Hvor meget masse taber man i ferien?


Tysker
 Share

Recommended Posts

Aloha

jeg har ikke mulighed for at træne hele min ferie...dvs. 6 uger!!! :thumb_down:

spørgsmålet er så....hvor meget taber jeg i muskler på den tid?

og hjælper det at tage lidt armbøjninger osv. i sommerhuset?...bare for at holde kroppen igang?

Link to comment
Share on other sites

Aloha

jeg har ikke mulighed for at træne hele min ferie...dvs. 6 uger!!! :thumb_down:

spørgsmålet er så....hvor meget taber jeg i muskler på den tid?

og hjælper det at tage lidt armbøjninger osv. i sommerhuset?...bare for at holde kroppen igang?

Jeg reste engang rundt i østen 4 uger uden at tabe særlig meget muskelmasse.

Bare sørg for at få rigeligt med proteinfyldt mad og lav meget gerne nogle armhævning, armbøjninger og maverulninger. Det vil helt sikkert minimere tabet af muskelmasse hvis du holder kroppen igang med lidt tærning når du kan komme afsted med det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg holdt total pause med styrektræning i 1,5 år. Og før det havde jeg en periode på 1 år, hvor det var ret sporadisk (træning en gang om måneden og den dur).

På de 1,5 år tabte jeg mig fra 85kg til 78kg. Jeg cyklede en hel del og derfor tabte jeg også noget fedt, men jeg vil skyde på at 3-5kg var muskelmasse. Og det var på trods af at jeg en gang om ugen gik til boksetræning, hvor der blev taget masser af armbøjninger mm. Så der sker noget, når man ikke træner :(

Til gengæld har jeg fornemmelsen af, at det vender hurtigere tilbage. Har trænet "seriøst" igen siden februar i år og det går støt fremad. Men det skyldes måske alle de gode træningsråd jeg henter her fra MOL :)

Mht til de 6 ugers pause, så tror jeg ærligt talt at det er ret begrænset hvad du taber dig, hvis du holder kroppen lidt i gang og får nok at spise. Jeg ville ihvertfald nyde ferien istedet for at bekymre mig ;)

Edited by Scorpio
Link to comment
Share on other sites

Man kan sku da ikke snakke om at tabe masse pgr. af ferie ? Jo muskelmasse .. men hvis dit kalorieindtag er fornuftigt, skulle totalen gerne være status quo ... vi kan så snakke om skift i BF% som funktion af tiden, men en ting er helt sikkert, ingen træning + kalorie underksud = muskelmassetab. Skulle jeg mene !! Bare sørg for at æde igennem, giv ikke din krop yderlegere undskyldning for at æde muller end den allerede har!!!!

Link to comment
Share on other sites

To konkrete tilfælde:

(1).... jeg har lige rejst lidt over 3 uger i Thailand og umiddelbart ser det ikke ud til at jeg har mistet noget særligt.,.... styrken er endvidere næsten den samme: måske små 5 kg tilbage i BP og 10 i squat efter første træninsgang. Dog har jeg også proppet mig med lækker seafood, indbydende grillspyd og andre lyksagligheder under næsten hele turen..... Ummmmmm, must eat king prawn ....must eat tunasteak...

(2) Tilgengæld har en kammerat der lige er kommet hjem fra ca 6 måneders rejse tabt 15 kg og han var absolut ikke "fed" da han tog afsted .... han er endvidere gået fra 90 kg i BP for 6 reps til 60 for 6 reps.... (ved første træningssession)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share