Blackmoores log- del 2


Blackmoore
 Share

Recommended Posts

Ah..løbetur i aften.

ca 5900 meter på 39 minutter.

langsomt, men konstant tempo.  Længe siden jeg har løbet over 4 km i konstant tempo, så det var vederkvægende. På med Nightwish .. og så afsted med lette skridt (så let en Blackmoore nu kan træde). Fantastisk tur. Jeg følte mig nærmest vægtløs hele vejen, musikken var perfekt. Når man ser månen bag en stor bjergfyr på en aftenblå himmel mens Nightwish hamrer udover stepperne, og åndedræt og ben barer kører som de skal, så har man det GODT!

Dagens rute.

Og derudover så jeg hele 7 rådyr på dagens tur.

Så, nok er nakken stadig dum, men på en dag som i dag er livet sgu godt alligevel !!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Blackmoore

Dejlig beskrivelse af din løbetur, det giver en lyst til at smutte ud og finde løbeskoene frem med det samme og snuppe en ekstra aftentur :cooldance: . Det lyder til at dit løb er ved at komme ind i en rigtig god rytme :smile:

- Dipy

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dipey..takker.

Min løbe moral stiger så meget nu hvor der er lyst. I vinters kunne jeg da godt tage pandelygten på og løbe ud i skoven, men det var mere pligt end fornøjelse. Nu, vor der er lyst og labert (især om aftenen) er det meget sjovere. Det føles meget mere som leg end som pligt!!!! Og det er helt klart sjovt at variere sin træning mere.

Planen er at skifte mellem intervaltræningsture på en 4 km (øges senere) hvor der skiftes mellem rask gang og hurtigt løb(hvor jeg virkelig brænder af) , 3 km tempoture (hvor den får gas hele vejen) og så længere ture, hvor der løbes i et lettere tempo, men til gengæld får den lov til at få et par Km, og så lette joggeture for at løsne op i kadaveret.

Når formen så er bedre kan længden af tempoturene øges til 4 og 5 K.

Link to comment
Share on other sites

2 omgang træning med vores vægthold.

Fik lagt programmer for folk i dag.

det er stadigvæk low key og "squad-død-bænk" elskere (hell, I'm one) vil nok sige "hvad er det for en gang maskinpump".. men det er folk mellem 50-65, med en del overvægt, så det jeg har fået dem til at træne overhovedet er godt.. Så skidt med vi starter med 5 maskinøvelser og noget abs på gulvet, det er ca. 1000% bedre end hvad de lavede før.

jeg kan altid senere læsse mere på, afhængig af deres motivation og fysik.

Men, de går til den og er godt motiverede, og da jeg forklarede dem ideen om at der var progression i deres programmer lyste de helt op... som en dejlig 60'something kvinde sagtde "jammen..det bliver jo lidt som at konkurere med sig selv??"

You got that one right :devil:

Nåede selv en hurtig omgang Chins før holdet kom, ikke det store (en 30 stykker)

Og så er jeg spændt på hvad kiro'en siger i morgen..

I wanna bench... heavy... NOOOOOOW!!!! :laugh::laugh::laugh:

så..jeg skal fikses :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hr Kirchenbrandt fik mig lige lokket på hans tabata sjov

4 min tabata Pushups.. 20 sek pushups..full trotthe, 10 sek hvil..gentag

de første par omgange var okay, men efter 5 sæt var der bare ild og syre über alles!!!!

AAAAAV!

men mget viking power over det :devil::devil:

Link to comment
Share on other sites

Fik nakken chekket..

Kiro'en mente ikke det var alvorligt, men at der var noget Låst i den ene siden. han løsnede (og..han løsnede..av!!) så det kan mærkes nu her.. men han mener at et par behandlinger sammen med nogen strækøvelser og så et mere konservativt øvelsesvalg mht nakken de næste par uger vil kunne ordne det..

so... Go Kiro :4smartass::4smartass:

Link to comment
Share on other sites

dagens doms inducering

Løb-let sekvenstræning:

21:06 minutter

Tabata helvede:

Squat med 7,5 kg bodybar

4 min

Mil press med 7,5 kg bodybar

4 min

Abs

4 min

Sved, puls i det røde felt, smerte, ild!!

det kommer til at kunne mærkes i morgen :devil::devil:

..on another note, så er det min og den noget kønnere halvdels 6 års dag i dag.. 6 år siden vi godt stive i vodka fandt hinanden :blush::blush::tongue::tongue::bigsmile:

And it's still briliant!!!

Link to comment
Share on other sites

dagens træning (forsøg på det)

havde brugt noget af eftermiddagen på at sætte min gamle Mountain Bike istand igen..så jeg rullede ud på eventyr.. det blev en 6-7 minutter i forrygende højt tempo ude i solen..og 25 minutters trækken tilbage med et meget flads bagdæk"!!! :devil:

Pis!!

men fin dag alligevel :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

..on another note, så er det min og den noget kønnere halvdels 6 års dag i dag.. 6 år siden vi godt stive i vodka fandt hinanden  :blush:  :blush:  :tongue:  :tongue:  :bigsmile:

And it's still briliant!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det minder jo meget om den romantiske historie om mit og kærestens første møde:

:4trumpet: :4band: :moon: :4drunk: :shades::wub::boobs::tonguew::ill:

De kollegiefester... :laugh::cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Prøvede noget spændende i dag.

Vores sundhedsaftale som jeg er træner for har fået en Tanita TBF 300 Body Composition analyzer.

Den skulle jo testkøres, og jeg var game.

Det store ”springende” punkt var om jeg kunne tillade mig at kalde mig selv ”atletisk” i forhold til måleren, for nok når jeg nok ikke de 10 timers træning om ugen som de har som benchmark, men snart 12 års styrketgræning har jo øget min muskelmasse en del!

Så, atletisk it was.

Højde: 193

Vægt: 109,8 (Det var ikke på tom mave, desværre, havde lige fået stor morgenmad og en masse at drikke, så den var overestimeret, but what the hell)

BMI: 29,5 (altså overvægtig)

BMR: 2334 Kcal. (Ikke helt ved siden af)

Fat %: 19,1 (Efter TJ’s huskeregel –at abs begynder at vise sig omkring de 18 virker det faktisk meget korrekt, da de er ved at "titte frem")

Fat Mass: 21 kg

Fat free mass: 88,8 kg

Det virker faktisk ikke helt ved siden af :)

det sjoveste her, er hvis de 88 kg fedtfri masse passer, så siger det lidt om hvad træning har gjort. Da jeg gik ud af gymnasiet og begyndte at træne vejede jeg mindre end 75 kg med min nuværende højde.

Så der da kommet et par kg muskler på over årene..heldigvis…

Link to comment
Share on other sites

Højde: 193

Vægt: 109,8 (Det var ikke på tom mave, desværre, havde lige fået stor morgenmad og en masse at drikke, så den var overestimeret, but what the hell)

BMI: 29,5 (altså overvægtig)

BMR: 2334 Kcal. (Ikke helt ved siden af)

Fat %: 19,1 (Efter TJ’s huskeregel –at abs begynder at vise sig omkring de 18 virker det faktisk meget korrekt, da de er ved at "titte frem")

Fat Mass: 21 kg

Fat free mass: 88 kg

<{POST_SNAPBACK}>

Du er jo en stor, sund og rask knægt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hurtig hjemmne træning i går aftes:

Tabata pushups (oh my lord, blodsmag i munden og pump i patten!!)

concentration curls

3s*10r@15kg

3 sæt high rep db laterlas med 4 kg

nakken har det bedre, stadig øm, men det føles lidt mere muskulært nu. Strækøvelserne virker

Link to comment
Share on other sites

nakken har det bedre, stadig øm, men det føles lidt mere muskulært nu. SStrækøvelserne virker

<{POST_SNAPBACK}>

Hey!!

Lyder sQ godt - at nakken er i bedring!!!! Glæder mig!! - Der er intet værrer en skavanker, der driller - specielt nakken, syntes jeg!!

Go bedring - Og keep pumping irååån!!!

L@rs

Link to comment
Share on other sites

hey champ..tak for tankerne :4thumbup:

I dag..

let løbetur. 3,5 km løb...3,5 km gang tilbage (da venstre skinneben var lidt ømt , og jeg ikke ville "push it" mht det)

men en rigtig flot tur, plantagen duftede så fantastisk af forår derude

derefter. En let omgang core, ryg og pushup træning.

Link to comment
Share on other sites

let lej idag

Skulle egentlig ikke køre noget tungt, men efter lidt machopis med hr. Sortis måtte jeg lige se hvad der var i DB incline:

DB incline:

10r@27,5kg

5r@37,5kg

10r@42,5kg

12r@42,5kg :devil::devil:

Consider youself owned Blackice :tongue::tongue:

nakken drillede lidt efter dette, men efter et par gode sæt udstrækning af nakken forsvandt generne.

resten var så let pjat for ikke at provokere nakken,

DB laterals:

12r@15kg

3s*15r@15kg

pre stetched crunches:

6s@15r

machine pulldowns:

3s*15r@hele stacken

I dropsæt med hele stacken, -2b, -4b

gav et rigtigt vildt pump.

triceps pushdowns:

20r@50kg

2s*12r@65kg

triceps extensions:

2s*15r@32,5 kg

(tunge!)

Concentration curls:

2s*10r@20kg

Pushups (med meget korte pauser mellem sæt)

20,20,20,15

let weakass omgang, men jeg ownede da DB presses, selv uden seriøs træning et stykke tid og dum nakke!

men jeg skal vist bare være over den med de udstrækningsøvelser!!

Link to comment
Share on other sites

let lej idag

Skulle egentlig ikke køre noget tungt, men efter lidt machopis med hr. Sortis måtte jeg lige se hvad der var i DB incline:

10r@42,5kg

12r@42,5kg :devil:  :devil:

Aggh -fuck hvor er du bare stærk!

Hvor meget vejer du egentlig lige nu, hvis man må spørge??

Link to comment
Share on other sites

I går... 3 omgang træning med vores "vægthold"- desværre et lidt magert fremmøder (hvordan kan man have et magert fremmmøde på et hold med overvægtige?? :blink::blink: ) Men de første succesoplevelser kommer. Vores "mindst runde" kvinde har nu øget med 10 kg i hendes pulldowns. Og jeg kan se det giver hende et kick at sætte en ekstra blok på, og at "føle sig stærkere". Og hun øgede fra 8 til 12 reps i hendes "siddende bænkpress"(sådan em maskinrædsel vi har). Når en kvinde midt i 50'erne begynder at snakke om at det er fedt når armene ryster bare lidt bagefter, så er fdet rart at være mig!!

Vores enlige mand er lidt tungere. Han træner kun når jeg står og holder øje med han og kører "drill seargeant" stilen.. Han er desværre meget lidt selvmotiverende, og det gør det ikke nemmere.

Jeg fik selv trænet lidt i går, primært et par ladder chins (der irriterer nakken lidt, men udstrækning af nakken lige efter hjælper meget) og lidt let ben og triceps.

Og så til foredrag med Peter "Fisker" Grønkjær fra Århus Universitet om natur i marine nationalparker! FEDE data han havde samlet sammen, og mødet var med realtivt lidt råberi og svineri af et møde på Læsø at være!

Skal desværre arbejde i dag selvom det er "fridag".. så kan jeg lære det!

Link to comment
Share on other sites

Der er en folk "tværinger" der hader alle med andre meninger end deres. Det kan gøre offentlige møder den en surrealistisk oplevelse!

Folk der tror at sprog der optræder i OT her på en dårlig da ikke findes IRL, ved bare ikke hvor de skal lede :blush::devil:

Link to comment
Share on other sites

I går:

Fik lavet den gamle MTB helt færdig..skiftet de gamle punkter-glade dæk.

Og så ud i skoven og lege. Jeg er ikke en ørn til at køre i skov, men derfor var det stadigvæk både lækkert og sjovt at hamre sted i 1,5 timer i det mest lækre vejr, med godt med sved og høj puls. Der er dog mange steder hvor vi godt kunne bruge lidt regn, da der er SÅ meget blødt sand!

Men..det var sjovt så det skal jeg snart igen!!

OM aftenen..

1,5 timers natur-gåtur med vores naturvejleder. Ude og se på Rådyr i skumringen og tale om dyrelivet i plantagen. Rigtigt lækkert!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share