Smerte i håndled efter "tung" squat


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Hey

Igår kørte jeg 5 sæt squat med 120kg. Dette er for mig i den tungere ende.

Men efter det har jeg haft ondt i mit venstre håndled. Når jeg bukker hånden bagover, er det ret smertefuldt.

Hvis jeg bukker hånden ned af , er der ingen problemer, og armen fungerer også normalt.

Men trækker jeg den op af, gør det som sagt ondt.

Det passer meget godt med at det er den bevægelse man laver når man holder stangen i et squat.

Hvad kan der være sket?

Link to comment
Share on other sites

Lige nu er det rigtig rigtig AVVVV faktisk.

Hele håndledet er faktisk normalt. Ik hævet eller ling. Jeg kan trykke alle steder uden det går ondt. Men når jeg trykker lige der i cirklen, så gør det hamrende ondt, og er vildt ømt. Det er lige som der er en sene der hæfter der.

post-5-1077981973.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...

Køb nogle wrist wraps, gerne lange og brug dem. Der er nogle stykker i SL sammenhæng der bruger det til samme smerter pga low bar hiver lidt mere i håndled. Forebyggelse/udbedring er mobilitet og udstræk af underarm.

Neeeej. Ikke wraps. Det løser ikke problemet.

Hvis man ligger stangen lavt kan det være problemet. Specielt hvis man "maser" hænderne ind under stangen, så håndleddene knækker bagover og bærer vægten. Løsningen kan være at strække håndleddet, holde false grip eller at tage bredere fat. Det kommer an på mange ting.

Link to comment
Share on other sites

Det der har løst problemet for mig er:

1: Wraps, for aflastning/lindring

2: Konditionering

Men det er en never ending leg. Næste gang er det albue, så er det skuldre, og så er det noget andet, afhængigt af hvad der er det svageste led.

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Fame Boy - er du ikke SL'er og så vælger at køre squat highbar? Mister du ikke en del kilo på dit max ved at gøre det.

Jeg squatter i en stil der passer til mig. Det er en fejlagtig opfattelse at styrkeløftere squatter low bar og det er en fejlagtig opfattelse at man pr definition kan squatte mere på den ene (eller anden) måde.

Det absolut vigtigste er at finde en stil der passer til ens krop (bevægelighed, proportioner og styrker) og holde sig til den over tid. For nu håber jeg at jeg kan fortsætte med at squatte som jeg gør uden problemer i kroppen. Hvis der opstår noget må jeg justere. For the record squatter jeg ikke decideret highbar, men nærmere en slags mellemting. Mit low bar squat er dog med stangen liggende forholdsvis lavt.

Desuden er jeg ikke fantastisk meget styrkeløfter. Min førsteprioritet er i hvert fald ikke at lave en stor total.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share