Træne brystmuskler uden remedier?


Koeffe
 Share

Recommended Posts

Hvordan kan man træne brystmusklerne uden remedier?

Jeg har på nuværende tidspunkt kun håndvægte, men de er for lette til mine bryster (? hehe)...

Jeg har læst om en slags armbøjninger hvor man hopper med armene, og klapper inden man lander. Det kan jeg dog ikke lige hitte ud af... Findes der ikke andre måder man kan træne brystmusklerne på, ved hjælp af ting man lige har ved hånden.

Hjælper alm. armbøjninger ikke lidt på brystmusklerne, eller?

Og hvordan får de den der halvfirkantede form? Bliver de det automatisk når de bliver trænet nok, eller?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du træner for muskelvækst er du i praksis nød til at belaste den pågældende muskelgruppe med tungere og tungere vægte. Så almindelige armbøjninger vil kun i starten give større muskler.

Med lidt fantasi kan du dog belaste øvelsen med mere og mere vægt fx ved at tage en rygsæk på og så fylde i lidt efter lidt.....Mulighederne er mange.

Mht til formen på brystmusklerne er den nøsten 100 % bestemt af din genetik. Se evt nogle af de forskellige "trænede" variationer i billedgalleriet her på MOL.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Køb nogle "push-up stands" - en form for håndtag som tilllader at du kan komme længere ned og derved få mere udspænding på og derved bedre mulighederne for muskelvækst. Men ellers er det rigtigt at du skal træne progressivt, hvis du skal øges din volumen på brystet. Du kan for belativt få penge få meget fint udstyr.

jøjpee :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share