Kostplan


pcrew
 Share

Recommended Posts

jeg styrketræner jo så mit mål er at blive større og få mere muskelmasse... :4thumbup:

så min kostplan skal nok være bygget på at jeg skal være i kalorieoverskud... men ved bare ikke hvor jeg finder en god kostplan

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad mener du med en god kostplan? Leder du efter en evt. færdiglavet kostplan du kan følge? For det en dårlig ide da det er alt for individuelt.

En god kostplan hvis dit mål er øget muskelmasse, vil være kostplan hvor du f.eks er i ca 500 kcal. overskud, for omkring 2g protein pr. kg. kropsvægt.

Så skal den indeholde en masse grønsager, fiber, sundt fedt og evt. tilskud af de essensielle olier som omega 3, 6 og 9.

Men man burde få de fleste at de ting dækket med alm. sund og varieret kost. Men det kan godt være svært at få protein nok med mindre man drikker masser af mælk og spiser kød ved alle måltider så protein tilskud vil sikkert være på sin plads.

Edited by Skjold
Link to comment
Share on other sites

Jeg er 173 cm høj, vejer 58-59 kg, har trænet i ca. 6 måneder, min fedtprocent er på omkring 10%...

jeg sagde heller ik i bare skulle "lave" en kostplan til mig...!

Jeg spurgte om i kendte nogle hjemmesider hvor man kunne få hjælp til det :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share