Frekvens


Nicolai Thygesen
 Share

Recommended Posts

i princippet har han jo ret omend jeg aldrig vil købe at en træningsfrekvens på 1gang/uge holder. Det eneste der får den slags programmer til at holde, er det overlap som uvægerligt kommer imellem muskelgrupperne.

Dog finder jeg at (og det er ren empiri) at man kan få afviklet lidt mere volumen, jo mere den fordeles.

Link to comment
Share on other sites

Noget som undre mig, er nemlig den tendens til at træne muskelgrupperne en gang pr. uge på t-nation. Det strider jo imod de "gængse" anbefalinger, nemlig at man skal træne hver muskelgruppe igennem 2 gange pr. uge. Det troede jeg egentlig var lidt 80`er agtigt. Her snakker jeg ikke om generel styrke eller styrke i de 3 store.

Det kunne være spændende at høre folks egne erfaringer.

Link to comment
Share on other sites

Har altid synes det har været forfejlet at sige man træner x antal gange om ugen.

Hvorfor operere med begrebet "uge"?

Og hvorfor død og pineme skal man altid træne ben en mandag? (eksempel)

Giver mere mening at sige man træner en muskelgruppe hver tredje, fjerde eller femte dag. Således kan man f.eks. træne en muskelgruppe halvanden gang om ugen :smile:

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Har altid synes det har været forfejlet at sige man træner x antal gange om ugen.

Hvorfor operere med begrebet "uge"?

Og hvorfor død og pineme skal man altid træne ben en mandag? (eksempel)

Giver mere mening at sige man træner en muskelgruppe hver tredje, fjerde eller femte dag. Således kan man f.eks. træne en muskelgruppe halvanden gang om ugen :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Well it is.. Nok bare fordi den gængse befolkning passer resten af deres liv under begrebet 'uge'. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Der er flere fordele ved at træne musklerne flere gange om ugen i BB-sammenhæng. Jeg kan ikke finde et eneste godt argument for at træne kroppen igennem en enkelt gang.

<{POST_SNAPBACK}>

Dvs. et program som George turners 10 X 10 er dårligt i BB-sammenhæng?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share