Plan for hjemmetræningscenter


the-box
 Share

Recommended Posts

Jeg har et rum på ca 30 m^2 jeg vil lave op til et trænings rum. Min plan er man skal ca. kunne træne to i rummet på samme tid. For det er død kedeligt at træne alene, og så kan jeg også få en del andre til at skyde penge i det :D Jeg tror nok jeg smider gulvtæppe på det betog gulv der er, så det bliver lidt mere "hyggelig". Jeg har så tænkt mig at lave en "platform" hvor man kan lave dødløft og squat. Den skal ligges oven på tæppet og skal laves af træ. Midt på den smider jeg noget gummi af en art på for man skal stå godt solidt fast. Spejle skal jeg så også have købt, og musik anlæg har jeg. Af selve trænings tingene, har jeg tænkt mig at få en smed til at lave det meste da det vil blive meget det billigste, men hvis I har andre bud er I mere end velkommen til at skrive dem.

Tegningen til squat stativ kan findes her

Når den er færdig vil den nok komme til at se nogenlunde sådan her ud:

squatstativ.jpg

Bænkpres: (Smedens eget bænkpres, som han selv har lavet)

baenkpres.jpg

Jeg vil dog have den lidt anderledes, så en sikkerheds ting, sådan jeg kan smide stangen ind på mellemvejen hvis jeg ikke kan få den helt op.

Chin-up

chin-ups.jpg

dip: (smedens eget)

dip.jpg

Læg: (Smedens eget)

laeg.jpg

Preacher Curl

B-2650(1).jpg

Mave træner af en art, ved ikke helt hvordan den skal se ud, men noget i stil med den her:

http://www.exrx.net/WeightExercises/Rectus...atedCrunch.html

Tror det er alt hvad man behøves :) eller mener I noget andet?

Hvis nogle af jer synes jeg skulle være nogle andre stativer eller gøre noget andet ved dem må I meget gerne sige det.

Jeg har desværre kun tegninger til squat stativet, så det bliver ikke helt nemt for smeden, men hvis I ved hvor jeg kan finde andre tegninger vil jeg meget gerne vide det.

Et eller andet jeg har glemt i mit hjemmecenter?

Edited by the-box
Link to comment
Share on other sites

Det ser jo rigtig fornuftigt ud.

Hvad løber det så op i totalt?

Ang. sikkerhedsdimsen på bænkpresstativet, så vil jeg råde dig til at holde dig et stykke fra failure hvis du træner hjemme og alene. Måske kan et par pinde længere nede redde dig nogle gange, men ikke alle. ;)

Hvor langt er der mellem beslagene på chinup-stangen? Det skulle ikke undre mig hvis det er præcis den bredde man ønsker at holde ved :)

De spejle du snakker om, skal de bruges til at kigge om du har rigtig teknik i f.eks. squat og dødløft, eller er det mest for at du kan øve dig i at flexe? :tongue:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Har jo tænkt mig at lave det sammen med et par gutter, så man altid skal træne 2 adgangen, og så er der jo en der kan redde mig i bænk, hvis det skulle være.

Ved ikke hvad det bliver total endnu, men skal nok lige skrive det når jeg finder ud af det.

hmm ja ved ikke helt, hvor bred den chin-up stang skal være, men vil prøve at finde ud af det.

Spejlene er til at tjekke min teknik. Ved godt nogle mener man ikke skal have spejle til det, men kan jeg bedst lide.

Men er sku spænd på hvad alt det jeg har skrevet net kommer til at koste. Håber ikke økonominen ødelægger ideen.

Link to comment
Share on other sites

Ang. sikkerhedsdimsen på bænkpresstativet, så vil jeg råde dig til at holde dig et stykke fra failure hvis du træner hjemme og alene. Måske kan et par pinde længere nede redde dig nogle gange, men ikke alle. ;)

Jo tak - sæt nogle pinde i. De har reddet mig et par gange efterhånden. Det er bare nogle forholdvsis tykke og lange bolte.

Har også tænkt mig at lave mit eget squat-stativ -men mine smedekunster rækker vist ikke så langt. tak for linket til swaut-stativet.. Tror jeg vil lege lidt med det.. =)

Link to comment
Share on other sites

Har lige forklaret smeden hvad han skulle lave, og han vil så komme med en pris her en af dagene, men er selv spænd på hvad han skal have for det :)

stængerne er noget dyre, men vil ikke rigtig spare der, da jeg mener det er vigtig at have nogle gode stænger. Man kan se priserne på www.bm-fitness.dk da jeg mener de er de billigeste, men hvis andre kender et billigere sted vil jeg da meget gerne vide det :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg får også smeden til at lave den chin-up ting, men har fået billedet fra www.bm-fitness.dk man kan dog ikke se den på deres side, men prøv at ring eller skrive til dem, så tror jeg nemt du kan købe sådan en. Mener den koster 1000 kr

Man er jo syg, hvis man går ud og bruger 1k på sådan en gang jern :w00t:

Men okay, hvis folk ik har udstyret til at lave det såå... ;)

Edited by hans_h4x
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share