Farmers hideout.


Kauf
 Share

Recommended Posts

Du er det jeg vil kalde stærk! smile.gif Og jeg glæder mig også til at stå i skyggen af dine brede skuldre d. 4 dec devil.gif

Tak, bro!

Du behøver ikke stå i skyggen, der er masser af plads lige ved siden af. Side by side, weapon: Longsword and knuckles! BOOM!

Hvorfor kører du sumo-død?

Det var udelukkende for at nappe lidt i inderlårene. Min ryg var ved at være godt brændt af og jeg ville gerne have lidt ben med bredstående stilling. Derfor sumo-død på daværende tidspunkt.

... og jeg siger ikke hvem frømanden er... men du har ikke gættet rigtigt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det var udelukkende for at nappe lidt i inderlårene. Min ryg var ved at være godt brændt af og jeg ville gerne have lidt ben med bredstående stilling. Derfor sumo-død på daværende tidspunkt.

... og jeg siger ikke hvem frømanden er... men du har ikke gættet rigtigt :wink:

Jeg har fedtet lidt med idéen om at bruge enten sumo eller squat med bred fodstilling, netop af samme grund. Har ikke fået gjort noget ved det.

:wink: hint, hint, nudge, nudge :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fedtet lidt med idéen om at bruge enten sumo eller squat med bred fodstilling, netop af samme grund. Har ikke fået gjort noget ved det.

:wink: hint, hint, nudge, nudge :wink:

I min opvarmning strækker jeg altid baglår, forsiden af låret, inderlår og baller dynamisk. Derefter går jeg ind og laver lidt korte stræk af inderlårene i den klassiske flotte fyr herunder.

Når alt det jazz er gjort laver jeg lunges, reversed lunges, front og måske backsquat m. tom stang og 40 kg. stang. I tilgift går jeg ud i ekstra bredstående og bevæger mig fra side til side, lidt a la den flotte fyr herunder - bare med en stang på ryggen og selvf. med ret ryg. Prøv det i opvarmningen - det vil få dine inderlår til at synge og de fyrer og bevæger sig fantastisk herefter, synes jeg.

post-4596-032947800 1288905951_thumb.jpg

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

For at citere BRO Daisygirl: Be impressed with volume, not intensity... motherf@+%!!! (nåja, det sidste har Daisybro vist ikke sagt helt direkte.. men det var det hun mente, jeg ved det!

10 runder af:

8 dækflip

10x210 kg. (+ slæde) benpres i 90 gr. slæde, plateloaded.

10 dæktæsk m. 8 kg. hammer

12 hop igennem dæk - høje. Fokus på hammietræk.

5 chest to bar pullups (strict)

6 vertikale pullups

1 min. pause.

- Hvert andet sæt chest to bar kørt fra død i hver rep., hvert andet sæt kørt derudaf.

-BUM!

-EFteråret har sat ind! Jeg har fundet mit indre bjørnegen! Jeg gør mig klar til den hårde vinter! Jeg spiser RIGTIGT meget, jeg bliver træt kl. 20 og jeg har mest af alt lyst til at bygge mig en hule og lægge mig derind med en stor honningkrukke. Forleden sagde bamsevægten 92 kg. med sko, bukser, t-shirt. Det var lige før middag og jeg havde ikke tisset...

I dag trænede jeg i bar køler og den er blødere end den plejer... lidt ligesom en bamsemavse :smile:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Sikke en masse man altid kan lære i din log Kauf, stærkt. Denne gang er det noget udstrækning/opvarmning, hvilket jeg heldigvis er begyndt at fokusere lidt på, der skal afprøves ved bentræning.

Lidt ekstra spæk skal der jo være på kroppen i denne tid. Det er koldt, konstant mørkt og man viser jo ikke mavsen helt så meget frem, nogle af dine træninger undtaget naturligvis :tongue:

Rart at se jeg ikke er den eneste, der har lyst til at sove hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

Sikke en masse man altid kan lære i din log Kauf, stærkt. Denne gang er det noget udstrækning/opvarmning, hvilket jeg heldigvis er begyndt at fokusere lidt på, der skal afprøves ved bentræning.

Lidt ekstra spæk skal der jo være på kroppen i denne tid. Det er koldt, konstant mørkt og man viser jo ikke mavsen helt så meget frem, nogle af dine træninger undtaget naturligvis :tongue:

Rart at se jeg ikke er den eneste, der har lyst til at sove hele tiden.

Jeg er da glad for, hvis jeg kan inspirere lidt. Umiddelbart er det jo på det simple plan, men hvis det kan give lidt ekstra i din egen opvarmning, er det jo godt :smile:

Jeg synes virkelig, at ordentlig opvarmning er et must - mine ben yder på ingen måde det samme, ej heller rammer lige så god bane, hvis jeg ikke er varmet og strukket de rigtige steder.

Spækket må godt være der, meeeen jeg synes, at det er kommet tidligt i år :blush:

Bare rolig... jeg kunne sove 10 timer i døgnet, hvis jeg gav mig selv lov... det gør jeg bare ikke :wink: Til dels bliver jeg for sløv, til dels synes jeg ikke, at jeg får nok ud af døgnet. 9 timer om vinteren spiller maks! Desværre lader det sig ikke altid gøre.. slet ikke, når jeg Moller den kl. 23.30 om aftenen :laugh: Så... Godnat, sagde manden! :smile:

Link to comment
Share on other sites

For at citere BRO Daisygirl: Be impressed with volume, not intensity... motherf@+%!!! (nåja, det sidste har Daisybro vist ikke sagt helt direkte.. men det var det hun mente, jeg ved det!

Du læser mig som en åben bog bro, en brobog !! :wink:

-EFteråret har sat ind! Jeg har fundet mit indre bjørnegen! Jeg gør mig klar til den hårde vinter! Jeg spiser RIGTIGT meget, jeg bliver træt kl. 20 og jeg har mest af alt lyst til at bygge mig en hule og lægge mig derind med en stor honningkrukke. Forleden sagde bamsevægten 92 kg. med sko, bukser, t-shirt. Det var lige før middag og jeg havde ikke tisset...

I dag trænede jeg i bar køler og den er blødere end den plejer... lidt ligesom en bamsemavse :smile:

Nååååå ... er det sådan en mave her:

post-20710-092316900 1289495779_thumb.jp

Fra vaskebrætsmave til vaskebjørnemave :laugh: Det skal du ikke være ked af! Sådan en beskytter mod den frygtelige vinterkulde. Det er i øvrigt kun fair, at du sympatigainer nogle kilo i takt med, at din kones mave vokser sig dejligt rundt og stort :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Du læser mig som en åben bog bro, en brobog !! :wink:

Nååååå ... er det sådan en mave her:

post-20710-092316900 1289495779_thumb.jp

Fra vaskebrætsmave til vaskebjørnemave :laugh: Det skal du ikke være ked af! Sådan en beskytter mod den frygtelige vinterkulde. Det er i øvrigt kun fair, at du sympatigainer nogle kilo i takt med, at din kones mave vokser sig dejligt rundt og stort :bigsmile:

:laugh: :laugh:

Det er ikke helt derhenne endnu, men det er der det ender, hvis jeg ikke kommer igang med træningen igen :laugh:

Om ikke andet ved jeg jo, at jeg får nogle ugers træningslejr i starten af det nye år... så skal det nok blive slidt af der, om ikke andet :wink:

Jeg går ikke ind for sympati-gains... min bamsemavse er udelukkende af egoistiske årsag... mmmm... hule med honningkrukke... mmmm....

Link to comment
Share on other sites

Goddag i hulen Mr. kauf.

Det er fedt at læse din log som altid... Læste lige din lille opvarmnings rutine, og vil høre om du ser de der famøse M-WODS af Kelly Starrett?

Daisy og jeg var på Cert med ham for nogle uger siden, og de strækøvelser han viste har virkelig givet mig mere BOOOOM i squatten. Der er ligesom lidt mere olie - eller honning om du vil tongue.gif - i maskinen. Så det hele kører lidt mere smoooooooth !

PNF-stretching det er noget der dur !

Hvem MOL'er ikke i den her stilling ?

Stretch_small2.jpg

Anyways så er der jo som oftes en lille bonus ved sådan en god vinter one-pack. Ud over selvfølgelig den isolerende faktor.

Nogle gode vinter gains er jo aldrig af vejen :)

Half a heart wub.gif

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Hey Juvic!

Man skal aldrig kimse af lidt vinterganes - slet ikke dem af honningslagsen :tongue:

Jeg har endnu ikke set de famøse Mobility Wods, men PNF og dynamisk stræk har altid været noget der duer :wink: Dertil kommer fasciestræk, som man aldrig skal undervurdere.

Jeg må ind og kigge lidt på dem.. jeg brækkede mig godt nok en lille smule i min mund over at det skulle hedde Mobility Wod - det er for helvede ikke en workout, det er for helvede ikke en Workout Of the Day?! Hold nu op med de rådne crossfitnavne!! Jeg må kigge på det, er sikker på, at jeg kan lære en masse.

Det var en af de workshops, jeg gerne ville have været på, men desværre underviste jeg selv i den pågældende weekend.

Glæder mig til at lære mere..

PS: Sjovt nok faldt jeg over den samme freak-ish kvinde, som du har postet ovenfor, da jeg ledte efter billeder til mit eget foredrag om bevægelighed.. hun er en hottie - ørk!

Edit: Jeg har nu siddet og kigget på det og glæder mig til at bruge meget mere tid på, at sidde og rode rundt derinde. Der er meget at lære og det er uden tvivl noget brugbart stuff!!! ... men jeg holder stadig på, at det er et lortenavn.. om ikke andet har det gjort ham til the shizzle indenfor CF og det i sig selv, er jo heller ikke så tosset :wink:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

I dag:

4 km. løb til job.

job.

4 km. løb hjem fra job.

3 km. powerwalk ud for at hente stumpen.

hente stumpen.

3 km. gang med stump på ryggen/i favnen/på den ene arm/på den anden arm (hun var lidt bange for at gå i det krybende mørke, den bette skid).

- ikke hårdt, men længe siden, at jeg har løbet over 100 m. - det kan sikkert mærkes i morgen :blush:

Link to comment
Share on other sites

Løbet igår kunne mærkes lidt i læggene, men intet synderligt - bonus!

Under en samtale med en makker på job, blev vi begge enige om, at vi har mest lyst til at gå i hi for tiden... han tilføjede så en banal sætning, som har runget i mit hoved hele dagen... "men det nytter jo ikke noget..." - og derfor, kære dagbog, har jeg nu sadlet om og er begyndt at piske mig selv aka vinterbamsen til træning igen.

Dagens træning var inspireret af Juvics Clean-menace.

Middagstid:

Ingen opvarmning, bare igang.. dum strategi, men havde kun 10 min.

70 kg. Hang squat clean.

1. min. / 1 rep.

2. min. / 2 rep.

3. min. / 3 rep.

etc.

8 min. / 8 rep.

- stoppede her, da det gik fint, men jeg sagtens kunne mærke den manglende opvarmning og derfor ikke havde den store lyst til at fortsætte.

Aften - kl. 22-ish - ørk! :gal:

Opvarmning:

Jada.. TGU med 30 kg. BB, lette Cleans, lette dækflip og andet gøgl.

10 runder af:

5x60 kg. Hang Power Squat Clean.

5 Chest to bar pullups - m. kip.

- ville have lavet uden kip, men trækmaskinen ville ikke spille som jeg ville i prøverunderne.

- Ingen timing.

25 min. skulderstabilitet, heriblandt:

Bottom up press, 12 kg. KB. i både front og lateral position.

Ring pushups, skrå.

Ring pushups m. stop i bundposition og armføring ud til siden - skiftesvis.

Ring superman - skrå.

Straight arm pushdown.

diverse kombi lateral, front, cirkler, rotationer m. 1,25 kg. skiver.

lette bicepscurls i udadroteret position med fokus på styring af skulderblad og minimal fyring for trap. 1.

OH squat m. kosteskaft.

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Masser af mad, arbejde, manglende konsistens i træningen og lange køreture gør min krop uduelig. Skulderen er under behandling, albuen fuckede op, alt omkring hoftebøjerkompleks bliver stift og ubrugeligt af for lang tid i bil!

I går:

Mobilitet af stænger og lænd:

20-25 min.

Clean + frontsquat:

10x40 kg. - lænden var numb.

1 bens stivbenet dødløft:

8 sæt m. 40 kg.

Swings:

5x10@40 kg. - lænd + ben OFF!

KB. Snatch:

12x10/10@24 kg.

45 sek. mellem hver.

- Nemme og fokus på teknik -

Pullups - neutral grip, fokus på skulderstab.

5x5

Farmerwalk:

3x30 m. @40/40 kg.

Lunges - Both feet elevated:

6x5/5@40 kg. (2x20 kg. sandsæk)

1x5/5@52 kg. (2x20 kg. sandsæk + 12 kg. KB.)

- ikke tunge, men lidt bøvl med balancen -

Walking lunges:

4x5/5@80 kg. (2x40 kg. KB.)

Mobilitet undervejs - stængerne er glade i dag. Eneste DOMS er i ballerne. Pudsig fornemmelse kun at være DOMSET i baller'n uden at mærke det mindste i stængerne eller resten af kroppen. :smile:

Det her var mine ben og lænd igår:

http://www.youtube.com/watch?v=cRNplZJEY60

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har lavet lidt crossfit og gøgl på det sidste - det fedeste er dog de enorme mængder sne, der skal skovles og kælkes i for tiden.

I dag høvlede jeg en Krav Maga fyr rundt i gulvkamp i en lille time. Krav maga fyre på gulvet ain't shit!

Næste gang er det stående game, så skal jeg passe på mine løg.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mja, Mjnååå... jeg har ikke kørt Squat siden 27. oktober og fronsquat siden 3. november... det måtte være på tide at lave lidt for bentøjet og finde et niveau.

Opvarmning: Tjek!

Powerclean:

5x60

5x60

3x80

3x80

3x90

3x90

1x100

- fino, fino.

Squat:

5x100

3x120

3x120

1x130

1x135

1x140

1x150

1x155

0x165 - miss.

- Ok at tangere alltime PR. på 160 kg. efter så lidt benarbejde.

Stepups 18 inch. box:

10x60

10x60

10x60

10x60

10x60

Boxsquat m. 2 sek. stop på box.

10x100

10x100

10x100

10x100

Ok med lidt til benene. Jeg skal igang igen efter en meget, meget lang pause, der har kostet 7 cm. i brystmål og til gengæld givet 4 cm. i taljemål... :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Stærk squat Kauf. Og så endda med så lang en pause.

Skulle du ikke i gang med et squat program lavet af svoger? Synes jeg du skrev på et tidspunkt.

Forsat god træning og god jul.

Jeg er selv overrasket over at jeg holder topstyrken ok. Til gengæld skal der liiiige arbejdes lidt på udholdenheden og cardioen :smile:

Jeg har vist svigtet min svoger lidt på den konto - tankerne og samtalerne om fællestræning har været løbende, men virkeligheden har desværre vist sig at skulle være anderledes pga. en masse arbejde osv.

Håber du havde en god jul, skipper!

Hvordan har du tangeret de 160, når du lavede 155 og failede 165? :wink: Det er mig i øvrigt en gåde, at du ikke har lavet mere end 160 med den retard strength du render rundt med :devil:

Mja, ok, ikke helt tangeret, da jeg ikke prøvede de 160, men det var ikke så slemt som det kunne være. De 155 er 5 kg. fra toppen, men jeg regner med godt at kunne nappe de 160, så jeg tillader mig at kalde det tangerende :smile:

Måske er min retard strenght slet ikke så retard, jeg er bare bedre til dødløft end så meget andet :smile:

Eller også skal jeg bare tage mig sammen i squatten, så den kan blive tungere!

Link to comment
Share on other sites

1.ste juledag træning:

Opvarmning - masser af bold - tjek!

Frontsquat:

10x60

5x80

5x90

5x100

5x100

5x100

5x100

1/4 Frontsquat:

5x130

5x150

5x150

Frontsquat supersettet m. OH Pullups:

8

5

5

5

5

5

5

5

5

OA DB ROW:

8/8x38,5 kg.

8/8x38,5 kg.

8/8x38,5 kg.

8/8x38,5 kg.

8/8x41 kg. - Hov... troede ikke der var tungere vægte, men så dukkede der en 41'er op.

Walking DB lunges:

12x56 kg.

12x56 kg.

12x56 kg.

12x56 kg.

BZPS Curls:

10/10x16 kg.

10/10x16 kg.

10/10x16 kg.

- absolut ikke en favorit...

Jeg fandt hurtigt ud af at glat gulv og squat i fivefingers absolut ikke kan anbefales, ej heller lunges... Prøvede noget Lunges med feet elevated, men det var også noget usikkert lort...

Så er jeg igang igen :smile:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Træning 2. juledag.

Opvarmning - kort, vægtstangsopvarmning.

Clean and splitjerk:

4x30 kg.

4x40 kg.

4x50 kg.

4x60 kg.

2x70 kg.

2x80 kg.

2x90 kg.

2x90 kg.

2x90 kg.

2x90 kg.

2x90 kg.

- pikkelorteglattemofogulv!!! :4ranting: :4ranting:

Pushpress:

3x80 kg.

3x80 kg.

3x80 kg.

3x80 kg.

3x80 kg.

Bænkpres:

10x70 kg.

10x70 kg.

10x70 kg.

10x70 kg.

10x70 kg.

- tja, skulderen skal jo liiiige vænne sig til til bænkpressen igen. Lidt pudsig fornemmelse at køre med så lav vægt, men ok for en periode.

Skrå DB pres:

10x28,5 kg.

10x28,5 kg.

6x28,5 kg.... nej, det gik desværre ikke...

Pullover:

25x17,5 kg.

15x26 kg.

15x28 kg.

- godt med noget stræk for latten og de stramme skuldre.

Triceps Pushdown:

10x40 kg.

10x45 kg.

10x45 kg.

10x50 kg.

10x50 kg.

10x50 kg.

10x50 kg.

10x50 kg.

+ diverse skulderstabilitet.

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

27. dec. træning

Opvarmning:

3 runder:

20 dæktamp m. forhammer

8 dækflip

10 KB. Swings 24 kg.

10 ring pushups

10 Boxjumps

8 dækflip

Squat:

10x60 kg.

5x100 kg.

5x120 kg.

5x120 kg.

5x120 kg.

5x120 kg.

5x120 kg.

5x120 kg.

5x120 kg.

(5x120 kg.)?

10x100 kg.

Jeg mistede tælllingen undervejs, så om jeg lavede 7 eller 8 sæt er uklart. Ide'en var at holde 1 min. pause mellem sæt, men der gik hygge :blahblah: i den, hvilket kun var hyggeligt. Heldigvis var vi begge ELITE!!! nok til at holde fokus på træningen imellem vores :blahblah:

Min makker rettede min nakke til i squatten og vips føltes det hele meget bedre :4thumbup:

3 cirkler

20 roterende lunges m. 5 kg. skive

8 UH pullups

2 cirkler:

20 roterende lunges m. 5 kg. skive

10 ringpushups

- mine lats var lidt trætte efter de sidste to dages træning.

Unilateral 32 kg. Snatch:

5/5

5/5

5/5

5/5

5/5

- 30 sek. pause ml. sæt.

Bilateral Snatch m. 2x24 kg.:

5/5

5/5

5/5

5/5

5/5

- 30 sek. pause ml. sæt.

- en lidt sløj omgang, men ok og hyggelig træning! :smile:

Aftentræning:

C2 roning:

2x500 m.

2x400 m.

300 m.

200 m.

100 m.

- you go, I go med buddy!

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

30. December:

Let opvarmning - bla. etbenet stivbenet dødløft, da hammies lige skulle tændes.. det virkede SPLENDED!

Squat:

I go, you go, you go, I go (vi var tre).

20x40 kg.

10x60 kg.

5x100 kg.

5x120 kg.

5x120 kg.

5x120 kg.

5x120 kg.

5x120 kg.

5x120 kg.

5x120 kg.

5x120 kg.

- nakken var på plads, bouncet i bunden virkede og det var lightweiiiiight, babyyyy!!! :devil: :devil:

Pullups - underhånd:

5x10 kg.

5x10 kg.

5x10 kg.

5x10 kg.

5x10 kg.

5x10 kg.

Supersettet m.:

BB Walking lunges:

10/10x50 kg.

10/10x50 kg.

10/10x50 kg.

10/10x50 kg.

10/10x50 kg.

10/10x50 kg.

KB Unilateral Row:

8x48 kg. (2x24 kg.)

8x48 kg. (2x24 kg.)

8x48 kg. (2x24 kg.)

8x48 kg. (2x24 kg.)

8x48 kg. (2x24 kg.)

Supersettet med:

KB Shrugs:

15x32/32 kg.

15x32/32 kg.

15x32/32 kg.

15x32/32 kg.

15x32/32 kg.

- som en del af skulder rehab.

Horisontale bodyrows:

10

10

10

10

10

Supersettet med:

Highpulls:

15x20 kg.

15x20 kg.

15x20 kg.

15x20 kg.

15x20 kg.

- som en del af skulder rehab.

- finfin omgang! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share