Udrensningskure


lea
 Share

Recommended Posts

Jeg må nok også tilslutte mig skaren af folk der er imod udrensning. Disse kure er ofte forbundet med for lidt og for ensidig kost, og alt for ofte synes jeg det går ud over proteinindtaget. For mig at se er den bedste måde at holde sig sund på ved at spise varieret og få nok af frugt, grønt og protein. Derudover skal man ikke være fedtforskrækket men sørge for at få det rigtige fedt. Hertil hører selvfølgelig også motion og bevægelse.

Jeg er snart uddannet læge og får ofte stillet spørgsmål om udrensning, selvom det ikke lige er mit bord. har et eksempel med med en veninde som sagde at hun var på udrensningskur. Hun måtte ikke spise sukker, lyst brød eller pasta, af kød måtte hun kun spise fisk, alt frugt og grønt og kun flydende olier som ikke havde været opvarmet måtte også indtages. Jeg var så nødt til at forklare hende at dette var det samme som at spise sundt og egentligt burde være det man spiste hver dag og der derfor ikke var så meget hokus pokus i det.

Jeg vil dog sige til udrensnigskures fordel at hvis de kan være med til at kickstarte en sundere livsstil må man da godt begynde. Men skal bare ikke tro at man er fredet og sund fordi man en gang imellem "renser ud".

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Der findes utroligt mange former for udrensningskur. De fleste er vel nok med henblik på at tjene penge på folk, der naivt tror, at man udrenses ved f.eks. detoxplastre, at putte fødderne i en balje vand med et elektrisk apparat, som skal afgifte kroppen for diverse giftstoffer. Ja, der er mange mærkelige og yderst tvivlsomme produkter på markedet. Det være sagt, så er der ingen tvivl om, at der findes gode udrensningskure, som kan forbedre folks sundhed betrageligt. Jeg har selv prøvet en masse udrensningskur og har søgt meget på nettet for at se, hvad de findes. Denne hjemmeside er den mest grundige og kritiske side, jeg hidtil er stødt på: slettet - her får man et godt indblik over de forskellige former for udrensninskur, der findes på markedet. Når man tænker på, hvor mange konserveringsmidler og lignende giftstoffer, som vi indtager dagligt er udrensningkur vigtigere end nogensinde. Husk på, at mennesket har prøvet at rense sig selv i årtusinder på tværs over kulturer og landegrænser.

Jeg tror, det er ligesom med slankekure, nogle er bedre end andre.

Og den bedste er den man trænger til.

Derfor kan man ikke sige at en bestemt er bedst.

Men udrensning udover den naturlige daglige kan være godt.

Jeg kender flere, der har haft gavn af det.

Det jeg kender bedst fra mig selv, er dengang jeg havde dårligere mad-og spisevaner.

Når jeg havde et maveonde, så det røg begge veje ud, til der ikke var mere,

og jeg så var kommet mig, og havde spist igen, havde jeg det godt,

og meget bedre end før maveundet.

Så var der renset ud :4thumbup:

Nu har jeg bedre spisevaner, så jeg tror og føler at det styres naturligt.

Vi kender det også fra når vi drikker for lidt, så bliver urinen mørk.

Hvis den hele tiden er helt klar, drikker vi måske for meget.

Så kan mineraler osv. vaskes ud af kroppen.

Så der er en direkte indikering af en form for udrensning.

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Der findes utroligt mange former for udrensningskur. De fleste er vel nok med henblik på at tjene penge på folk, der naivt tror, at man udrenses ved f.eks. detoxplastre, at putte fødderne i en balje vand med et elektrisk apparat, som skal afgifte kroppen for diverse giftstoffer. Ja, der er mange mærkelige og yderst tvivlsomme produkter på markedet. Det være sagt, så er der ingen tvivl om, at der findes gode udrensningskure, som kan forbedre folks sundhed betrageligt. Jeg har selv prøvet en masse udrensningskur og har søgt meget på nettet for at se, hvad de findes. Denne hjemmeside er den mest grundige og kritiske side, jeg hidtil er stødt på: udrensningskur - her får man et godt indblik over de forskellige former for udrensninskur, der findes på markedet. Når man tænker på, hvor mange konserveringsmidler og lignende giftstoffer, som vi indtager dagligt er udrensningkur vigtigere end nogensinde. Husk på, at mennesket har prøvet at rense sig selv i årtusinder på tværs over kulturer og landegrænser.

tråden er 4 år gammel...

og nej, der er præcis lige så lidt brug for udrensningskure som der altid har været. Til gengæld er der mere end nogensinde brug for folk, der vender sig fra newage pis som håndlæsning, persille tarmskylninger, krystalhealing og mod helt almindelig snusfornuft og at spise sine grøntsager. Det eneste folk generelt har brig for at få renset ud er deres hoveder....

Link to comment
Share on other sites

Folk skal ikke have skyllet deres tarmsystem, men bare deres ører...

Og mht. alle de kemikalier du indtager, så kan du da bare lade være? Spis ferske uforarbejdede råvarer - og hvis du endeligt indtager kemikalier så er det meget naivt at tro, at man bare kan "rense" dem ud ved at drikke 60 liter vand 13 dage i træk.

Udrensningskure er noget værre pjat og bare (endnu) en måde at tjene en masse penge på.

Link to comment
Share on other sites

"Monique Madsen" er bare en spam-cunt, der udelukkende laver indlæg der linker til alskens lortesider med google adsense annoncer. Med andre ord: Indlæggene handler 100% om at kunne lave et link med en bestemt tekst på, for at bygge indgånde links til vedkommendes websites.

4 indlæg, alle med den samme type links i.

Link to comment
Share on other sites

"Monique Madsen" er bare en spam-cunt, der udelukkende laver indlæg der linker til alskens lortesider med google adsense annoncer. Med andre ord: Indlæggene handler 100% om at kunne lave et link med en bestemt tekst på, for at bygge indgånde links til vedkommendes websites.

4 indlæg, alle med den samme type links i.

Det er faktisk enormt pudsigt at alle de hjemmesider MM "støder ind i" er eget af hendes mand. :smile:

Et utroligt tilfælde må man sige.

Link to comment
Share on other sites

Tvivler på at der findes nogen Monique Madsen. Der er nok snarere tale om Ole Madsen og Jesper Giray, som begge bor i Lausanne og er medlem af samme netværk. Folk som dem udgør internettets fladlus.

PS - links der indsættes i indlæg får automatisk tilføjet "rel=nofollow", så det har ingen værdi ift. Google, men det kan selvfølgelig skabe noget direkte trafik.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share