Dit favorit hold


Seb M
 Share

Recommended Posts

de har da lige købt walter Samuel, som du tilmed selv har nævnt, så der har du din forsvarsspiller ;)

af nye spændende spillere har de jo deres egne. Det er det deres princip omkring zidanes og pavones netop går ud på. At købe superstjerner, og så supplere med spillere af egen avl.(de skulle jo nødig gå hen og blive FOR meget et købehold) :lol:

der hvor jeg synes de mangler pt. er klart på den defensive midtbane. Der har tabet af Makalele vist sig fatalt.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Lige en enkelt ting, så mener jeg ikke der er noget i vejen med at være et købehold. Hvor mange af de dominerende klubber i Europa kan prale af ikke at være et købehold, ikke ret mange vel?

Det er meget enkelt: Hvis ens eget favorithold køber en stribe gode udlændinge, er det gode handler foretaget af en dygtig ledelse. Hvis konkurrenterne gør det, er de et usympatisk købehold ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er meget enkelt: Hvis ens eget favorithold køber en stribe gode udlændinge, er det gode handler foretaget af en dygtig ledelse. Hvis konkurrenterne gør det, er de et usympatisk købehold 

Meget mere præcist kan det vel ikke siges :lol:

Link to comment
Share on other sites

Sorry!! real Madrid kunne godt bruge HELT nyt forsvar!!!

Måske en salgado kunne vi bruge af dem der spiller nu!! Salgado er klasse nok.. Så jeg SÅ gerne SALGADO i stedet for en Cafu om et år! eller nu!! Selvom Cafu er MEGET velkommen til og blive!! Cafu er da stadig god, men til milan!!! 1 år- men Mon ik det er slut sÅ!!?? . For Salgado. Har IKKE vist sit endnu i real M!!!!!!! ;)

and BTW den enetste R madrid har nu der kan måské gå LIDT gå ind på holdet er en Portillio!!!

og JA de kangler MAKELELE!!!

Hvem kunne erstate ham!!?? hmm!!?? Davids som jeg ser det lige nu.. :)

Men det er lidt sent. Har drukket MANGE bajer!! :bigsmile::devil:

MOJN

Hvis nu Real Madrid skulle købe/få /drømmekøb! davids! så ja så tror jeg på et stort år for real!!! Men

NEJ ik større end milan! mener stadig de har det KOMPLETE hold! en angriber kunne vi MÅSKE bruge! som bliver Corradi, Chrespo eller Luis Fabiano... That it....

OG den angriber som bliver købt til MILAN bliver en bænkeplads.. Med mindre det blibver end tortti.. :devil:

Edited by SimonV
Link to comment
Share on other sites

@Cheeseburgeren og SimonV

Jeg mener helt klart at en defensiv midtbane spiller er løsningen. Real Madrid's spil har altid bygget på meget boldbesiddelse og dette har ikke lykkedes i samme grad i år. Den Defensive midtbane med Beckham og Guti har bare ikke været god nok og det har gjort at Real Madrid ofte er stået meget dybt i banen. Forsvaret har på den baggrund gjort det hæderligt også når man tænker på at Quiroz ikke har spillet med et fast midterforsvar.

Real Madrid har for mig at se tre spændende forsvarsspillere i Bravo, Meija og Pavon, som jeg er sikker på vil lyse op ved siden af Samuel. Pavon gjorde det jo glimerende sidste sæson "ledet" af rutinerede Hierro.

Hvem bliver så den defensive midtbane spiller? Den spanske presse kommer med mange bud, de mest seriøse er:

Xabi Alonso: Hvis Real Madrid kommer med et højt nok bud så slipper Real Sociedad ham.

Emerson: Roma holdet er ved at falde sammen grundet økonomiske problemer og både Juventus og Real Madrid har budt på Emerson.

Baraja: Drømmekøbet?? Valencia skulle ifølge Marca måske være villig til at sælge, hvis de får Morientes i bytte.

Køb af en defensiv midtbane spiller vil unægteligt få det til at se lysere ud for Real Madrid og Camacho har jo udtalt at han vil spille med el doble pivote (to defensive midtbanespillere). Altså lidt af det samme system som Del Bosque.

Så må vi bare se om Camacho kan få Real Madrid til at fungere som et hold.

P.S undskyld at jeg gør denne tråd til en Real Madrid tråd, men jeg bliver jo nød til deltage i dsikussionen om mit yndlingshold.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Donprehn!

Beklager var vist lidt stiv igår :lol: men ja hvis de fik fat i en af dem du nævner så ville det se godt ud!! Baraja er i hvert fald klasse!!! ved ik om det kun er mig, men synes slet ikke Guti har vist den klasse han virkelig har i år.??.. Tror måske han skulle søge til en anden klub? hvor han virkelig kunne få lov og vise det store talent han virkelig har.. Måske i en bytte handel med Valencia? ;)

Ville bare gerne se en rutineret herre ved siden af samuel i hvert fald den første sæson.. De skulle ha haft Laursen. :lol: GAZ!

Link to comment
Share on other sites

Forresten mht forskellen på indkøbspolitik mellem Real og Milan..

Real Madrid har siden 2000 hvert år købt en gigantstjerne til et gigantbeløb på mellem 280 og 500 Mio. En spiller med uomtvistelige talenter men samtidig med et vist potentiale set ud fra markedsføringsmæssigt synspunkt. ( 2000 Figo, 2001 Zidane, 2002 Ronaldo, 2003 Beckham ) - en såkaldt Galactico.

Milan har dog også brugt store summer siden 2001 - dog med fokus på fodbolmæssige kvaliteter. I sommeren 2001 blev Rui Costa og Filippo Inzaghi hentet for hhv. 280 og 170 mio. ( ret mig hvis de tal er helt gale ) og i sommeren 2002 købte vi Alessandro Nesta for små 230 mio. i Lazio.

Sideløbende med disse få virkelige kvalitetsindkøb har Milan været enormt dygtige til at bytte sig til gode spillere ( tak Inter ) og samtidig hente en flok habile, modne folk på omkring de 30 år. I flæng kan nævnes Pirlo, Seedorf, Simic ( Bytte ) Cafu, Pancaro ( FREE el. Lån )

Desuden er det krydret med Kaka som kostede omkring 60 mio. DKK

så pirlo blev IKKE købtt for over 11 mil pund som du siger ;)

Synes ovenstående siger lidt om hvilken forskel der har været på Real's Og milan's indkøbspolitik de sidste år?? :)

Forresten Pirlo og Seedorf blev byttet lige over med Coco og Guly!!

Det må man sq sige der var et klasse bytte fra milans side.. Vil du ik gi' mig ret i det??

Edited by SimonV
Link to comment
Share on other sites

@SimonV

Vi kan sagtens blive enige om at Milan og Real Madrid har en forskellig inkøbspolitik eller ihvertfald har haft (nu må vi se når Camacho sidder ved roret). Det man skal huske er at Madrid's indkøbspolitik gav succes indtil i år og det skyldes IMO følgende:

Real Madrid begyndte at sælge ud af dem de spiller er niveauet mellem talent og galctico, som fx. Morientes, McManaman og Makelele.

De første par køb gav mening fodboldmæssigt, det gav mening at købe Figo, Zidane og Ronaldo, de forstærkede alle holdet. Købet af Beckham var ren forretning og forstærkede ikke Real Madrid.

Man ansatte en træner som var for svag til at indføre sine egne ideer, men satte holdet som præsidenten ville dette. Hvilket resulterede i overbelastede spillere sidst på sæsonen. Zidane spillede dårligt til sidst og Raul skulle efter rygterne have spillet med en skade hele sæsonen :blink:

Alle disse ting medførte IMO at Real Madrid faldt sammen til sidst. Jeg kan kun være enig med mange at der har været for meget cirkus og for lidt fodbold i Madrid. Hvilket forhåbentligt er slut med ansættelsen af Camcho, som har stillet følgende krav, der efter min mening virker ganske fornuftige:

"Uafhængighed af sportsdirektør Jorge Valdano:

Camacho er den øverste autoritet hvad angår det sportslige, ingen over og ingen ved siden af. Hvis Valdano ønsker at fortsætte som sportsdirektør, så bliver det med visheden om, at han kun skal koncentrere sig om at forhandle kontrakter med de spillere, som Camacho ønsker og derudover være talsmand i forhold til pressen.

Indkøb:

Camacho vil gerne have yderligere en forsvarsspiller til holdet, og gerne Luisao fra Benfica. Derudover har han altid godt kunnet lide Samuel Eto´o. Han vil snakke om indkøbet af en galáctico, som forstærker holdet og ikke markedsføringsafdelingen.

Rangorden:

Camacho kan godt lide, at der er en rangorden blandt spillerne, og her vil han bibeholde Raúl helt i top, som skal være manden, som de andre spillere går til, hvis de er utilfredse med noget. Camacho vil ikke have murren i krogene.

Disciplin:

Camacho vil have spillerne på træningsbanen. Når holdet har tabt om søndagen, så arbejdes der på træningsbanen om mandagen, så man kan få rettet fejlene. Spillerne skal ikke bruge tiden på at markedsføre sig selv og klubben.

Arbejdet med holdet:

Camacho havde det ufravigelige krav, at Pepe Carcelén og Fernando Gaspar skulle være hans medtrænere. De er personlige venner og har arbejdet sammen i lang tid.

Sommerens træningskampe:

Camacho vil ikke have markedsførings- og showkampe, men derimod seriøse modstandere, især nu hvor holdet skal spille kvalifikationskampe til CL.

Spillernes fritid:

Spillerne skal bruge fritiden på at restituere sig, dvs. de skal ikke tage flyveren rundt i Europa til diverse fester eller gå i byen til langt ud på natten. Når de stopper deres karrierer vil der blive masser af tid til den slags.

Før kampene:

Camacho vil samle holdet dagen inden kampene og indlogere dem på hotel, så de kan koncentrere sig maximalt op til kampen. Der vil ikke blive mulighed for besøg.

Ungdommen:

Camacho vil ændre strukturen omkring ungdommen, så det bliver tidligere Real Madrid-spillere, som får ansvaret for det. Dermed ser det ud til, at dagene er talte for Ramón Martínez, direktør for ungdomsfodbolden og Alberto Giráldez, koordinator for la Ciudad Deportiva. Vicente del Bosque er blevet spurgt, men han er ikke interesseret.

Holdet:

Camacho vil have et hold bestående af Zidanes, Pavones og den øvre mellemklasse, og i den forbindelse ser han meget nødigt, at Roberto Carlos forsvinder. Camacho mener, at Carlos hører til i Zidanes-klassen, hvilket hans bud som årets spiller hos FIFA i perioden 1999-2001 bevidner."

Så alt i alt er vi nogenlunde enige, jeg mener også at Real Madrid's nye indkøbspolitik er løbet løbsk og man bør vende tilbage til nogen af de gamle værdier.

Beklager var vist lidt stiv igår

Gør ikke noget, man skal jo more sig engang imellem :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Godt indlæg.. Ja vi er stort set enige, og Camacho gør nok klogt i og forstærke truppen med en forsvarspiller, det kunne feks være en jorge Andrade... Synes han virker utroligt stærk, tror han kan forstærke det forsvar sammen med Samuel meget!!

Hvis Camacho får styr på tingene i "galehuset" Real og får ændret indøbspolitkken så er jeg sq sikker på de nok skal vinde de ting de gerne vil..

Men de slår ikke Milan.!!! :tongue:

De skulle bare aldrig ha solgt makalele, det var sq dumt..

Kan ik lige huske hvem det var for real som sagde at han slet ikke var så god som man troede, "måske kan du? og det eneste han kunne var og slå en aflevering på 15 meter inde på midten..

Det er i hvert fald langt fra sandt!!!?? :blink:

Link to comment
Share on other sites

De skulle bare aldrig ha solgt makalele, det var sq dumt..

tja, Makalele begyndte at blive grådig, og det han havde under på i kontrakten var lige pludselig ikke godt nok til ham længere, han ville have mere i løn.

Real Madrid ville ikke ændre på det, og egentlig synes jeg det var fair nok, da jeg synes det havde noget svagt af ledelsen bare at give efter, hvilket måske også kunne ha givet blod på tanden til andre spillere i truppen. desværre var situationen sådan at de bla. havde lejet conceicao ud til Dortmunt og stort andre på samme plads var også enten solgt elle blevet lejet ud. Det tror jeg bestemt også har indgået i Makaleles spekulationer inden han gik til ledelsen med sit krav.

Link to comment
Share on other sites

Kan ik lige huske hvem det var for real som sagde at han slet ikke var så god som man troede, "måske kan du? og det eneste han kunne var og slå en aflevering på 15 meter inde på midten..

Det er i hvert fald langt fra sandt!!!?? 

Jeg ved det ikke har ikke selv læst/hørt det, men personen må umiddelbart være på svampe :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nu bliver jer Real fans nok lidt sure over dette, MEN hvad med at få fat i en forsvarsspiller som også kan spille venstre side, så de ikke kun har Carlos der som kun er en middelmådig forsvarsspiller. Nu vil i nok begynde at sige at han er en af verdens bedste og bla bla bla. Ja manden er god offensiv, men ser man på hans forsvarsmæssige kvaliteter så er de altså ikke noget som er det helt store at råbe hurra for. I må gerne rette mig hvis i mener at de har nogen anden god på den position ud over Carlos. Carlos er selvfølgelig rigtig god når de skal frem, men når de skal forsvare sig så er han altså ikke den bedste. :)

Barca tror jeg også kan blive rigtig gode når de får styr på deres problemer med den defensive midt. Desværre forlader Davids dem nok, så de må ud og lede efter en ny skraldemand. Her har man kig på Ballack samt måske Makele.

Derudover får de måske Trezeguet og så skal der nok komme kasser ind igen.

Link to comment
Share on other sites

vil lige understrege jeg IKKE holder med Real Madrid! :) hehe..

Carlos er måske verdens bedste offensivt på sin position, men gir dig ret i han ikke er for skarp nede bagved.. ;) måske de kunne lave en bytte handel med Chelsea, Carlos ud Bridge ind!

Det tror jeg ville være bedre for real. Da Bridge er lige god deffensivt som offensivt..

Der har jo os været snak om Carlos skulle til Chelsea har til sommer... Men ik sikkert det sker nu når Camacho er blevet ansat i Real....

Ellers skulle de nok ha fat i en Ashley Cole fra Arsenal. Han er i hvertfald KLASSE!!!!

Link to comment
Share on other sites

@Cheese-burgeren

Nu bliver jer Real fans nok lidt sure over dette, MEN hvad med at få fat i en forsvarsspiller som også kan spille venstre side, så de ikke kun har Carlos der som kun er en middelmådig forsvarsspiller. Nu vil i nok begynde at sige at han er en af verdens bedste og bla bla bla. Ja manden er god offensiv, men ser man på hans forsvarsmæssige kvaliteter så er de altså ikke noget som er det helt store at råbe hurra for. I må gerne rette mig hvis i mener at de har nogen anden god på den position ud over Carlos. Carlos er selvfølgelig rigtig god når de skal frem, men når de skal forsvare sig så er han altså ikke den bedste. 
Jeg tror desværre ikke Carlos er at finde i Real Madrid trup næste år, han vil ikke for forlænge og et bud på 200 mio. kr. for en 31 årig spiller er nok for stor en fristelse for Real Madrid ledelsen.

Hvem skal så spille venstreback? Real Madrid kan bruge deres egen Raul Bravo, som oprindelig er venstreback men grundet at Carlos har spillet den plads, har spillet i midterforsvaret. En anden mulighed er købet af nedrykkernes Celta Vigo' Juanfran Garcia, som selv har udtrykt stor interesse for at spille i Real Madrid. Juanfran er vurderet højt af Camacho, som i sin tid som landstræner havde ham med til VM i Japan og Sydkorea.

Tilbage til din kritik af Carlos. Carlos spiller i Real Madrid fordi han passer ind i holdets spillestil med offensive backer og her er han efter min mening verdens bedste. Fordi han angriber så meget vil det gå udover hans defensive arbejde. Problemet har bare været at Real Madrid i år ikke har haft de defensive midtbanespillere som skal dække de huller bagude som hans raids skaber.

@Cheese-burgeren

Barca tror jeg også kan blive rigtig gode når de får styr på deres problemer med den defensive midt. Desværre forlader Davids dem nok, så de må ud og lede efter en ny skraldemand. Her har man kig på Ballack samt måske Makele.

Derudover får de måske Trezeguet og så skal der nok komme kasser ind igen.

Ja, Davids har haft en stor andel i Barca's succes i foråret, husk hvordan det gik samme hold uden Davids i efteråret.

Jeg tror ikke Ballack er den rette løsning, han er en god pasningsspiller men ikke den psykopat på midtbanen de har brug for.

Makelele forget it. Barca har ikke penge nok til at købe ham fri fra Chelsea (hvis der er nogen klub i Europa der har det?).

Jeg har til gengæld hørt at handlen med Trezeguet skulle være tæt på at gå iorden. Trezeguet vil være en klar forstærkning med det system som Barca spiller nu med kun en angriber. Det "tidligere" første valg Saviola fylder simpelthen for lidt.

Link to comment
Share on other sites

Rygterne går ellers omkring Makele at han vil væk fra klubben så alt kan jo ske. :)

Angående Davids er det synd at de ikke vil gøre mere for at beholde ham, men de har jo indført deres nye lønpolitik, som det på en måde er meget fedt at de vil holde også selvom det er over for en spiller som Davids. De har jo en glimrende pasningsspiller i form af Xavi i forvejen. Men nu må vi se hvad der sker.

Ballack kan blive et udemærket køb, men mener også de vil være bedre tjent med en spiller med bedre defensive kvaliteter.

Trezeguet vil helt klart komme til at fylde mere i et Barca angreb fremfor Saviola, men måske de vil gå over til at spille med to angribere næste år.

Har ikke lige lagt mærke til at Carlos er på vej væk. Men 200 for en mand på hans alder er vidst for godt til at sige nej til, plus han ligesom Davids er i sin karrieres efterår, så penge kommer også til at vægte en del.

Link to comment
Share on other sites

At se Real Madrid er altid sjovt - ser dem ofte når vi er i Spanien i sommerhuset..!!

Sidst var i La Liga finalen mod Zaragoza på det Olympiske Stadion hvor de desværre tabte.. tror faktisk det var fra den kamp det begyndte gå af ... for dem..!!!

Men Real Madrid er altid kanon at se med deres boldkunstnere.. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Vil da også lige give mit besyv med. Det fedeste hold i Danmark er jo helt sikkert:

FC AARHUS :respekt:

Derudover har jeg også et godt hjerte til Esbjerg og Randers FC.

PS. Sidder og ser Danmark tabe mod Kroatien - Det er sgu sørgeligt. Vi må håbe at drengene er mere oplagte i den kommende tid <_<

Edited by Kander
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share