Squat og placeringen henover ryg/skulder


Mayol
 Share

Recommended Posts

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Slettet_04042015
Skal vi ikke droppe the "pissing contest". Den og tanken om, at det er sejt at få ar/mærker etc. er sejt, er lige så tåbelig som min forrige post...

Come on... Gruppekram :hippy:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tisser ikke :laugh: Fremlægger bare fakta :wink:

Jeg mener også at undertegnet, Crawdaddy med flere tidligere har givet de svar som topic starteren ønskede. Sagen er afsluttet herfra.

:smile:

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015
Jeg træner kun med 150 kg og jeg har ikke engang et mærke bagefter, så jeg vil gerne vide det så jeg kan forberede mig (købe en ekstra t-shit) til når jeg engang kommer op i kg

"Forberede" sig på et indkøb af t-shirt. Kræver det også "forberedelse" at købe sokker og underbenklæder *ROTFL* :laugh:(undskyld den lå lige til højrebenet)

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Fed sammenligning med vægtløftning forresten, da en vægtløfter jo som bekendt ikke har flere kg på ryggen end en gennemsnits skakspiller.

Vægten føles en del hårdere når den ligger foran på kraveben og skuldre (benbøj foran). Vægten føles også hårdere ved highbar olympic squat (benbøj bagpå) som det ses her:

MOL tråd Zhang Guozheng

Dertil kan det siges om stød delen i vægtfløft at man kan slå sig hårdt på vægten når stangen vendes og ikke ligger perfekt.

:smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Om stangen føles hårdere eller ej skal jeg ikke gøre mig klog på, for mit tilfælde kommer den "ødelagte" hud på ryggen af, at stangen på visse steder hviler på knogle der kun er dækket af et ganske tyndt lag væv. Det gør den ikke når den ligger højt på ryggen. Jeg finder dog at det hjælper en hel del lige at putte lidt creme på efter badet.

Link to comment
Share on other sites

I mit tilfælde kommer mærkerne af at stangen bevæger sig frem og tilbage på ryggen, når jeg squatter og sveder på ryggen. Så trækker stangen den våde T-shirt frem og tilbage over huden og giver hudafskrabninger. Det er så mest når det er en meget ru stang og man sveder meget.fx om sommeren, men selv en almindelig kan give hudafskrabninger. Men det er så nemt at undgå ved at bruge en mikrofibertrøje under t-shirten at det ikke kan betale sig at lade være :smile:

Link to comment
Share on other sites

craw <---- har du prøvet med magnesium på ryggen??

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg bruger altid T-shirt så nej. Jeg kan dog ikke forestille mig at det hjælper at tage t-shirten af og squatte i bar ryg med magnesia på, da friktionen så bare vil blive større. Hvis du mener magnesia under t-shirten, vil der også være mere friktion end hvis man har noget glat på under den ydre t-shirt :smile:

Jeg prøvede engang med sportstape henover stedet hvor mærkerne kommer. Det virkede da også, men jeg fik så desværre udslet pga limen i tapen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

:smile: +1. Apr 2005, 12:26-->

QUOTE(Squatfather & Noget tilsvarende fra Prehn :smile: @ 1. Apr 2005, 12:26)
Put magnesiumen uden på T-shirten, Craw. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det har jeg så til gengæld aldrig kunnet se fidusen i :smile: Stangen glider jo ikke på t-shirten, men får t-shirten til at glide hen over huden pga trykket. At komme ekstra magnesium udenpå t-shirten kan højest give en smule mere friktion og er vel kun relevant, hvis stangen ikke ligger fast på t-shirten.

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

Hvis t-shirten sidder godt forankret i buskerne og med et bælte og der er magnesium på t-shirten, og man oven i hatten holder ordentligt fat på stangen, så bør der ikke være de store problemer

<{POST_SNAPBACK}>

Bør døde samtidig med Plejer :wink: Hvis du har en svedig t-shirt, så vil der være friktion mellem denne og huden, når der ligger en stang på ryggen. Det er lidt svært at bortforklare at det sker, når det rent faktisk forekommer :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share