Hjælp


FujiChrash
 Share

Recommended Posts

Hej igen

Jeg har i lang tid prøvet at tabe mig, men uden held. Jeg dyrker karate, går i fitness center (mest styrketræning). jeg vejer 109kg, er 190cm høj, og 17 år. Jeg har tit fulgt debatterne herinde omkring vægttab. Jeg har prøvet at tælle kalorier men ja, ved ikke lige helt hvad der sker, men det går altid i stå, eller jeg giver op fordi jeg åbenbart ikke kan det med at planlægge maden for en dag. jeg går til diætist, og hun har enda givet mig en madplan, men den synes jeg også er svær at følge fordi jeg finder det svært at planlægge 5-6 måltider hver dag. jeg er vant til at jeg tager tingene som de kommer, så hvis jeg ikke har fået noget at spise i et godt stykke tid, så spiser jeg for det meste hvad der er (nej, ikke kager osv.), men jeg er bange for at jeg spiser i de forkerte mængder. Jeg ligger lige pt. inde med 2 madplaner, den min diætist har givet mig synes jeg ikke videre om, og så har jeg fået en af en fitness instruktør. Den er kanon, men som sagt, planlægningen ødelægger det hele, jeg er som sagt ikke vant til at gå rundt med f.eks. en madpakke i skole eller på arbejde.

Er det muligt at tabe sig 10+ kg hvis man ikke lige ønsker at gøre det efter en madplan? Jeg synes selv jeg har givet det et forsøg..

F.eks. er jeg meget meget glad for pasta, så det er det der kommer mest af på tallerknen, selvom jeg endtlig godt ved at der nok ca. skal 1/4 på tallerknen istedet for 3/5..

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe, og jeg har forklaret det ordentligt.

Mvh. Fuji

Link to comment
Share on other sites

jeg er vant til at jeg tager tingene som de kommer, så hvis jeg ikke har fået noget at spise i et godt stykke tid, så spiser jeg for det meste hvad der er (nej, ikke kager osv.), men jeg er bange for at jeg spiser i de forkerte mængder.  Mvh. Fuji

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Fuji.

Hvis jeg ikke har fået noget at spise i et godt stykke tid,

går det også galt ved at jeg spiser for meget.

Det prøver jeg at undgå.

Jeg tager også tingene som de kommer, på den måde,

at jeg tager noget at spise, frugt, vand, proteinbar eller andet,

inden der går lang tid, og inden jeg bliver rigtig sulten

For lang til mellem måltiderne ødelægget alt for mig.

Det skal ikke planlægges, det skal jeg bare have med på arbejde,

og hjemme er det lige i nærheden.

Så skal det være muligt at tabe mere end 10 kg.

Jeg synes det ser ud til, at du skal ændre kostvanerne i den retning.

Har diætisten ikke sagt det ?

Håber du kan bruge det.

Henning :showoff:

Edited by Henning
Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke bryder dig om diætisternes madplaner, så lav din egen med de fødevarer som du kan holde ud at spise. Om du spiser 3 eller 6 gange om dagen har ingen indflydelse på dit vægttab. Hvis du f.eks. kan tabe dig ½ kg om ugen ved at spise 3000 kcal. om dagen (bare et gæt), så find ud af, hvor meget mad 3000 kcal. om dagen er.

Regn ud, at du kan spise så og så meget havregryn om morgenen, så og så mange rugbrødsmadder til frokost og så og så meget pasta og kød til aften. Det er faktisk ganske simpelt men det kræver at du holder dig fra alle de ikke planlagte mellemmåltider, som du måske får lyst til. Og druk i weekenden er fy-fy.

Problemet med andres madplaner er ofte, at de inddrager en masse forskellige fødevarer, fordi de skal være så alsidige og "spændende" som muligt. Men i en travl hverdag er det ikke praktisk muligt at tilbringe 5 timer om dagen i et køkken. En madplan skal være simpel, ellers holder den ikke i længden.

Hvis du er i tvivl om du får næringsstoffer nok, så spis dine vitaminpiller og lidt omega 3-6-9 olie (f.eks. bare fiskeolie). I sidste ende er det dog kun dig selv, der kan skabe resultatet, og karakterstyrke er stadig den vigtigste ingridiens.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share