Farmers hideout.


Kauf
 Share

Recommended Posts

Ser sateme godt ud med træningen Kauf. Super med lidt march i ny og næ. Det gør jo nærmest godt for ALT :4thumbup:

Din svoger kan uden tvivl nogle tricks. Håber snart vores træningsrum på jobbet bliver opdateret med ordentlig udstyr, så jeg også kan se ham lave lidt tricks med de tunge vægte.

Sad lige og googlede lidt på foamroller. Hvilken størrelse vil du anbefale? 15 cm tyk og 90 lang f.eks? Tror det vil være godt for min lille krop med lidt foamroller til at løsne op ind i mellem.

Har i egentlig købt bil eller vil du farmerwalke 60 kg KB hjem fra Høvelte??? Har selv prøvet swings med 63 kg. Ubehageligt, selvom teknikken vist ikke sad helt i skabet med så tung en kugle.

Tung march er virkelig WIN for understellet! Det er der slet ingen tvivl om :4thumbup:

Min svoger er en maskine af rang! Jeg tror dog ikke, at du skal sætte næsen op efter, at se ham gå tungt - han er gået temmelig meget i kondimode op til sommeren og går temmelig lightweight (Hvilket selvfølgelig er tungt for mig) :cool:

Jeg er selv meget glad for denne her foamroller, men det kan så absolut gøres billigere: som f.eks. her. Den billigste er PVC rør med liggeunderlag udenom, men der er en del, der mener, at en sådan bliver for hård - personligt ville jeg ikke have lyst til en hård rulle på en smadret krop :crazy:

Jeg var måske ikke helt klar i spyttet - Ultrabeast står nu i Høvelte og bliver der. På den måde undgår jeg balladen, hvis jeg selv havde købt den og skulle have den hjemme i haven, sammen med alt det andet træningslort, jeg efterhånden har fået skrabet sammen. :wink:

Damn - Hvis teknikken ikke er i orden, skal man satenme da holde sig fra sådan et tungt udyr :crazy: :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Mange tak kriger. Regner med at bestille en foamroller snarest. Må være en super måde at løsne lidt op i kroppen.

Mht. til teknikken var det bare ikke de kønneste swings jeg har præsteret. Den var jo virkelig tung, når nu jeg normalt "hygger" med 24 og 32 kg :tongue:

Håber du fortsat er i bedring med småskaderne. Jeg satser jo på, at vi skal træne lidt på forhindringsbane og noget, når vejret bliver til det :superman:

Link to comment
Share on other sites

Mange tak kriger. Regner med at bestille en foamroller snarest. Må være en super måde at løsne lidt op i kroppen.

Mht. til teknikken var det bare ikke de kønneste swings jeg har præsteret. Den var jo virkelig tung, når nu jeg normalt "hygger" med 24 og 32 kg :tongue:

Håber du fortsat er i bedring med småskaderne. Jeg satser jo på, at vi skal træne lidt på forhindringsbane og noget, når vejret bliver til det :superman:

Skaderne går langsomt fremad. Jeg har skiftet tilgang til skaderne og det har hjulpet en hel del :smile:

Ja, ULTRABEAST er sgu' en tung sag - også sammenlignet med min bulldog på 40 kg., der gemmer sig herhjemme i kassen.

Forhindringsbane bliver klart et hit til sommer! Du er velkommen :devil:

God fornøjelse med rullen - det er ren kærlighed :wub:

Shiit en 60'er er ikke noget at spøge med, den ska jeg prøve :).. Har set at der også sku findes en 80er.. Mht foam roller, så fungere et pvc rør RAW fint for mig, og synes kun den ekstra hårdhed er lækker :p..

Den er sgu' en heavy bitch! Du må komme forbi LG en dag og hive den i hornene :devil:

Der findes vist også en 90'er osv., men jeg har kun set en 60'er som max. Der er vist ikke så mange af dem på dansk jord. RAW PVC rør?!? Du må være masochist!?! :crazy: Ren PWC til mine sarte muskler ville bare ikke fungere - jeg ville ikke kunne slappe af :crazy: :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Mandag: OFF

Tirsdag:

Morgen:

500 m. C2 - 1.44

45 sek. pause

500 m. C2 - 1.44

45 sek. pause

500 m. C2 - 1.45

45 sek. pause

500 m. C2 - 1.45

45 sek. pause

500 m. C2 - 1.46

Middag:

1,5 time tekniktræning i Frivend ved Svoger.

Fik en del gode fifs og har MEGET at arbejde med! Svoger pissede teritoriet af ved lige at varme op med 8x90 i frivend, for derefter at bænke 2x6x140 kg. :crazy:

Aften:

35 min. gåtur med hunden med 35 kg. på ryggen.

Hunden skal alligevel luftes og med de ekstra kg. på ryggen, kan jeg tillade mig at logge det som træning :laugh:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Onsdag:

Fuld tryk på undervisning, fokusgruppe og fødselsdag om aftenen. Derfor næsten ingen træning.

Formiddag:

Nordsjællands fedeste center: Livgarden, Høvelte!

Swings med 60 kg. KB. aka ULTRABEAST!

12

12

12

12

En del teknik på kipping pullups, som ikke er noget problem og butterfly pullups. Butterfly pullups er lidt pudsige, men åbenbart the shizzle, hvis der skal hastighed på drengen... Så må jeg jo prøve det dersens mærkelige noget.

Min "sponsor" smed 5 t-shirts i hovedet på mig, så jeg kan lave lidt reklame for Livgardens Crossfit :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag blev ufrivilligt til en OFF dag. Jeg tog afsted hjemmefra ca. kl. 7.30, hjemme ca. kl. 19.30 og faldt i søvn på sofaen 20.30 :dry: Dog dejligt med en hel nats søvn :smile: Derudover blev vi beriget med en Ford Focus Stationcar, hvilket allerede nu har sparet en del tid andre steder :bigsmile:

Fredag:

Morgen og middagstræning umuligt grundet arbejde.

AFTEN:

Tøffede op til Livgarden og fittede den af.

Opvarmning:

Speedladder drills, dækflip, dækflip m. tobens hop imellem hvert flip, Boxjumps, Boxjumps med skiver for ekstra højde, chins m. elastik - det kunne skulderen godt lide og mine stive lads var også glade for dette som opvarmning :4humbup: Lizardcrawl, V-situps og andre maveøvelser, Nogle pushpresses og nogle kipping pullups.

FRAN:

21-15-9 Pullups og Thrusters

TID: 3:41

Det er første gang jeg prøver en Fran, siden jeg var til Crossfit intro i kirken for ca. 1 år siden. Der var min tid 4.48, så det er da en jævn forbedring.

Jeg har efterfølgende fundet ud af, at Thrusters skal være først og ikke Pullups... jeg tog Pullups først og thrusters som nr. 2 - om det gør nogen forskel ved jeg ikke.. Om ikke andet er det altså ikke en rigtig Fran. Næste gang må jeg tage dem i rækkefølge og se, om det virkelig kan være årsagen til en tidsforskel på over 1 minut. Jeg tvivler :wink:

Jeg valgte at gå det ud og tvang mig selv til ikke at klaske sammen. Det holdt lige indtil jeg fik førstepræmie i form af dobbelt Pec. krampe i 4-5 minutter :crazy: :crazy:

Til slut er der lidt musik til ære for, at jeg skal ned i sandkassen igen inden for en meget nær fremtid:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

FRAN:

21-15-9 Pullups og Thrusters

TID: 3:41

Det er første gang jeg prøver en Fran, siden jeg var til Crossfit intro i kirken for ca. 1 år siden. Der var min tid 4.48, så det er da en jævn forbedring.

Jeg har efterfølgende fundet ud af, at Thrusters skal være først og ikke Pullups... jeg tog Pullups først og thrusters som nr. 2 - om det gør nogen forskel ved jeg ikke.. Om ikke andet er det altså ikke en rigtig Fran. Næste gang må jeg tage dem i rækkefølge og se, om det virkelig kan være årsagen til en tidsforskel på over 1 minut. Jeg tvivler :wink:

Jeg valgte at gå det ud og tvang mig selv til ikke at klaske sammen. Det holdt lige indtil jeg fik førstepræmie i form af dobbelt Pec. krampe i 4-5 minutter :crazy: :crazy:

Haha, du spurgte og spurgte, og så fucker du med rækkefølgen på TO øvelser. :laugh:

Jeg kan ikke lige vurdere om det gør det store for den samlede tid at rækkefølgen er omvendt - for mig selv tænker jeg at grebet er mindre træt til dine pullups.

God tid uanset (læs: bedre end min) :wink: men jeg sutter også røv til pullups.

Link to comment
Share on other sites

Haha, du spurgte og spurgte, og så fucker du med rækkefølgen på TO øvelser. :laugh:

Jeg kan ikke lige vurdere om det gør det store for den samlede tid at rækkefølgen er omvendt - for mig selv tænker jeg at grebet er mindre træt til dine pullups.

God tid uanset (læs: bedre end min) :wink: men jeg sutter også røv til pullups.

:laugh: :laugh: Ja, det er sgu' jævnt lame :laugh:

Pullups er absolut min stærke side i den her WOD. Jeg tror måske det ligefrem er en fordel for mig, at tage thrusters først, da jeg blev lettere presset af at banke de 21 af direkte efter 21 pullups.

We'll see, We'll see :smile:

Link to comment
Share on other sites

Øhhh, er det ikke lidt svært at vurdere den der Fran tid, når du ikke skriver vægten på dine Thrusters og om dine pullups er med BW?

En ægte crossfitter ville vide (jeg vidste det f.eks. ikke :laugh:), at det er med BW - kipping eller whatever og Thrusters er med 95 lbs. - omregnet til 42,5 kg.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag og Søndag OFF med masser af æde, hovedrengøring i hytten, Mick Øgendahls "Progaganda", hyggeligt samvær og Ben & Jerry's :4mewantfood:

Mandag:

Morgen:

Gåtur med hunden m. 38 kg. oppakning - 2,5 km.

Middag:

Livgarden, Høvelte.

Effektiv opvarmning med hammertæsk til dæk, speedladder, lette pullups m. elastik + diverse.

Boxjumps:

En masse - højeste ca. 110 cm.

Wannabe Fight gone bad - light-ish...

3 runder af:

10 Wallballshots m. 20 Lbs. bold

10 Highpulls m. 40 kg. BB

10 Boxjumps - høj box.

10 Pushpresses - 2x20 kg. KB.

400 m. Roning.

1 min. pause.

Tid: 11.57

Energien var ikke til de store blodsudgydelser, så jeg tog en Light udgave istedet for at køre helt af sporet.

10 min. pause...

2x16 kg. KB Thruster Interval:

30 sek. ON

1 min. OFF

5 runder.

- Ville have kørt 10 runder, men skulderen havde bedst af 5 :dry:

+ det løse: Hammer på dæk, V-situps, andet mavegøgl.

1,5 time pause:

3 km. March m. 38 kg. på ryggen.

3 km. March m. 38 kg. på ryggen og 15 kg. på brystet.

Glut. med'erne fik nogle høvl, da jeg gik offroad i skoven og skovhuggerne havde lagt en del træer og løse grene i skovbunden. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Jeg bliver helt varm om hjertet af alt den CF i din log. Det klæder den :4thumbup:.

Fedt du tager skabet på ryggen når du spadsere med hunden. Det er god træning. Er det FSV udleveret du går med?

Du er klar til Ghan :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg bliver helt varm om hjertet af alt den CF i din log. Det klæder den :4thumbup:.

Fedt du tager skabet på ryggen når du spadsere med hunden. Det er god træning. Er det FSV udleveret du går med?

Du er klar til Ghan :superman:

Når jeg har valgt at stille op til en crossfit konkurrence, bliver jeg nødt til at lære spillets regler. Der er stadig ting, som jeg synes er pudsige, men det er the name of the game og så må jeg jo bare spille med! :superman: Det er sgu' rart med noget variation og det er fedt med nogle andre øvelser og tanken om konkurrencen i baghovedet hele tiden holder dampen oppe på de dovne dage! Det er jo nogle maskiner af rang med, som jeg i finale med! :devil:

Klodsen kan ligeså godt komme på ryggen, det er gratis træning, ligesom Rotexmaskinen i Price :laugh: - dog giver klædeskabet noget mere i benern end rotexfætteren!

Nej, det er absolut ikke FSV udleveret jeg går med! Det ville jeg gøre, hvis jeg skulle gå patrulje, men det skal jeg ikke! Det er mildest talt en lortetaske og jeg håber VIRKELIG, at der snart bliver gjort noget ved standarden af tasker.. puha, de har et pinligt ringe bæresystem!

Onsdag:

LasseB Tribute!

5 runder af:

100 m. løb m. 30 kg. sandsæk.

15 m. løb/jog.

10 Boxjumps (Boxhøjde 10 cm. over knæ).

15 m. løb/jog.

5 Kipping pullups.

100 m. løb m. 30 kg. sandsæk.

10 Clean and Press m. 40 kg. sandsæk (Fra død hver gang).

Ingen tid, bare igennem! Nasty satan, men lækker 10 min. efter afslutning! :superman:

1,5-2 timers pause/arbejde

Squat:

5x60 kg.

5x80 kg.

5x100 kg.

5x120 kg.

5x130 kg.

3x140 kg.

1x150 kg. - parallel.

1x160 kg. - parallel.

Ryg og midsektion var godt ristet efter sandsækløb, så jeg ville ikke under parallel på de tunge.. lidt fimset, men ryggen var glad for min beslutning!

Link to comment
Share on other sites

Din træning er som altid forrygende. Dine squats er altså i orden.. Skulle vist have lånt din bog omkring squat :smile:

Kommer du ikke til at tabe dig lidt med alt det cardio/crossfit??? Du bliver en hakket satan... :devil:

Hehe, Angående squats har jeg nu haft mest held med dem, da jeg kørte Sheiko II. Derudover synes jeg at Defranco's WS4SB version også virker fint for mig.. og så har jeg lige boostet mig med en 5-3-1'er, som jeg også var glad for.. som sagt før giver Breathing Squats ikke det store for mig på toppen.

Angående vægttab, ville det ikke gøre noget, da jeg har 1,5-2 kg., jeg kan tillade mig at undvære og pt. har en kampvægt på ca. 89 kg.

Link to comment
Share on other sites

89 ubehagelige kg..

Jeg bøvler stadig lidt med knæ og skulder, så overvejer meget, om jeg skal nøjes med 5-3-1 på squat ligesom dig. Ved ikke helt, hvordan det skal arrangeres, da jeg også gerne snart skal have gang i lidt mere løb og sådan. Har nok ikke overskud til flere dage seriøs squat hver uge..

Link to comment
Share on other sites

89 ubehagelige kg..

Jeg bøvler stadig lidt med knæ og skulder, så overvejer meget, om jeg skal nøjes med 5-3-1 på squat ligesom dig. Ved ikke helt, hvordan det skal arrangeres, da jeg også gerne snart skal have gang i lidt mere løb og sådan. Har nok ikke overskud til flere dage seriøs squat hver uge..

Mja... det er sgu' lidt for tungt i forhold til det dersens crossfitgøgl! Der er de jo allesammen sådan nogle små hurtige nips på 82-85 kg. Jeg kan godt se mig selv ramme 87 kg, måske 86, som ULTRA hakket, men ved 86 grænsen kunne jeg forestille mig, at det begynder at gå kraftigt udover styrken.. We'll see, we'll see :smile:

Du kan sagtens køre 5-3-1 protokollen 2-3 gange om ugen i squat alene, dag 1: squat: dag 2: løb: dag 3: off, dag 4 squat, dag 5: løb, dag 6: squat, dag 7: off. Eller vend den om og løb 3x om ugen og squat 2. Jeg ville dog altid lægge squat dagen før løb og aldrig løb før dagen med squat, da det tager toppen af mine squats at have løbedoms i stængerne.

Link to comment
Share on other sites

LasseB Tribute <-- Kæft den ser nasty ud.. Godt gået..

1x160 @ (back) Squat er sku rigtig godt.

Kører du også hardcore styrketræning ved siden af, eller er styrken kommet gennem CF'en ?

Har vist en rigtig hård konkurrent i dig...... GRRR ! :devil:

Link to comment
Share on other sites

LasseB Tribute <-- Kæft den ser nasty ud.. Godt gået..

1x160 @ (back) Squat er sku rigtig godt.

Kører du også hardcore styrketræning ved siden af, eller er styrken kommet gennem CF'en ?

Har vist en rigtig hård konkurrent i dig...... GRRR ! :devil:

Jeg vil gerne indrømme, at jeg spyttede en del undervejs :innocent:

Backsquatten på 160 er gammel PR under parallel.

Hvis du kigger nogle sider tilbage, vil du opdage, at jeg er spritny i CF-regi.

Mine svage sider er pt. workcapacity og generel kondition, derfor lægges der pt. fokus på dette. Derudover løber jeg nu på 3 mdr. af en skulderskade, som umuligør alle former for pres i det horisontale plan, dvs. bænk, burpees og ikke mindst muscleups... Da jeg ikke har teknikken til muscleups, vil tiden vise, hvornår jeg kan komme igang med dem, så indtil da er de også en major fail i mit arkiv.

Styrkesiden vil jeg køre 1-2 pas om ugen, for at vedligeholde og så håbe på, at alle de forbandede boxjumps også vil gøre sit.

Og jeg lover at bide fra mig d. 25. sept. :devil:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Jeg sad lige og lurede på dine sidste mange trænings pas.

Blev det aldrig til mere med LVK?

Det gjorde det desværre ikke, nej.

Årsagen er, at en kombination af min arbejdsplads på Svanemøllen kaserne og Livgarden har alt udstyr (og mere til) som LVK har (kæder, bands, løftepodier, Eleiko gummiskiver etc.) pånær store håndvægte. De store håndvægte er pt. ikke brugbare pga. min skulder, så de spiller ikke den store rolle lige nu.

Stemningen i Livgarden er ligeså tiltalende, som den er i LVK og musikken er ligeså god - CD afspiller, hvor man brager løs.

Livgarden ligger under 4 km. fra min bopæl, hvor LVK ligger ca. 7 km. fra. Begge har billige kontigent, men der er nu ikke noget der slår 13 kr. om måneden, der bliver trukket på lønsedlen :laugh:

Så alt i alt ligger Livgarden lidt tættere på, har en ligeså fed atmosfære, ligeså fedt udstyr (Hvis ikke federe i forhold til min nuværende træning), er billigere og jeg har større kontaktflade med dem end med LVK.

Derudover har jeg mange gode ting på arbejdet, hvor jeg af og til kan skyde træningen af i arbejdstiden - og DET er ikke helt at kimse af :wink:

LVK er et utroligt fedt sted og hvis ikke LG's træningsrum var blevet pimpet så meget indenfor det sidste år, havde jeg meldt mig ind i LVK, sådan blev det bare ikke.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

LasseB Tribute!

:wub::smilerock:

Jeg har desuden hørt rygter om at FSV "grejpakke" er blevet opdateret i Armadillo og muligvis også Price (?). Så skulle der pludseug være mulighed for, at få noget kød på stængerne dernede. Nu kan man kun glæde sig til at vende snuden syd på igen!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share