Farmers hideout.


Kauf
 Share

Recommended Posts

På den seriøse side: Jeg har sgu egentlig ikke noget imod at tilmelde mig - kunne egentlig være ret fedt - men der er nok bare for mange crossfit-specifikke (tekniske) øvelser til det bliver rigtig sjovt for mig......

Altså til TSC er det jo velkendte øvelser, men her skal jeg jo pludselig til at lave "et-bens-pistols-boxjumps" på tid laugh.gif

Hvilke øvelser er du "bekymret" for?

Alt der involverer barbells og kettlebells har du vel styr (nok) på?

Pullups, musclups, ringdips og lignende kan heller ikke være noget problem?

Sjipning, double unders? :smile:

Og hvis du endelig skulle have væsentlige huller i rustningen hvad angår øvelser, så tror jeg du har rigelig kapacitet til at få lært dem fra nu og til september.

Link to comment
Share on other sites

Hvilke øvelser er du "bekymret" for?

Alt der involverer barbells og kettlebells har du vel styr (nok) på?

Pullups, musclups, ringdips og lignende kan heller ikke være noget problem?

Sjipning, double unders? smile.gif

Og hvis du endelig skulle have væsentlige huller i rustningen hvad angår øvelser, så tror jeg du har rigelig kapacitet til at få lært dem fra nu og til september.

Tja, måske du har ret... Har du et link til de øvelser, der har været ved tidl. events??

Bænkpres rep-out by any chance? cool.gif

Link to comment
Share on other sites

Sådan Kauf. Det bliver sateme spændende. Det SKAL ses..

Kunne sgu være godt med maskinen i feltet også.. Med den salgstale burde han jo være tilmeldt allerede. Hvis altså han tør :superman: Er sikker på i begge kan klare jer rigtig godt.

Junker

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

Tja, måske du har ret... Har du et link til de øvelser, der har været ved tidl. events??

Bænkpres rep-out by any chance? cool.gif

Jeg havde denne liste liggende som sådan dækker de typiske øvelser.

Vil du se øvelserne til konkrete events, så må du nok selv grave lidt.

På games.crossfit.com kan du f.eks. finde 2009 WODs og en masse sectional-kval-konkurrencer til 2009/2010.

Weight lifting

Lifting an external weight and often bodyweight as well (all squat type movements)

Squats, front, back, overhead

Deadlift

Sumo deadlift

Sumo deadlift high pull

Presses, push press, push jerk

Wallball

Thruster

Clean (squat, power, hang)

Snatch (squat, power, hang)

KB swings

KB snatch

Overhead walking lunges

In short most multijoint exercises with a barbell/dumbbell/kettlebell

Gymnastics / Bodyweight

Using the body alone as resistance

Pullups

Pushups

Handstand pushups

Airsquat

Pistols + jumping

Knees to elbows

Situps

Muscleup

Dips, ring dips etc.

Burpees

Ropeclimb

GHD situps

Walking lunges

Boxjumps

Monostructural

Exercises typically regarded as cardio

Running

Running up hill

Running with extra weight (e.g. sandbags)

Rope jump / double unders

Rowing

Link to comment
Share on other sites

NØØØØØØJ det ville jeg gerne være med til - om ikke andet så som tilskuer, da jeg desværre ikke er så kendt i Crossfit-øvelserne. Men cirkeltræning har jeg dælme lavet meget af...

Men tror det bliver top-fedt, og du må da også kunne gøre en god figur, hvis du får knæet og skulderen til at spille.

Bliver spændende at følge :devil:

Link to comment
Share on other sites

Vi kan kalde det indbygget deload.

Mit semi-defekte korpus og jeg tager lige en snak om arrangementet.

Sarah spurgte mig sjovt nok i onsdags også om jeg ikke skulle være med eller måske være dommer. Og med det lineup skal jeg da også gøre hvad jeg kan for at være der, uanset hvilken hat jeg så har på. :bigsmile:

Det lyder sgu' godt, at du tropper op.. men jeg kan stadig ikke se dit navn på listen?!? :wink:

På den seriøse side: Jeg har sgu egentlig ikke noget imod at tilmelde mig - kunne egentlig være ret fedt - men der er nok bare for mange crossfit-specifikke (tekniske) øvelser til det bliver rigtig sjovt for mig......

Altså til TSC er det jo velkendte øvelser, men her skal jeg jo pludselig til at lave "et-bens-pistols-boxjumps" på tid laugh.gif

Der er ikke noget at frygte. Der er nogle øvelser, som jeg OVERHOVEDET ikke har styr på, men så er det jo bare at tage den lige oppefra og ned. Hvis min skulder snart ikke kommer op at køre, når jeg f.eks. ikke at lave Muscle ups, men så er det jo bare at håbe, at det ikke kommer på dagen. Hvis min skulder spiller, skal det sgu' nok komme op at ringe. Når man sætter sig ned og gennemgår de forskellige programmer, er der ikke meget, som ikke hører sig til i en god JUNKYARD træning :wink: Det skulle da lige være de forbandede double unders :tongue: - og chins kan du jo tage flere strict, end visse af crossfit gutterne kan tage med kip! Hvis du først får kip på, kan du jo tage 100 i streg! :devil:

Hvilke øvelser er du "bekymret" for?

Alt der involverer barbells og kettlebells har du vel styr (nok) på?

Pullups, musclups, ringdips og lignende kan heller ikke være noget problem?

Sjipning, double unders? :smile:

Og hvis du endelig skulle have væsentlige huller i rustningen hvad angår øvelser, så tror jeg du har rigelig kapacitet til at få lært dem fra nu og til september.

-Som ovenstående- Muscleups og sjipning er mine svage sider.. nåja og så vend og cardio, men som du selv siger, så er der 6 mdr. til konkurrencen.. det kan man sagtens nå at lære til husbehov!

Sådan Kauf. Det bliver sateme spændende. Det SKAL ses..

Kunne sgu være godt med maskinen i feltet også.. Med den salgstale burde han jo være tilmeldt allerede. Hvis altså han tør :superman: Er sikker på i begge kan klare jer rigtig godt.

Junker

Tusind tak! Ja, jeg glæder mig til at stå side om side med Da Brutal Machine!!! Jeg tror sgu', at jeg melder ham til i aften... så kan han ikke pludselig komme og tude om, at der ikke var flere pladser :shades:

NØØØØØØJ det ville jeg gerne være med til - om ikke andet så som tilskuer, da jeg desværre ikke er så kendt i Crossfit-øvelserne. Men cirkeltræning har jeg dælme lavet meget af...

Men tror det bliver top-fedt, og du må da også kunne gøre en god figur, hvis du får knæet og skulderen til at spille.

Bliver spændende at følge :devil:

Jeg har nu aldrig nogensinde set mig selv som crossfitter og gør det stadig ikke. Som skrevet tidligere i min log, har jeg lavet cirkeltræning i mange forskellige variationer, længe før Crossfit konceptet kom til Danmark. At det så pludselig bliver et koncept og en landeplage ændrer ikke så pokkers meget på min træning. Der er nogle huller i min træning i forhold til reglerne i konkurrencen og nogle af øvelserne, men det er jo kun en udfordring, at få det til at spille :smile:

Tak for mailen skipper!

Det var så lidt :wink: Håber at du får tygget dig igennem!

Link to comment
Share on other sites

Jeg glemte vist at logge dagens træning i forgårs..

10 runder af:

10xStraight leg situps m. 20 kg. stang overhead.

5/5 rygliggende twist, toes to BB i bænkpresposition - JEG VED VIRKELIG IKKE OM DEN HAR ET NAVN! :tongue:

15xSwings (lidt højere end parallel) 24 kg. KB:

Dagens træning i FDK:

20 min. opvarming på bold, m. pind, let vægtstang, mere bold etc.

The BEAR:

(Clean, Frontsquat, Pushpres, Squat, Behind Neck Pushpres)

7 runder af 40 kg.

Kødløft:

15x90 kg.

5x110 kg.

5x120 kg.

5x130 kg.

5x140 kg.

5x160 kg.

5x160 kg. - HOV!! Der var noget i ryggen, som ikke spillede fuldstændig... Jeg prøvede at lægge op til et nyt sæt, men ryggen gav advarselssignal og jeg stoppede.

The BEAR:

- som ovenstående -

7 runder af 40 kg.

7 runder af 50 kg.

7 runder af 55 kg.

7 runder af 60 kg.

7 runder af 30 kg. - nedvarmning.

Jeg tror, at det er ca. 4-5 år siden jeg sidst har lavet The BEAR! - Den kan jeg godt lide og skal da lave lidt mere af den :chopper:

Link to comment
Share on other sites

Jeg glemte vist at logge dagens træning i forgårs..

10 runder af:

10xStraight leg situps m. 20 kg. stang overhead.

5/5 rygliggende twist, toes to BB i bænkpresposition - JEG VED VIRKELIG IKKE OM DEN HAR ET NAVN! :tongue:

15xSwings (lidt højere end parallel) 24 kg. KB:

Er der en joke fra et par sider tilbage jeg har misset? :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Er der en joke fra et par sider tilbage jeg har misset? :laugh:

Haha! Nej, jeg havde en momentær hjerneblødning.. jeg kunne overhovedet ikke komme på, hvad fanden øvelsen hed... *hosthost*Floorwipes*hosthost* - DOOOH!!! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag morgen:

Sandsæk satan!

6 runder af:

75 kg. Sandsæk

2 set pr. runde:

1 bearhugsquat

1 shouldering fra dyb squat position

1 shouldersquat

1 shoulderingfra dyb squat position

1 shouldersquat

Total 10 squat i den ene eller anden form pr. runde.

- sækken rørte ikke jorden undervejs. Det gav en god udfordring ved shouldering, da vægten tipper forover i bearhugsquat og i shouldering skal den tippe bagover. Så er det bar ned at sidde i dyb hugsiddende med sækken på lårene og få bokset den tilbage imod kroppen! Specielt i sidste sæt var der godt tryk kedlen, da en af indersækkene havde forskubbet sig til bunden og meget af vægten derfor lå fortil i løftet!

Lækker runde i baghaven - sidste tur var selvfølgelig i bar overkrop med forårets første strålende spillende på brystet - Mmmmmm :cool:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Som jeg har sagt spiller det helt vildt, at du har tilmeldt dig! Så vandt du vel den plovmand over din kammersjuk :tongue:?

Sådan champ! Unleash hell devil.gif Jeg overvejer om jeg skal tilmelde mig under Team Bodybuildning??? laugh.gif

Jeg tror ikke på DBM tør at tilmelde sig :superman::tongue::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Tirsdag morgen:

Sandsæk satan!

6 runder af:

75 kg. Sandsæk

2 set pr. runde:

1 bearhugsquat

1 shouldering fra dyb squat position

1 shouldersquat

1 shoulderingfra dyb squat position

1 shouldersquat

Total 10 squat i den ene eller anden form pr. runde.

- sækken rørte ikke jorden undervejs. Det gav en god udfordring ved shouldering, da vægten tipper forover i bearhugsquat og i shouldering skal den tippe bagover. Så er det bar ned at sidde i dyb hugsiddende med sækken på lårene og få bokset den tilbage imod kroppen! Specielt i sidste sæt var der godt tryk kedlen, da en af indersækkene havde forskubbet sig til bunden og meget af vægten derfor lå fortil i løftet!

Lækker runde i baghaven - sidste tur var selvfølgelig i bar overkrop med forårets første strålende spillende på brystet - Mmmmmm :cool:

Fy for satan!

En 75 kg. bamse i sådan en complex tapper kræfter. Det var uden tvivl en fryd for øjet, at se en hvid hulk i M/84 og bar køler :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Som jeg har sagt spiller det helt vildt, at du har tilmeldt dig! Så vandt du vel den plovmand over din kammersjuk :tongue:?

Jeg tror ikke på DBM tør at tilmelde sig :superman::tongue::laugh:

Hehe, min kammersjuk har endnu ikke været nede i kirken. Vi har til 1.ste april, hvor vi giver status om vi deltager næste år. Væddemålet er hvem der rangerer sig bedst til DCO næste år - i så fald, at vi begge deltager :wink: Af hensyn til deadline er der to ting, der spiller ind: 1) Jeg skal tjekke op på skader - hvilket er gjort, det bliver ikke meget bedre inden 1.ste april, men jeg har taget min beslutning. Han skal tjekke op på arbejde - og det næste halve år er han bare på spanden med arbejde (Stor vigtig IT-gut, som arbejder røven ud af bukserne - Nej, det er ikke AndersL :wink:)

Mit bud er at han bailer ud, ligesom DBM gør det til Fitasf**k challenge! Jeg tror nemlig, at du har ret i, at han ikke tør stille op.. gad vide, om han er blevet tyk og ikke har lyst til at vise sig i bar overkrop i finalen? - eller måske er han bare bange for, at alle vil grine og pege, når den tykke mand ryger ud som den første i konkurrencen :tongue:

Fy for satan!

En 75 kg. bamse i sådan en complex tapper kræfter. Det var uden tvivl en fryd for øjet, at se en hvid hulk i M/84 og bar køler :4thumbup:

Han var sgu' tung, at få igang. Jeg holdte nogle gode pauser imellem settene og var godt presset på 3. set, da pausen havde været for kort. De bedste ture var på 5. og 6. runde, da jeg havde fået et bedre flow. Stængerne var dog ristede nok til, at det var på tide at stoppe, så de også kan lave lidt i aften! :devil:

Jeg valgte dog at holde det country og gennemførte passene i bar dunk, Levis jeans og Meindl støvler - det passede også bedre til min uplejede kropsbehåring :slut::tongue:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Sandsæk træning spiller max og er uden tvivl helvede på jord .. Prøv evt korte sandbag sprints ..

Tak for tippet, mester!

Det er allerede på programmet, så snart isen forsvinder fra det grønne område bagved vores have.. der er også en herlig bakke i slutningen, så det spiller MAX!

Derudover har jeg fået en 50 mm. stang, samt lånt nogle skiver, så nu har jeg sgu' snart et helt gym. derhjemme :laugh:

Planen er at lave et pullup stativ i baghaven af noget kraftigt tømmer og nogle jernrør (LasseB - 2x skibstømmer magen til dem fra Høveltes kaserne og samme type metalstang imellem) og så måske anskaffe mig sådan en fætter indenfor den nærmeste fremtid:

post-4596-1268743220,46_thumb.jpg

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Idag var planen at fyre et eller andet guf med min nye 50 mm. vægtstang af hjemme i haven... Planen blev dog drastisk ændret, da jeg blev indkaldt til hastemøde og jeg nu sidder i arbejde til op over begge ører til engang i næste uge... hot damn... Der vil blive smidt træning ind, når der er plads. Jeg har luret en del på Blair Morrisons log på det sidste. Hans træning er interessant og der er klart elementer i hans programopbygning, som jeg finder interessant.. så af og til vil jeg snatche noget direkte, andre gange vil jeg skrue mit eget sammen. Der er nu lagt et 14 dages program, som kan modificeres efter dagsform.

I aften kunne hovedet ikke arbejde mere og jeg tøffede istedet i FDK med en revurderet plan.

Opvarmning:

Bold, elastik-X, lunges, krydslunges, OH-squat, let squat, frontsquat, dynamiske stræk og M.E.T. for de stive inderlår.

Squat:

10x50 kg.

10x80 kg.

5x100 kg. - puha, jeg synes benern var lidt tarvelige i dag.

5x110 kg.

5x110 kg. - kom nu, benern...

5x120 kg.

5x130 kg.

5x140 kg.

- Jeg overvejede at køre all out på 140, men gemte kræfterne lidt.

10 min. pause.

Airforce WOD m. 45 kg. på stangen:

20 Thrusters

20 Sumodeadlift highpulls

20 OH squat

20 Pushpress

20 Frontsquats.

4 burpees efter hvert påbegyndt minut.

(ups, kom til at bytte rundt på OH squats og pushpress... skuldrene var ristede til pushpress... puhaaa...)

Tid: 8.58

OMFG!!! Hvor var det dog elendigt! Men her kan jeg så kun begynde at arbejde.. arbejdskapaciteten er i bund.

Udover det har jeg selvfølgelig et hav af undskyldninger:

1) Min skulder er stadig ikke ok og derfor var det de langsomste burpees i hele verden - roligt ned og næsten ingen pres op.. jeg kan stadig ikke tage en enkelt armstrækker uden at have smerter i skulderen.. så stort fokus på en ok skulder hele vejen igennem.

2) Mit knæ giver bøvl i total fleksion, hvilket gør at jeg ikke kan udnytte et bounce i bunden af nogle former for squats.

- Når det er sagt, er jeg bare i ufattelig ringe form. Jeg glæder mig til det bliver bedre og jeg glæder mig til vejen dertil :devil: :devil:

PS: Jeg var glad for, at jeg have gemt lidt kræfter fra squatten :gal:

PPS: Frederik, som blev nummer to til Danish Crossfit Open og som OGSÅ deltager til september, har netop nuppet Airforce WOD på 4:53 :crazy: :crazy: :crazy:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Første skridt mod en gennemhakke' krop der flår alt i stykker i Køge!

Jeg kastede mig selv ud i en Airforce i går. Den er bare klam modbydelig!

Blair (nr. 1 DCO) lavede også Airforce WOD forleden.

Tiderne i kirken lå vist i mellem 06:48 - 15:00.

Fedt med pull-up bar i haven! Super cool stativ de har fået i LG. Det spiller helt vildt.

Ellers også udmærket rum i har på CFI. Næste gang i skal bruge forsøgskaniner i jeres lille laboratorium må du lige stikke mig et kald :tongue:.

Link to comment
Share on other sites

Første skridt mod en gennemhakke' krop der flår alt i stykker i Køge!

Jeg kastede mig selv ud i en Airforce i går. Den er bare klam modbydelig!

Blair (nr. 1 DCO) lavede også Airforce WOD forleden.

Tiderne i kirken lå vist i mellem 06:48 - 15:00.

Fedt med pull-up bar i haven! Super cool stativ de har fået i LG. Det spiller helt vildt.

Ellers også udmærket rum i har på CFI. Næste gang i skal bruge forsøgskaniner i jeres lille laboratorium må du lige stikke mig et kald :tongue:.

Jep, det er sgu' en rigtig klammert!

Jeg så vist først Blairs log og derefter din.. du har vist også hentet et par WOD's fra hans log, har du ikke?

LG stativet er supercool, derfor ville det også være fantastisk med en lille bid magen til i haven :devil:

Rummet på CFI er et ganske udemærket klassisk styrkerum med lækkert udstyr.. det er ikke bygget til at 'fitte den af, men så er der så mange andre lækre muligheder i både gym.salene og ikke mindst udendørs :wub:

Angående forsøgene, tror jeg at det er lang tid siden, der er foregået nogle spændede forsøg dernede, men jeg giver gerne lyd, hvis dr. Mengele en dag skulle dukke op :wink:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag:

Morgen:

Clean teknik m. 20, 35 og 55 kg. - ca. 30 min., stoppede, da jeg mistede fokus.

Eftermiddag:

Gåtur gennem skoven - halvdelen offroad.

3 km. gang med 45 kg. på ryggen.

3 km. gang med 45 kg. på ryggen og 15 kg. på maven (lillepigen i bæresele :smile:)

Det var længe siden, at ballerne havde mærket en tung rygsæk og især på vejen hjem, måtte jeg tage mig selv i ikke at vralte fra side til side. Nogle få gange skred jeg i noget mudder, hvilket i den grad tændte al form for glut. muskulatur på modsatte ben. Jeg sendte en kærlig tanke til gutterne på patrulje...

Aftenens cirkeltræningsprogram er blevet aflyst til ære for søvn og en 4 km. løbetur kl. 6 i morgen tidlig.

Link to comment
Share on other sites

Fredag morgen:

Op kl. 5.40

Løb 4 km. på forfoden kl. 06.00.

Cyklede tilbage.

Som forventet havde jeg tusinde tarvelige undskyldninger i mit hoved på den første km. - "puha, jeg må hellere tage den med ro", "Jeg har vist for højt tempo, mon ikke, jeg skulle stoppe lidt", "Første løbetur siden sneen faldt, husk at trække vejret" og yada yada yada... Jeg overhørte mit eget pladder og var ON efter ca. 1,5 km.

Herlig lille tur i mellem tempo. Første tur for forfoden i år - fantastisk lille rute med nogle småbakker hist og her (Fra Birkerød til Holte station).

Dejlig måde at starte morgenen på :smile:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Fedt og se kroppen gradvist kan forkæles med mere og mere.. Og bæstet i din mave er ikke helt væk når du sån uden videre marcher med 45 kg :)...

Ja, det er sgu' rigtig dejligt!

Be careful... The beast is sleeping.. let's try to wake him up! :devil: :devil: :devil:

Fredag eftermiddag blev tøsen kaldt syg hjem fra vuggestuen, så der blev tid til lidt march.

Gåtur gennem skoven - halvdelen offroad.

3 km. gang med 33 kg. på ryggen. - Ildmarch!

3 km. gang med 33 kg. på ryggen og 15 kg. på maven (lillepigen i bæresele ) - Marchtempo

Aftentræning var planlagt, men pga. fuckingfuckfuckfuckefuckfuckingfucksakefuck situation, bliver den aflyst...

Link to comment
Share on other sites

SØNDAG:

Jeg drønede forbi CSA og var til en ultrafed Kettlebellmastery workshop ved Dennisfrisch.dk. Det er gode gamle Mr. Musashi herindefra, som virkelig er blevet en kapacitet af rang!

En workshop fra 9-15 med supergode hints og fifs omkring KB-teknik.

Jeg fik pudset en del af, rettet nogle skønhedsfejl og fandt ud af, at jeg er blevet stiv som et bræt og jeg derfor ikke kan lave ordentlige windmills eller Bentpresses - min største udfordring var klart på mobiliteten i disse øvelser.

Jeg fik svunget lidt med en 60 kg. KB. og fik overtalt kammerat Ole til at købe en til Livgardens Idrætsforening! :devil: Det er megaWIN! Nu er den tilgængelig i et supercenter, hvor jeg kan træne med den alt det jeg vil, men slipper for balladen, hvis jeg slæber den med hjem i baghaven :blush::tongue::laugh:

I dag bliver arbejdet den afgørende faktor for træningen, i morgen er der VL teknik ved svogeren, som frivender 150 og squatter 210 - RAW! :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Ser sateme godt ud med træningen Kauf. Super med lidt march i ny og næ. Det gør jo nærmest godt for ALT :4thumbup:

Din svoger kan uden tvivl nogle tricks. Håber snart vores træningsrum på jobbet bliver opdateret med ordentlig udstyr, så jeg også kan se ham lave lidt tricks med de tunge vægte.

Sad lige og googlede lidt på foamroller. Hvilken størrelse vil du anbefale? 15 cm tyk og 90 lang f.eks? Tror det vil være godt for min lille krop med lidt foamroller til at løsne op ind i mellem.

Har i egentlig købt bil eller vil du farmerwalke 60 kg KB hjem fra Høvelte??? Har selv prøvet swings med 63 kg. Ubehageligt, selvom teknikken vist ikke sad helt i skabet med så tung en kugle.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share