Ny på MOL


Kaptajnen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Okay ... dvs. du kan altså bekræfte at du er FUT instruktør i frømandskorpset ?
Jeg tror ikke det er søværnet han er i, idet:
Fut instruktøter i forsvaret er fra sergent gruppen, men ikke hos speciel tropper i DK, den mindste grad hos os er netop sergenter...

I fømandskorpset er det så vidt jeg ved ikke nødvendigt for den "menige" frø at være befalingsmand. Men det er det derimod hos Jægerkorpset.

Så jeg gætter på Jægerne..........

Rommel

Link to comment
Share on other sites

(AntonD @ 6. Apr 2004, 22:26)

Hvis du er en af dem på sjælland, kan man så sende en lille hilsen til jeres elever???? 

det ville man muligvis godt, men kan godt lide at værne om min diskretion. Så ikke for at virke fjentlig, men vil helst slippe.

Jeg tolkede derfor denne som om at han var fra Sjælland - og så mente jeg at det måtte være Kongsøre.

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

Atomnissen:

jeps, velkommen.........alene det at du har givet flere af medlemmerne en mulighed for at lege detektiver, er sjovt.....

Tjae, men lad os da håbe at Kaptajnen (eller løjtnanten) selv kommer på banen og får fejet tvivlen af bordet - til at starte med kan han jo fortælle hvor han er tilknyttet ;)

Link to comment
Share on other sites

Tjae, men lad os da håbe at Kaptajnen (eller løjtnanten) selv kommer på banen og får fejet tvivlen af bordet - til at starte med kan han jo fortælle hvor han er tilknyttet

Vi kan da også lave det som en leg. Evt tampen brænder,eller en anden gætteleg.........det gælder om at holde spændningen så længe som muligt, i disse kedelige tider... ;)

Link to comment
Share on other sites

QUOTE (Mayol @ 7. Apr 2004, 02:25)

Bare det at du kalder dig kaptajnen forklare vel en del...jeg gætter på XXXXXX..... desuden at FUT-faglæren i XXXXXXXX fra sergentgruppen..... Men velkommen til  ...med din baggrund vil du sikkert være en super "database" at kunne trække på...måske især hvad angår aerob træning og dets ligende.....

Boede forøvrigt sammen med nogle af dine kollegaer i udlandet for lidt over et halvt år siden (kunne selvfølgelig også have været dig???  ) ... Du må gerne hilse og sig tak for CS-granaten da I skred  .... det var lidt af et hit (selv om det suckede ret meget den først halve time efter) som blev gentaget da vi selv smuttede dernede fra (bortset fra vi havde ingen CS så måtte nøjes med rød, grøn og hexit... ikke helt det samme, men stadig nok til at få de nye til rundt i cirkler om sig selv i bar forvirring)  

Fut instruktøter i forsvaret er fra sergent gruppen, men ikke hos speciel tropper i DK, den mindste grad hos os er netop sergenter... Men er nu heller ikk kaptajn endnu, men håber, er kun LT..

Ehhhj ja ! ...og som jeg skrev så var faglærer-FUT ved XXXXXXXX fra sergentgruppen ...og XXXXXXXX bliver ikke til Ålborg ;) ... ergo tilknyttet JGK....

Meeennn......

Ved ikke om jeg formulerede mig forkert i et tidligere svar, men er fut instruktør og løjtnant hos Jægerkorpset, som der var en der skrev tidligere "der hvor det altid er " Men er der andet i er i tvivl om ang mig eler lign skal jeg nok svare
.... hvordan hænger det lige sammen ? Hvis du er tilknyttet JGK er du som minimum PL og ikke LT hvis du er Officer...... har aldrig hørt om RESOFF´er ved JGK.......eller er der nogte der gået min næse forbi ? :blink: Edited by Mayol
Link to comment
Share on other sites

QUOTE (Mayol @ 7. Apr 2004, 02:25)

Bare det at du kalder dig kaptajnen forklare vel en del...jeg gætter på XXXXXX..... desuden at FUT-faglæren i XXXXXXXX fra sergentgruppen..... Men velkommen til  ...med din baggrund vil du sikkert være en super "database" at kunne trække på...måske især hvad angår aerob træning og dets ligende.....

Boede forøvrigt sammen med nogle af dine kollegaer i udlandet for lidt over et halvt år siden (kunne selvfølgelig også have været dig???  ) ... Du må gerne hilse og sig tak for CS-granaten da I skred  .... det var lidt af et hit (selv om det suckede ret meget den først halve time efter) som blev gentaget da vi selv smuttede dernede fra (bortset fra vi havde ingen CS så måtte nøjes med rød, grøn og hexit... ikke helt det samme, men stadig nok til at få de nye til rundt i cirkler om sig selv i bar forvirring)  

Fut instruktøter i forsvaret er fra sergent gruppen, men ikke hos speciel tropper i DK, den mindste grad hos os er netop sergenter... Men er nu heller ikk kaptajn endnu, men håber, er kun LT..

Ehhhj ja ! ...og som jeg skrev så var faglærer-FUT ved XXXXXXXX fra sergentgruppen ...og XXXXXXXX bliver ikke til Ålborg ;) ... ergo tilknyttet JGK....

Meeennn......

Ved ikke om jeg formulerede mig forkert i et tidligere svar, men er fut instruktør og løjtnant hos Jægerkorpset, som der var en der skrev tidligere "der hvor det altid er " Men er der andet i er i tvivl om ang mig eler lign skal jeg nok svare
.... hvordan hænger det lige sammen ? Hvis du er tilknyttet JGK er du som minimum PL og ikke LT hvis du er Officer...... har aldrig hørt om RESOFF´er ved JGK.......eller er der nogte der gået min næse forbi ? :blink:

Jeg mener Molkte-Leth var RESOF da han var jæger, men det er mit indtryk at det er et fåtal der er LT deroppe.......

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Moltke-Leth var RESOFF ved et alm kamptrops regiment... efterfølgende var han på aspiranten, blev optaget/gennemførte og blev siden ansat på korttidskontrakt (men vist primært for at være DF for PTRKMP deroppe) ..... RESOFF´er er kun LT under uddannelsen (inkl. tjeneste ved regimentet) og bliver normalt udnævnt PL efterfølgende ...og jeg har aldrig hørt om RESOFF´er der er under uddannelse ved JGK ....men måske er det nye tider ? ... Ingen tvivl om der skal omstruktureres og tænkes i nye baner hvis JGK skal honorere det krav som det nye forsvarsforlig stiller........ vil nok også betyde en nedsættelse af kravene til JGK-aspiranten .... Det er ihvertfald det snakken går på pt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener Molkte-Leth var RESOF da han var jæger, men det er mit indtryk at det er et fåtal der er LT deroppe.......

Ligesom Mayol kan jeg heller ikke lige få det til at hænge sammen. Efter endt uddannelse bliver løjtnanterne af reserven udnævnt til PL, og efter yderligere 2 år til KN. Men lad det nu blive ved det.

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke mange, det er mest normalt med mindst 2 stjerner, men har desværre kun 1 endnu. Så det kan godt lade sig gøre.. Min vej til korpset minder meget om Molkte-Leth, men det er svært i disse tider at holde styr på hvad der kan lade sig gøre og hvad der ikke kan. Der bliver sparet og skåret utrolig meget alle steder, desværre ikke alle steder mener dem der er i det at det er lige smart, men sådan er det jo på mange måder.

Link to comment
Share on other sites

Hvor meget skal jeg fedte??????? :tongue:

Det kan kun gå hen og blive dyrt, men hva en god portion strækkere har sjældent gjort tingene værre :lol:

Velkommen her på MOL. Jeg har lige taget mine strækkere her i dag :)

Henning :pumpin:

Henning hvis du allerede på dette tidspunkt havde lavet dine daglige strækkere, skulle du så ikke tage at lave nogle flere, der er masser af timer at lave dem på :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ligesom Mayol kan jeg heller ikke lige få det til at hænge sammen. Efter endt uddannelse bliver løjtnanterne af reserven udnævnt til PL, og efter yderligere 2 år til KN. Men lad det nu blive ved det.
blot en petitesse men efter udnævnelse skal der gå 4 år før man må søge VUT/I og dette tager så 1 år...sammenlagt 5 år altså ...HVIS vel at mærke man optages på VUT/I hvilket man kun gør hvis der er en "plads" ved regimentet til en når man er færdig etc.
Link to comment
Share on other sites

> Mayol

blot en petitesse men efter udnævnelse skal der gå 4 år før man må søge VUT/I og dette tager så 1 år...sammenlagt 5 år altså ...HVIS vel at mærke man optages på VUT/I hvilket man kun gør hvis der er en "plads" ved regimentet til en når man er færdig etc.

Jeg tror vi taler lidt forbi hinanden her - jeg taler om officer af reserven, hvor det ikke er nødvendigt med VUT for at stige i graderne. I forbindelse med udsendelse i international tjeneste sker det tit at reserveofficerer besætter kaptajnstillinger, og man kan tydeligt mærke forskel på om det er en mand som har taget den "lange" vej, med 10+ år i forsvaret, eller det er en som har været reserveofficer, dvs 2 års tjenestetid, hvor han har arbejdet med værnepligtige og derefter 2 ugers indkaldelse om året.

> Kaptajnen

Jeg undrer mig lidt over at du skriver at du er "fut ansvarlig for enheden" i én post, og derefter at du er "fut instruktør" i en anden? Nu ved jeg ikke med JGK, men i alle andre enheder indenfor hæren er det bestemt ikke det samme.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share