Fysisk prøve (politiskolen)


Jimo
 Share

Recommended Posts

Godaften folkens. Mit navn er Jimmy. Fandt lige dette forum og håber i kan hjælpe mig med nogle spørgsmål.

Jeg skal til de fysiske prøver om en måned og vil for alvor træne op til det. Har selvfølgelig trænet en del men nu er det alvor :cooldance:

1) Jeg skal hive mig op i en bom 6 gange. Styrketræning er ikke et problem for mig, men lige denne øvelse har jeg simpelthen svært ved. kan ca lave en 3-4 stykker og så er jeg syret til. Har i en god måde jeg kan træne denne muskelgruppe som denne øvelse kræver?

2) Svømmeprøven.... Jeg kan godt svømme de 200 meter på 5.30. Mit spørgsmål går på om man må holde de pauser man vil bare man kommer under 5.30. jeg svømmer lige nu 100 meter på 2.10 og holder 20 sek pause og tager derefter de sidste 100 på 2.30. Kan man gøre det sådan? ( jeg ved at der har været en eller to som har været igennem disse prøver, så dette spørgsmål er til jer ) :smile:

Håber i kan hjælpe mig specielt med spørgsmål 1, da det er den øvelse jeg mangler at kunne lave.

Tak skal i have.

Med Venlig Hilsen

Jimmy

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

En måned er ikke lang tid til at forbedre sig i. Jeg ville træne heftigt nu og trappe ned ihvertfald den sidste halvanden uges tid.

Skal du optimere styrken på dagen er der noget der hedder "Antagonist træning"

Man træner/udmatter den gruppe af muskler der sidder modsat af dem man vil træne. I dit tilfælde er det jo rygmuskler/bagskulder du skal træne på dagen under prøven.

Skal jeg selv konkurrere i chins, hvilket jeg gør en gang imellem, så har jeg rigtig gode resultater med at køre "laterels"/sideløft med håndvægt umiddelbart inden jeg kaster mig over chin stativet. Træner sideløft for at udmatte for/midt skulderen (antagonisten i chins) Så yder bagskulder og rygmuskler (agonisterne) bedre.

I princippet kunne du køre pushups til udmattelse som "opvarming" til din chins, men for mig virker laterals bedst :wink: (måske fordi der er visse muskler der både bruges i chins og pushups der udmattes mere end nødv.)

Ved ikke om det var forståeligt.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke klarer det er der altid politiets forskole i Ballerup.. De forbereder dig på alt teoretisk og fysisk inden selve optagelsesprøven. Under forløbet er der mange der finder ud af at de slet ikke vil være politimænder, hvilket jo i og fir sig er en god funktion :smile:

.. De har også en træningscenter tilknyttet hvor man træner gratis i hele perioden, som ligger i samme bygning.. Trimshop.. Min hule :wink:

Lav også nogle øvelser til biceps og bagsiden af skulder der isolerer de to muskler så du er sikker på at udligne dine svagheder. Ingen kæde er stærkere end det svageste led :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Alle som er i nogenlunde fysisk form, kan klare optagelseskravene. Når det så er sagt, er en måned nok lige lovlig kort tid at forberede sig, hvis du ikke ALLEREDE er klar til dem!

Det er ikke en normal chinupbar, du skal tage dem i, men i sådan en oldschool gymnastikbom. Du skal iøvrigt bruge bredt overhåndsgreb. Hvis du vil blive bedre til at lave dem, så øv dig en masse. Ligesom Pavel foreslår!

Det trækker op i den samlede vurdering hvis du kan lave dem i god stil. "med overskud" som de siger!

Du skal også tænke på, at du forinden har lavet et forholdsvis "hårdt" opvarmningsprogram, som koster kræfter hvis du kun er lige på grænsen til at bestå de forskellige øvelser.

Der er faktisk folk som ryger ud på opvarmningen - hvis fx deres motorik ikke er god nok!

Jeg ved ikke, om du må holde pause under svømningen. Jeg tror det faktisk ikke!? Hvordan klarer du dig i løb? Du skal huske på, at svømningen ligger umiddelbart efter løbet.

Det er en samlet vurdering, der afgøre om du består. Der er nogen som består alle prøverne, men alligevel ikke går videre - hvis det ikke har været overbevisende nok!

Giv den gas! Du får sikkert et ekstra gear, når du står i det, hvilket måske kan give dig lige det ekstra, du mangler!

Held og lykke.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Kunne overhovedet ikke forestille mig, at man må holde pause mellem banerne i svømning. Dette svarer jo til, at du også deler dit løb op i små intervaller/pause.. Eller dine chins for den sagsskyld...

Men ellers har jeg samme problem som dig med de chins bortset fra, at jeg kun lige kan tage én...Hvis du allerede nu kan tage 3-4, så tror jeg sagtens, at du kan træne dem op på 1 måned.. For mit eget vedkommende, så håber jeg da, at det pludselig går hurtigt, når man først kan tage 2-3 stykker.. Og samtidig evt. taber sig..

Vedr. det SAS er inde på med at træne muskler, der sidder modsat af det man vil træne, så må militarypress også være god.. Det er dog ikke noget, som jeg selv har praktiseret...

Edited by The Tiger
Link to comment
Share on other sites

2) Svømmeprøven.... Jeg kan godt svømme de 200 meter på 5.30. Mit spørgsmål går på om man må holde de pauser man vil bare man kommer under 5.30. jeg svømmer lige nu 100 meter på 2.10 og holder 20 sek pause og tager derefter de sidste 100 på 2.30. Kan man gøre det sådan? ( jeg ved at der har været en eller to som har været igennem disse prøver, så dette spørgsmål er til jer )  :smile:

Du må ikke holde pauser undervejs - det skal jo sammenlignes lidt med at svømme i havet eller andre steder, hvor du skal ud at redde en person - dér er der heller ikke pitstop-muligheder :4police:

Bortset fra det kunne det godt lyde som om, du skulle vente lidt med at gå op til prøven, når der ikke er mere overskud end tilfældet er på nuværende tidspunkt.

Som en anden har nævnt, er opvarmningen relativ hård og overrasker mange - derfor er det godt, at have en del at give af i det enkelte øvelser og ikke blot lige præcis kunne tage 6 kropshævninger.

Min personlige holdning er, at det er pinligt at dumpe den fysiske prøve. Man ved helt præcis, hvad kravene er og kan man ikke honorere dem til prøven, er det simpelthen for ringe. Der er ingen undskyldninger for ikke at bestå (bortset fra skader).

Link to comment
Share on other sites

Allerede nu kan man dog tage basin prøven og dermed undgå svømmeprøven. I det nye år bliver svømmeprøven dog helt afskaffet og så er det kun basin prøven som tæller. Men lige nu kan man selv vælge, så det er bare med at opsøge den nærmeste svømmeklub som tilbyder denne prøve, det koster ca 90kr at tage prøven.

held og lykke :smile:

Link to comment
Share on other sites

Allerede nu kan man dog tage basin prøven og dermed undgå svømmeprøven. I det nye år bliver svømmeprøven dog helt afskaffet og så er det kun basin prøven som tæller. Men lige nu kan man selv vælge, så det er bare med at opsøge den nærmeste svømmeklub som tilbyder denne prøve, det koster ca 90kr at tage prøven.

held og lykke :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Eller man kan have kampsvømmer prøven fra militæret i enten guld, sølv eller bronze (bademærket). Det er det jeg satser på! :innocent: '

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Jeg løber ca 2400 på 10 min, og satser på at komme under 9.20.

Hvad angår svømmeprøven. tror i jeg kan nå at få et sådan bevis inden de næste uger?

Jeg træner benhårdt for at nå det og mangler selvfølgelig noget endnu. ( Chinups ) men blev helt nervøs over at i nærmest råder mig til at vente med de fysiske.:confused: Hvis jg vælger at give alt jeg har her om en måned og alligevel lige ikke bstår, skal man så tage de skriftlige igen, eller kan man "bare" "tilmelde" sig den næste fysiske ?

VH

Jimmy

Link to comment
Share on other sites

Alle som er i nogenlunde fysisk form, kan klare optagelseskravene. Når det så er sagt, er en måned nok lige lovlig kort tid at forberede sig, hvis du ikke ALLEREDE er klar til dem!

Det er ikke en normal chinupbar, du skal tage dem i, men i sådan en oldschool gymnastikbom. Du skal iøvrigt bruge bredt overhåndsgreb. Hvis du vil blive bedre til at lave dem, så øv dig en masse. Ligesom Pavel foreslår!

Det trækker op i den samlede vurdering hvis du kan lave dem i god stil. "med overskud" som de siger!

Du skal også tænke på, at du forinden har lavet et forholdsvis "hårdt" opvarmningsprogram, som koster kræfter hvis du kun er lige på grænsen til at bestå de forskellige øvelser.

Der er faktisk folk som ryger ud på opvarmningen - hvis fx deres motorik ikke er god nok!

Jeg ved ikke, om du må holde pause under svømningen. Jeg tror det faktisk ikke!? Hvordan klarer du dig i løb? Du skal huske på, at svømningen ligger umiddelbart efter løbet.

Det er en samlet vurdering, der afgøre om du består. Der er nogen som består alle prøverne, men alligevel ikke går videre - hvis det ikke har været overbevisende nok!

Giv den gas! Du får sikkert et ekstra gear, når du står i det, hvilket måske kan give dig lige det ekstra, du mangler!

Held og lykke.

<{POST_SNAPBACK}>

TAK !!!

:4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg løber ca 2400 på 10 min, og satser på at komme under 9.20.

Hvad angår svømmeprøven. tror i jeg kan nå at få et sådan bevis inden de næste uger?

Jeg træner benhårdt for at nå det og mangler selvfølgelig noget endnu. ( Chinups ) men blev helt nervøs over at i nærmest råder mig til at vente med de fysiske. Hvis jg vælger at give alt jeg har her om en måned og alligevel lige ikke bstår, skal man så tage de skriftlige igen, eller kan man "bare" "tilmelde" sig den næste fysiske ?

Jeg mener, at den skriftlige prøve gælder et år!

Link to comment
Share on other sites

Det koster at dumpe den fysiske prøve.... Man kommer ikke videre.

Derudover gælder den skriftlige prøve 6 mdr. Det gjorde den ihvertfald, men alle de oplysninger kan du jo ringe og få bekræftet. Så får du de helt opdateret oplysninger og ikke dem folk tror der er de rigtige fordi de engang kendte en som kendte en fætter der var til prøverne.

Bare et godt råd..... Vær forberedt og stil ikke alt for høje forventninger... Der er RIGTIG mange som ikke kommer ind..... Pga. mange ting. Men specielt samarbejdsøvelsen og den afsluttende kommission.

Held og lykke.

:4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Derudover gælder den skriftlige prøve 6 mdr. Det gjorde den ihvertfald, men alle de oplysninger kan du jo ringe og få bekræftet. Så får du de helt opdateret oplysninger og ikke dem folk tror der er de rigtige fordi de engang kendte en som kendte en fætter der var til prøverne.

Jeg fik faktisk indtrykket, af at det var forfra med det hele, da jeg var til indledende samtale i onsdags, men jeg spurgte ikke så meget ind til det, da jeg regner med at komme igennem første gang (hvis jeg tænker anderledes, så påvirker det mig negativt).

Link to comment
Share on other sites

Stegger:

Nu er det ved at være en del tid siden jeg selv kom igennem, men jeg har en god ven, som dumpede samarbejdsøvelsen.

Det resulterede i, at han gik om til den fysiske fordi hans skriftlige prøve galdt endnu.... Det var under et halvt år efter han havde bestået den.

Derudover har jeg en anden god ven, som dumpede holdopgaven også, men da der ikke var plads på de fysiske prøver inden hans skriftlige udløb, måtte han det hele igennem igen.

De går begge på skolen nu......

Men som sagt så få alle de spørgsmål afklaret hos personaleafdelingen.... Så behøver du ikke gå og tænke på det.

En anden god ide er jo bare at bestå det hele 1. gang :4thumbup:

Spøg til side... Det kræver noget af en ansøger til politiet.... Ikke blot de krav man skal opfylde, men også den meget lange ventetid fra man starter prøverne til man ved om man er helt igennem...

Det kan tage fra 1 år til 1,5 år..... Nogle kan være heldige at der kun går 7-9 mdr.

Men der er som regel lang optagelsestid. (Hvilket er unødvendigt, hvis man omlægger prøveforløbet)...

Held og lykke. :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share