Weighted dips


mdk
 Share

Recommended Posts

Jeg vil gerne høre jeres erfaringer med weighted dips. Jeg tænker her på, hvordan I håndterer den ekstra vægt ud over kropsvægten.

Hidtil har jeg kørt med en håndvægt klemt ned mellem min ryg og et ganske almindeligt læderbælte. Men nu er håndvægtene for store.

Og at placere vægtskiver på benene er også ret bøvlet.

Hvad gør I?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg har brugt en rygsæk et par gange men da jeg kom over 20kg begyndte den at gå op i syningerne og rive hul i bunden. Så det skal man passe på med. Ellers køb et rigtigt dips bælte :smile:

Link to comment
Share on other sites

køb 1,5-2m reb (alt efter din størrelse og vægtskivernes størrelse). Før rebet gennem de ønskede vægtskiver, bind en knude og du har dit eget vægtbælte. Tag rebet op om hofterne og du er set to go.

Lad være med, at komme og sig det gør ondt og nager dog. Jeg kører selv med 40 kg for tiden, og det irriterer da, og kunne være mere komfortabelt men det er fint og det er billigt!

Samme løsning kan du gøre i chin-ups. Her kan du bare have rebet hængende meget løst om maven og tage den håndvægt du vil have direkte på. Det bliver ikke nemmere.

For såvidt du ikke bøvler rundt med for mange kg. i dips, kunne du jø også nøjes med et reb, og en håndvægt mellem benene. De hænger overraskende godt fast.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger et af mine utallige stofbælter der følger med  judo-dragter.

Det fungere fint. Sådan et bælte koster vel omkring 40 kr - og så kan man jo få det sorte bælte i dips og chin-ups  :tongue:

tjek www.nipponsport.dk

<{POST_SNAPBACK}>

Det var faktisk en rigtig god idé. De gamle bælter bruger man jo alligevel ikke mere - m.m. man giver dem væk til andre folk i klubben!

Hvis hullet i skiverne i det center du træner ikke er stort nok, er det dog et problem!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share