Led der knirker og knager


fredemann
 Share

Recommended Posts

Jeg er 21 og træner 2-3 gange om ugen. Jeg træner ikke specielt tungt og sørger for at varme op inden alle mine øvelser.

Problemet er at bl.a siger mine skuldre og knæ "knasende" lyde en gang imellem. Selve træningen går oftest uden problemer, men når jeg så om aftenen fx. sidder ved computeren kan jeg ved at bevæge skuldren fremkalde en knasende lyd (lyden er svær at beskrive). Jeg har ikke usædvanlige smerter i skuldren, men lyden er alligevel lidt foruroligende.

Måske har i lignende problemer. Jeg vil i hvert tilfælde gerne høre jeres mening om hvad det er der siger sådan nogle lyde.

Fredemann

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 21 og træner 2-3 gange om ugen. Jeg træner ikke specielt tungt og sørger for at varme op inden alle mine øvelser.

    Problemet er at bl.a siger mine skuldre og knæ "knasende" lyde en gang imellem. Selve træningen går oftest uden problemer, men når jeg så om aftenen fx. sidder ved computeren kan jeg ved at bevæge skuldren fremkalde en knasende lyd (lyden er svær at beskrive). Jeg har ikke usædvanlige smerter i skuldren, men lyden er alligevel lidt foruroligende.

    Måske har i lignende problemer. Jeg vil i hvert tilfælde gerne høre jeres mening om hvad det er der siger sådan nogle lyde.

Fredemann

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har læst Dr. Fred Hatfield udtale at led godt må "larme", bare de ikke gør ondt. Kan selvfølgelig ikke finde det nu....

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Led der larmer kan godt være tegn på der er noget galt selvom det ikke gør ondt.

En skulder der "Popper" kan også typisk være tegn på instabilitet (løs skulder) af en eller anden art eller hvis man anvender dårlig teknik kan mislyde også forekomme. Hvis jeg f.eks. skulle køre skulder laterals med dårlig teknik ville jeg sagtens kunne fremprovokere klonk, knæk og knas :smile:

Men det er da rigtigt, at det kan larme, uden det gør ondt eller er skadeligt.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Min egen erfaring er at fiskeolie hjælper. Netto har en ganske udemærket en til 20kr for et glas. Der er nok til 30 dage.

Hvordan det rent fysiologisk virker aner jeg ikke, men hvis jeg dropper fiskeolien i en periode begynder min led også at knirke, så det virker i hvert fald på mig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share