Hvor meget cardio D;


Fish'n'Chips
 Share

Recommended Posts

Hay Boys n' Gals & Leprichaun's ;]

Efter at have gloet mig i spejlet og fået en 'syg narcisistik' mental holdning

over min guddomlige krop ;P

har jeg besluttede at i stedet for at bulke osv. at begynde så småt at hakke mig

men mit spørgsmål lyder:

Hvor meget Cardio er sundt og uden at det hindre mit 'maksimale muskelvækst' ?

er éen time Cykling for lidt ell. ?

(Er på Atkins / low carbs)

mit prog atm. er:

HST: Mandag - Onsdag - Fredag

Cardio: Tirsdag - Torsdag (1 time pr. gang)

kan cardio lørdag 'if needed'

Tia, Chaps.

Link to comment
Share on other sites

har jeg besluttede at i stedet for at bulke osv. at begynde så småt at hakke mig

men mit spørgsmål lyder:

Hvor meget Cardio er sundt og uden at det hindre mit 'maksimale muskelvækst' ?

Med mindre du er nybegynder kan du ikke regne med muskelvækst af betydning imens du cutter.

2 timers ekstra cardio om ugen er ikke det vilde, men sammen med en mindre indtagsreducering (spis mindre) burde du snildt kunne ramme omkring 500g fedttab (forhåbentlig) om ugen.

Om det påvirker din øvrige træning kommer an på hvor meget du går til den. Kører du hele timen "all-out" kunne jeg godt forestille mig at det har en let negativ indflydelse dagen efter.

Link to comment
Share on other sites

Så vil i ikke anbefale at man sætter sit HST program ned, så man kun træner 1 dag om ugen frem for 3, for jeg ser det ret vanskeligt og uoverskueligt både at cutte og gaine på samme tid..

Altså den ene gang om ugen for minimal reducering af muskelsmasse, mens man dyrker cardio 2-3x og ellers spiser ordenligt?

Link to comment
Share on other sites

Så vil i ikke anbefale at man sætter sit HST program ned, så man kun træner 1 dag om ugen frem for 3,
nej, det vil jeg bestemt ikke anbefale
for jeg ser det ret vanskeligt og uoverskueligt både at cutte og gaine på samme tid..

jeg vil mene man sætter sig imellem to stole hvis man prøver

min pointe er bare, at hvis man ønsker maksimal muskelvækst som førsteprioritet, så vil for meget cardio arbejde kraftigt imod dette - og ikke kun fordi det kræver at man spiser en del mere for at være i kalorieoverskud.

Ønsker man derimod at cutte/tabe sig er det cardio og naturligvis stadig kost der er førsteprioritet og styrketræningen er "blot" med for at bevare mest mulig muskelmasse.

Link to comment
Share on other sites

Grunden til at jeg placerede den i 'Maksimal Muskelvæskt' var pga. at ... Nevermind.

Hvile = weekenden :)

hvor meget cardio skal jeg regne med tirs & tors. time mæssigt ?

jeg har hørt flere teorier om at cardio'en begynder først efter 45 min.

andre siger at det er efter 1 ½ time, jeg vil bare høre så'n ca. hvor jeg skal ligge

uden at det går ud over mine muller, HST'en skal der ikke røres ved.

Har stadigvæk ikk besluttet mig 100% om jeg skal eller vente til et par måneder

50/50 atm. er rimlig træt af mit bacon men på den anden side vil jeg gerne vokse.

kan da godt se at mine "love-handles" er blevet mindre efter det sidste tid's træning (HST alene) meeeeen.... *Sigh

Link to comment
Share on other sites

Grunden til at jeg placerede den i 'Maksimal Muskelvæskt' var pga. at ... Nevermind.

Der er ingen skade sket, men da spørgsmålet går på mængden og placeringen af cardio mente jeg den hører bedst til i kondi-forummet.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det er 10-4 maestro, kan godt se din point :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share