Farmers hideout.


Kauf
 Share

Recommended Posts

Full Mission profile, som beskrevet ovenover: 10.25 - altså 33 sek. barberet af! BUM! Under 10 inden jul!

... og så blev jeg lidt nostagisk, sad og kiggede rundt i min egen log og faldt over denne reklame på side 50 :laugh: Den kræver sgu' en repost :laugh:

Jeg mangler virkelig en "synes godt om"-knap nu :tongue:

Fedt og se, at du skal have CrossFit CPH med ud til en omgang Junkyard training!

Link to comment
Share on other sites

Jeg mangler virkelig en "synes godt om"-knap nu :tongue:

Fedt og se, at du skal have CrossFit CPH med ud til en omgang Junkyard training!

Ja, det var sjovt! Desværre bailede de fleste tilmeldte på dagen og der mødte 2 mand op. De andres tab! Vi havde et par sjove timer, hvor der blev leget med pind, klodser, snor og gummiringe til den store guldmedalje. De fik lov til at lave en modificeret version af full mission profile og den ene nappede den på 9.53!! Jeg var fyldt af imponade!

Det er fedt at se, at du har fået Wendleren til at spille... hvad synes du om det indtil nu?

Nu kan jeg heldigvis snart få sat skub i mit eget program også, selvom det måske mere bliver en "nu vil jeg fandenme igang-program, mere end et VIRKELIG gennembearbejdet program"

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var sjovt! Desværre bailede de fleste tilmeldte på dagen og der mødte 2 mand op. De andres tab! Vi havde et par sjove timer, hvor der blev leget med pind, klodser, snor og gummiringe til den store guldmedalje. De fik lov til at lave en modificeret version af full mission profile og den ene nappede den på 9.53!! Jeg var fyldt af imponade!

Det er fedt at se, at du har fået Wendleren til at spille... hvad synes du om det indtil nu?

Nu kan jeg heldigvis snart få sat skub i mit eget program også, selvom det måske mere bliver en "nu vil jeg fandenme igang-program, mere end et VIRKELIG gennembearbejdet program"

Dårlig stil at melde fra i sidste øjeblik! :nonono:

Wendler er ganske fint, dog må jeg indrømme, at jeg ikke er fan af fastlagt progression og øvelsesvalg alt for meget ihf. Nogle gange, kan det virke lidt frustrerende kun at løfte 65% af ens max. Dog er det en god måde at komme i gang på efter en pause, synes jeg. Om det giver noget i mine løft, vil vise sig om et par uger.

Hvordan ser dit det nye program ud?

Link to comment
Share on other sites

Dårlig stil at melde fra i sidste øjeblik! :nonono:

Wendler er ganske fint, dog må jeg indrømme, at jeg ikke er fan af fastlagt progression og øvelsesvalg alt for meget ihf. Nogle gange, kan det virke lidt frustrerende kun at løfte 65% af ens max. Dog er det en god måde at komme i gang på efter en pause, synes jeg. Om det giver noget i mine løft, vil vise sig om et par uger.

Hvordan ser dit det nye program ud?

Det bliver ikke helt, som jeg gerne ville bygge det op, men nu går jeg igang med noget, der om et 2-split a la defranco - da jeg virkelig er glad for hans templates - med 1-2x ben og 1-2x overkrop dominerede dage, 2x træning dagligt 2x om ugen, eller finisher på de to dage, alt efter tid og dagsform, samt 1 dag med fokus på sprintøvelser, agility øvelser m.m.

Nærmere beskriver jeg måske lidt senere. Det bliver lidt loose anlagt, da noget af VL'en kommer til at være både ben og overkrop og derfor skal mikses ind på det rigtige tidspunkt med de evt. rigtige finishers.

Link to comment
Share on other sites

Så er den nye template til afprøvning - idag stod den på lidt VL og upper body workout. Selvfølgelig glemte jeg programmet derhjemme, men sjussede mig frem undervejs - jeg ramte ikke helt ved siden af :smile:

Opvarmning

Alm. + dynamiske stræk + nervestræk for over og under ekstremitet + kosteskaft.

Lidt VL øvelser m. kosteskaft.

Cleans m. 40 kg.

Snatch m. 40 kg.

OH squat m. 40 kg.

Pushpress fra nakke - OH squat - *drop* - Deadlift - Hang Power Clean.

3 singles m. 60 kg. (+ 3 m. pushpress foran)

5 singles m. 80 kg.

CG Bænk:

2x5x60 kg.

2x8x70 kg. - m. stop på bryst.

5x5x80 kg. - m. stop på bryst.

Sidste 5 set supersettet m.

"Facepulls" to chest m. grøn elastik.

5x8-10 rep.

- let og rolig start for pressemekanikken. Min skulder er meget glad for CG bænk m. stop på bryst og open palm grip fremfor alm. bænk m. lukket greb.

DB pres på bold:

1x10x31/31 kg.

2x8x31/31 kg.

- igen med lav sporing, dog uden stop.

OH chest to bar Pullups - no kip

5x5

Supersettet m.

Ringdips

5x3

- stille og roligt igang i ringarbejdet igen. Skulderen skal være med hele vejen.

+ lidt løst i ringe.

Afslutning m. 2x2 Powerrope shuffles@ 3 m.

+ de alment kendte kedelige elastikøvelser.

:smile:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag skulle bestå af 2 pas - middag med squat og sprint, aften med KB, TGU og 10 min. finisher. Verden ville, at jeg fik den store ære af 35 min. til træning om eftermiddagen og lavede kun en finisher til aften. Til gengæld fik jeg så rydtet lidt op, købt ny barnevogn og sådan nogle husmands-far-mande-agtige ting :smile:

Eftermiddag:

Opvarmning:

Squat, frontsquat, lunges, groin-stretches/side to side sumo squat, crossover lunges m. 20 og 40 kg.

Squat, you go, I go:

5x60 kg.

5x60 kg.

6x80 kg.

5x90 kg.

5x100 kg.

5x100 kg.

5x100 kg.

5x100 kg.

5x110 kg.

5x110 kg.

3x120 kg.

3x120 kg.

3x120 kg.

1x135 kg.

1x135 kg.

1x135 kg.

3x120 kg.

- Alle lightweight og med godt pop i bunden.

Den skulle have heddet 2x5x100 kg., men blev til 4x5, da jeg kunne se, at der ikke var tid til sprint og min makker joinede in. Derudover skulle jeg være gået direkte fra singles til sprint, men nappede istedet en ekstra med 120 og derefter:

Hop over Box, samlede ben:

Box på ca. 70 cm.-ish.

5

5

4

3

2

1

- You go, I go.

Aften:

Alt for sent ud af røret, derfor en sandsæk på nakken og op og ned ad gaden fra kl. 22.00 Det var pissekoldt, så jeg pakkede mig godt ind i neopren på alle led. Det var trætte trisser og skuldre efter igår og trætte øjne, der gik koldstart på aftenens cirkel.

5 runder m. 40 kg. sandsæk:

10 Bearhug squat

5/5 OH lunges

10 Pushpress

Tid: 10.30

Tiden var elendig, men det gør så absolut ingenting, da mit mindset var off og mine skuldre ligeså :laugh:

Dagsformen fortæller mig, at jeg har tabt en del på ryggen... og at min gamle krop snart kun bliver holdt sammen af neoprenbind :tongue:

post-4596-056022600 1287521386_thumb.jpg

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Ja, det var sjovt! Desværre bailede de fleste tilmeldte på dagen og der mødte 2 mand op. De andres tab! Vi havde et par sjove timer, hvor der blev leget med pind, klodser, snor og gummiringe til den store guldmedalje. De fik lov til at lave en modificeret version af full mission profile og den ene nappede den på 9.53!! Jeg var fyldt af imponade!

Jeg er sååå ærgerlig over, at jeg ikke kunne være med!! :unhappy:

Jeg tror desværre, at det var pga. den korte varsel, at der ikke var flere tilmeldte ... Næste gang skal vi lægge det sådan, at vi har ca. en uges tid, så jeg også kan få lov til at lave lidt reklame og så er vi masser, der dukker op!

Det må være Timm, der klarede sig så godt til din modified full mission profile? Han er BAD!

Og: Lækre træninger bro!! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Solid bro cool.gif

Thanks, bro! Jeg vil også snart se dig halvnøgen i loggen igen :wub:

Brutal back! devil.gif

Neopren er godt! Latex og neopren er faktisk to ting jeg har et heeelt specielt forhold til! :w00t:

Fantastisk, at få denne kommentar fra MOLkongen af BACK! :devil:

Lige præcis den kombination har jeg ikke prøvet endnu, men jeg har hørt, at den er bedst, hvis det er noget med heldragt med fødder i?

Ser robust ud Kauf.. Så solid ryg med så allround en fysik er sgu stærkt..

Nogle knæbind, der kan anbefales til en såret kriger, der pt. bruger et gammel select bind i neopren??

Junker

Tak for det!

AF hensyn til knæbind er jeg selv meget glad for mine 5 mm. Rehband, som vist nok er erhvervet i Intersport eller Sportmaster.

Jeg er sååå ærgerlig over, at jeg ikke kunne være med!! :unhappy:

Jeg tror desværre, at det var pga. den korte varsel, at der ikke var flere tilmeldte ... Næste gang skal vi lægge det sådan, at vi har ca. en uges tid, så jeg også kan få lov til at lave lidt reklame og så er vi masser, der dukker op!

Det må være Timm, der klarede sig så godt til din modified full mission profile? Han er BAD!

Og: Lækre træninger bro!! :devil:

Du klarer jo din skade rigtigt flot, så mon ikke, at du kommer ovenpå til noget mere junkyard på et tidspunkt :cool:

Næste gang jeg laver åbent arrangement bliver først næste år, da min kalender er booket med arbejde verden over indtil et godt stykke ind i det nye år. Vejret var godt, derfor en hurtig mulighed... ærgeligt for dem, der bailede og gik i fredagsbar istedet :wink:

Jep, det var Timm! Han overraskede mig meget! Umiddelbart så han ikke ud af så pokkers meget, men han var godt nok en maskine! :devil: :devil:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Torsdag:

Op kl. kvalme og gå med hundene. God start på dagen, ca. 45 min. rask gang - megadoms i stængerne fra i forgårs!

På arbejdet så jeg et hul til træning og var klar! Jeg snuppede en gang NOX og var klar på træning… der skulle dog gå 2 timer, inden jeg kunne komme i gang, da der røg noget arbejde ind fra siden. ALDRIG har jeg haft så store øjne, talt så hurtigt og produceret mere end de to timer inden træning :laugh: måske jeg skulle starte hver morgen med en gang NOX, så burde en forfremmelse være inden for rækkevidde indenfor kort tid :laugh: :laugh:

Endelig træning the old school way:

Rebklatring:

10 ture til tops.

Nogle med to håndsfatning på vej ned, andre med en arm af gangen, fokus på god excentrisk bevægelse.

De sidste 6 set blev efterfulgt af leg på pind:

Toes to bar m. hofteløft.

6 x 5 stk.

Derudover var der fri leg I hallen m. diverse kravleteknikker og andet spas fra ende til ende, pushups m. hold i reb, benløft hængende i ribbe etc. :smile:

CG Bænk, open grip med stop på brystet:

5x60

5x60

5x70

5x80

5x80

4x90 hov… for mange efter planen.

3x90

3x90

3x90

2x100

2x100

2x100

2x100

2x100

De sidste 6 set supersettet m.

UH Pullups, chest to bar:

1x3xBW + 30 kg.

5x3xBW+25 kg.

DB incline press:

5x34,6/34,6kg.

-Det gad skulderen ikke!

Handstand pushups:

2

-Det gad skulderen heller ikke! ergo.. nok for denne gang.

I aften, måske lidt foamroll, så stængerne er i top til i morgen.

Lidt video af ropeclimb og toes to bar:

- Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan jeg vender sådan en optagelse om, så man ikke skal vende skærmen på siden?

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Jeg er et kvaj... du har fået en PM!

Meget muligt til det første :tongue:, men det var da ikke en total triviel opgave det dér med mov-filer.

Til andre interesserede fandt jeg dette program, som dejlig enkelt laver en mov om til wmv, så den kan manipuleres i MovieMaker.

http://www.winxdvd.com/download/winx-mov-to-wmv.exe

Og det er freeware. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tovklatring styrer :superman::devil: :4thumbup:

Du skriver hundene?? Har min hund oscar nu fået en ekstra legekammerat han forhåbentlig skal op og løbe/lege med på et tidspunkt igen? Samme dejlige energiske race som Saxo??

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

Tovklatring styrer :superman::devil: :4thumbup:

Du skriver hundene?? Har min hund oscar nu fået en ekstra legekammerat han forhåbentlig skal op og løbe/lege med på et tidspunkt igen? Samme dejlige energiske race som Saxo??

Ja! Tovklatring ROCKS! - og er derfor også blevet en fast bestandel af ugens program :devil:

Vi passer for tiden en lille skid på 7 kg., så nej... vi har IKKE fået to hunde! Det ville blive lige lidt for meget :smile:

Fredagstræning:

- Planen var god, virkeligheden slog til og forkortede det hele en del...

Frivend:

en hulens masse singles af:

60 kg.

70 kg.

80 kg.

90 kg.

1x100 kg. - PR! BUM! Endelig brød jeg de 100 kg. i frivend aka squat clean.

105x0 - ramte overhovedet ikke banen og valgte at de 100 var fine for i dag.

Squat:

5x100

5x100

5x110

5x110

5x110

3x120

3x120

1x135

1x135

1x135

1x135

1x135

- Et telefonopkald sparkede mig hårdt i røven, så jeg stoppede her.

Link to comment
Share on other sites

"Squat" er ikke underforstået. "Clean" er at bevæge stangen fra gulvet, til skuldrene, efter reglerne beskrevet af IWF.

Det franske ord for clean er egentligt bedre. Mener det hedder "épaulant" og betyder noget i retning af "at skuldre".

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share