Lyskebrok...


henke
 Share

Recommended Posts

Hej Mol!

Jeg lider af lyskebrok, det gør på ingen måde ont, slet ik under træning. Mit lyskebrok har jeg haft siden jeg var helt lille, men er blevet værre med tiden. I øjeblikket ser det ret slemt ud og skal opperares for det snart, da det har bredt sig til pungen.

Vil rigtig gerne høre hvilke erfaringer folk med lyskebrok har haft efter opperationen.., her tænker jeg på hvornår man ka påbegynde sin styrketræning igen???

Håber på svar..

Link to comment
Share on other sites

Nu virker det lidt voldsomt (dumt :wink: ) at du har haft det i mange år og først da det breder sig til pungen, tager du det alvorligt og bestiller en operation.

Når problemet er så stort som du antyder, tør jeg ikke gætte på hvor lang din sygemelding bliver, men jeg kan fortælle hvad der skete for mig.

Dobbeltsidet lyskenbrok. Ikke særlig voldsomt. Blev opereret ½ år efter at jeg første gang blev opmærksom på "problemet". Får stillet 10 dages løftefri i udsigt, da det kun er det udvendige sår der skal hele. Selve udbedring af hullet i bugvæggen er for så vidt klar med det samme efter indsættelse af nettet.

Da jeg vågner efter narkosen får jeg at vide at min bugvæg IKKE var gennembrudt men at den var svag. Deraf udposningen. Operation og udbedring var præcis som ved brok men nu skulle jeg være sygemeldt i 6 uger istedet. Atså strikt løfteforbud af alt tungere end 1 liter letmælk fra mavehøjde.

Kendte engang en, der blev opereret for tekstikel-brok. Han humpede rundt i joggingbukser i ugevis.

Link to comment
Share on other sites

Ja okey, d skal lige siges at jeg ik har følt mig særlig velinformeret på området for lyskebrok. :raisebrow:

Det var meningen jeg skulle have været oppereret da jeg var helt lille, men lægen på sygehuset mente dengang at min lyskebrok kunne gå væk med alderen.

Har kun hørt fra mine læger at der intet farligt er ved lyskenbrok, har skam været til læge for nogle år tilbage, og han sagde det ikke var noget problem at blive oppereret men at der intet farligt var ved lyskenbrok!, Derfor kunne jeg ik se hvorfor jeg skulle blive opereret da det stadig kun var et synsmæssigt problem for mig..

Men da jeg var til lægen (min nye læge) her sidste gang anbefalede han mig at blive opereret, og først her blev jeg gjort opmærksom på hvilke sener det kan give at ha lyskebrok!...

Er dog blevet væsentlig klogere på området for lyskebrok efter selv at have læst om det..

Men vil stadig høre om erfaringer fra efter opperationer..

Link to comment
Share on other sites

Hej Mol!

Jeg lider af lyskebrok, det gør på ingen måde ont, slet ik under træning. Mit lyskebrok har jeg haft siden jeg var helt lille, men er blevet værre med tiden. I øjeblikket ser det ret slemt ud og skal opperares for det snart, da det har bredt sig til pungen.

Vil rigtig gerne høre hvilke erfaringer folk med lyskebrok har haft efter opperationen.., her tænker jeg på hvornår man ka påbegynde sin styrketræning igen???

Håber på svar..

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg blev opereret sidste år for lyskebrok (og jeg ved Playboy også lige er blevet opereret for detsamme) - jeg fik grønt lys til at påbegynde træningen allerede efter 3 uger, dog at jeg skulle starte forsigtigt op i starten - men jeg havde lidt komplikationer med mit, med lidt smerter & ubehag et stykke tid efter, og jeg havde en pause væk fra træning i cirka 2 måneder.

Mit var dog ikke særlig slemt, det var på størrelse med en tennisbold sådan lige over skridtet.

Idag er der absolut ingen problemer, og mærker slet ikke noget til det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share