Dødløft


Lunk
 Share

Recommended Posts

Er gået igang med dødløft for første gang..

havde 50kg + stang = ca 60kg.

Lavede 3x7 hvor jeg satte mig ned på huk med kroppen vendt fremad. Hvorefter jeg først strakte benene og derefter ryggen..

Er det mening med at den skal træne ryggen også?

for jeg havde SYGT ondt i ryggen dagen efter.. så jeg ved ikk om jeg evt. har fuldført øvelsen forkert eller at den bare har været effektivt..

lunk!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Er gået igang med dødløft for første gang..

havde 50kg + stang = ca 60kg.

Lavede 3x7 hvor jeg satte mig ned på huk med kroppen vendt fremad. Hvorefter jeg først strakte benene og derefter ryggen..

Er det mening med at den skal træne ryggen også?

for jeg havde SYGT ondt i ryggen dagen efter.. så jeg ved ikk om jeg evt. har fuldført øvelsen forkert eller at den bare har været effektivt..

lunk!

<{POST_SNAPBACK}>

Ka' se at du allerede har over 200 indlæg, så jeg håber sq du laver fis? :blink:

Dødløft er en rygøvelse.

Edited by ColaJunkie
Link to comment
Share on other sites

Phew!!..

Jamen.. hvis man kigger under øvelses biblotek står den kun til at træne lår.

og i vores Center er der nogle papirer. hvor den står inde under Lår..

men det er lige meget :) Jeg er bare glad for at jeg ikk har smadret min ryg ved det og så bare den er effektiv :)

Jamen.. så fortsætter jeg bare på den måde :)

Tak for de hurtige svar :)

Link to comment
Share on other sites

huskeregel nummer 2:

hav et naturligt svaj i ryggen i hele bevægelsen. At trække skuldrene tilbage og at kigge op hjælper.

<{POST_SNAPBACK}>

Dave Tate anbefaler at man runder i den øverste del af ryggen, hvilkety netop gøres ved ikke at trække skuldrene tilbage. På den måde bliver ROM kortere, og man kan stå en smule mere oprejst. Min erfaring er, at jo mere jeg trækker skuldrene tilbage, jo mere runder jeg i lænden, fordi min overkrop skal ligge mere vandret for at nå stangen. Alt andet er jeg dog helt enig i.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share