Alkohol som post-shake (ny videnskab?)


AGV
 Share

Recommended Posts

Alkohol efter træningen skulle i følge getbig være en god postshake. Læs denne post:

Erstat proteinshaken efter træning med en øl :) No kidding.

Således skriver T-mag:

Get drunk after exercise for increased free Testosterone? (Abstract #1833, Vingren eat al.)

Gosh, it hurts me to present these data. Apparently, for five hours after a 45-minute whole body strength training routine, free Testosterone concentrations are higher when ethanol is consumed immediately after training than when no ethanol is consumed. That’s right, after training there usually is a decline in free T over the next five hours. When consuming alcohol, this doesn’t occur. Even more interestingly, the drunken boys even had higher Testosterone concentrations after exercise than when they were sober and not exercising at all. 

Ergo: En kold Carlsberg er den idelle post-shake.

PS: Hvad er T-mag og hvor troværdige er de? Det lyder jo helt forkert.

Link to comment
Share on other sites

:lol:

Det er jo fremragende!

Engang havde mig og min kammerat det med at drikke en Master Brew før vi gik op og smedede den, og resultaterne kom da.

PS: Er der nogen der har en forestilling om præcis hvor fuld man skal være? En Master Brew er vel lige i overkanten, for det kan vel ikke passe at man skal lalle rundt og være pissestiv?

Får mig i øvrigt til at tænke på alle de gange jeg sindrigt har planlagt mine træningsdage sådan at de ikke faldt sammen med fredag-lørdag. Det har vist været en dårlig ide.

Edited by enkæmpesmed
Link to comment
Share on other sites

Jeg postede undersøgelsen et eller andet sted her på MOL. Samtidig skal det også tages med i betragtningen, at alkohol hæmmer proteinsynthesen i op til 24 timer efterfølgende - ikke just favorabelt efter et træningspas.

Der er et par enkelte gode artikler på T-Mag, og det her er ikke en af dem...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share