Doping Kontrol i mit Center


Burger-Fluen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tja jeg er lidt delt i dette spørgsmål. På den en side synes jeg at det er op til folk selv at vælge om de vil dope sig eller ej, da det ikke umiddelbart skader andre mennesker. På den anden side giver det sporten et meget dårligt navn og man kan jo stort set ikke sige til nogen at man "bodybuilder" uden at de tror at man er på sprøjten.

Link to comment
Share on other sites

Melder i også naboen når i ser ham køre for stærkt?

Eller når han går over for rødt?

<{POST_SNAPBACK}>

Selvfølgelig skal centeret meldes - det er helt uacceptabelt at der i et åbent miljø foregår brug af forbudte stoffer.

Jeg anser brugen af doping for langt mere alvorlig end dine eksempler. Men, hvis han gentagne gange kører overfor rødt eller kører for stærkt så ingen probs. i det for mig. Dopingmisbrugere doper sig jo heller kun én gang, vel?

<{POST_SNAPBACK}>

Og hvad er dit problem med at andre doper sig? Det er et personligt valg de tager ligesom store dele af befolkningen vælger at drikke kaffe og alkohol eller ryge. :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Tag lige og klap hesten! Så længe doping indtages af folk der ikke bruger det i konkurrencemæssigt henseende kan jeg ikke se nogen grund til at få ondt i røven over det. Og hvad mener du med, at man sponsorere det kriminelle miljø ved køb af AS?

- Der kan godt være der er enkelte individer der doper sig som vælger ikke at stille op i konkurrence. Problemet er bare at nogen af disse individer kan stille op "clean" senere hen og efter mange års steroidemisbrug.

- Anabole steroider er penge lige i lomme på mafiaen, rockere og små-forbrydere (sælgere).

- Anabole steroider skaber et mere forået samfund også udenfor samfundet (i fængslerne).

- Folk der bruger anabole steroider er syge der bør have hjælp for manglende selværd, selvtillid og ikke medicineres med steroider.

- Anabole steroider forøger risikoen for kræft og andre alvorlige sygdomme og nedbryder organerne, hvilket kommer til at koste samfundet dyrt. Steroider er årsag til en række psykiske lidelser såsom depressioner, humørsvingninger som omgivelserne, læs: vi andre skal døje og belemres med.

- Anabole steroider er ganske unødvendigt

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Tag lige og klap hesten! Så længe doping indtages af folk der ikke bruger det i konkurrencemæssigt henseende kan jeg ikke se nogen grund til at få ondt i røven over det. Og hvad mener du med, at man sponsorere det kriminelle miljø ved køb af AS?

- Der kan godt være der er enkelte individer der doper sig som vælger ikke at stille op i konkurrence. Problemet er bare at nogen af disse individer kan stille op "clean" senere hen og efter mange års steroidemisbrug.

- Anabole steroider er penge lige i lomme på mafiaen, rockere og små-forbrydere (sælgere).

- Anabole steroider skaber et mere forået samfund også udenfor samfundet (i fængslerne).

- Folk der bruger anabole steroider er syge der bør have hjælp for manglende selværd, selvtillid og ikke medicineres med steroider.

- Anabole steroider forøger risikoen for kræft og andre alvorlige sygdomme og nedbryder organerne, hvilket kommer til at koste samfundet dyrt. Steroider er årsag til en række psykiske lidelser såsom depressioner, humørsvingninger som omgivelserne, læs: vi andre skal døje og belemres med.

- Anabole steroider er ganske unødvendigt

<{POST_SNAPBACK}>

For en gang skyld er jeg ganske enig med dig. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Tag lige og klap hesten! Så længe doping indtages af folk der ikke bruger det i konkurrencemæssigt henseende kan jeg ikke se nogen grund til at få ondt i røven over det. Og hvad mener du med, at man sponsorere det kriminelle miljø ved køb af AS?

- Der kan godt være der er enkelte individer der doper sig som vælger ikke at stille op i konkurrence. Problemet er bare at nogen af disse individer kan stille op "clean" senere hen og efter mange års steroidemisbrug.

- Anabole steroider er penge lige i lomme på mafiaen, rockere og små-forbrydere (sælgere).

- Anabole steroider skaber et mere forået samfund også udenfor samfundet (i fængslerne).

- Folk der bruger anabole steroider er syge der bør have hjælp for manglende selværd, selvtillid og ikke medicineres med steroider.

- Anabole steroider forøger risikoen for kræft og andre alvorlige sygdomme og nedbryder organerne, hvilket kommer til at koste samfundet dyrt. Steroider er årsag til en række psykiske lidelser såsom depressioner, humørsvingninger som omgivelserne, læs: vi andre skal døje og belemres med.

- Anabole steroider er ganske unødvendigt

<{POST_SNAPBACK}>

For en gang skyld er jeg ganske enig med dig. :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har også snart rundet de 2500 indlæg - det må være på tide :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Melder i også naboen når i ser ham køre for stærkt?

Eller når han går over for rødt?

<{POST_SNAPBACK}>

Selvfølgelig skal centeret meldes - det er helt uacceptabelt at der i et åbent miljø foregår brug af forbudte stoffer.

Jeg anser brugen af doping for langt mere alvorlig end dine eksempler. Men, hvis han gentagne gange kører overfor rødt eller kører for stærkt så ingen probs. i det for mig. Dopingmisbrugere doper sig jo heller kun én gang, vel?

<{POST_SNAPBACK}>

Og hvad er dit problem med at andre doper sig? Det er et personligt valg de tager ligesom store dele af befolkningen vælger at drikke kaffe og alkohol eller ryge. :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Problemet er da helt klart at det danner præcedens for alle de unge fyre som begynder at træner i en alder af 17 og efter nogen tid i centret ser de at en stor del af de "store fyre" doper sig. Jeg synes alt for mange gange at have set en eller anden ung kegle(inkl. egne bekendte) der udtaler at det er den eneste vej hvis man "vil noget med det"(læs: være størrer og/eller stærkere) og desuden ikke tror på folk med en bare rimelig styrke, som siger de aldrig har taget noget. Så ja for pokker, selvfølgelig betyder det noget og selvfølgelig skal det meldes!!!!! (klappede i mine små hænder da de første dopehoveder blev nervøse efter der blev hængt plakater op fra ADD og i sidste ende valgte at træne et andet sted...oh yiiirrrr!!)

Edited by Mayol
Link to comment
Share on other sites

Melder i også naboen når i ser ham køre for stærkt?

Eller når han går over for rødt?

<{POST_SNAPBACK}>

Melder du ikke din nabo hvis han begår pædofili eller sælger stoffer til gadens drenge og piger?

Køber man narko og doping sponserer man det kriminelle miljø.

<{POST_SNAPBACK}>

Tag lige og klap hesten! Så længe doping indtages af folk der ikke bruger det i konkurrencemæssigt henseende kan jeg ikke se nogen grund til at få ondt i røven over det. Og hvad mener du med, at man sponsorere det kriminelle miljø ved køb af AS?

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er det jo tit, at folk på AS har lidt større armbevægelser i centeret end normalt, hvilket jo ikke lige frem bidrager til en god stemning, men man skal også huske på, at flere af de unge og uvidende folk let vil kunne blive fristet til at begynde på en kur, når de ser hvor hurtigt AS-brugerne i det lokale center går frem.

Jeg synes, at folk må gøre, hvad de vil, når de ikke stiller op til konkurrencer, men hvis disse så skulle få lyst til at stille op til konkurrencer, burde det være et krav, at de gør opmærksom på, at de tidligere har indtaget AS. På denne måde kan måde kan man vide, hvem der skal testes mere regelmæssigt end andre.

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes alt for mange gange at have set en eller anden ung kegle(inkl. egne bekendte) der udtaler at det er den eneste vej  hvis man "vil noget med det"(læs: være størrer og/eller stærkere) og desuden ikke tror på folk med en bare rimelig styrke, som siger de aldrig har taget noget.

I dette konkrete tilfælde ligger problematikken i høj grad i at ejeren ikke ligger skjul på det tidligere misbrug og bestemt ikke står af vejen for at vejlede (har tidl. trænet dernede).

Det er det samme hvert forår, "sommerproteinet" tager sit indtog og fyrene i centret bliver en anelse større. Der er en skør fascination af størrelse i det center. Og de bliver så fandens kæphøje når det står på.

Edited by Cache
Link to comment
Share on other sites

Melder i også naboen når i ser ham køre for stærkt?

Eller når han går over for rødt?

<{POST_SNAPBACK}>

Melder du ikke din nabo hvis han begår pædofili eller sælger stoffer til gadens drenge og piger?

Køber man narko og doping sponserer man det kriminelle miljø.

<{POST_SNAPBACK}>

Tag lige og klap hesten! Så længe doping indtages af folk der ikke bruger det i konkurrencemæssigt henseende kan jeg ikke se nogen grund til at få ondt i røven over det. Og hvad mener du med, at man sponsorere det kriminelle miljø ved køb af AS?

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad så når manden skal have nye organer og behandling på vores fælles sygehuse. Synes du det er rimeligt, at sådan en mand skal have lov til at lægge beslag på en masse ressourcer, som kunne havet været brugt et andet sted, når det nu er rimeligt at forestille sig, at han er klar over risici.

Link to comment
Share on other sites

Melder i også naboen når i ser ham køre for stærkt?

Eller når han går over for rødt?

<{POST_SNAPBACK}>

Melder du ikke din nabo hvis han begår pædofili eller sælger stoffer til gadens drenge og piger?

Køber man narko og doping sponserer man det kriminelle miljø.

<{POST_SNAPBACK}>

Tag lige og klap hesten! Så længe doping indtages af folk der ikke bruger det i konkurrencemæssigt henseende kan jeg ikke se nogen grund til at få ondt i røven over det. Og hvad mener du med, at man sponsorere det kriminelle miljø ved køb af AS?

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad så når manden skal have nye organer og behandling på vores fælles sygehuse. Synes du det er rimeligt, at sådan en mand skal have lov til at lægge beslag på en masse ressourcer, som kunne havet været brugt et andet sted, når det nu er rimeligt at forestille sig, at han er klar over risici.

<{POST_SNAPBACK}>

Det eksempel kan du da bruge i masser af tilfælde. Hvad med patienten der drak for meget, røg for meget, levede for usundt, arbejdede for meget hvilket resulterede i en blodprop. Vil du også nægte disse patienter behandling?

Link to comment
Share on other sites

Det eksempel kan du da bruge i masser af tilfælde. Hvad med patienten der drak for meget, røg for meget, levede for usundt, arbejdede for meget hvilket resulterede i en blodprop. Vil du også nægte disse patienter behandling?

Hvis du kan få AS brugerne til at erkende de er syge så ja - så skal de behandles på ligefod med andre. Ellers skal de bagest i køen. Evt må der indføres en form for selvrisiko - det var vist doc holliday der tidligere var inde på det.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Melder i også naboen når i ser ham køre for stærkt?

Eller når han går over for rødt?

<{POST_SNAPBACK}>

Melder du ikke din nabo hvis han begår pædofili eller sælger stoffer til gadens drenge og piger?

Køber man narko og doping sponserer man det kriminelle miljø.

<{POST_SNAPBACK}>

Tag lige og klap hesten! Så længe doping indtages af folk der ikke bruger det i konkurrencemæssigt henseende kan jeg ikke se nogen grund til at få ondt i røven over det. Og hvad mener du med, at man sponsorere det kriminelle miljø ved køb af AS?

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad så når manden skal have nye organer og behandling på vores fælles sygehuse. Synes du det er rimeligt, at sådan en mand skal have lov til at lægge beslag på en masse ressourcer, som kunne havet været brugt et andet sted, når det nu er rimeligt at forestille sig, at han er klar over risici.

<{POST_SNAPBACK}>

Det eksempel kan du da bruge i masser af tilfælde. Hvad med patienten der drak for meget, røg for meget, levede for usundt, arbejdede for meget hvilket resulterede i en blodprop. Vil du også nægte disse patienter behandling?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, folk der lever en livsstil, der tydeligt forøger deres risiko for at udvikle behandlingskrævende symtomer eller livstilsygdomme, burde udsættes for en konsekvens, eksempelvis af højere premie på privat sygeforsikring, hvilket vi desværre ikke har i Danmark endnu. Vi niveaudeler allerede eksempelvis billister i forskellige grupper, hvorfor så ikke gøre det med folk, som lever en livstil der kan belaste vores sundhedsvæsen. For min skyld må folk gøre som de vil, jeg gider bare ikke betale for konsekvenserne af deres tåbelige opførelse. Det er på tide at folk i forhold til sundhedsopførelse lære at tage et ansvar for deres handlinger.

Edited by torito
Link to comment
Share on other sites

Det kan blive et samfundsmæssigt problem at nogle doper sig - hvem betaler hospitalsregningen?

For hvad?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, folk skriver sgu som at folk der tager AS falder om som fluer. Men er der nogen der kan fortælle hvor alle ligene er? :wink:

Nu er det jo tit, at folk på AS har lidt større armbevægelser i centeret end normalt, hvilket jo ikke lige frem bedrager til en god stemning, men man skal også huske på, at flere af de unge og uvidende folk let vil kunne blive fristet til at begynde på en kur, når de ser hvor hurtigt AS-brugerne i det lokale center går frem.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tror så nemt, at folk sagtens kan blive fristet selvom de ikke færdes i et miljø hvor den slags findes. :smile:

Jeg synes, at folk må gøre, hvad de vil, når de ikke stiller op til konkurrencer, men hvis disse så skulle få lyst til at stille op til konkurrencer, burde det være et krav, at de gør opmærksom på, at de tidligere har indtaget AS. På denne måde kan måde kan man  vide, hvem der skal testes mere regelmæssigt end andre.
For en gang skyld er vi helt enige, Faber. :smile:

Såfremt man vælger at deltage i konkurrencesport bør man være åben omkring sin fortid, hvilket jeg jo også selv har valgt at være. Men om disse skal testes oftere end andre ved jeg nu ikke. Personligt er jeg ligeglad og pisser gerne i en kop, når det kræves. Men min dunkle fortid ligger jo også mange år tilbage. :smile:

AS brugere betaler vist også skat såvidt jeg ved...

Det er begrænset hvad mennesker, der ligger på hospitalet for at få nye organer, betaler i skat.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, og det er vist begrænset hvor mange der skal have organtransplantationer efter brug af AS. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det eksempel kan du da bruge i masser af tilfælde. Hvad med patienten der drak for meget, røg for meget, levede for usundt, arbejdede for meget hvilket resulterede i en blodprop. Vil du også nægte disse patienter behandling?

Hvis du kan få AS brugerne til at erkende de er syge så ja - så skal de behandles på ligefod med andre. Ellers skal de bagest i køen. Evt må der indføres en form for selvrisiko - det var vist doc holliday der tidligere var inde på det.

<{POST_SNAPBACK}>

Selvfølgelig en komplet urealistisk ide :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ja, og det er vist begrænset hvor mange der skal have organtransplantationer efter brug af AS. 

Ja omtrent lige så mange der skal have det på grund af brug af andre stoffer. For mig er AS på højde med heroin, amfetamin og alt det andet som man fylder sig med. Forstår ikke i kan acceptere det.

Link to comment
Share on other sites

Ja omtrent lige så mange der skal have det på grund af brug af andre stoffer. For mig er AS på højde med heroin, amfetamin og alt det andet som man fylder sig med. Forstår ikke i kan acceptere det.

Sikke noget vrøvl at lukke ud.

Der er i øvrigt en verden til forskel fra heroin til AS (uanset hvilket præparat du sammenligner med).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share