Vægttab


Beat
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg er ny herinde.. dav dav!

Jeg blev opfordret til at skrive lidt herinde af "Blackice", fordi jeg spurgte ham om hvordan jeg kunne tabe mig bedst.

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at sætte min kost sammen, men har med Blackice's hjælp prøvet at lave min egen kost og trænings program.. Så håbede et par af jer herinde måske ville give lidt kommentar eller gode råd??? :bigsmile:

Jeg er en pige på 19 år. 1.68 høj og vejer ca. 60 kg. Og ville ret gerne ned på 55... Altså sådan lige tabe det der sådan sidder i siden, på bagdelen og sådan. Ja typiske pige problemer! :blush:

Jeg har prøvet og lagt en plan der siger følgende:

Morgen : Havregryn med en lille smule sukker.( Med skummet mælk)

Formiddag : et æble.

Middag : Salat med rent kød, såsom kylling eller kalkun eller fisk.

Eftermiddag : Havregryn, UDEN sukker.( Med skummet mælk)

Aften : Grønstsags blanding ( Gulerødder, broccoli, blomkål, spinat og lign.)Men rente kød.. Fisk , kalkun og lign.

Sen aften : Æble, appelsin eller andet frugt.

MOrgen + aften drikker jeg 25 ml. Aloe Vera drik.

Træning :

Mandag : Løb i ca en halv time, og ca hver anden gang Fitnessboksning 60min.

Onsdag : Spinning i en time

Fredag: Fitnessboksning 75 min.

Søndag: Svømning halvanden time.

ER dette program helt hen i vejret? Jeg har ikke så meget forstand på kost og træning, så håber i vil hjælpe mig med om jeg får det nødvendige i kosten og om træningen er nok til at jeg kan tabe de sidste 5 kilo på en hurtig og effetiv måde.

Tusind tak for hjælpen, på forhånd! :4thumbup:

Beat!

Edited by Beat
Link to comment
Share on other sites

Ok tusind tak....

Men tænkte på... Vil det sætte mig tilbage på nogen måde hvis jeg tager en lille smule sukker på havregryn om morgenen?

Og skader det at der går 2 dage om ugen, uden den helt store motion?

Så i mener altså at jeg med den kost jeg beskrev burde forbrænde mere end jeg indtager, og derved tabe vægt?

Fordi den her gang skal det virke.... Jeg er typen der tager hurtigt på og har prøvet en masse forskelligt for at holde vægten nede... Men falder altid tilbage til at sulte mig selv, hvilket betyder at så snart jeg så spiser bare lidt... Så tager jeg sindsyg meget på... Altså jeg er ikke overvægtig.. men har blot lidt hist og pist som meget gerne skulle af hurtigt.. Så derfor vil jeg gerne have den perfekte kostplan, hvor jeg ikke behøver at sulte mig selv, men samtidig taber mig.

Tak tak

Beate :4thumbup:

Edited by Beat
Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Go' fornøjelse med "diæten". Prøv at bruge lidt rosiner i stedet for sukker på din havregryn. Det kan da kun smage bedre, efter min mening.

Du lyder som mange andre piger, som tror, at bare de tænker på chokolade og andet usundt, så tager de på. Det kan umuligt være tilfældet.

Men m.h.t. din plan, så gi' det omkring 14 dage. Din krop skal også lige vænne sig til omlægningen.

Jeg ville også anbefale at få styrke/vægttræning med i programmet. Det behøver ikke at ta' mere end 1 time incl. opvarmning. Prøv også at afslutte vægttræningen med en tur på stepmaskinen, cyklen eller løbebåndet. Og gi' den hele armen, så pulsen virkelig kommer op, ca 10 minutter. Det er nemt at overskue, når det ikke er længere tid. Sørg for at få lidt protein og kulhydrat efter træning, så du kan være klar til næste træningspas.

Go' fornøjelse, og som en anden skriver, så kunne det være spændende at høre, hvordan det går.

Betina

Link to comment
Share on other sites

Vil det være nok med halvanden times styrketræning om ugen.. Fordi jeg ved næsten ikke hvornår jeg ellers skal få tid til det! :blush:

Så er det kun tirsdag og torsdag jeg ikke vil få tid til træning.

Tirsdag vil jeg dog pga. fritidsbeskæftigelse komme til at cykle en halv time.. Men det er jo ikke meget.

Men motionere jeg nok til at kunne tabe mig med det jeg spiser? og uden der skal gå en månede før jeg taber et kilo! :blink:

Jeg vil oprette en logbog tror jeg... Når jeg får tid;-) Så er man ligesom også tvunget til at holde ud, når folk følger med.! :4thumbup:

Taktak Beat!

Link to comment
Share on other sites

Det er jo umiddelbart svært at sige, hvor mange kalorier du har brug for hver dag. For at tabe dig, skal der være et underskud. Så enten skal du spise mindre eller dyrke mere motion.

Jeg fik selv en plan sidste år, hvor jeg spiste mel. 1500-1800 kalorier om dagen. Med styrketræning 3 gange om ugen og løb 2-3 gange ugentligt på ca. 8-10 km tabte jeg mig max. et halvt kilo om ugen. Det skal dog siges, at jeg er en gammel kone på 39, det har lidt at sige.

Men klø på, specielt med hensyn til konditionstræningen/pulsen, så skal der nok komme goe resultater.

Betina

Link to comment
Share on other sites

Ja altså jeg boksetræner jo 1 - 2 to gange om ugen også.. Som er intensiv hård træning, med løb, shipning osv i 75 min... Det burde da også give lidt?

Så hvis svømmer jeg halvanden time. og Spinner en time en gang om ugen, + styrketræning med cario også....i halvanden time... Burde jeg så ikke tabe nogen kilo.. Fordi som kan se, indtager jeg da ikke særlig mange kalorier, gør jeg det? Altså det har jeg ikke så meget forstand på, men det ville jeg ikke umiddelbart tro????

Jeg er typen der tilgengæld taber mig hurtigt, hvis jeg tager mig sammen.. Så ville bare gerne ha et program hvis det var muligt som ville kunne give et vægttab på de 5 kilo på halvanden- 2 måneder!?

Kan det lade sig gøre???

Beat!

Link to comment
Share on other sites

.....jeg er en gammel kone på 39, det har lidt at sige.

<{POST_SNAPBACK}>

Hov-hov. Ingen aldersdiskreminering. Jeg har advaret dig før. :tongue::laugh:

Beat: Umiddelbart ser det da fint ud, det "program" du har bikset sammen der. Hvis dit fødeindtag tilfredsstiller din sult og dine smagsløg samtidig med, at din træning motivere dig til at træne, så giv det 1-2 uger. Hvis der IKKE sker noget, så må træningsmængden op eller indtaget ned. Trist men sandt. :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Ok.. tusind tak alle sammen! :bigsmile:

Ja jeg må se hvad der sker!

Der var en af der skrev at jeg skulle spise rosiner til min havregryn til morgenmad... og det lyder jo lækkert eftersom jeg ÆÆÆÆLLSSSKER rosiner.. :4mewantfood: Men er det ikke et forholdsvis højt indhold af kulhyldrater ( 70 % ca)... Er det ikke alt for meget?og er det ikke noget jeg burde lade være???

En anden ting... jeg har set a der har været dikuteret "Pilates" herinde før.. Jeg er en af dem som bare tænkte.. Wow jeg kommer til at Ligne Daisy Fuentes hvis jeg køber det.. Så det gjorde jeg så! :blink: Typisk mig... :tongue:

Men så er spørgsmålet så.. Når jeg nu træner 4-5 gange om ugen, med fitnessboksning, Svømning, og spinning.. Ville de så være en god idé at kombinere med 3 x 20 min pilates om ugen.. og vil det have en positiv indflydelse på resultaterne?

Hvor er jeg glad for jeg blev overtalt til at gå herind.. er bare nogen super gode råd i kommer med! :4thumbup:

Beat...

Link to comment
Share on other sites

Ok tak...

Tænkte på om det var mere effektivt at bytte havregryn ud med frugt salat eller noget andet der om eftermiddagen????Eller er havregryn det bedste?

Ja, altså som i kan hører er jeg bare ude på meget hurtige resulatater.. Har en del jeg ligesom gerne skulle være fit-for-fight til i den kommende tid....! :cooldance:

Er der andre meninger om PILATES... Sys nemlig jeg læste at der var nogen der sys det var en god idé at bruge nogen gange om ugen for at forme sin krop????

Eventuelt nogen erfaringer med det?

Beat.. Som takker rigtig meget for alt jeres hjælp! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Er der andre meninger om PILATES... Sys nemlig jeg læste at der var nogen der sys det var en god idé at bruge nogen gange om ugen for at forme sin krop????

Eventuelt nogen erfaringer med det?

Beat.. Som takker rigtig meget for alt jeres hjælp! :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Min erfaring med pilates er lidt begrænset, men jeg har da prøvet sådan en omgang hjemmetræning nogle gange.

Det jeg tror det kan bruges til er at styrke maveregionen og blive mere smidig. Mange øvelser - faktisk de fleste - foregår liggende eller siddende. Det kan selvfølgelig være meget rart men det betyder bl.a. at du ikke bruger særlig meget energi og så er det måske ikke ligeså funktionelt som at lave stående øvelser.

Man kan ikke ændre formen på sine muskler eller gøre dem længere, heller ikke med Pilates, så det er noget BS de siger i reklamen :wink:

Hvis du har købt båndene synes jeg da du skal prøve det og se hvad du selv synes. Sådan 20 minutters Pilates er sikkert en fin måde at starte dagen på.

Link to comment
Share on other sites

Ok.. MEn det er sidste gang jeg falder for sådan noget i fjernsynet :devil: Men ja måske var det ikke dårligt at starte dagen med det!

hehe... Nu har jeg et spørgsmål mere.. Jeg sad lige her på arbejdet og ku mærke jeg lige havde brug for lidt der gav noget energi.. så jeg spise lige nogen sukkerfrie gajoler... Ødelægger sådan nogen noget for ens kur, eller kan jeg godt spise lidt af det når jeg ligesom bliver slik slik-agtigt - sulten :4mewantfood:

Eller skal jeg fuldstændig smide det ud??

Beat!

Link to comment
Share on other sites

Ok.. MEn det er sidste gang jeg falder for sådan noget i fjernsynet :devil: Men ja måske var det ikke dårligt at starte dagen med det!

hehe... Nu har jeg et spørgsmål mere.. Jeg sad lige her på arbejdet og ku mærke jeg lige havde brug for lidt der gav noget energi.. så jeg spise lige nogen sukkerfrie gajoler... Ødelægger sådan nogen noget for ens kur, eller kan jeg godt spise lidt af det når jeg ligesom bliver slik slik-agtigt - sulten :4mewantfood:

Eller skal jeg fuldstændig smide det ud??

Beat!

<{POST_SNAPBACK}>

I og med de er sukkerfri kan der ikke være meget energi i, hverken til at øge din energi eller til at ødelægge kuren. Mængder man indtager af den slags er forhåbentlig også så små, at uanset hvad de indeholdt er det bagateller ift hvad du ellers spiser i løbet af dagen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var lige inde og kigge på et af de andre forums.. og der havde folk skrevet at man ikke må spise så meget frugt.. pga. kulhyldraterne... Hvad siger i? Og hvor meget frugt må jeg spise hver dag, så jeg samtidig taber mig?

ER det ok at spise fisk hver dag.. F.eks Laks!?

Hehe.. skal nok snart lade være med at spørge mere.. Men skal lige have helt styr på havd jeg må spise og hvad jeg ikke må.. Fordi nu skal der ske noget, skal der! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hehe Hva så Beate. Er du ved at ha styr på det?

:laugh:

Jeg vil lige advare jer drenge. Det er en svær opgave i er kommet på. Vi har her at gøre med en pige som egentlig er mere eller mindre perfekt som hun er.

Men nææææh nej. Mere vil ha mere :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hi hi... Tak Blackice.. Meeennn som sagt tidligere.. Så ser man tit helt andeledes ud i en bikini end i alm. tøj ik.. hehe! :tongue:

Så er ikke perfekt.. hehe.

Tænkte på.... I mange kostprogrammer anbefaler man at man indtager det sidste måltid om dagen, 4 timer inden sengetid, og ikke senere.. Er det korrekt? Og får man det mest optimale vægttab ved at følge dette råd? :raisebrow:

Argh.. Må til at tage mig sammen til at få oprettet en log.. Bliver lidt nemmere :bigsmile:

Og en ting mere.. Havregryn er det ok at bruge som mellemmåltider i løbet af dagen?Der er ikke for meget energi i, så det mest er forbeholdt om morgenen?

Link to comment
Share on other sites

Hi hi... Tak Blackice.. Meeennn som sagt tidligere.. Så ser man tit helt andeledes ud i en bikini end i alm. tøj ik.. hehe!  :tongue:

Så er ikke perfekt.. hehe.

Tænkte på.... I mange kostprogrammer anbefaler man at man indtager det sidste måltid om dagen, 4 timer inden sengetid, og ikke senere.. Er det korrekt? Og får man det mest optimale vægttab ved at følge dette råd? :raisebrow:

Argh.. Må til at tage mig sammen til at få oprettet en log.. Bliver lidt nemmere :bigsmile:

Og en ting mere.. Havregryn er det ok at bruge som mellemmåltider i løbet af dagen?Der er ikke for meget energi i, så det mest er forbeholdt om morgenen?

<{POST_SNAPBACK}>

Normalt siger man at føde lige før sengetid ikke er optimalt, hvis man er ude på at tabe sig. At du spiser 3-4 timer inden gør intet, og du skal jo også leve.

Personligt bruger jeg selv havregryn som mellemmåltid. - Det er relativt rigt på proteiner, og giver dermed en go mæthedsfølelse.

Proteinholdigt mad er altid godt under diæt :)

Link to comment
Share on other sites

Hej hej!!!

Nu har jeg fulgt planen en uge..med undtagelse af lidt slik og chokolade i lørdags... Og jeg har tabt et kilo.. det er vel ok påd en første uge??

og jeg har kun pga tidsmangel trænet, 3 gange af meget kort tid den sidste uge.... Så sammensætningen af kost må vel siges at være korrekt.. Jeg forbrænder mere end jeg indtager, selvom jeg ikke har dyrket så meget motion.

Burde man tabe mere end et kilo om ugen?Skal jeg sætte min kost ned?

Link to comment
Share on other sites

Tænkte på.... I mange kostprogrammer anbefaler man at man indtager det sidste måltid om dagen, 4 timer inden sengetid, og ikke senere.. Er det korrekt? Og får man det mest optimale vægttab ved at følge dette råd? 
De fleste der ønsker at tabe sig indtager dog sjældent andet end ren protein i de sene timer, da det jo ikke gør noget at være små-sulten mens man sover.

<{POST_SNAPBACK}>

...sålænge det ikke forstyrrer nattesøvnen. Solid nattesøvn er vigtig for at opretholde en optimal metabolisme om dagen. Er man træt gr en halvsølle nattesøvn, foretager man sig ikke så meget (og det, man foretager sig er ikke konsekvent, fx træning) og bruger derved mindre energi :smile:

Myten om, at man ikke må spise før sengetid, er - som SimonHP også er inde på - en and.

Link to comment
Share on other sites

Ok tak.. Jeg faldt lige igår med lidt café mad og slik.. ik godt .. men så er det op på hesten igen.. så er i fuld gang igen.

Vil det øge vægttabet at indtage masser af vand i løbet af dagen, eller er det en skrøne???

Ja det var 5 kilo.. Så håber da med lidt ekstra træning, vil jeg ku tabe halvandet kilo om ugen.. Ville være rart!

Link to comment
Share on other sites

Der er noget med fisk og risiko for indtagelse af tungmetaller, som det nok er værd at være opmærksom på. Hvilke fisk etc. kan jeg ikke huske, men der er sikkert nogle, der kan fortælle mere om det  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er de store fisk, der lever i lang tid inden de bliver fanget. F.eks. tun.

Link to comment
Share on other sites

Vil det øge vægttabet at indtage masser af vand i løbet af dagen, eller er det en skrøne???

<{POST_SNAPBACK}>

Vand sammen med mad, som indeholder fibre, giver en længere mæthedsfornemmelse, og gør at man ikke så let falder i.

Desuden er det altid en fordel at have væskebalancen i orden, hvis man stræber efter en god metabolisme :wink:

1½ kg om ugen er laaaangt over mål, med mindre du vejer over 90-100 kg (såvidt jeg husker, er du igang med lidt kosmetisk afpudsning og er ikke i en helbredstruet tilstand gr overvægt). Du brænder din dyrebare muskelmasse af og risikerer at tage kiloene på igen gr nedsat stofskifte - og denne gang som rent fedt - ligesåsnart du slipper kontrollen bare lidt.

Sats på ½ kg og ikke mere, når du er så tæt på dit mål :smile:

Hvem har ikke set disse 'skinny-fat' tøser, som pisker derudaf i stepmaskinen - rene skeletter uden muskulatur, beklædt med hud og så lidt slasket underhudsfedt :blink: De har brændt deres muskelmasse af med for hårdt kalorieunderskud og de slipper aldrig af med det sidste fedt, før de tillægger sig muskelmasse igen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share