Job som instruktør i S.A.T.S


TLunau
 Share

Recommended Posts

men hvad så når der kommer en 55-årig dame med astma og knogleskørhed ind i dit center og gerne vil i form på en eller anden måde? Kan I få hende til at føle sig godt tilpas og blive i centeret?

<{POST_SNAPBACK}>

Ye, gjorde jeg så sent som i mandags. Forskellen var bare at hun var:

- 61 år gammel

- 156 cm høj

- vejede 112 kg

- havde slidgigt i 80% af hendes led

- var blevet opereret for kræft så hun stortset kun havde følelse i den ene side af overkroppen.

Men ældre er også en del af de typiske kunder i vores center.

<{POST_SNAPBACK}>

Det var en grov én! :laugh: Men nu var det jeg skrev jo heller ikke møntet på dig, eller andre uddannede instruktører, men derimod mere på "instruktører-fatter-ikke-en-skid"-holdet.

Edited by Unclebully
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Unclebully> du har da helt ret i det meste af det du skriver, men det er jo hamrende irrelevant i forhold til det faktum at 90 % af Danmark´s instruktørstab ved ALT for lidt om anatomi, fysiologi og træningsmetodik generelt.

<{POST_SNAPBACK}>

Alt for lidt i forhold til hvad? Ikke, som jeg ser det, i forhold til "standardkunden" som ikke magter at blive oversvømmet med teori. Men sikkert i forhold til kunder med særlige behov.

<{POST_SNAPBACK}>

Selvom kunden ikke skal have al teorien smidt i hovedet, skal instruktøren stadig besidde den, for at på den baggrund, at kunne smide et bedre program sammen.

Edited by Krumborg
Link to comment
Share on other sites

Unclebully> du har da helt ret i det meste af det du skriver, men det er jo hamrende irrelevant i forhold til det faktum at 90 % af Danmark´s instruktørstab ved ALT for lidt om anatomi, fysiologi og træningsmetodik generelt.

<{POST_SNAPBACK}>

Alt for lidt i forhold til hvad? Ikke, som jeg ser det, i forhold til "standardkunden" som ikke magter at blive oversvømmet med teori. Men sikkert i forhold til kunder med særlige behov.

<{POST_SNAPBACK}>

Du får det til at lyde som om det eneste man kan bruge viden til, er at lire den af i hovedet på folk? :blink: Pointen må vel være at jo mere viden man har, jo bedre kan man tilrettelægge træning til folk? Man behøver jo ikke fortælle kunden ALLE teoretiske overvejelser man gør sig omkring vedkommendes program.

Link to comment
Share on other sites

Unclebully> du har da helt ret i det meste af det du skriver, men det er jo hamrende irrelevant i forhold til det faktum at 90 % af Danmark´s instruktørstab ved ALT for lidt om anatomi, fysiologi og træningsmetodik generelt.

<{POST_SNAPBACK}>

Alt for lidt i forhold til hvad? Ikke, som jeg ser det, i forhold til "standardkunden" som ikke magter at blive oversvømmet med teori. Men sikkert i forhold til kunder med særlige behov.

<{POST_SNAPBACK}>

Du får det til at lyde som om det eneste man kan bruge viden til, er at lire den af i hovedet på folk? :blink: Pointen må vel være at jo mere viden man har, jo bedre kan man tilrettelægge træning til folk? Man behøver jo ikke fortælle kunden ALLE teoretiske overvejelser man gør sig omkring vedkommendes program.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg håber ikke, jeg fik det til at lyde sådan - det var i hvert fald ikke meningen. Det jeg reagerer imod er "instruktører-fatter-ikke-en-skid"-holdets næsten-krav om universitetsuddannede instruktører som et absolut minimum - mindre kan sagtens gøre det, bare man samtidig har en god "føling" for kunden.

Link to comment
Share on other sites

Unclebully> du har da helt ret i det meste af det du skriver, men det er jo hamrende irrelevant i forhold til det faktum at 90 % af Danmark´s instruktørstab ved ALT for lidt om anatomi, fysiologi og træningsmetodik generelt.

<{POST_SNAPBACK}>

Alt for lidt i forhold til hvad? Ikke, som jeg ser det, i forhold til "standardkunden" som ikke magter at blive oversvømmet med teori. Men sikkert i forhold til kunder med særlige behov.

<{POST_SNAPBACK}>

Du får det til at lyde som om det eneste man kan bruge viden til, er at lire den af i hovedet på folk? :blink: Pointen må vel være at jo mere viden man har, jo bedre kan man tilrettelægge træning til folk? Man behøver jo ikke fortælle kunden ALLE teoretiske overvejelser man gør sig omkring vedkommendes program.

<{POST_SNAPBACK}>

Netop. My point exactly :wink:

Link to comment
Share on other sites

Resultatet bliver, vil jeg tro, ikke tilfredstillende for den kræsne MOL'er

Er ”den kræsne MOL’er” den typiske kunde?

Næ. Når en ny kunde træder ind af døren, er det meget sjældent en eliteidrætsudøver, der har brug for spidsfindige træningshemmeligheder, gravet frem fra den videnskabelige litteraturs dybder. Den normale kunde har kun i meget begrænset omfang brugt sin krop til noget som helst, og skal bare i gang med ET ELLER ANDET – NÆSTEN LIGE MEGET HVAD! De har ikke brug for timelange udredninger af den fysiologiske sammenhæng imellem ditten og datten – de skal have et forholdsvis simpelt program og i gang med at lave noget. Alt det farlige kan man langsomt introducere dem for hen ad vejen.

Meget af ”det at være instruktør” drejer sig om at være i stand til at aflæse folk – hvad er de siger, hvad er det de i virkeligheden siger, hvor vil de hen, hvordan skal jeg få lige præcis ham/hende derhen uden at han/hun løber skrigende væk før målet er nået, hvad tror de selv de fysisk er i stand til, hvad tror jeg de fysisk er i stand til. Det er en enorm overvindelse for de fleste at træde ind af døren til ”sådan et farligt sted” for første gang – man skal få dem til at slappe af, føle sig godt tilpas og ordentligt modtaget og få dem til at tro på, at de kan nå det de gerne vil uden at dø af anstrengelse undervejs eller blive tvunget igennem bjerge af træningsteori, som de i bund og grund ikke interesserer sig for endnu.

Hvis man kan det, så kan man fungere som instruktør – så jeg vil da opfordre nogen til at skrue ned for arrogancen og al ”hø-hø-instruktører-fatter-ikke-en-skid”-snakken, og selv prøve at tage sig af nogen vanskelige opgaver. Det er f.eks. godt nok at forklare en 16-årig diskopumper at bicepscurl ikke er nok, vise ham nogen maskiner og lidt frivægtsøvelser fra et standardprogram og slippe ham løs – han skal nok komme efter det - men hvad så når der kommer en 55-årig dame med astma og knogleskørhed ind i dit center og gerne vil i form på en eller anden måde? Kan I få hende til at føle sig godt tilpas og blive i centeret?

<{POST_SNAPBACK}>

Godt indlæg..

Jeg er også SATS instruktør, 99,99% af min viden får jeg ikke brug for. Langt de fleste har behov for opbakning, pædagogisk sans, et kærligt men bestemt skub. Ikke at kaste sig over det nyeste påhit fra WSBC i Columbus Ohio.

Den gruppe som de garvede brugere på MOL repræsenterer er ikke dem der almindeligvis har behov for mest hjælp.

Derudover vil jeg gerne spørge om der er nogen hér der mener at de på forsvarlig vis kan undervise en 100% grøn kunde forsvarligt i squat, bænkpres, dødløft, BO. Rows på en 50min træningstime hvor udstrækning, grundlæggende træningsprincipper, brugen af cardioudstyr, udbuddet af holdtræning oma. skal gennemgås?

Realiteten er at med mindre kunderne køber personlig træning, eller er meget fremmelige så er der ikke mulighed for at træne dem op i "the money exercises".

Derfor (kombineret med deres eget ønske om at bruge maskiner) bliver det ofte maskinerne der anvendes til nye kunder.

Husk de fleste vil "strammes lidt op" forbedre livskvalitet. Deres mål er ikke at squatte +200kg eller dødløfte +250, de vil bare tabe bollehåndtagene og forbedre deres velvære.

Hvorfor skal jeg så som det første presse dem til at udføre vanskelige og potentielt farlige øvelser?

For at forklare niveauet:

90% af alle kvinderne øger ikke vægten gradvist. Dette er på trods af at man forklarer dem min 4gange i løbet af at træningspas at de ikke bliver til arnold schwarzenegger fra den ene dag til den anden + man gentager 4-5gange at hvis ikke de øger vægten når de kan løfte den 12 gange, så får de INGEN effekt af deres træning.

Alligevel sidder langt de fleste kvinder og tager 12reps med 25kg i brystpressen et år efter, hvis ikke man følger op på deres træning.

Mvh Poul

Link to comment
Share on other sites

men hvad så når der kommer en 55-årig dame med astma og knogleskørhed ind i dit center og gerne vil i form på en eller anden måde? Kan I få hende til at føle sig godt tilpas og blive i centeret?

<{POST_SNAPBACK}>

Ye, gjorde jeg så sent som i mandags. Forskellen var bare at hun var:

- 61 år gammel

- 156 cm høj

- vejede 112 kg

- havde slidgigt i 80% af hendes led

- var blevet opereret for kræft så hun stortset kun havde følelse i den ene side af overkroppen.

Men ældre er også en del af de typiske kunder i vores center.

<{POST_SNAPBACK}>

Det var en grov én! :laugh: Men nu var det jeg skrev jo heller ikke møntet på dig, eller andre uddannede instruktører, men derimod mere på "instruktører-fatter-ikke-en-skid"-holdet.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, i know, sorry.. Gik lidt barn i den der :blush:

Link to comment
Share on other sites

Resultatet bliver, vil jeg tro, ikke tilfredstillende for den kræsne MOL'er

Er ”den kræsne MOL’er” den typiske kunde?

Næ. Når en ny kunde træder ind af døren, er det meget sjældent en eliteidrætsudøver, der har brug for spidsfindige træningshemmeligheder, gravet frem fra den videnskabelige litteraturs dybder. Den normale kunde har kun i meget begrænset omfang brugt sin krop til noget som helst, og skal bare i gang med ET ELLER ANDET – NÆSTEN LIGE MEGET HVAD! De har ikke brug for timelange udredninger af den fysiologiske sammenhæng imellem ditten og datten – de skal have et forholdsvis simpelt program og i gang med at lave noget. Alt det farlige kan man langsomt introducere dem for hen ad vejen.

Meget af ”det at være instruktør” drejer sig om at være i stand til at aflæse folk – hvad er de siger, hvad er det de i virkeligheden siger, hvor vil de hen, hvordan skal jeg få lige præcis ham/hende derhen uden at han/hun løber skrigende væk før målet er nået, hvad tror de selv de fysisk er i stand til, hvad tror jeg de fysisk er i stand til. Det er en enorm overvindelse for de fleste at træde ind af døren til ”sådan et farligt sted” for første gang – man skal få dem til at slappe af, føle sig godt tilpas og ordentligt modtaget og få dem til at tro på, at de kan nå det de gerne vil uden at dø af anstrengelse undervejs eller blive tvunget igennem bjerge af træningsteori, som de i bund og grund ikke interesserer sig for endnu.

Hvis man kan det, så kan man fungere som instruktør – så jeg vil da opfordre nogen til at skrue ned for arrogancen og al ”hø-hø-instruktører-fatter-ikke-en-skid”-snakken, og selv prøve at tage sig af nogen vanskelige opgaver. Det er f.eks. godt nok at forklare en 16-årig diskopumper at bicepscurl ikke er nok, vise ham nogen maskiner og lidt frivægtsøvelser fra et standardprogram og slippe ham løs – han skal nok komme efter det - men hvad så når der kommer en 55-årig dame med astma og knogleskørhed ind i dit center og gerne vil i form på en eller anden måde? Kan I få hende til at føle sig godt tilpas og blive i centeret?

<{POST_SNAPBACK}>

Godt indlæg..

Jeg er også SATS instruktør, 99,99% af min viden får jeg ikke brug for. Langt de fleste har behov for opbakning, pædagogisk sans, et kærligt men bestemt skub. Ikke at kaste sig over det nyeste påhit fra WSBC i Columbus Ohio.

Den gruppe som de garvede brugere på MOL repræsenterer er ikke dem der almindeligvis har behov for mest hjælp.

Derudover vil jeg gerne spørge om der er nogen hér der mener at de på forsvarlig vis kan undervise en 100% grøn kunde forsvarligt i squat, bænkpres, dødløft, BO. Rows på en 50min træningstime hvor udstrækning, grundlæggende træningsprincipper, brugen af cardioudstyr, udbuddet af holdtræning oma. skal gennemgås?

Realiteten er at med mindre kunderne køber personlig træning, eller er meget fremmelige så er der ikke mulighed for at træne dem op i "the money exercises".

Derfor (kombineret med deres eget ønske om at bruge maskiner) bliver det ofte maskinerne der anvendes til nye kunder.

Husk de fleste vil "strammes lidt op" forbedre livskvalitet. Deres mål er ikke at squatte +200kg eller dødløfte +250, de vil bare tabe bollehåndtagene og forbedre deres velvære.

Hvorfor skal jeg så som det første presse dem til at udføre vanskelige og potentielt farlige øvelser?

For at forklare niveauet:

90% af alle kvinderne øger ikke vægten gradvist. Dette er på trods af at man forklarer dem min 4gange i løbet af at træningspas at de ikke bliver til arnold schwarzenegger fra den ene dag til den anden + man gentager 4-5gange at hvis ikke de øger vægten når de kan løfte den 12 gange, så får de INGEN effekt af deres træning.

Alligevel sidder langt de fleste kvinder og tager 12reps med 25kg i brystpressen et år efter, hvis ikke man følger op på deres træning.

Mvh Poul

<{POST_SNAPBACK}>

Netop. My point exactly :wink:

Link to comment
Share on other sites

Godt indlæg..

Jeg er også SATS instruktør, 99,99% af min viden får jeg ikke brug for. Langt de fleste har behov for opbakning, pædagogisk sans, et kærligt men bestemt skub. Ikke at kaste sig over det nyeste påhit fra WSBC i Columbus Ohio.

Den gruppe som de garvede brugere på MOL repræsenterer er ikke dem der almindeligvis har behov for mest hjælp.

Derudover vil jeg gerne spørge om der er nogen hér der mener at de på forsvarlig vis kan undervise en 100% grøn kunde forsvarligt i squat, bænkpres, dødløft, BO. Rows på en 50min træningstime hvor udstrækning, grundlæggende træningsprincipper, brugen af cardioudstyr, udbuddet af holdtræning oma. skal gennemgås?

Realiteten er at med mindre kunderne køber personlig træning, eller er meget fremmelige så er der ikke mulighed for at træne dem op i "the money exercises".

Derfor (kombineret med deres eget ønske om at bruge maskiner) bliver det ofte maskinerne der anvendes til nye kunder.

Husk de fleste vil "strammes lidt op" forbedre livskvalitet. Deres mål er ikke at squatte +200kg eller dødløfte +250, de vil bare tabe bollehåndtagene og forbedre deres velvære.

Hvorfor skal jeg så som det første presse dem til at udføre vanskelige og potentielt farlige øvelser?

For at forklare niveauet:

90% af alle kvinderne øger ikke vægten gradvist. Dette er på trods af at man forklarer dem min 4gange i løbet af at træningspas at de ikke bliver til arnold schwarzenegger fra den ene dag til den anden + man gentager  4-5gange at hvis ikke de øger vægten når de kan løfte den 12 gange, så får de INGEN effekt af deres træning.

Alligevel sidder langt de fleste kvinder og tager 12reps med 25kg i brystpressen et år efter, hvis ikke man følger op på deres træning.

Mvh Poul

<{POST_SNAPBACK}>

og det beskriver præcist hvad der er galt med motionscentre generelt og specielt danske kvinders holdning til fysisk træning.

Når man betaler 300 kr plus om måneden ville de penge fanme være bedre brugt på lidt flere instruktører og lidt færre maskiner (jeg har talt med mange motionscenterejere om dette efterhånden og koncensus er at 75%+ af kontingentet går til afdrag på maskinerne....

Skræmmende. Men der er nok ikke så meget lækkerhed og niceness i eleiko stænger som i fine hvispudsede maskiner.

Link to comment
Share on other sites

Så er vi alle venner  :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Har vi ikke hele tiden været det? :smile:

En anden vigtig pointe, som Poul er inde på, er tidsspørgsmålet. Jeg går ud fra, at Poul bliver betalt for sin tid - jeg arbejder i et lille, uafhængigt center, dvs. frivilligt arbejde, da vi med 200 medlemmer ikke ligefrem har den samme økonomi som f.eks. S.A.T.S. Arbejdet foregår altså i min fritid, hvilket gør at jeg ikke altid har tid, lyst og mulighed for at lægge det helt tunge teoretiske arbejde i et træningsprogram. Ind imellem må man bare møde op med et standardprogram og improvisere ud fra, hvad man finder ud af undervejs. Af samme grund har jeg heller ikke mulighed for at bruge meget mere end en time pr. kunde, og det sætter jo en naturlig begrænsning. Men jeg sørger for så vidt muligt at følge op på folks træning, og på en eller anden måde er der da nogen af dem, der vokser...

Edited by Unclebully
Link to comment
Share on other sites

det er ret forskelligt.. typisk er det vel 2- eller 3-split til begyndere og 4-split til avancerede... Det er ihvertfald hvad jeg har set i d fleste centre jeg er kommet i.

<{POST_SNAPBACK}>

Skræmmende.

Men hvordan griber I instruktører det an hvis der fx kommer en midaldrene kvinde i centret, der gerne vil "strammes op" og have lidt mere power til at løfte vasketøjskurven? Man har vel ikke tid til det store vægløfter seminar? Et konkret eksempel på hvordan det gøres ville jeg gerne se. :smile:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Når man betaler 300 kr plus om måneden ville de penge fanme være bedre brugt på lidt flere instruktører og lidt færre maskiner (jeg har talt med mange motionscenterejere om dette efterhånden og koncensus er at 75%+ af kontingentet går til afdrag på maskinerne....

Skræmmende. Men der er nok ikke så meget lækkerhed og niceness i eleiko stænger som i fine hvispudsede maskiner.

<{POST_SNAPBACK}>

Beskriver situationen meget godt. Men tit og ofte må man bøje sig for realiteterne, hvis man gerne vil have kunder. Et godt eksempel er vores "inder-/yerlårsmaskine". Vi har en stående. Vi betaler leasing på den. Men den står der bare - der bliver aldrig instrueret i den, og det er sjældent, der er nogen, der bruger den. Pointen er, at den er nødt til at være der - hvis piger kommer fra andre centre for at se på faciliteterne, og de ser der ikke er nogen "inder-/yderlårsting" - jamen, så går de typisk igen, dvs, 300 kr mindre i kassen end hvis maskinen havde stået der. Sad but true.

Link to comment
Share on other sites

det er ret forskelligt.. typisk er det vel 2- eller 3-split til begyndere og 4-split til avancerede... Det er ihvertfald hvad jeg har set i d fleste centre jeg er kommet i.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, det kan selvfølgelig variere.

Typisk vil nybegyndere ikke bruge mere end 2-3 dage om ugen og 1 time ad gangen. Og med den workload de får pålagt de først 6-8 uger, hvor senerne skal vænne sig til en belastning de er er vant til, fx i fobindelse med isolerende øvelser.

20-30 minutters cardio og 6-8 øvelser afhængig af grundformen.

Om det skal være 2 eller 3 sæt afhænger også af grundformen.

Typisk vil øvelsesvalget se således ud:

Benpres

Lat pulldown

Bænkpres i maskine

Leg curl

Hyper extension

Abdomnal pull

evt. skulderpres.

Hvis det er kvinder, vil de som regel få back kick til gluterne og leg extension, da de efter de 6-8 uger skal ud i noget squat / lunges hvis motoriken / lysten er til det.

Hvis det er mænd, vil de nok få DB biceps curl og dips i maskine.

Det lyder umiddelbart meget utilstrækkeligt, men det er nødvendigt for at etablere en grundform der er stærk nok til at bevæge sig ud i øvelser, der sætter mere fokus på kundens målsætning.

Edited by Krumborg
Link to comment
Share on other sites

Jeg er lidt interesseret i hvilke programmer I (instruktørerne) lægger for kunderne?

Blivere de ikke bare typisk puttet ind i maskinerne med besked om at lave 3 x 12 og øge lidt en gang imellem?

Rommel

<{POST_SNAPBACK}>

Prøv du at forklare noget bare lidt mere avanceret til en total nybegynder på 45 år! :laugh:

Når du har snakket f.eks. HST i 10 minutter og hele vejen har stået og stirret ind i to blanke, totalt uforstående øjne, ender det for det meste med, at du giver op og siger: "sæt dig her i maskinen og tag 10 gentagelser 3 gange..."

Måske et lidt overdrevet eksempel, men pointen er jo, at et træningsprogram ikke nødvendigvis behøver at være optimalt som vi ser det - mindre kan også gøre det - noget er bedre end ingenting - og det handler i mine øjne om at møde folk på det niveau de befinder sig på, og langsomt prøve at trække dem op.

Tilslutter mig Krumborg: sådan kunne det meget let se ud.

Edited by Unclebully
Link to comment
Share on other sites

Men hvordan griber I instruktører det an hvis der fx kommer en midaldrene kvinde i centret, der gerne vil "strammes op" og have lidt mere power til at løfte vasketøjskurven? Man har vel ikke tid til det store vægløfter seminar? Et konkret eksempel på hvordan det gøres ville jeg gerne se.

Rommel

Jeg lægger altid ud med at forklare "strammes-op" kunderne, at det i høj grad handler om fedttab og at træning alene ikke vil give den store effekt, men at kosten også spiller en stor rolle. Min erfaring siger mig at kunder, der ikke får dette at vide kaster sig over energibarer og festmåltider, for nu er de jo begyndt at træne.

Dernæst sætter jeg dem ind i et let cardio program, cykel, gang, løb eller roning alt efter deres form, typisk af en varighed mellem 15 og 30 minutter. Gerne med en basal indføring i interval. Det vil sige "Cykel så hårdt at du bliver forpustet, når du er så forpustet, at du synes, at det er rigtig hårdt, skruer du ned for belastningen og slapper af et par minutter, indtil du er klar igen"...

Endelig viser jeg typisk en presseøvelse i maskine, tilsvarende en trækkeøvelse i maskine og evt en ryg (erector) øvelse og en mave øvelse.

Der er selvfølgelig stor forskel på kunderne, og er der en fyr der er vild efter at få lov til at rive nogle vægte rundt og vil have store bøffer er det en helt anden sang...

Q

Edit: stort set samme smøre Simon! You quick bastard, you... :wink:

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Lige pt har jeg alt for meget fritid så den skal til at gå med et eller andet... så nu vil jeg prøve for første gang at strikke en job-ansøgning sammen... jeg er godt klar over at pengene ikke er store som instruktør men jeg gør det primært for reaktionens skyld... jeg har i lang tid været nysgerrig over om mit forholdvis korte ophold (3 semestre indtil videre) på uni (idræt) med overståede eksamener i anatomi, fysiologi og pædagogik er nok til at kvalificere mig som instruktør... problemet er bare at jeg aldrig har skrevet en jobansøgning før... hvordan gøres dette bedst muligt? ja undskyld spørgsmålet er lidt vagt formuleret men er i tvivl om hvor jeg skal begynde og slutte?  :)

<{POST_SNAPBACK}>

-------------------------------------------------------------------------------------

Søg på goggle under den perfekte jobansøgning.Det er ikke så meget terori som gør den gode instruktur,men erfaring.Det er utroligt vigtig at lytte må hvad mennesker har at sige desangående mål,tid,familieforhold ect.Jeg har selv været instruktør i ca 5.år.Hvis man laver sit arbejde ordentligt er det meget let at få "kunder".

Evt.skriv tilbage

Hilsen Mads

Link to comment
Share on other sites

Problemet er vel også, at hvis der skulle ansættes folk der er uddannet indenfor idræt, fysioterapeuter o.lign. ville udgiften til lønninger stige voldsomt - jeg er sikker på at en fysioterapeut skal have noget mere i posen end en fitnessinstruktør.

<{POST_SNAPBACK}>

Yep, som regel arbejder fitnessinstruktører på frivillig basis - mod at få gratis træning , så man skal ikke gøre det for pengenes skyld

Edited by Snoopy
Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY
Nå, så er det derfor instruktører er dummere end en kop varm kakao :D

Synes da klart de burde foretrække en med en idrætsmæssig baggrund der er uddanet i faget, og ved hvordan kroppen fungerer såvel fysisk som anatomisk.

En fittness uddannelse kræver jo ikke rigtig noget særligt, hvilket også må være grunden til at langt størstedelen af instruktører ikke fatter en bjælde..

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorimod du med al din MOL-viden og dit DIFD-formandskab naturligvis må anses for et alvidende orakel sammenlignet med alle de tåbelige instruktører, der render frit rundt i alle landets træningscentre uden bare noget så grundlæggende som en universitetsuddannelse i idræt?

<{POST_SNAPBACK}>

Åhh, hvor jeg dog elsker din sarkasme :wub: ... :dry::dry:

Først og fremmest er det nok værd at bemærke indlægget er skrevet for 1 år siden.. Synes faktisk selv det var ret sjovt formuleret.

Men nu vi snakker om det, så har jeg faktisk ikke før mødt nogen instruktør som kunne matche min viden træningsmæssigt (Selvom de garanteret findes et sted derude).. derfor kom jeg med min udtalelse..

Zoa << Det burde ikke være noget problem at blive ansat i SATS.. Kender en som er det største bonghovede i super elendig form og kondition, som lige er blevet ansat i en af deres afdelinger i kbh :blink::blink:

Edited by PlayboY
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share