DM bodybuilding 2002


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Chok en latterlig debat. Virkelig trist. Hvis man ikke kan tåle at folk siger deres mening så forstår jeg ikke hvad man laver på et debat forum. og JA det var en hentydning.

Tør øjnene og spis en kiks. Det er lige meget hvad du siger det forkerte sted at komme og sige at vi ikke ved hvad det vil sige et gå på diæt og træne hårdt.

De fleste her vejer trods alt 80kg+ og der er også en del der ripper, en del der vejer over 100kg+.

Ærlig talt så lydder det mest af alt som du føler dig ramt.

Det er korrekt at man ændrer holdning til hvad der er stort. For jeg oplevede helt det samme med rambo sidst jeg så den for et måned siden. Jeg tænkte netop. Hold fast hvor er han lille. jeg har altid set ham som sådan en kæmpe bølle. og nu følte jeg næsten at jeg var større end ham.

Jeg synes de danske BB`ere i 80 og 90kg`s klassen er i en fin og ok størelse. Ser rigtig ok ud. men de må er virkelig ikke imponerende i mine øjne.....

Over and out......................

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

De har trænet under hårde forhold pga. deres diæt. De har  gennemgået meget for at komme i form til konkurrencen, langt mere end de fleste af jer nogensinde kommer til. Det kræver

NOSSER at klare en sådan diæt!

Det er da meget muligt det er hårdt at være på diæt, men så er det heller ikke hårdere at være konkurrence bodybuilder. Jeg vil hellere gennemgå det en bodybuilder gør, end det en vægtløfter skal igennem, når de f.eks stiller op til OL. En bodybuilder har jo et forholdvist let træningsskema. 4-6 timers hård vægttræning i ugen er hvad de fleste præsterer. Det er til at overkomme. En bulgarsk vægtløfter træner op imod OL 21 gange i ugen, hvilket svarer til over 20 timers hård træning på store løft som front squat, back squat, stød, træk og varianter. Gad vide om en bodybuilder har nosser til det ??

Thomas

Link to comment
Share on other sites

hov... vi er ogs nogle herinde der er 80- :)

Kan dog ik se hvad ens vægt (det ska jeg jo sige)har med motivation, hård træning og diæt at gøre... Sålænge der kæmpes!!

Jeg har sgu stor respekt for de BB'er der der lever for deres sport, (ligemeget om de vejer 70 el. 110kg). Det gælder dog også i alle andre sportsgrene!

Beast>> Op med humøret! Jeg må sgu gi de andre ret i, at der er lidt for meget fitness- krop over mange af deltagerne! (der er dog ogs nogle flotte fyre imellem :biggrin2: )

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Efter at have set sværvægtsklassen må jeg konstatere, jeg ikke fatter en brik af, hvordan der bedømmes.

Hvordan Sune et-eller-andet kunne blive nr. 3 går over min forstand. Jeg synes han så ud til at være i særklasse.

Største skuldre, mest massive ryg, arme mindst som de andre og ved mave var han også mere massiv og markeret end de andre, så vidt jeg kunne se...

Hans posering synes jeg også var på højde med de andres...

Så da han blev kaldt ud som nummer 3 fattede jeg ikke noget som helst.

Det må være noget med symmetrien jeg ikke har blik for...

Men det ER nogle store fyre! :)

Link to comment
Share on other sites

Klaus: Jeg giver dig ret, men mon ikke det gør sig gældene, som i alle andre sportsgrene hvor du skal bedømmes af dommere (Dans,gymnastik, synkron svømning....he he ved ikke lige hvorfor jeg kom til at tænke på det) at du skal "accepteres" af dommerne, Du kan fandme ikke stille op første gang og vinde, Flemming som vandt virker som en meget sympatisk fyr på et af indslagene fra indvejningen, men hvorfor skal han se ud som om, at det gør ondt at spænde musklerne, når han er på scenen, han er jo fuldstændig forvredet i ansigtet.......

Link to comment
Share on other sites

Må give de fleste herinde ret. Var TEMMELIG skuffet da jeg så billeder fra DM. Enten er standarden simpelthen blevet for lav eller også har man ændret synspunkt ang. hvordan bodybuildere skal se ud.

Jeg vil mene at jeg kan gå ned i mit træningscenter og finde en 4-5 gutter der i OFF SEASON både har bedre symetri og størrere masse i de samme vægtklasser.

Man bør da have en form for selvransagelse inden man stiller op. Jeg mener, man vinder sgu da ikke ved "bare" at ligne en strandløve, hvilket jeg syntes en del gør. På mange af de billeder der er postet kan man jo ingengang se lats eller mavemuskler ordentligt...come on, det ville svare ti lat jeg stillede op til DM i bowling med en kugle formet som et franskbrød...

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, Ham Dennis har taget 11 kg muskelmasse på i løbet af et år?

Hvis man kombinerer det med den måde som mange af dem træner på(Failure og forced reps) så har jeg altså en smule svært ved at tro at det er helt naturligt, specielt når manden ikke er nybegynder indenfor vægttræning.

Link to comment
Share on other sites

Det er svært at vurdere ud fra de korte klip, men jeg synes dommernes vurdering var okay. Det handler jo ikke kun om størrelse. Jeg vil måske gå med til, at Sune skulle have haft en 2. plads, men Flemming på 1. pladsen virkede som en mere komplet atlet. Prøv f.eks. at se de hamstrings han kan vise frem! Desuden var Sunes sceneperformance ikke noget at råbe hurra for (det VAR jo også første gang), mens Flemming havde noget mere udstråling.

Morten

Link to comment
Share on other sites

Det er sq nogle sjove disku´er der løber af stablen herinde.....

Hvorfor er ens første reaktion...... de er ikke ret store!! Lyder lidt som en forsmået ekskæreste, når han ser hendes nye tyr " han er da ik ret pæn" griner sq lidt...... Næste reaktion er en meget moden gut der kalder de andre drengerøve, netop for at synes de er små, jeg mener hvis man virkelig synes de er så små, er man næppe en drengerøv.......

Sune er skisme en grum fyr, men det er nok heller ik ren glyngøre tun der sidder i hans krop som Blackice også nævner! Om han skal være 1-2 eller 3, tør jeg ikke udtale mig om, men findes der konkurrencer hvor dommere skal bedømme hvor alle er enige.... næppe (Remeber Seoul)!

Jeg sys der er nogle ok store gutter og de mindre drenge er sku også ok bygget, men jeg er nu stadig en drengerøv......

Ses der,

Daz Zorba

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg slet ikke inde på en "lige-som-beast-syntes-jer-i-er-nogle-drengerøve-og-BB-er-bare-verdens-hårdeste-sport"-bølge , men jeg må indrømme som tidligere nævnt at der altså er en disharmoni imellem det at forholde sig negativt til doping og så samtidig sidde og bitche over at de da sørme er nogle små fyre...... måske er det netop et tegn på at doping er aftagende eller kun eksisterer i mindre grad i dansk BB....

Som Zorba siger ...det er sgu en underlig debat i har startet og i mine øre er der lige meget tuderi fra begge "lejre" ;0)

Link to comment
Share on other sites

Lige for at få noget på det rene: da folk brokkede sig over, at det var nogle tændstikmænd, var der ikke særlig mange videoklip på siden. Der var faktisk kun videoklip af BB'ere lidt over fitness-størrelse. Klippene med de store gutter er kommet til siden. Derfor virker diskussionen lidt underlig.

Morten

Link to comment
Share on other sites

Fair nok, men uanset om de er store eller små, forstår jeg ikke at man skal have en negativ holdning til dem, man kender jo ikke deres baggrund for at have nået dertil hvor de er, det virker lidt som noget jantesnask, at de skal have på puklen fordi de står stolte frem og viser deres resultater!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share