Træk til nakke??


Rasermus
 Share

Recommended Posts

Grunden til at træk til nakke er et diskussionsemne, er at bevægelsen ikke skulle være særlig hensigtsmæssig for skulderen - detsamme gælder for pres bag nakke.

Nogle kan køre øvelserne uden nogensinde at opleve problemer (sådan har jeg det f.eks.) - andre kan få skulderproblemer - og det er værd at have med i sine tanker, hvis det er man på et tidspunkt begynder at opleve knas med skulderen.

Link to comment
Share on other sites

nej jeg mener at træk til nakken IKKE er funktionelt.

eller er den??? det er det der er mit spørgsmål?

der er mange det siger for og mange der siger imod!

<{POST_SNAPBACK}>

træk til nakken er da absolut ikke funktionel i mine øjne og ville da heller ikke kalde træk til bryst funktionel, for hvor i øvelsen ligger det funktionelle??? Den eneste måde du får glæde af øvelser hvor du trækker ned er i en maskine i motionscenteret, ellers er det da væsentligt mere funktionelt at hive sig op til stangen i stedet

Link to comment
Share on other sites

At en øvelse er funktionel kræver der er en hvis generel overførbarhed.

At styrke kan bruges IRL.

Det fordrer at balance, koordination og styrke omkring columna også er oppe på par.

Det er i mine øjne meget sjældent at man laver kropshævninger, derfor ville fritstående rows af forskellig art altid være mere funktionelle i mine øjne.

Mvh Polle

Link to comment
Share on other sites

At en øvelse er funktionel kræver der er en hvis generel overførbarhed.

At styrke kan bruges IRL.

Det fordrer at balance, koordination og styrke omkring columna også er oppe på par.

Det er i mine øjne meget sjældent at man laver kropshævninger, derfor ville fritstående rows af forskellig art altid være mere funktionelle i mine øjne.

Mvh Polle

<{POST_SNAPBACK}>

der er vi absolut enige, men nu var diskussionene ang træk til nakken og da vil jeg til enhver tid påstå at øvelser hvor du i stedet for at hive noget ned, hiver dig selv op til noget er mere funktionelt, bla også pga balance og koordination og lign

Link to comment
Share on other sites

>>>>Teddy

Du har fuldt ud ret :)

Jeg tog den bare et skridt videre, vanvittigt flabet, offtopic og bedrevidende af mig :icecream:

Mht funktionaliteten i pullups har jeg altid syntes at towel chins var det sejeste + det smarteste hvis man har behov for god grebsstyrke.

Men de er lede :blink: Mejt lede...

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

>>>>Teddy

Du har fuldt ud ret :)

Jeg tog den bare et skridt videre, vanvittigt flabet, offtopic og bedrevidende af mig :icecream:

Mht funktionaliteten i pullups har jeg altid syntes at towel chins var det sejeste + det smarteste hvis man har behov for god grebsstyrke.

Men de er lede :blink:  Mejt lede...

<{POST_SNAPBACK}>

ja og hvis det ikke var fordi jeg havde et hjemmelavet chin stativ som efter min mening er for smalt til towel chin, ville jeg være helt vild med den..

Kunne man evt køre den med 2 stk towel???

Link to comment
Share on other sites

ja og hvis det ikke var fordi jeg havde et hjemmelavet chin stativ som efter min mening er for smalt til towel chin, ville jeg være helt vild med den..

Kunne man evt køre den med 2 stk towel???

<{POST_SNAPBACK}>

Absolut. Jeg vil gætte på den går meget ledt i latten på den måde :devil:

Link to comment
Share on other sites

ja og hvis det ikke var fordi jeg havde et hjemmelavet chin stativ som efter min mening er for smalt til towel chin, ville jeg være helt vild med den..

Kunne man evt køre den med 2 stk towel???

<{POST_SNAPBACK}>

Absolut. Jeg vil gætte på den går meget ledt i latten på den måde :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

den må jeg hjem og prøve og så får grebbet også en ordentlig omgang og greb kan ikk trænes for meget

Link to comment
Share on other sites

hmm... towel-chin...lyder lækkert  :blush:  ...link someone ??? plz...

<{POST_SNAPBACK}>

Fundetpå 25sec via google http://www.testosterone.net/nation_img/pho...3towel-chin.jpg :mad:

<{POST_SNAPBACK}>

surt linket så ikk virker :icecream:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er det heller ikke verdens mest avancerede øvelse, så mon ikke den kan forklares med ord.

Det prøver jeg i hvert fald: :smile:

Find et håndklæde og hæng det op over en chinup-stang eller lignende.

Fat hver sin ende af håndklædet med hænderne.

Lav chinups :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

hmm... towel-chin...lyder lækkert  :blush:  ...link someone ??? plz...

<{POST_SNAPBACK}>

Fundetpå 25sec via google http://www.testosterone.net/nation_img/pho...3towel-chin.jpg :mad:

<{POST_SNAPBACK}>

surt linket så ikk virker :icecream:

<{POST_SNAPBACK}>

I forbindelse med opdateringen af deres site har de åbenbart ikke fået styr på deres billeder endnu, så jeg brugte 10sec extra, chekkede linket denne gang ;) http://www.tothenextlevel.org/images/layou...L_~1%20copy.jpg

Towel Chin-up

If you’ve never felt soreness in the muscles of your hands and fingers then you haven’t tried towel chins. All you need is a towel, a chin-up bar, and a high tolerance for pain. Now, without tying any knots in the towel, throw it over the bar. Wad up each side into your hands and hang on tight. Now perform as many chin-ups as you can. (Obviously, this a great arm and back exercise, too!) After a few sets, when you can no longer pull yourself up, just grab the towel and hang off of it. Then call a cab, because you won’t be able to steer your car home.

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share