Blackmoores log- del 2


Blackmoore
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Update

Var ved den gode sports kiro i går og fik rykket i nakken og mellem skulderbladene.. der sad en del mellem skulderbladene.

Jeg spurgte på hvad hans bud var på årsag og hvad jeg skulle gøre ved det.

Han tror at det mellem skulderbladene stadig er rester fra den overrykningsskade jeg (ifølge sportsklinikken i Aarhus) fik for et par år siden. Og at der nok er noget arvæv nær hæftet der gør jeg er lidt strammere i bunden af højre lat/trap end jeg ellers ville være. Han sagde at man kunne gå ind og arbejde på arvævet, men at når jeg ikke havde større funktionelle problemer end jeg har nu her vil han ikke anbefale det. Men det kunne da være en mulighed.

Men jeg skulle for alt i verden blive ved med at træne, især Lat’sene, da de ellers vil blive mere stramme. .jeg skal bare være mere opmærksom på udstrækningen bagefter. (og der er noget om det, efter mit chin stunt har jeg haft det bedre deromme end jeg har haft det længe)

Den stramme trap/lat er med til at problemerne med nakken ikke healer så hurtigt som de ellers ville. Her er nøglen behandlinger ved ham af og til og så.. udstrækning.. udstrækning og mere udstrækning.. Flere øvelser, lavet oftere og i længere tid end jeg eller har lavet.

Jeg har fået sammensat mig et program der skal laves hver dag på arbejde, da skræm arbejde ikke ligefrem er det der gør at ens højre trap/nakke slapper af af sig selv.

Så.. det er planen so far.

Næste uge vil jeg ned og have en gang af den HÅRDE elektro massage på trappen for at få den løsnet ekstra op.

Link to comment
Share on other sites

I går.Hjemmetræning.

opvarmning.

Masser af udstrækning (holder strækkene 2 minutter, det er sgu hårdt)

Scalp pushups.

Rotary cuff øvelser

Situps

Rear delt laterals

Laterals, både med DB's og elastik

Front raises med elatisk

110r Stepups med 2 15 kg db's i hænderne

20r DB curls med 15 kg DB's

mere stræk

Link to comment
Share on other sites

Update

Var ved den gode sports kiro i går og fik rykket i nakken og mellem skulderbladene.. der sad en del mellem skulderbladene.

Jeg spurgte på hvad hans bud var på årsag og hvad jeg skulle gøre ved det.

Han tror at det mellem skulderbladene stadig er rester fra den overrykningsskade jeg (ifølge sportsklinikken i Aarhus) fik for et par år siden. Og at der nok er noget arvæv nær hæftet der gør jeg er lidt strammere i bunden af højre lat/trap end jeg ellers ville være. Han sagde at man kunne gå ind og arbejde på arvævet, men at når jeg ikke havde større funktionelle problemer end jeg har nu her vil han ikke anbefale det.  Men det kunne da være en mulighed.

Men jeg skulle for alt i verden blive ved med at træne, især Lat’sene, da de ellers vil blive mere stramme. .jeg skal bare være mere opmærksom på udstrækningen bagefter. (og der er noget om det, efter mit chin stunt har jeg haft det bedre deromme end jeg har haft det længe)

Den stramme trap/lat er med til at problemerne med nakken ikke healer så hurtigt som de ellers ville. Her er nøglen behandlinger ved ham af og til og så.. udstrækning.. udstrækning og mere udstrækning.. Flere øvelser, lavet oftere og i længere tid end jeg eller har lavet.

Jeg har fået sammensat mig et program der skal laves hver dag på arbejde, da skræm arbejde ikke ligefrem er det der gør at ens højre trap/nakke slapper af af sig selv.

Så.. det er planen so far.

Næste uge vil jeg ned og have en gang af den HÅRDE elektro massage på trappen for at få den løsnet ekstra op.

<{POST_SNAPBACK}>

Det giver god mening hos mig - især når du har kunne mærke på egen krop, efter chin stuntet, at der skete en forandring... og så er udstræk, ja - det giver helt sikkert mere end man måske lige regner med!! Så du må igang med nogle øvelser hvor du krammer dig selv :wink:

Og yes... electro massage er ikke sådan at kimse ad... tror ogs mit skinneben snart gerne vil afsted igen... :tongue:

God bedring/ fornøjelse med dit nye strække-program Blackmoore,

:4heart: Tania

Link to comment
Share on other sites

dagens leg

havde lyst til at udfordre mig selv i dag....

det skulle SKE noget... og det gjorde der.

I december 01 stillede jeg mig selv en 100 reps challenge i Pull ups

det gik ca sådan her:

så var det tid for the 100 rep challenge

jeg valgte kropshævninger som øvelsen,da det er en af de øvelser jeg virkelig sutter røv i for tiden, og derfor kunne ha' godt af at forbedre. men jeg må indrømme at forholdene ikke var de bedste. jeg havde ikke sovet særlig meget, men  det skal ikke vær en undskyldning

de første 20 gik nemt

da jeg nåede omkring 35 gik det lige med et langsomt..

og midt i 40'erne fik jeg totalt gummiarm..så jeg nåede kun 50..pokkers!!!!!

Så, det lykkedes ikke. Men jeg er godtnok brændende varm i toppen af ryggen og har gummigatige biceps .. og hård hud i hænderne..

jeg prøver igen en anden gang

Se nu tænkte jeg..

siden 01 har jeg fået noget mere muskelmasse.. desværre også en lidt :innocent:  højere fedtprocent og en skadet lat + nakke...

så..gad vide hvoran jeg lå her.????

reglen var.. 30 sek mellem sæts.. så mange reps jeg ville pr sæt.

Så jeg hamrede løs med trippels og doubles.

de første 50 var nemme.

da jeg nåede 75 vidste jeg den var hjemme

da jeg nåede 107 gad jeg ikke mere, men der var stadigvæk masser af power til overs.

FUCK jeg er pumpet i guns og lats!!!

En magisk grænse er brudt! (og..ladders rules!!!)

I pauserne mellem sæt (ja, jeg sad da ikke og hyggede i de 30 sekunder :devil: ) kørte jeg let hamsterings og triceps og en masse hårde udstrækninger for lats, ben og pecs.

jeg er pænt tilfreds..

ca 11 tons lige i guns og lats  :devil:  :devil:  :devil:  :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Damn det er vildt for en stor fyr som dig :devil: Og ja, ladders er vejen frem.. Ret skægt du lige valgte at stoppe ved 107 reps :blink::laugh:

God træning

Link to comment
Share on other sites

ha.,.. 108..I'll get that!!! :devil::devil::devil: later :innocent:

dagens træning

1,5 time med meget stor múggert, bankede nyt sikkerhedshegn ned ved vores flugtskydningsanlæg..

det tager ved at stå og svinge med sådan en 10 kg hammer!!! God træning... og i morgen er der skydning... yeeeear!!!

Link to comment
Share on other sites

I dag:

skydebane:

Fuck jeg skød ringe idag...jeg kunne slet ikke tilpasse mig den nye forlængelse på skæftet.. de første 15 skud gik for højt.. men så begyndte jeg at få højden mere rettet ind. Nu skal jeg bare have kastet og svinget mere på plads...

Men med tiden vil jeg blive en bedre skytte med den her opsætning, lige nu skal jeg bare huske lidt kortere hold og så holde lavere, især med øverste løb.

Løbetur:

24 minutter intervalløb med rigtig god musik fra AF i hørebøfferne. bedre tempo end længe og god power i stængerne.

Link to comment
Share on other sites

I dag:

4,2 km powerwalk med stave på 37 minuttr.. god power ude i en dejligt rennfuldt efterår!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Giver det ok at gå med stave? Jeg har lidt overvejet det da mine forældre har nogle stående de aldrig bruger. Men jeg ved ikke om det er det værd, det ser jo lidt mormor-agtigt ud. Kan du mærke forskel i forhold til alm PW?

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

det gik fint, syntes jeg..og det ser kun Mormor agtigt ud hvis man slendrer afsted..god fart på, og frem i skoen, så er det fint. jeg bruger armene meget når jeg bruger stave, så på den måde aktiverer jeg hele kroppen okay.. + at det føles rigtigt rigtigt godt for min rygskade!!

I dag:

havde egentligt lyst til at køre chins, men mine lats var helt flade...så i stedet for:

Nordisk Sekvenstræning

4 omgange (non stop)

med 15 r af hver øvelse

leg press: full stack

Dip maskine: full stack

Hyper extensions

Machine pulldowns: full stack

Pre stretched crunches

Siddende bænkpress maskine 63,5 kg

derefter:

Intense hamsterings stretches

Standing one leg curls:

2s*10r@13kg

10r@18kg

High rep recovery dødløft:

10r@50kg

25r@66,5kg

Blandet abs

stretches for nakke og ryg.

40 min, uden pause, fuldt klem på. Gav godt med sved på panden. Kunne mærke at jeg havde hamret pæle i her i fredags i lats og armene.

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Jaja..skal nok få logget noget træning, Miss D :blush:

I går, lidt aften gun sjov:

Alternate DB curls:

20r@15kg

Concentration curls

2s*10r@15kg

DB triceps extensions

2s*10r@15kg

Concentration curls

12r@15kg

triceps kickbacks

12r@8kg

Concentration curls

10r@15kg

Triceps kickback:

10r@10kg

Concentration curls..brænd aw

25r@15kg

Bare lidt hygge mens jeg så TV med den noget kønnere halvdel...

Link to comment
Share on other sites

I dag:

Sær dag. havde forrygende samtale med min øverste chef, og min nærmeste chef viste mig udkast til en ny kontrakt..så det er godt!!

On the other hand, så er arbejdet hårdt for tiden... og så var der et læserbrev i den lokale avis der gav mig en god sviner (over alt det her med nationalparken..jeg attacher det i morgen..det er på sin måde utroligt sjovt, men jeg bliver bare lidt paf når man får en masse personlige angreb, fordi man har formidlet nogen tal for beskæftigelse i Hollandske nationalparker. Og man må jo ikke tæve folk ...selvom man kunne have lidt lyst)

så.. det var rart at træne, og få hjernen resettet lidt

Hypers

20,20,20

Pullups:

1,2,3,4,5,6,5,4,3,2,1

Ikke super power, men godt nok da jeg først kom igang

Frontsquat

2s*5r@50kg

3r@90kg

5r@90kg

6r@90kg

10r@72kg

Hæderlig power

yates rows:

2s*12r@72kg

15r@72kg

machine pulldowns

30r@100kg

dropstættet til

15r@90kg

droppet til

15r@80kg

Power BB curls:

5r@50kg

6r@50kg

Lidt triceps pushdowns pjat og så hjem...

Link to comment
Share on other sites

Det mangler bare, har kalder dig "kjøwenhauner", så ville komikken da være komplet. :laugh: Desværre er det jo nok ikke en god idé at slagte en tåbe af den slags med tilpas sarkastiske mod-læserbreve, hvor let og sjovt det end ville være. Det ville nok desværre ikke være befordrende for videre debat...

Link to comment
Share on other sites

Det er problemet.. at jeg hverken kan eller må "slagte igennem tilbage" pga. min nuværende stilling..og det gør næsten fysisk ondt ikke at kunne køre en sarkastisk nedslagtning... :devil::laugh::laugh: :laugh

Det sjove er at jeg møder ham nogen gange personligt, og der siger han ikke et kvæk af den slags direkte til mig..

Men så er man ved at være noget i Lokalsamfundet når man får sådan en :bigsmile:

Hvad er der forresten sket med din log, Uncle B??

og Din signatur :""Man kan ikke have ret, når man aldrig har affyret et automatvåben. Det er der mange der ikke kan forstå."

- Rommel"

Hvad kan jeg sige andet end.. smukt :smile::smile:

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Snævertsynede indfødte kan man jo finde alle steder, både på små øer og midt i storbyerne. At få sådan én til at ændre mening...

Loggen gik død på et tidspunkt, da jeg var inde i en ussel periode træningsmæssigt. Jeg fik det simpelthen fysisk dårligt af at komme i det diskohelvede min gamle grotte er blevet forvandlet til, så der var ikke så meget at logge. Der er heldigvis kommet lidt gang i det igen, jeg er startet i en VL-klub, og når jeg engang får styr på the basics, starter jeg nok en VL-log :w00t:

Signaturen er Rommels fortjeneste. Vi msm'ede lidt om værnepligstrådene, og så kom han med nævnte guldkorn, og det fortjente simpelthen en plads i min signatur!

Edited by Uncle Bully
Link to comment
Share on other sites

Der er heldigvis kommet lidt gang i det igen, jeg er startet i en VL-klub, og når jeg engang får styr på the basics, starter jeg nok en VL-log :w00t:

Cool, glæder mig til at se dig hamre massive vægte over hovedet!!!

Signaturen er Rommels fortjeneste. Vi msm'ede lidt om værnepligstrådene, og så kom han med nævnte guldkorn, og det fortjente simpelthen en plads i min signatur!

Guldkorn, det kan knap gøre det. Det er jo nærmest haiku smukt i sin enkle sandhed

Link to comment
Share on other sites

Her er så det brev jeg fik som svar fordi jeg havde refereret fra et Europark møde om hvordan indtægterne var i 3 forskellige hollanske nationalparker..

It's a little bit funny :laugh::laugh::laugh:

:laugh:

Han lyder da godt nok ikke for skarp - og temmelig indspist. :tongue:

Men tillykke med, at du nu er "noget" i lokalsamfundet. :4thumbup: :laugh:

Jeg sad på et tidspunkt på en lokalredaktion, som afløser for redaktionssekretæren, hvor jeg bl.a. skrev læserbreve ind. Det virker trist og småkomisk på samme tid, når man ser de der breve, hvor det virker som om, at afsenderen bruger hele sin tid på at være negativ overfor alt og alle og fremfor alt overfor forandringer. :raisebrow: Man skulle da mene, at der var bedre/sjovere ting at bruge sin tid på. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

dagens sjov

Ja, i dag fik jeg så for første gang sandsækken op nede i Byrum hallen. jeg skal have arbejdet med et bedre ophæng end det vi har her, men FUCK det var fedt at bare give slip and "let it have it"

Jeg kan godt mærke det er flere år siden sidst...der mangler fart og fodarbejdet sidder af lort, men prikket med venstre efterfulgt af hooket eller krydset med højre sidder stadig i skabet.

Det er ikke sidste gang, det kan jeg godt love... en halv time på sækken og jeg svedte som et svin og armene rystede. Glæder mig allerede til næste gang, der er dejligt meget at arbejde med.

derefter.

3 omgange Nordisk sekvenstræning med max belastning

EZ bar curls

3s af 6 reps med 50kg

Masser af udstrækning.

Og så var min sending fra getbig kommet... masser af prot, kreating og vitaminer. Nu er vinterforrådet GODTNOk på plads. hell year!

den gang boksning har virkelig rykket ryggen rundt, så da jeg strak ud i dag knagede og bragede det.. men jeg fik også løsnet op for en masse...

sweeeeet

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share