Toms kæmpeskildpadder


Svækling
 Share

Recommended Posts

Vi forsøgte forgæves sidst og det er heller ikke sikkert det lykkes denne gang.

Her kan du imens vi leder læse om en lidensfælle, der godt vil vide lidt om hvad ende han spiser først.

Skal vi gå lidt systematisk til værks, så kan vi jo kigge på hvad en skildpadde indeholder. Du kan evt ofre en padde for at finde ud af hvor mange gram der er hhv skal og fyld.

Men hvis vi nu som udgangspunkt siger at en padde på 28g indeholder 50% skal (mælkechokolade) og 50% fyld (karamelcreme).

DAMN, man bliver helt sulten af at skrive det her :lol:

Ifølge den lille levnedsmiddeltabel indeholder flødechokolade følgende pr 100 g(kunne ikke finde mælkechokolade):

Energi 2261KJ (ca 535kcal)

Protein 5,6g

Kulhydrat 62,1g

Fedt 29,2g

og karamel

Energi 1790KJ (ca 422kcal)

Protein 2,0g

Kulhydrat 79,6g

Fedt 10,6g

En padde indeholder altså ca = 0,14 * 535kcal + 0,14 * 422kcal = 133kcal

Link to comment
Share on other sites

Hmm... de har jo ikke skrevet det på dyret, så i stedet synes jeg at Svækling må være månedens forsøgskanin, og ofre sig: Spis en kasse, og notér nøjagtigt hvor meget du tager på. Så vil der bagefter være hjælp til at beregne energiindholdet... og moralsk støtte til at tabe det igen :)

Link to comment
Share on other sites

I forsøget på at undgå fremtidige paddemassakre har wannabe jo et glimragende citat i sin signatur:

"Du spiser hvad du køber"

Et godt tip: gå ALDRIG på indkøb mens du er sulten. Har man en sød tand og en svag vilje kan det gå gruelig galt på en indkøbstur med for lavt blodsukker. Og HVIS du en sjældent gang får en ustyrlig trang til padder, så køb kun 1 pakke. Det er stadig 500-600kcal i en pakke, men det er ikke verdens undergang. 1 times solid motion så er det brugt.

Link to comment
Share on other sites

Men hvis vi nu som udgangspunkt siger at en padde på 28g indeholder 50% skal (mælkechokolade) og 50% fyld (karamelcreme).

Ikke helt galt... iflg Toms:

Frøerne har en tyk chokoladeskal med et kakaoindhold på hele 53% og under skallen finder du et delikat fyld af vanillecreme.
Link to comment
Share on other sites

He he, jeg ville gerne være forsøgsdyr, men nu er det jo desværre opklaret :santa2:

Og de opskrifter der er på Tom's hjemmeside :w00t: ...dyreplageri siger jeg

Hvor er I bare gode, jeg har søgt alle vegne. Vil lægge linksene i favoritterne, tak :xmas:

Lige en slutbemærkning, så vil det sige at der er 6429 kcal i en kasse m. 45 stk. Så skal man bare spise det over 3 dage, og så ikke andet :lol:

Link to comment
Share on other sites

Så har Kloge Åge her lige regnet ud at den større padde må indeholde langt flere kalorier end de anslår ovenfor... :santa2:

Litopsi> ved du hvad minipadderne vejer - så kan vi måske gætte os lidt frem, når vi nu ved at der er 28gram i de store... ?

Edited by Wannabe
Link to comment
Share on other sites

Så har Kloge Åge her lige regnet ud at den større padde må indeholde langt flere kalorier end de anslår ovenfor... :santa2:

Litopsi> ved du hvad minipadderne vejer - så kan vi måske gætte os lidt frem, når vi nu ved at der er 28gram i de store... ?

øhh, hvorfor det?

hvis minipadderne indeholder 431kcal/100g, så er det vel rimeligt at antage de store padder indeholder ca det samme PR 100G, måske lidt mere eller mindre.

Men hver enkelt kæmpepadde indeholder naturligvis flere kcal end minipadder :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil have kalorier så drik Cola og spis M&M's Peanut. Det fik mig til at tage 8 kg på i løbet at knap 2 måneder  :w00t:

Personligt vil jeg dog ikke anbefale det :)

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Nu er jeg så heldig stillet, at jeg ikke bryder mig om sodavand, og slet ikke cola. Peanuts fra M&M's, adr....næh du, kims saltede peanuts, det ved man hvad er ;)

og hov, nu er det jo lige den modsatte vej jeg forsøger at komme.

Nå, nu er der pludselig flere kcal i padderne ser jeg...hmmm, det går ikke i den rigtige retning. Altså, hvis jeg går ud fra de 431/100g, så bliver det 121 kcal i en opvokset padde på 28g, så er det jo ikke mere end tidligere :unsure: . Hvad skal man snart tro?

Edited by Svækling
Link to comment
Share on other sites

hvis minipadderne indeholder 431kcal/100g, så er det vel rimeligt at antage de store padder indeholder ca det samme PR 100G, måske lidt mere eller mindre.

ja mon ikke det er nogenlunde det samme, men det er jo ikke sikkert at der forholdsmæssigt er ligemeget chokolade og fyld i de store hhv. de små.... aarg det er en led tråd den her, den kalder virkeligt på den søde juletand

Link to comment
Share on other sites

hvis minipadderne indeholder 431kcal/100g, så er det vel rimeligt at antage de store padder indeholder ca det samme PR 100G, måske lidt mere eller mindre.

ja mon ikke det er nogenlunde det samme, men det er jo ikke sikkert at der forholdsmæssigt er ligemeget chokolade og fyld i de store hhv. de små.... aarg det er en led tråd den her, den kalder virkeligt på den søde juletand

ja mon ikke, jeg havde de vildeste cravings igår aftes efter padder....var nødt til at gå i seng

Link to comment
Share on other sites

ja mon ikke, jeg havde de vildeste cravings igår aftes efter padder....var nødt til at gå i seng

Så er det da ikke nu, jeg skal sige, at man kan få en hel kasse med 45 skilder i SuperBest til 99 kr.... :lol:

fyyyhhh :teachingfinger:

heldigvis ved jeg ikke hvor der ligger en sådan her i byen :tongue:

Link to comment
Share on other sites

MaxP er ikke "kloge åge". Generelt er det altid sobert og "rigtigt" hvad han skriver. :)

;) Jeg forstår ikke helt grunden til din kommentar, men mange tak.

Så vidt jeg kan se omtaler Wannabe sig selv som "Kloge Åge" :4smartass:

Og jeg synes bare at I begge er helt fantastiske :santa2:

Edited by Wannabe
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share