xjyden


xjyden
 Share

Recommended Posts

b_skaal: jeg går lidt ture ind imellem, og jeg laver 2x5 timers træfældning hver weekend, ellers laver jeg ikke noget for tiden.

Jeg har i foråret kørt massevis af styrketræning (stort set 2 timer 3 gange om ugen uden nævneværdige pauser) det var nok til at jeg ville tabe mig, hvis det ikke var for øllene i weekenden.

Jeg gider ikke løbe eller cykle for tiden.

Jeg vil antage, at min bf er faldet fra omkring 30 til lidt over 20, det er nok, når jeg samtidig løfter tungt synes jeg.

Rod: Jeg tror mine problemer med grepsstyrke er værre end at de lige kan trænes væk. Når jeg vågner morgenen efter en træningsdag skal jeg ofte vride mine fingre ud, hvis jeg da ikke vil gå rundt med knyttede hænder.

Jeg satser på, at lette vægten noget i starten af juli, og håber på, at det kan hjælpe til at hænderne "kommer med".

mmus: jeg tror ikke altid, det er de små uskyldigt udseende piger, der er de mest generte til træning. Jeg kan godt se, at det måske kan hjælpe, men alt ialt, så tror jeg, man lærer det man lærer, når tiden er til det.

F.eks. ville jeg dø af grin indvendigt over en fyr, der ligger og kører 5x2x75 kg eksplosivt i bænkpress, hvis jeg ikke kendte MOL. (Jeg synes også det er grinagtigt, selvom jeg kender MOL, men nu kender jeg forklaringen)

Link to comment
Share on other sites

Jeg var lige ved at starte en ny tråd, da jeg havde set miss universe finale i fjernsynet. Det lader jo til at bred røv, ridebukser og slaskede inderlår ikke er nogen hindring for at nå blandt top 10 i miss universe, så der er jo ingen grund til at pigerne bekymrer sig om lår og røv !?

Det blev kun til 4 timers træfældning i går, så røg kæden af og smadrede sideskjoldet på motorsaven. Det er ikke så slemt, det betyder bare, at kæden ryger direkte i bagud næste gang, men jeg gad ikke bruge tid på at sætte kæden på og justere ind igen i den varme.

Der var en gammel kunde som ringede før weekenden og fortalte, at de havde udvidet deres anlæg. De havde bare lige kvajet sig lidt, så de taber data fra i morgen, hvis jeg ikke får lavet en ny database til dem inden. Så der bliver ingen træfældning idag og hermed hellerikke de næste 4 uger.

Link to comment
Share on other sites

træning 11-6-2002:

5 minutter motionscykel.

Bænkpres 5x50, 2x80, 3x3x90

dødløft 5x50, 5x80, 5x1x80, 5x1xx90, 5x1x90, 5x80

Benpress maskine 2x8x150, 10x150, 2x8x150

barbell row 3x12x50

flad dumbbell press 11x11

bænkpress smalt fat 2x8x50

Træk til bryst (kædetræk) 4x8x40

Knæ fleksion 2x15x20

Knæ ekstinsion 2x10x50

bench dips 5x8

biceps curl dumbbell 6x13.5, 2x8x11

Min indtastning røg i går, så i dag gider jeg ikke rigtig skrive noget

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne ikke sove, og så kom jeg til at tænke på diverse indlæg, jeg har set og selv har lavet på det sidste. Det drejer sig især om seriøsiteten i at poste billeder af en selv ind på MOL.

Der var et indlæg, som jeg opfattede i retningen af "nu skal vi til at have noget seriøsitet på MOL istedet for disse billeder, så lad os diskutere mit 40 ugers program istedet".

Jeg ville kunne forstå en seriøs konkurrence BB/SL udøver, der planlægger et år i træk eller mere i hovedtræk, men jeg ser ingen ide i den slags planlægning for motionister.

Så kom jeg til at tænke på min reaktion på diverse indlæg med billeder og video. Jeg har selv gået til og fra træning i snart 17 år, og jeg har, så vidt jeg ved, ingen billeder af mig selv fra før jeg opdagede MOL.

Jeg følte ingen lyst til at fremvise den splejs jeg var, da jeg startede i 85, og jeg har da slet ikke haft lyst til at fremvise, hvor fed jeg var blevet efter at være flyttet til vestjylland.

Efter morfars billede begyndte jeg at tænke lidt på, at jeg vist havde større vinger, end han så ud til at have. Så efter klausjensens første indlæg med billeder fik jeg det indtryk, at jeg da nok ikke var så tyk som ham. Da jeg så efterhånden så, at selv en, der tilsyneladende pralede med deres størrelse vist ikke havde meget mere muskelmasse end jeg selv, så fik jeg lyst til at lave et billed og vise det.

Så var der bare lige det med upload. Det problem løste MOL mens jeg var ved at undersøge mulighederne.

Så kom klausjensens video'er, hvor han egentlig bare ligner en høj ranglet dreng (for mig at se). Nå tænkte jeg, han er jo ikke engang tyk, så må jeg hellere finde ud af at poste et billed, der viser, hvad jeg selv mener med stor mave.

"Desværre" var min mave faktisk skrumpet (sammen med brystmusklerne) de sidste par uger (efter 5x6x85% Hatfields tror jeg), så på billedet fremstår jeg som en med kæmpe flæskede arme i forhold til min bevidsthed om mig selv, men jeg måtte jo hellere poste efter at have stukket til klausjensen.

Nu spekulerer jeg så over min egen blufærdighed, og de andre der har postet, hvordan mon de har det indvendigt?

Jeg var træt af at sark lige skulle poste et "nej, se nu på mig istedet" indlæg lige efter mit mavebilled.

Han er jo netop sådan en type, der har fået kæmpe arme og ikke andet ud af sin træning, som jeg ser det. Det er den type, som jeg bander over nede i centret, når de kommer på deres triceps eller biceps dag og tager usdtyr op for os andre "mere seriøse".

Men er han egentlig sådan?

Nå, jeg ved ikke lige om der kommer noget særligt fornuftigt ud af det her indlæg.

Jeg spekulerer bare lidt over det med, hvem der er "seriøse", og hvad "formålet med MOL" er, og hvor de andre står, og jeg har måske selv trådt nogen over tæerne, og det er nok lidt for let at tillægge noget andet til et indlæg, end afsenderen havde tænkt.

Nå nu vil jeg gå i seng igen og forsøge at sove en time.

Resten af ugen er kaos, så jeg får nok først trænet igen i næste uge.

Link to comment
Share on other sites

T... det var nu også bare for at deloade hjernen et sted.

2x1,5 times gåtur i weekenden (og samle de første kantareller)

vægt mandag morgen 90 kg.

træning 17-6-2002:

5 minutter motionscykel.

Bænkpres 5x50, 2x80, 3x2x95

dødløft 5x50, 5x1x80, 5x1x100, 5x1x80, 5x50

Benpress maskine 1x20x100, 2x20x120

barbell row 3x12x50

bænkpress smalt fat 3x8x50

Træk til bryst (kædetræk) 6x50,4x8x40

Knæ fleksion 4x15x10

Knæ ekstension 2x10x33

bench dips 5x8

biceps curl dumbbell 3x10x11

Jeg troede en af de andre ventede på bp, så jeg fik kortet pauserne lidt for meget af, i det mindst håber jeg, det var derfor det var så hårdt (føltes tungt og gik langsomt op).

Jeg ignorerede mit eget råd og tog smalt fat bp på tung dag. Jeg tror, det er en god ide. Jeg valgte at tage øvelsen fordi det måske kunne øge min kapacitet efter at alm tung bp gik dårligt.

Sidste uge tog jeg nogle armbøjninger (10 rep sæt) fordelt over torsdag fredag, men det havde åbenbart ikke en positiv effekt, bortset fra, at det får brystet til at vokse en smule igen.

Dødløft kørte jeg som singles med omkring 5 sekunders pause mellem, der hvor der står 5x1xKg sådan hvor jeg slap stangen og rejste mig op imellem.

Det var klart den hårdeste rygtræning i år. Jeg tænkte, at jeg havde lavet så lidt arbejde til ryggen, at jeg nok kunne klare 50 kg i træk til brystet, men det kunne jeg bestemt ikke, det kneb med de 40 kg.

Det med at slippe stangen imellem repsne i dødløft giver mine fingre en tiltrængt pause. Det kan være, at jeg skal starte på at træne min grebsstyrke, men jeg tror ikke rigtig på, at det er vejen frem. Jeg tror på, at fingrene bare skal følge med via de øvrige øvelser.

Link to comment
Share on other sites

træning 19-6-2002:

5 minutter motionscykel.

Bænkpres 5x50, 5x2x75

barbell row 5x50, 5x70, 4x80, 5x70, 5x60

dødløft 3x12x50

bænkpress smalt fat 3x8x50

Benpress maskine 5x15x100

Træk til bryst (kædetræk) 4x8x50

Knæ fleksion 2x15x10

Knæ ekstension 3x8x50

bench dips 5x8

biceps curl dumbbell 3x10x11

Det var nok for tæt på mandagens træning.

Bryst kune jeg altså ikke få til at accelerere, kun hurtigt op.

Barbell rows kunne jeg ikke tage mere end 4 reps med 80 kg. Jeg havde ventet mere.

Det var let at komme til at træne, hvad jeg ville, men der var et par brianer, der trænede biceps og triceps med ca 1/3 af fuld bevægelse. De så ellers ud som om de burde være klogere. Jeg tænkte de nok øvede en eller anden kampsport, hvor de hverken må blive stærkere eller større.

Der var 3 piger som trænede træk til brystet, hvor de kun lod stangen komme op, så overarmene var vandrette (eller lidt over).

Jeg spurgte den ene om der var en grund til, at hun ikke lod armene komme helt op, hun blev lidt fåret, og sagde noget om, at det havde hun ikke tænkt over.

Jeg tror generelt, jeg har et problem med at snakke med piger under 25 år for tiden (festival planlægning)

Det var sidste træning før Roskilde. Jeg regner med at træne på det der fitness sted i Roskilde tirsdag formiddag, hvis jeg kan komme op til det.

Jeg synes det hele vokser på mig for tiden, d.v.s. biceps, vinger, bryst (p.g.a. 3x8x50 kg smalt fat?) og maven (p.g.a. øl) (Jeg må hellere veje mig i morgen, så jeg har en før og efter festival vægt)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

træning 25-6-2002:

5 minutter motionscykel.

Bænkpres 2x50, 2x70, 2x80, 2x90, 3x2x100

dødløft 5x1x70,5x1x80,5x1x90,5x1x100,5x1x110

barbell row 3x8x70

bænkpress smalt fat 3x8x50

Træk til bryst (kædetræk) 4x8x40

bench dips 5x8

biceps curl dumbbell 3x10x11

Jeg håber godt nok, fyren jeg spurgte havde ret m.h.t. vægten af udstyret,

ellers skal der trækkes 5 kg fra de 100 kg i bænk.

Jeg brugte en del "opvarmningssæt" til bænk, da det jo ville være pinligt at gå død, når man træner et fremmed sted.

Træningen gik super godt, og jeg gik helt amok med dødløft uden nævneværdige fingerproblemer.

Der var en del, der så ud til at undre sig, og der var en enkelt virkelig fitness sild, som også så ud til selv at regne sig for sild. (altså hun var virkelig veltrænet, ikke sådan en modeltype)

Der var tilsyneladende en del søde mennesker, og der var enkelte muskuløse fyre, samt en del fjedertyper, men heldigvis virkede det ikke som om fjedertyperne regnede sig som stedets herskere.

Udstyret var ok, og der var massevis af vægtstænger, hvor der kunne sættes ekstar vægt på, så det gjorde ikke noget, at der kun var en lige bænkpres.

Det så ud til, at centret var baseret på udstyr fra et gammelt form&figur, og der var næsten spejle nok, alt i alt et af de bedste steder, jeg har trænet.

Der kunne dog godt være stillet engangskrus frem til dem, der ikke render rundt med fancy drikkeflasker.

Jeg var lidrt imponeret over, at der både var garderobeskabe med lås på, og små bokse med lås på, som man kunne bruge efter behov.

Normalt hænger jeg mit tøj inklusiv pung og mobil på en krog i omklædningsrummet herovre i vestjylland.

Nu er jeg desværre blevet syg, så jeg får ikke trænet i denne uge.

(jeg glemte lige, at jeg til min store overraskelse kun lå og svingede mellem 89,5 og 90 kg tirsdag morgen efter 10 dage, med over 10 genstande pr. dag. i gennemsnit)

Link to comment
Share on other sites

træning 8-7-2002:

5 minutter motionscykel.

bænkpres 2x50, 2x60, 2x70, 2x80, 2x90, 1x100, 1x106, ½x110

Jeg erfarede, at 110 kg kan blive fra meget tungt til uhyggeligt tungt på et øjeblik, hvis man giver op.

Jeg erfarede også en ny definition på træls:

Centerleder spørger, om jeg har brug for hjælp, jeg grynter et eller andet afvisende, hvorefter jeg ruller de 110 kg nde over brystet (let nok), ned over maven (avs), ned over lårerne (herom senere) og næsten ned på bænken, men stangen kunne ikke balancere der, så den røg ned for fødderne af centerlederen (der er ikke gummi på skiverne, så det gav noget af et brag).

Jeg tænkte med tilbageblik på de øvrige skriverier omkring kvinders styrke her på stedet, at en aerobics instruktør nok ikke kunne hjælpe meget med 110 kg. Bagefer kom jeg i tanke om, at jeg jo måske også selv kunne gøre det meste af arbejdet, men da var det for sent.

dødløft 2x5x1x80, 2x5x1x100

træk til brystet 4x8x40

bænkpres smalt fat 3x8x50

Vel hjemkommet undrer det mig lidt, at det eneste, jeg kan mærke er en dårlig fornemmelse i skridtet. Ved nærmere eftertanke er det ikke så mærkeligt. Selv almindeligt dimmensionerede lår bliver ekstremt brede med sådan en vægtstang på, så der er ikke plads til så meget andet end lår mens stangen rullede dernedaf.

Nå, jeg fik nok også lavet lidt for meget opvarmning, så jeg overvejer at tage en dag i næste uge og teste 110 igen med bare 5 reps eller noget i den retning på vejen op.

På den anden side, så ville jeg nok ikke bruge denne maks, hvis jeg kører Hatfields igen.

Min plan er at skifte til smalt fat + dumbbell pres til slutningen af august. Så vil jeg nok tage en måned med 5x5, og så Hatfields igen, så jeg kan nå lidt højere inden jul.

Det var dog helt vildt så tung den vægtstang blev. Jeg fik den ca 5 cm op, så tilbage på brystet, og så virkede det bare som om den lige så stille sank dybere og dybere, og jeg kunne bare ikke gøre noget, ØV.

Det er lige før, at jeg vil stoppe med at drille klausjensen.

Nå, jeg har levet 15 år med ikke at kunne løfte 100, så jeg lever nok også med ikke at kunne løfte 110 (i hvert fald til næste uge)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er nu ikke sikker på, at du lavede for meget opvarmning. Problemet var snarere, at den opvarmning du lavede var forkert. Jeg ved godt, at mange varmer op på samme måde som dig, men at mange begår en fejl, bliver den ikke rigtig af. Det, man normalt betegner som opvarmning, består reelt af to dele, nemlig opvarmning og vægttilpasning.

Selve opvarmningen har som formål at hæve temperaturen i kroppen i almindelighed og i de relevante muskler i særdeleshed. Og det gør man altså ikke ved at køre to'ere. Her skal der langt flere gentagelser til. Men med en så lav vægt, at du på ingen måde bliver udmattet. Eller bare træt for den sags skyld.

Herefter kommer så vægttilpasningen, som er mere psykologisk. Igen findes der specielle undtagelser, men generelt føles en vægt lettere, hvis den ikke afviger alt for meget fra den vægt man lige har løftet, end hvis man går lige fra opvarmning med 50% intensitet til et max-forsøg. Problemet er, at vægttilpasning kræver relativt tunge vægte, og man skal derfor finde en balance mellem den belastning, som gradvist vænner en til den tunge max-vægt, og så en belastning, som trætter.

Personligt bruger jeg en opvarmning, som jeg har stjålet fra Max-OT programmet og lavet en anelse om på. Så nu hvor du har konstateret, at din hidtidige plan ikke virkede, hvorfor så ikke give min metode en chance? Du har ikke noget at miste.

Mit forslag er derfor følgende:

Du laver et nyt max-forsøg på 110kg i næste uge på følgende måde:

12 reps x 55kg (her føler du dig måske lidt stiv)

(hold 2 minutters pause)

10 reps x 55kg (her vil du opdage, at du nu føler dig meget mere smidig og stærkere)

(hold 1 minuts pause)

6 reps x 75kg (føles tungere, men ikke hårdt)

(hold 1 minuts pause)

2 reps x 85kg (her skal du bruge styrke, men det er ikke hårdt)

(hold 1 minuts pause)

1 rep x 100kg (få en spotter til at løfte vægtstangen ind til dig)(her bruger du kræfter, men du kan mærke, at du har mere at give)

(hold 3 minutters pause)

Nu ved du, at du er varmet godt op, og at dine muskler og led er parat til virkelig at give den en skalle. Der er ikke langt fra 100 til 110kg, så du får en spotter til at løfte vægtstangen ind til dig, og sætter nyt max med 110kg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes, det lyder af vildt meget opvarmning, men vi må se i næste uge. Lige nu er jeg lidt øm i forside skuldre og det venstre håndled, så det kan være, at jeg accepterer, at denne Hatfield bare gav 6 kg. Så er det bare svært at nå de ønskede 120 i år.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fatter ikke lige, hvor sidste indlæg blev af, så her er en repetition:

11-7-2002

5 min cykel

incline dumbbell 8x11, 8x13.5, 8x16, 8x18.5, 8x21

smalt fat 5x6x60

dødløft: et par øvelser set fra siden.

barbell rows 5x50, 5x60, 5x70, 4x80, 5x80

træk til brystet 5x6x50

benpres 3x20x50

nogle kabel bryst øvelser

bench dips 3x8

lidt biceps og lidt let skulderpres

Link to comment
Share on other sites

Hvis der er nogen, der har set mit oprindelige indlæg om min træning 11-7-2002, så må de gerne fortælle, hvor det er blevet af.

15-7-2002

5 min cykel

incline dumbbell 6x11,6x16, 5x6x21

smalt fat 4x8x60

dødløft: 2x2x54,2x5x60,1x9x60

benpres 3x8x100

extension 4x15x30

(hvad er det nu den hedder, den anden der) 3x10

træk til brystet 2x6x50, 2x8x40, 2x10x40

læg 3x8x50

nogle kabel bryst øvelser

bench dips 3x8

dumbbell biceps curl 3x8x11

skulderpres 1x15x5

Ved dødløft satte jeg mig på kanten af en skrå bænk, der var hævet lidt, og jeg trænede med ez stang fra 5-10 cm over gulvet, da en anden fyr hævdede, at han havde brug for alle vægte til bænkpres stangen.

Jeg trænede femmere, der kun lige rørte gulvet bortset fra sidste gang, hvor jeg talte lidt forkert.

Jeg ved ikke om der er ide i at komme langt ned. Det her var lige 5 cm over vandret med lårene (eller noget i den retning)

Der var en fyr, som ville have hjælp til 1x110 i bænk. Jeg fik vist hjulpet ham lidt for meget. For mig at se, er det ligemeget, når man alligevel ikke kan klare vægten, og det kunne han ikke, men for ham var det åbenbart meget vigtigt, hvor meget jeg hjalp.

Jeg har desværre en lille ømhed/skade yderst bag på højre skulder. Jeg håber bare den skyldes den nye leg med kabel til bryst, og at den snart forsvinder igen.

Den ekstra max test i bænk er forløbig droppet.

(Jeg glemte lige fjedertypen. Der var en fyr, som trænede biceps, og der så jeg et trick, som jeg straks må bringe vidre til de, der endnu ikke har stiftet bekendtskab med det.

Først et retorisk spørgsmål: Hvor/hvordan starter man bevægelsen, når man træner biceps curl med EZ stang?

Man starter selvfølgelig med et rask lille vip med fødderne, så læggen også får lidt ud af det. Det skal kun lige være et lille vip, som hæver hælene nogle centimeter fra jorden, og man sænker straks hælene igen, og mens hælene er undervejs nedad igen bøjer man bagud i ryggen. Herved bevæger vægten sig en lille smule i forhold til kroppen. Denne bevægelse udnytter man idet man begynder at løfte med biceps samtidig med at bagud bøjningen i ryggen øges. Det hele tager kun kort tid, og det er en detajle, som jeg ikke har bemærket før.

Efter at have gennemført 5 reps i denne stil gentages med mere vægt.

Jeg var ellers lige nået at blive flov over, at jeg havde bedømt fyren som værende af fjedertypen, inden han begyndte på øvelsen.

Man skal jo passe på, hvad man tænker om folk.)

Link to comment
Share on other sites

18-7-2002

5 min cykel

benpres 3x8x100

skulderpres 4x8x5

incline dumbbell 8x11, 8x16, 4x8x21

smalt fat 6x60, 6x66, 2x8x70

dødløft: 5x8x60

knæ extension 3x15x30

(hvad er det nu den hedder, den anden der) 3x10

træk til brystet 4x10x40

læg 3x8x50

nogle kabel bryst øvelser

rowing (kabel) 3x8x50

bench dips 3x8

flyers 1x5x5 (lidt test af udstrækning)

Jeg eksperimenterede også lidt med squat op til 10 kg, jeg synes stadig det virker for grimt.

Der var en bb fyr, som fortalte mig, at man ikke skal sænke vægtene så langt, som man kan i incline dumbbell pres, fordi man skal holde presset på musklen hele tiden, og man skal ikke træne mere end 3 sæt og så skal man tage reps til man er helt pumpet før man stopper.

Jeg prøvede lige at træne et sæt som han havde beskrevet det. JEg kunne ikke mærke nogen forskel, men det så egentlig bedre ud i spejlet.

Jeg tænkte, at fyren da havde nogle tynde ben, men bagefter opdagede jeg, at mine lægge i hvert fald ikke er større.

Jeg stoppede lidt tidligt i smalt fat, men jeg vil helt klart køre vidre med 70 kg næste gang jeg kører 4x8.

Jeg er noget øm i ydersiden af skuldrene, men det virker ikke som om problemet øges, så jeg fortsætter med programmet i næste uge.

Link to comment
Share on other sites

Vedrørende ham BB-guttens råd omkring Incline Dumbbell Press, så er det sikkert udmærkede BB-råd. Hvad ved jeg... Men hvis du træner for styrke, så holder de slet ikke.

1) Ved ikke at sænke håndvægtene helt ned og holde en kort pause, så træner du ikke startstyrken optimalt. Denne startstyrke bruges i bænkpres, som Incline Dumbbell Press er en hjælpeøvelse til. Faktisk har jeg set anbefalet, at man vender håndfladerne mod hinanden, når man sænker vægtene for at få dem så langt ned som muligt. Igen for at træne startstyrke. Og for at udnytte Full Range of Movement. Som der nu ikke er enighed om vigtigheden af.

2) At man ikke må træne mere end tre reps har jeg aldrig hørt fra hverken styrkeløftere eller bodybuildere, så den må vel stå for hans egen regning.

3) Ved at tage reps til man er helt pumpet udmatter man musklen. Men udholdenhed har ikke ret meget med styrke at gøre. Det er ikke tilfældigt, at man normalt betragter 1 - 3 reps som styrkeløfterens interval, mens 8 - 12 er bodybuilderens.

Link to comment
Share on other sites

Hej x-jyden - bare en afsluttende kommentar til Bent åge-snakken fra Litopsis log - jeg startede godt nok med fyldte ½-liters flasker og aerobic-vægte, men nu er jeg skam oppe og løfte rigtige stænger med rigtige skiver. Så hurra for genoptræning... haha, fedt at stå og dødløfte 2 lyserøde håndvægte, men man skal jo starte et sted.

hej fra mette

Link to comment
Share on other sites

BK: Jeg fandt det også meget underholdende at høre på fyren.

Lige nu satser jeg på at vokse lidt en måneds tid, så jeg vil ikke helt udelukke, at træne decideret efter en bb's råd.

Det var tre sæt, ikke tre reps, men det var vel også det, du mente.

(HST bruger jo 1-2 sæt, så ideen er måske ikke så dum. Jeg tror bare mere på ca. 30 reps pr. øvelse, hvis jeg skal vokse)

b_skaal: Pænt af dig, men jeg havde jo da i hvert fald misforstået noget.

Forøvrigt er der en del skov syd-øst for Holstebro må det være. Man kommer igennem det, når man kommer ad 11'eren syd fra, og det fortsætter op til tv-midt-vest. (Det er vejen til Bilka hjemme fra mig)

Jeg foretrækker at løbe i skoven, når jeg gider løbe.

Men efter flytning til vestjylland går jeg mest ture, hvor jeg bl.a. samler svampe. Det er blevet til lidt mere end 6 kg kantareller indtil nu i år.

I weekenden har jeg gået i lidt over 6 timer i skovene mellem Hover og Ulfborg.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil vokse en måneds tid, og samtidig har erfaring for, at ca. 30 reps pr. øvelse giver gode resultater for dig, så var mit seneste forslag til mig selv (nr. 17.489 i rækken :D ) måske noget du kan bruge?

Det ser således ud:

Uge --- sæt x reps --- % af 1RM --- Workload ved 100kg

1 --- 4 x 4 --- 70% --- 1.120

2 --- 5 x 4 --- 70% --- 1.400

3 --- 6 x 4 --- 70% --- 1.680

4 --- 4 x 6 --- 80% --- 1.920

5 --- 5 x 6 --- 80% --- 2.400

6 --- 6 x 6 --- 80% --- 2.880

Jeg har lavet det til at arbejde sammen med Hatfields Cycle, og derfor indeholder det strengt taget også uge 7 - 9. Men disse uger er planlagt som nedtrapningsuger (deload) med 4 x 4 på 70%, og det er jo ikke relevant i denne sammenhæng. Så de er udeladt i ovenstående tabel.

Den totale workload er ca. 1/3 højere end de første seks uger af Hatfields Cycle, men med en lavere intensitet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle vist være blevet hjemme idag, det er ikke meget, jeg får nået på arbejde.

BK: Min tanke omkring de næste uger er at skifte mellem 6 og 8 reps til bryst, og lægge lidt oveni vægten hver uge. På en måde er det jo mere kompliceret, end det du foreslår, men samtidig involverer det flere reps i sættene, hvilket jeg ikke er overbevist om nødvendigheden af, men hvilket mange mener er gavnligt for muskelvækst.

Mine skuldre synes ikke rigtig om træningen for tiden, men det kan jo også skyldes, at jeg træner noget tungere end før i smalt fat.

mig selv: Jeg fatter ikke rigtig alle de cardio folk. Hvorfor knokle med træning på en så hård måde, at kroppen ødlægges, hvis man ikke får nok at spise, for derefter at sulte sig selv?

Jeg klan forstå, at det kan være tilfredsstillende at løbe en tur, især når man når det niveau, hvor man bare føler, at man kan løbe evigt.

Jeg kan også forstå folk der cykler. Især det med at knokle op af en bakke og tænke ved sig selv, at efter bakken holder jeg pause, og så efter bakken fortsætter man bare, selvom benene syrer til.

Men dem som skal alle stepmaskiner løbebånd og kondicykler igennem nede ved træning, dem forstår jeg ikke.

Det fornuftige må da være at opbygge sin muskelmasse og lade kroppen forbrænde fedtet, hvis man synes, man vejer for meget.

Jeg kan da til enhver tid æde mere end nogen som helst kan tabe sig ved cardio træning.

Nå, det var bare noget, jeg ville have ud uden at fornærme for mange med min uvidenhed.

Link to comment
Share on other sites

22-7-2002

5 min cykel

skulderpres 4x8x5

incline dumbbell 6x11, 6x16, 6x21, 4x6x23

dødløft: 5x8x60

benpres 3x8x50 (forsøg med at sætte maskinen i laveste hul, så jeg skulle presse mig ind på plads)

smalt fat 8x50, 4x8x60

knæ extension 2x8x30, 2x8x50

(hvad er det nu den hedder, den anden der) 3x10

træk til brystet 10x40, 2x6x50, 5x50, 15x40

læg 3x8x50

nogle kabel bryst øvelser

rowing (kabel) 3x10x80

bench dips 3x8

helt smalt fat incline (EZ) barbell pres 3x8x30

Jeg skal vist til at beslutte mig til, om jeg træner Hatfield hjælpeøvelser eller bb-bryst. Det giver for stor workload, at blande tingene, tror jeg.

Jeg overvejer at droppe tilbage til 3x15 i en periode, for at reducere ømheder i bryst og skuldre.

Ben leger jeg lidt med for tiden. Jeg ville gerne squatte, men det fungerer ikke.

Ro øvelsen gik helt galt. Det virkede let i starten, men jeg fik vilde spændinger i nakken under sidste sæt.

(Jeg glemte lige at fortælle, at jeg er oppe på 92,5 kg morgenvægt. Jeg tror tilvæksten er ren fedt, men jeg fatter ikke helt, at jeg stod stille under festivallen men tager på nu. (Der er lidt af det, der er bryst og vinge muskler, men ikke 2,5 kg))

Link to comment
Share on other sites

Jeg er netop blevet inspireret af BK (andetsteds) til at sætte bænken tilbage til 30 grader igen i incline dumbbell. Så vil jeg bare køre den ekstra smalle øvelse i 45 grader.

Jeg blev oprindeligt anbefalet at køre under 45 grader for at begrænse skuldermusklernes arbejde (jeg har tidligere kørt 40+ i incline dumbbell)

Forøvrigt drejer jeg altid vægtene, så de er parallelle i toppen, og jeg sænker dem altid så langt jeg kan. (Det var nok bl.a. det, der bekymrede ham BB'eren)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share