Farligt at træne hver dag...


Mummi
 Share

Recommended Posts

Hej Alle...

Jeg er lige begyndt at træne.... for på den måde at tabe mig..

Har i det sidste halve år...... trænet 2 gange om ugen (karate)

Men så ville jeg høre hvor mange gange om ugen jeg kan træne....

udover..... uden det er skadeligt......

Link to comment
Share on other sites

Hej Alle...

Jeg er lige begyndt at træne.... for på den måde at tabe mig..

Har i det sidste halve år...... trænet 2 gange om ugen (karate)

Men så ville jeg høre hvor mange gange om ugen jeg kan træne....

udover..... uden det er skadeligt......

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis du allerede træner 2 dage om ugen, så kan du klare at træne 5 dage mere uden at det er skadeligt :tongue:

Fortæl mere om hvad du gerne vil opnå, og hvor meget du træner etc. Svaret på dit spørgsmål afhænger jo af hvad det er du tænker på at lave de dage du ikke træner karate.

Link to comment
Share on other sites

Mit primær mål er at tabe mig........

Udover at træne karate 2 gange om ugen cykler jeg hverdag til arbejde som er ca 8 km ugens 5 dage.....

Jeg havde tænkt på at løbe og så cykle (da jeg har en motion cykel derhjemme)

Mit største problem er at jeg har spist alt for meget de sidste halve år.... så jeg har overvægt at bære rundt på.....

Link to comment
Share on other sites

Hvis du gerne vil tabe dig, så spis lidt mindre og dyrk en masse mere motion. Gerne hver dag. Om du løber eller cykler er lige meget. Løb er nok mest effektivt, men hvis dine ben/knæ pga. overvægt vil blive skadet af løb, så start med at cykle. De fleste seriøse "motionister" træner 5-7 dage i ugen.

Link to comment
Share on other sites

Bare klø på. Hvis du træner hårdt så kan det godt være at du bliver lidt øm her i starten, men det er ok.

Men husk at hvis du vil tabe dig, så skal du have styr på din kost. Som hovedregel er det svært at tabe sig ved motion alene. Men det er en god hjælp, og vigtigt til at holde vægten bagefter.

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres gode råd.......

Motioner bliver det mindste problem..... da jeg godt kan lide at røre mig...... det er nok mere maden.....

Det kan godt være der evt. kommer flere spørgsmål fra min side....... :smile:

især.... her i starten

Link to comment
Share on other sites

hvis du træner hård konditionstræning er det nok godt med 1 hviledag i løbet af ugen....

Men husk, hvis du presser dig helt ud hver gang, hver dag... så er det meget let at få skader... så et godt kondiprogram er bygget op så du har nogen dage hvor du har en kort distance med høj intencitet.. dvs. f.eks. interval træning...

og andre dage hvor du tager den nogenlunde med ro... der vil man typisk tage en længere distance da intenciteten er så meget lavere...

Men en ting som er meget vigtig med konditiontræning, det er at måle dine resultater... samt at du har målt den strækning du løber/cykler på op, personligt har jeg "mærker" for hver km, så kan man meget let se om man løber for langsomt...

Så du skal nok tage tid på hvor hurtigt du løber/cykler, da det er meget svært at "mærke" hvor hurtigt man løber... for nogen dage ER det bare hårdere end andre... så kan uret fortælle dig om du gør det godt nok ...

Og et pulsur er at anbefale ... så kan du meget lettere holde et bestemt tempo, eller sørge for at du gør dit bedste igennem hele intervaltræningen...

Og til sidst... de dage hvor du træner med høj intencitet skal huske at varme ordentligt op ... og jogge af... ellers bliver du skadet meget hurtigt... (Taler af bitter erfaring :-( )

Og til sidst... så glem alt om de såkaldte "forbrændingszoner" det er en skrøne at man forbrænder mest i en bestemt zone... jo højere intensitet jo højere forbrænding... For din forbrænding er også forhøjet flere timer efter du har trænet... og jo hårdere du træner, jo længere tid efter er din forbrænding forhøjet...

Og til sidst... held og lykke... :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share