ømhed i toppen af knæet


Mayol
 Share

Recommended Posts

Jeg har den sidste tid fået en smule ømhed i toppen af højre knæ. Det kan mærkes når jeg trykker på den øverste del af knæskallen. Jeg har INGEn problemer med at køre squat, legextension etc. men dagene efter har jeg en smule ømhed som kan mærkes når man presser let uden på knæskallen, i toppen. Har søgt diverse sites for info, men det svare slet ikke til nogen af de kendte symtomer på noget som helst omkring knæproblemer. I starten kunne jeg også mærke det lidt når jeg cyklede, men det kan jeg ikke længere.

Nogen der har haft tilsvarende symptomer eller aner hvad det kan være ?

Link to comment
Share on other sites

Enten irritation af bursae/ligamenter. Ellers hvis smerten er mere diffus kan det være overbelastning af brusken på bagsiden af knæet (dette sker typisk i puberteten) især ved høj volumen træning.

Få evt. nogen til at kigge på din teknik i ben-øvelser. Varm grundigt op (brug evt. neoprenbind til at holde området opvarnmet).

Sidst og måske vigtigst:

Smid is på efter hver træning. Dette kan hjælpe meget.

Hvis problemet forværres så skal der pause/antiinflamatorisk behandling til. Det er altid noget møg med kroniske problemer, så jeg håber du tager det alvorligt :smile:

God bedring med knæet, og hvis ikke det hurtigt bliver bedre: læge => henvisning => idrætsklinik/fysioterapeut!

Link to comment
Share on other sites

Hej Poul, tak for svar. Ja, smerten(ømheden) er dog ikke så diffus ...faktisk kan jeg ret nøjagtig "stedbestemme" den, så umiddelbart lyder som som irritation af bursae/ligamenter. Men tak igen for et godt svar, der gav mig lidt at gå videre med .... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share