Masse på den øvre+mediale del af pectoralis major


Roger
 Share

Recommended Posts

Hvilke øvelser er de bedste, hvis man ønsker at udvikler mere masse på den øvre samt mediale del af pectoralis major?

<{POST_SNAPBACK}>

Incline bryst pres m. stang eller håndvægt.

I særdeleshed military pres (foran) for det aller-øverste af brystet

PectoralisClavicle.gif

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Jeg takker for indlæggene.  Jeg kunne se at sas havde været inde på  ExRx.net . Kendte ikke til den homepage før, men den er jo genial.

/Roger

<{POST_SNAPBACK}>

Den vil du lære at elske. Personligt synes jeg også det er sjovt at lære de rigtige navne på musklerne og vide hvilke stabilisatorer som udnyttes under en given øvelse.

Link to comment
Share on other sites

Du kunne eksempelvis have en smal fatning når du træner bryst. Hvis dine hænder er ca. ud fra dine skuldre, kommer hele bevægebanen i musklen igang. og dermed øget aktivitet i den mediale del af pectoralis major..! :smile:

Det har jeg i hvert fald haft succes med.. Men du skal ik regne med resultater efter 2 uger mere...! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Roger:

Man kan IKKE seperat træne den mediale del at pectpralis major, da musklens fibre går i højsontal retning. Dvs. denne muskel kan trænes i øvre, midter og nedre del, men vælges f.eks alm. bænkpres, aktiveres hele musklen stort set lige meget.

Det er genetisk bestemt hvor meget muskelmasse der kommer på pect. med. og lat. side.

Chono:

Decline bænk og dips træner NEDRE del at brystet og i disse øvelser virker pect. øvre del som antagonist for nedre del. (dvs musklen er sin egen agonist/antogonist)

Anders_L_Holm:

Hvis du tager smallere fat i stangen, aktiveres triceps mere! Hele pects. bane trænes fint uden at holde smalt på stangen. Og som tidligere nævnt, kan den mediale del IKKE aktiveres mere end resten!!!

Edited by Dr. Boris
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share