Bare en markeret Sixpack


Lunk
 Share

Recommended Posts

Ville dette her give noget til at få fremmet vaskebrædtet lidt. "har læst JS' artikel"

Jeg har en del hvalpefedt rundt om maven (kan evt. ses på billederne i mit gallerie)

Jeg er begyndt i dag at træne maven så ledes (2 gange ugentlig)

Benene 90grader op på en bænk. Liggende på gulv. Vægt på brystet.

kører 12 rep hvor jeg stiger så meget muligt i vægt som muligt. f.eks har jeg ørt ca så'n her i dag:

12x5kg

12x10kg

12x15kg

12x20kg

12x27kg

12x30kg

12x35kg

Der efter kørte jeg samme stil bare med 1 ben på bænken så jeg rammer de skrå.

12x10kg

12x15kg

12x17kg

12x20kg

12x til hver side selvfølgelig..

Der efter tog jeg nogle uvægtet i så'n en bøjle maskine (lige som ABking eller hvad de hedder)

25rep Lige.

20rep til begge skrå.

20rep lige.

Giver det noget?

Pointen med det er at:

Større mave muskler så man kan se dem igennem fedtet (ved at bruge vægt).

Styrke i musklerne + forbrænding generalt af fedt (ikk punkt forbrændning, bare generalt) ved at lave mange gentagelser uden vægt..

Er det fornuftigt eller kan der laves om på det?

Jeg forsøger at følge en fornuftigt kost + at lave lidt form for motion..

Jeg vil selvf. stige i muskel masse. og derved kan jeg jo ikk få totalt trimmet. men jeg ønsker bare lidt markeringer..

Håber på svar..

Lunk

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke gennemskue formålet med dit mave"program". Det giver ikke umiddelbart mening. Hvor har du fundet det henne? Eller hvad er din argumentation for det ekstreme antal reps.?

Min filosofi på området er som ved alle andre muskler. Find 1-3 øvelser, hvor der kan lægges vægte på, træn 5 x 5 eller 3 x 12 (eller noget der ligner). Mavemusklerne respondere præcist som alle andre muskler :4smartass: . Hvis du stadig synes at sixpacken ikke er synlig, så smid fedtet. Og der er altså ikke noget der hedder hvalpefedt. Med mindre du da spiser små overvægtige hunde. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

nu kommer jeg lige ind i billedet... Har lige et spørgsmål. Ved i hvordan man laver skrå mavebøjninger med vægte?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja.

Du laver skrå mavebøjninger - med en vægt på brystet eller bag hovedet :wink:

Sådan her :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

det du linker til er da ikke skrå mavebøjninger, eller er jeg bare helt forkert på den?

Link to comment
Share on other sites

nu kommer jeg lige ind i billedet... Har lige et spørgsmål. Ved i hvordan man laver skrå mavebøjninger med vægte?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja.

Du laver skrå mavebøjninger - med en vægt på brystet eller bag hovedet :wink:

Sådan her :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

det du linker til er da ikke skrå mavebøjninger, eller er jeg bare helt forkert på den?

<{POST_SNAPBACK}>

Det er vel de skrå mavemuskler (Obliques) du mener så? :smile:

Således

Her kan du finde dem alle sammen.

Edited by Kander
Link to comment
Share on other sites

Giver det noget?
Mange gentagelser giver lidt udholdenhed, men er i øvrigt ikke voldsomt brugbare. Hvis de vægtede øvelser er tunge nok burde de være udmærket, såfremt du udfører dem korrekt.
Pointen med det er at:

Større mave muskler så man kan se dem igennem fedtet (ved at bruge vægt).

Det er bare meget meget svært at øge størrelsen på dine mavemuskler så meget, hvis du stadig har et godt lag fedt på maven.

Styrke i musklerne + forbrænding generalt af fedt (ikk punkt forbrændning, bare generalt) ved at lave mange gentagelser uden vægt..
Mange gentagelser (især i maveøvelser) er ringe til at forbrænde fedt, fordi du bruger kun en lille del at kroppen i et relativt kort stykke tid. Konditræning er MEGET mere effektivt.
Jeg vil selvf. stige i muskel masse. og derved kan jeg jo ikk få totalt trimmet. men jeg ønsker bare lidt markeringer..

Om man ønsker at være totalt trimmet eller bare lidt markeret, så er det jo det samme man skal gøre - eneste forskel er bare hvor længe man gør det. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ved ikk hvorfor jeg laver 12 reps.. Men jeg kan ikk lave mindre.. eller jo det kan jeg. men så giver det ikk noget.. kan sku ikk ligge med 60kg håndvægte på mit bryst.. så smadre jeg det sku.. OG kan ikk ligge dem bag nakken. Da jeg ikk har nok plads til dette..

Programmet har jeg selv fremstillet..

Læs det igennem. Jeg vil ikk have det fulde vilde Sixpack.. Hvis jeg fyrer den af med vægt så kommer min mave længere ud af. Og det gør fedtet jo også så. og det ser nok ikk ligefremst attraktivt ud..

Når jeg laver skrå Mave ligger jeg bare det ene ben op på bænken og ligger på siden.. Nemt nok..

Link to comment
Share on other sites

Ved ikk hvorfor jeg laver 12 reps.. Men jeg kan ikk lave mindre.. eller jo det kan jeg. men så giver det ikk noget.. kan sku ikk ligge med 60kg håndvægte på mit bryst.. så smadre jeg det sku.. OG kan ikk ligge dem bag nakken. Da jeg ikk har nok plads til dette..
Det siger mig at du nok burde kigge dig om efter andre øvelser, som der jo er fine forslag til i JS' "sixpack til sommer" artikel på getbig.
Jeg vil ikk have det fulde vilde Sixpack.. Hvis jeg fyrer den af med vægt så kommer min mave længere ud af. Og det gør fedtet jo også så. og det ser nok ikk ligefremst attraktivt ud..

Det er en stor fejl mange gør, at vælge en langt mindre effektiv fremgangsmåde, selvom man kun ønsker "moderate" resultater. Hvorfor bruge mere tid og flere kræfter på projektet end det er nødvendigt? Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at almindelige mennesker skulle få problem med at maven buler mere udaf, fordi de træner tung mavetræning.

Det kan ikke siges tit nok, at den primære forudsætning for en synlig sixpack, er lav fedtprocent. Og mavetræning er IKKE vejen til en lav fedtprocent. Træner og spiser man i øvrigt rimelig fornuftigt og har tålmodighed, skal der nok være muskler nok til en sixpack.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share