Overtræning??


blazz
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg trænere for tiden Somolov jr bænk pres program. Og der ud over træner jeg lidt hjælpe øvelser til triceps og lidt skulder. Jeg træner 3 gange om ugen.

Jeg har læst lidt om noget gymnastik halløj, som jeg gerne vil indføre i min træning. I den artikel jeg har læst, skal jeg lave øvelsen hver dag ( øvelsen hedder Frogstand). Vil jeg alt for hurtigt ramme overtræning, hvis jeg trænere det hver dag, samtidig med at ejg træner mit styrke program??

Link to comment
Share on other sites

han skriver fkatisk også at det optimnale er at lave den efter træning...

Jeg kom selv i lidt overtræning (var i lidt overtræning i forvejen, men den forværrede det) fordi jeg lavede den de dage jeg ikke løftede vægte.... jeg ville derfor (udfra egne erfaringer) anbefale du lavede den de dage du løftede vægte, altså i samme træningspas (så får din krop mest restitution)

Link to comment
Share on other sites

For at nå et stadie af overtræning kræves der måneders hård træning. Hård styrke/BB træning kombineret med cardio (f.eks. maratonløB) hver dag i 3 måneder kombineret med for lidt søvn og dårlig/forkert ernæring, burde bringe dig i den ønskede tilstand. :tongue:

At du (som jeg læser det) træner 3 gange overkrop om ugen og samtidig laver noget der minder om avancerede armstrækninger hver dag, vil aldrig bringe dig i overtræning. Du træner ikke ben :dry: og dyrker ingen cardio så hop du bare rundt som en frø 7 gange om ugen :w00t: . Det vil ikke være nogen skade til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share