Min x Level x Velocity)

02 x 00 x 25

13 x 02 x 30

02 x 00 x 25

2½ x 02 x 35-37

01 x 00 x 25

½ x 02 x 35-36

Onsdag 2005 08 03

BP

15 x 40

07 x 70

05 x 70

10 x 60

LP

15 x 130

14 x 190

14 x 190

12 x 170

LC

10 x 40

09 x 40

UCU

10 x (BW+5)

07 x (BW+5)

08 x BW

BOR

12 x 30

13 x 30

MP

15 x 30

15 x 30

Dip

10 x BW

12 x (BW+10)

10 x (BW+10)

HE

12 x (BW+5)

15 x (BW+5)

10 x (BW+5)

Abs

16 x 55

15 x 55

15 x 60

Total tonnage: 25.3 Ton (rub og stub)

Torsdag 2005 08 04

Motionscykel

Nomenklatur: (Min x Level x Velocity)

02 x 00 x 25

13 x 02 30-32

02 x 00 x 25

02 x 02 x 33-34

01 x 00 x 20

Fredag 2005 08 05

BP

15 x 50

06 x 70

05 x 70

11 x 60

LP

15 x 130

15 x 190

14 x 190

13 x 170

LC

Sprang over – havde ondt i lænden pga noget møbelflyttearbejde tidligere på dagen

UCU

09 x (BW+5)

06 x (BW+5)

09 x BW

BOR

10 x 10

13 x 30

12 x 30

MP

15 x 30

Stoppede da ondt i lænden

Dip

15 x BW

Stoppede da ondt i lænden

HE

15 x BW

15 x BW

15 x BW

Lav vægt pga lænden

Abs

15 x 55

13 x 55

Total tonnage: 21.6 Ton (rub og stub)

Fik da lavet lidt i min ferie. Pga min egen og måske især pga træningscentrenes ferie har min træning ikke været helt optimal i de sidste 1½ måned. Egentlig har jeg mest lyst til at tage en uges deconditionering og så starte forfra på næste mandag. Men da jeg den næste måned har en del deadlines som jeg skal nå ved jeg at det bliver svært at nå at træne alle de gange som jeg gerne vil. Derfor vil jeg blot forsøge at holde skruen i vandet den kommende måned og så se hvad status er når jeg kommer ud på den anden side :smile:

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Første dag tilbage på arbejde – jeg tror at jeg nåede at sidde på mit kontor lidt under ½ time, ellers skulle jeg til møder med forskellige mennesker hele dagen.

Da jeg kom hjem var jeg selvfølgelig helt oppe at køre og havde svært ved at koble af, hvorfor jeg tænkte at en hurtig omgang på den trofaste motionscykel ville være en god ide :smile:

Mandag 2005 08 09

Motions-cykel

Nomenklatur: (Min x Level x Velocity)

02 x 00 x 25

12 x 02 x 30-32

01 x 03 x 32-33

01 x 00 x 23

01 x 02 x 35-36

01 x 00 x 20

Efter denne omgang så kom den indre ro tilbage og jeg var til at være i stue med igen :wink:

Jeg er i bedre form end jeg frygtede, men i langt dårligere form end jeg havde håbet – dette vil helt sikkert blive bedre.

Jeg genså filmen Constantine, denne gang på DVD (http://constantinemovie.warnerbros.com/). Historien er ikke specielt dybsindig men den desillusionerede djævleuddriver Constantine, spillet ganske glimrende af Keanu Reeves, appellerer ganske simpelt til den dystre side i mig. Visuelt er filmen flot, og jeg finder det bemærkelsesværdigt at endnu en af dette års filmoplevelser (for mig) igen var baseret på en tegneserie, i dette tilfælde DC Comics tegneserien Vertigo Hellblazer – en tegneserie som jeg i øvrigt ikke kendte. Der har, så vidt jeg ved, ikke været megen opmærksomhed på denne film, hvilket jeg egentlig synes er synd. Især når man tager i betragtning hvor meget bevågenhed en film som Star Wars fik – en film som i mine øjne ganske simpelt rangerer som en af de seneste års værste film på både plot og skuespilsiden.

Hav en god dag ude i den virtuelle og den virkelige verden.

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share