Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Har længe overvejet at starte en ny log, og det er så hermed gjort. Primært for at holde styr på træningen og få gode råd/feedback!

Mine træningsmål skifter nærmest dagligt (belastende!) så det bliver sikkert en rodebutik!

Håber/satser på nogenlunde jævnlige opdateringer.

Enjoy!!

Dagens træning:

Boksning: 1,5 time.

Som altid en god workout - fik slået en del på sandsæk, og gik også et par runder af 3 min. (Hvor kan 3 min. føles som en evighed!) devil.gif

Ekstra:

Hanging Leg Raises:

2x10

2x8

Det var det! Var en smule træt, da jeg kom liiidt sent i seng. Var ude og se vennerne kaste julebryg i nakken. Underlig opfindelse, men et smart marketings-trick! Personligt synes jeg, det er en gang sprøjt!

Edited by SkinnyManGuru
Link to comment
Share on other sites

NEMLI' JA

Træningsmålene ski-ski-skizo-skifter hele tiden, men een ting kan man da vide sig sikker på :wink:

post-2973-1099774144_thumb.jpg

(plus et styk 'foretrukne-link' på jhax-pc  :4thumbup:  ) 

<{POST_SNAPBACK}>

:4thumbup: :4thumbup:

det var godt du fik startet en ny log dan, nu kan jeg jo ikk genere dig i den gamle mere :devil:

Link to comment
Share on other sites

Så vi jeg da glæde mig til at blive generet i min nye log!

Dagens Kettlebell træning:

Med 16 kg. KB

2 arm swings: 1x20

1 arm swing: 1x20 højre/venstre

Snatch: 4x10 højre/venstre

Clean & Jerk: 2x10 højre/venstre

Bodyweight speed-squats: 4x20

Plus:

Janda situps 3x10

one arm pushups 3x5 højre/venstre

God og hård træning! Da jeg var færdig, slog det mig, at jeg selvfølgelig skulle ha' flyttet træningen ud i det gode vejr. :4slap:

Min KB teknik kan stadig blive meget bedre, så det skal der arbejdes på.

Det er længe siden, jeg har lavet Janda situps og one arm pushups. Det gik dog nogenlunde, selvom jeg godt kan mærke min BF% er en smule over det punkt som passer bedst til kropsvægtøvelserne!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Held og lykke med den nye log  :4thumbup:

Og det med at skifte mål konstant - ja det kender både Jens og undertegnede jo kun alt for godt!  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Tak!! Ja, det er jo ikke sådan, når man vel det hele på en gang! :dry: Tænkte, at en log måske ville kunne få mig på rette spor!

Nu er den gode Jhax jo gået i cardio-mode. :4thumbup: Glæder mig til at løbe fra ham snart :tongue:

essensen:

Hey...cool med en ny log DBM...må jeg jo lige følge lidt med her... Jens fortæller jo mange mystiske historier om dig

Jeg er sgu også lidt mystisk, så historierne er sikkert sande :blink:

Når du kigger med, skal jeg måske også til at poste træningsmusikken!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Nu er den gode Jhax jo gået i cardio-mode.  :4thumbup: Glæder mig til at løbe fra ham snart  :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja ja - den vogn får han mig nu ikke med på!! ½ time i ny og næ må være rigeligt..

Bare vent - om en måneds tid begynder han at pive over, at vægten er røget under 90 og han føler sig puny! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Held og lykke med den nye log  :4thumbup:

Og det med at skifte mål konstant - ja det kender både Jens og undertegnede jo kun alt for godt!  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Tak!! Ja, det er jo ikke sådan, når man vel det hele på en gang! :dry: Tænkte, at en log måske ville kunne få mig på rette spor!

Nu er den gode Jhax jo gået i cardio-mode. :4thumbup: Glæder mig til at løbe fra ham snart :tongue:

essensen:

Hey...cool med en ny log DBM...må jeg jo lige følge lidt med her... Jens fortæller jo mange mystiske historier om dig
Jeg er sgu også lidt mystisk, så historierne er sikkert sande :blink:

Når du kigger med, skal jeg måske også til at poste træningsmusikken!

<{POST_SNAPBACK}>

selv om jeg ikk bliver fuldtids KB løfter som dig lige nu, må vi lige se om vi kan få planlagt en dag til noget træning

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Pullups ladder:

1-2-3-4-5-6

Dødløft:

3x5x110

Er først lige begyndt at træne dødløft igen. Selvom absolut styrke (1RM) ikke er interessant for mig, bliver det interessant at se hvad jeg kan løfte. Hvis jeg da bliver ved med at træne den. :tongue: Gider i hvert fald ikke stige i kropsvægt pt.!! (tror jeg er på ca. 73-74)

Anyways - meget overskud. Tror egentlig jeg er stærkere i den nu, end da jeg stoppede!

Bænk:

3x5x80

Tungere end de burde være. Sidste uge kørte jeg 5x5x85. Tror måske jeg har undervurderet hvor mange kræfter KB-træningen i går kostede! Overvejer også at skrotte bænk.

Pullups:

2x8

Chinups:

2x8

Skulle ha' kørt ladders, men det glemte jeg?! Belastende!! Manglede Jhax til at holde styr på det og tælle sæt!

Dips:

4x12

L-ups:

1x5

1x3

Fungerede ikke optimalt i det chinstativ der er i klubben. Må bikse noget derhjemme. Fed øvelse. Brad J-style

Så gad jeg faktisk ikke mere og ville hellere hjem og lege med min KB!

Bottom up press:

5x højre/venstre

Det var det. Nu skal der kastes kylling og grønssager i nakken, og så skal jeg ud og se noget musik, jeg ikke ANER hvad er?! Men der skulle være mange damer, og det er fribilletter. SÅ er jeg på :laugh:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Hvordan udfører du janda sit-ups? Har du Pavels udstyr, får du en makker til at hjælpe eller....?

Jeg havde en hjælper. Men ellers laver jeg den med fødderne mod fx en tung håndvægt! De var i øvrigt lidt for lette, hvilket betyder min stil er for dårlig!!

Link to comment
Share on other sites

Tungere end de burde være. Sidste uge kørte jeg 5x5x85. Tror måske jeg har undervurderet hvor mange kræfter KB-træningen i går kostede! Overvejer også at skrotte bænk.
Bænk er spild af tid med mindre du vil være styrkeløfter! Øvelsen indeholder absolut INTET gavnligt for en fighter! Det er en af de MINDST funktionelle øvelser der findes!!!
Så gad jeg faktisk ikke mere og ville hellere hjem og lege med min KB!

NEMLIG!

Stay fast!!

Kenneth Jay, RKC

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Pullups ladder:

1-2-3-4-5-6

Dødløft:

3x5x110

Er først lige begyndt at træne dødløft igen. Selvom absolut styrke (1RM) ikke er interessant for mig, bliver det interessant at se hvad jeg kan løfte. Hvis jeg da bliver ved med at træne den.  :tongue: Gider i hvert fald ikke stige i kropsvægt pt.!! (tror jeg er på ca. 73-74)

Rippede fyr :cooldance:

Anyways - meget overskud. Tror egentlig jeg er stærkere i den nu, end da jeg stoppede!

Bænk:

3x5x80

Tungere end de burde være. Sidste uge kørte jeg 5x5x85. Tror måske jeg har undervurderet hvor mange kræfter KB-træningen i går kostede! Overvejer også at skrotte bænk.

Gør som Kenneth Jay forslår og drop den skod øvelse, så hellere overhead press hvis du skal køre pres øvelse..

Pullups:

2x8

Chinups:

2x8

Skulle ha' kørt ladders, men det glemte jeg?! Belastende!! Manglede Jhax til at holde styr på det og tælle sæt!

Dips:

4x12

L-ups:

1x5

1x3

Fungerede ikke optimalt i det chinstativ der er i klubben. Må bikse noget derhjemme. Fed øvelse. Brad J-style

Jep se at få lavet det stativ dan, kan godt betale sig :4thumbup:

Så gad jeg faktisk ikke mere og ville hellere hjem og lege med min KB!

Bottom up press:

5x højre/venstre

Det var det. Nu skal der kastes kylling og grønssager i nakken, og så skal jeg ud og se noget musik, jeg ikke ANER hvad er?! Men der skulle være mange damer, og det er fribilletter. SÅ er jeg på  :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Edited by teddy
Link to comment
Share on other sites

Kenneth og Teddy,

Jeg har før i længere perioder droppet bænkpres, og gør det nok igen. Især efter jeg faldt over følgende quote:

if you can’t name the exact reason for why you do an exercise, you have no business doing it. Just because somebody else does an exercise is NOT a valid reason!

Fra denne artikel!

Kenneth, jeg mener du på et tidspunkt beskrev en presseøvelse med KB, (vist nok "opfundet" af Mike Mahler?) som mindede lidt om bænk, men mere funktionelt og uden fastlåste skuldre? Har du et link til - eller kan du kort beskrive den?

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Kenneth, jeg mener du på et tidspunkt beskrev en presseøvelse med KB, (vist nok "opfundet" af Mike Mahler?) som mindede lidt om bænk, men mere funktionelt og uden fastlåste skuldre? Har du et link til - eller kan du kort beskrive den?
Kunne det måske være "Extended Range One-arm Kettlebell Floor Press" der er tale om?

Beskrivelse følger:

Lie on the floorand position a kettlebell for one arm to press. While you press the kettlebell, turn and pivot with one leg in order to increase the range of motion.

Quote Mike Mahler.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Formiddag: 1,5 timers massage. :smile:

Min massage forbindelse er heldigvis tilbage i DK. En russisk ven, som blandt andet har været massør for ishockeylandsholdet! Der blev serveret russisk the og fortalt røverhistorier. Lidt sejt, at han er vokset op med kettlebells :cooldance:

Aften: Boksetræning 1,5 time.

Fik gået nogle rigtige gode omgange samt lidt tekniktræning på plethandsker.

Sluttede af med:

Towel-chins:

4x8

One arm pushups:

4x5 venstre/højre

Ville ha' kørt 5x5, men synes, at højre skulder begyndte at brokke sig lidt. Har aldrig haft skulderproblemer, og det skulle gerne fortsætte sådan, så jeg valgte at stoppe! Forsøger at køre med god teknik, hvilket koster på antallet af reps.

Ingen ekstra mavetræning, da den fik nok tæsk under træning!

Selvom styrketræningen i mandags var lidt svag, er jeg inde i en periode med masser af træningslyst. Især pga. min KB! Jeg må da også erkende, at jeg har bottom up presset lidt hist og pist i dag... kan simpelthen ikke lade være!! :devil:

I morgen er planlagt hviledag - det er længe siden sidst. Selvom træningslysten/energien er der, er det nok bedst at tage den alligevel. Det ser jeg på i morgen :wink:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Selvom styrketræningen i mandags var lidt svag, er jeg inde i en periode med masser af træningslyst. Især pga. min KB! Jeg må da også erkende, at jeg har bottom up presset lidt hist og pist i dag... kan simpelthen ikke lade være!!  :devil:

I morgen er planlagt hviledag - det er længe siden sidst. Selvom træningslysten/energien er der, er det nok bedst at tage den alligevel. Det ser jeg på i morgen  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Yir! Har det præcis på samme måde. De fanger sgu én de k-bells! I icon12.gif my KB's! :laugh:

Edited by Lucas
Link to comment
Share on other sites

Selvom styrketræningen i mandags var lidt svag, er jeg inde i en periode med masser af træningslyst. Især pga. min KB! Jeg må da også erkende, at jeg har bottom up presset lidt hist og pist i dag... kan simpelthen ikke lade være!!  :devil:

I morgen er planlagt hviledag - det er længe siden sidst. Selvom træningslysten/energien er der, er det nok bedst at tage den alligevel. Det ser jeg på i morgen  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Yir! Har det præcis på samme måde. De fanger sgu én de k-bells! I icon12.gif my KB's! :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

sådan går det når man ikk kan styre en vægtstang :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share