Træningsprogram-Fullbody


ReneBL
 Share

Recommended Posts

Halløj :bigsmile:

Jeg har i et stykke tid trænet et HST lignende program 3 gange om ugen, og har et par spørgsmål til mit valg af øvelser. har på fornemmelsen at sammensætningen kunne være bedre :unsure:

jeg laver disse øvelser:

Squat

Dødløft

Bænkpres/DB incline bænkpres

DB skulderpres/military

Bend over BB row/andre rows

Chins

BB preacher curl/DB curl

Pushdown/dips

Forskellige maveøvelser

Kunne forestille mig i ville være efter isoleringsøvelserne (biceps/triceps), eller at jeg ingen regulær læg øvelse har, men princippet er jo lidt at jeg vil have noget feedback, så er helt ok :)

Håber i vil komme med nogle gode besvarelser, på forhånd tak

ReneBL

Link to comment
Share on other sites

Drop Incline Bænk og skulderpres, og prøv evt lat. raises og så selvfølgelig en lægøvelse som du selv siger.

Jeg ser ikke noget problem i at du har lidt isolerings øvelser for bi- og triceps du har jo også basisøvelser hvor de indgår.

Link to comment
Share on other sites

Drop Incline Bænk og skulderpres, og prøv evt lat. raises og så selvfølgelig en lægøvelse som du selv siger.

Jeg ser ikke noget problem i at du har lidt isolerings øvelser for bi- og triceps du har jo også basisøvelser hvor de indgår.

Hvorfor skal han droppe både inc. bænk OG skulderpres?

Umiddelbart vil jeg sige, han kan nøjes med at droppe én af dem (jeg ville fjerne inc. bænk)

Lat. Raises kan han jo stadigvæk køre, da den rammer Lateral Deltoid mere (og det ser jo fedt ud ;)), mens at military er en god basis-øvelse for det meste af overkroppen og specielt skuldrene :)

Link to comment
Share on other sites

Forskellen mellem flad og incline bænkpres er ikke særlig stor, især når der også trænes military, man bruger også det øverste af brystmusklen ved denne øvelse, men der er selvfølgelig smag og behag.

Link to comment
Share on other sites

jeg giver jer helt ret, skulderpres er unødvendig.

men hvorfor droppe incline bænk??

er bare for lidt variation sådan set.. :blink:

Fordi inc. bænk og military rammer meget nær de samme muskler. Inc går self mere i patten, men det øverste af dine pecs er alligevel meget aktiv når du udfører military press :)

Du kan evt. variere mellem military og inc. bænk :)

edit: ahr, han er hurtigt ham Glud :devil:

Edited by Nutellakrigeren
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share