Drikker du?


Le Moi
 Share

Hvor ofte drikker du?  

203 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Drikker stort set aldrig mere. - og det er kun pga. min diæt og træning. - et glas rødvin eller 2 ca. 1 gang om måneden i hyggeligt samvær.

Men skal der være fest, så lad der være fest. Men jeg bliver bare hurtigt fuld nu!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Slettet bruger

Hessel

Ja, heldigvis, men nu handler tråden om at drikke sig beruset

Ej havde ikke lige lagt mærke til, rigtig fuld har jeg slet ikke været i år og kommet jeg heller ikke til.

god træning

Benjamin - do the funky :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Jeg svarede 1-2 gange om måneden. I lange perioder er det dog meget sjældnere, så det har kune været på det sidste, at det har været i den stil. Går det vildt for sig, så er det 4 gange om måneden. Til gengæld hyggedrikker jeg aldrig. Så hellere et glas mælk. ;)

Det med at gå ædru til fest: Da jeg skulle tabe mig, valgte jeg ikke at drikke i en måned. Det var ikke svært at overholde, men det klart mest belastende, var at jeg skulle bruge halvdelen af min tid til en fest, på at fortælle den ene stive stodder efter den anden at jeg ikke ville drikke. Det er så belastende når folk ikke vil forstå et nej, og så bare sige: "Fair nok".

Link to comment
Share on other sites

Jeg har svaret 4 gange om måneden. Og det holder nok meget godt som gennemsnit. Jeg har perioder hvor jeg slet ikke rører alkohol, og så kan jeg tage en måned hvor jeg er i byen hver eneste weekend. Det svinger lidt. Generelt er jeg nok i byen hver 2. weekend. Jeg er udemærket godt klar over at det er noget lort i forhold til min træning, men på den anden side skal man sgu også nyde livet, og en ordentlig bytur sammen med vennerne er sgu sjov, så det skal der være plads til.

Jeg har dog planer om at nedtrappe kraftigt efter sommeren, og så give træningen en skalle, men de planer har jeg haft før. Jeg er meget standhaftig med at dukke op til træning, men har en viljestyrke af gele når det gælder at holde nallerne fra de små søde grønne flasker ;-)

Link to comment
Share on other sites

Drikker yderst sjældent. Som regel nytårsaften og til dykkerklubbens julefrokost. Derudover er der et par sjædne lejligheder fordelt ud over året hvor jeg også drikker mig fuld. Sidste år var jeg fuld 5 gange, i år har jeg været på druk en gang siden nytår. Gider ikke rigtig bruge ekstra energi på at indhente det forsømte.

Mine kammerater er også glade for at jeg ikke drikker. Så er det jo mig der kan køre bilen når vi er i byen og fortælle dem hvad de har lavet at mærkelige ting og sager (og det er ikke småting ;) ).

Har også tidligere selv haft en del problemer med for meget alkohol i mit liv, så jeg ser det som en lille sejr hver gang jeg modstår fristelsen.

Jeg savner det egentlig ikke. Jo længere tid man går uden at drikke sig fuld, jo nemmere er det at sige fra. Det er nok et spørgsmål om at ville sin sport nok. Jeg har fundet fordele og ulemper ved at drikke mig fuld og fundet ud af at det ikke er værd at drikke sig stiv hver/hveranden weekend.

Edited by Mr.Freeze
Link to comment
Share on other sites

Sjædnere end en gang i måneden...

Indtil sidste sommer drak jeg så godt som hver weekend og havde mange byture hvor hukommelsen svigtede :tongue: I løbet af efteråret begyndte det dog at blive sjældnere og pludselig var jeg bare blevet træt af at drikke og gå i by så siden november hvor jeg var en tur i by har jeg kun drukket alkohol nytårsaften :w00t: Noget af et spring fra den ene grøft til den anden, men jeg har det virkelig godt med det og har slet ikke lyst til at drikke mig fuld mere, bare tanken om hvordan man har det dagen efter, bvadr :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det med at gå ædru til fest: Da jeg skulle tabe mig, valgte jeg ikke at drikke i en måned. Det var ikke svært at overholde, men det klart mest belastende, var at jeg skulle bruge halvdelen af min tid til en fest, på at fortælle den ene stive stodder efter den anden at jeg ikke ville drikke. Det er så belastende når folk ikke vil forstå et nej, og så bare sige: "Fair nok".

Ja, det er utroligt, at nogle personer er af den opfattelse, at man skal drikke sig fuld for deres skyld!?!? Måske er det deres egen dårlige samvittighed? ;)

Link to comment
Share on other sites

Ok, lige den der med at skulle høre på stive stoddere når man engang imellem springer over synes jeg også er ret belastende.

Samme hvis man er chauffør en aften, og gutterne giver en masse omgange, og i venlighed lige køber en cola til chaufføren. Det er fint nok lige at have noget at drikke, men dem jeg kender plejer at købe en cola hver gang de giver en omgang, og jeg når sgu ikke at drikke noget i nærheden af de 10-15 colaer der nogen gange er blevet købt. - For spaderne er naturligvis for stive til at fatte at der sgu ikke er plads til mere end en 2-3 colaer når man ikke drikker. Prøvede i øvrigt Tuborg Super-light. Det er sgu en skodøl. Har aldrig pisset så meget på en aften før ;-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har stemt 1-2 gange i måneden. Det skal nok nærmere være 0-1 gang. Men for ikke så lang tid siden har det jo nok nærmere været 6-8 gange i måneden.

Jeg har dog set lyset og vil gå lidt mere op i min træning samt jeg skal tabe mig lidt, så lige nu står den på et minimum af druk, jeg skal nemlig også spare lidt.

Men i sommerferien optrapper forbruget af alkoholiske drikke sig nok. ;)

Link to comment
Share on other sites

Samme hvis man er chauffør en aften, og gutterne giver en masse omgange, og i venlighed lige køber en cola til chaufføren. Det er fint nok lige at have noget at drikke, men dem jeg kender plejer at købe en cola hver gang de giver en omgang, og jeg når sgu ikke at drikke noget i nærheden af de 10-15 colaer der nogen gange er blevet købt. - For spaderne er naturligvis for stive til at fatte at der sgu ikke er plads til mere end en 2-3 colaer når man ikke drikker. Prøvede i øvrigt Tuborg Super-light. Det er sgu en skodøl. Har aldrig pisset så meget på en aften før ;-)

Ja, for satan - Hvis jeg er designated driver får jeg konstant stukket en cola i hånden! Tror sgu jeg har drukket 3 l. cola light på en aften :lol:

Nu er jeg så begyndt at supersætte med danskvand... så synes de for alvor man har rotter på loftet!!

I øvrigt er det sjovt, når jeg så drikker alkohol, er det også sjovt at købe omgange til mig (for det er efterhånden sjældent - i hvert fald at jeg er fuld) God deal!! ;)

- Har vist også fået min del gennem tiderne!!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Det med at gå ædru til fest: Da jeg skulle tabe mig, valgte jeg ikke at drikke i en måned. Det var ikke svært at overholde, men det klart mest belastende, var at jeg skulle bruge halvdelen af min tid til en fest, på at fortælle den ene stive stodder efter den anden at jeg ikke ville drikke. Det er så belastende når folk ikke vil forstå et nej, og så bare sige: "Fair nok".

Ja, det er utroligt, at nogle personer er af den opfattelse, at man skal drikke sig fuld for deres skyld!?!? Måske er det deres egen dårlige samvittighed? ;)

Jeg tror mere de har den fejlagtige opfattelse, at man kun kan more sig når man er fuld. Det kan godt være, de kun kan, men jeg kan også uden. Til gengæld kan det ødelægge en hel aften, når enhver samtale starter med:

Dem: "skal du ikke have noget at drikke"

Mig: "Nej"

Dem: "Hvorfor ikke?!?"

Mig: "Jeg har bare ikke lyst"

Dem: "Hvad snakker du om?!? Du skal da drikke noget!?"

Mig: "Jeg gider ikke"

Dem: "Hvad er det for noget svagpi"

Mig: SMÅKAGE! "Så kan du fandeme lære det!!!"

P.S. Jeg har taget mig visse kunstneriske friheder i gengivelsen. ;)

Link to comment
Share on other sites

Problemet med at få stukket cola i hånden løser jeg således: Start med at drikke et par colaer langsomt. Hvis man har et halvt glas er det i orden at sige nej hvis de spørger. Når man så er blevet træt af cola, så bestil cacao (typisk cocio) med is. Ellers må man selv gå op og bestille. Hvis ens kammerater bare køber med uden at spørge, kan man jo altid fortynde deres drinks med det cola man ikke kan drikke. De opdager det aldrig hvis de er fulde nok ;)

Link to comment
Share on other sites

Fittsmoker:

Jeg kan desværre ikke feste uden at få en lille een, synes fulde folk er så belastende hvis jeg er ædru.

Det har du så evig ret i...! - man ser nogle helt nye sider af folk når man selv er ædru..! :o

stemte 1-2 gange om måneden! - men det svinger godt nok meget..! i perioder drikker jeg stort set ikke noget! - men kommer nok til at føje en ekstra gang til regnskabet efter næste weekend ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share