Trykket ribben


Guest christobalenrique
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Hejsa,

Jeg er i den mindre heldige situation at jeg for ca. 1,5 uge siden trykkede mit ribben ved min venstre brystmuskel.

Jeg formoder at dette er et "mildt" tryk eftersom jeg ikke mærkede det specielt i selve skadesøjeblikket, og trænede fint videre (fodbold)

Men ca 2 dage efter fik jeg ret store smerter og havde også lidt vejrtrækningsproblemer.

Dette passede så fint nok med en 3 dages træningspause i frobindelse med en weekend, hvorefter jeg den følgende uge styrketrænde 4 gange og spillede fodbold 3 gange.

Mens jeg træner går det forholdsvis fint, dog er der selvfølgelig et lille irritationsmoment, men ikke noget videre.

Problemet ligger i at efter en træning føler jeg stor ømhed, og specielt om morgenen er jeg meget øm. Som en følge af dette har jeg til min store beklagelse valgt styrke fra i den her uge, og nøjes med fodbold. Er dette den rigtige beslutning, eller skal jeg bare træne helt igennem og vente på det bliver bedre, for kan let styrke med det. Er bare bange for det gør mere skade end gavn.

Hvad vil i råde mig til at gøre??

på forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Som ved så mange andre skader/skavanker skal man nok få at mærke, når kroppen siger nej tak.

Jeg ville nu droppe fodbolden. Hvis du bliver taclet og får et nyt tryk, hvad så ?

Måske et besøg hos lægen ikke ville være en dum idé. Du siger jo, at du har haft vejrtrækningsbesvær.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Som ved så mange andre skader/skavanker skal man nok få at mærke, når kroppen siger nej tak.

Jeg ville nu droppe fodbolden. Hvis du bliver taclet og får et nyt tryk, hvad så ?

Måske et besøg hos lægen ikke ville være en dum idé. Du siger jo, at du har haft vejrtrækningsbesvær.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det havde jeg to dage efter skaden opstod, men nu er der ingen problemer.. Gør dog lidt ondt hvis jeg f.eks nyser.

Lægen siger bare en måneds pause, det siger de jo ved stort set alt, ligemeget hvilken skade det er..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share