DOMS


Cleo
 Share

Er der et sted på kroppen, du med sikkerhed ALTID for Doms?  

80 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Det er sikker HVER gang. Ben og Røv, for s!*&? det er vildt :w00t: Men måske ikke så heldigt, når man i forvejen syntes kroppen føles tungere pga. vinteren. :o Fedt at vågne, springe ud af sengen or at finde ud af at ens stænger ikke har i sinde at bære ens korpus :tongue::blink: :lol: BOOONG!!!! Der ligger man så, som en nyfødt. Nøgen og i fosterstilling.... :tongue:

:lol: :tongue: :lol:

Men Jeg Ælllllsker det :devil:

Edited by Cleo
Link to comment
Share on other sites

Det kommer vel an på hvordan man træner og hvilket program/system man træner efter. Da jeg trænede HST havde jeg kun DOMS i den første uge og den sidste uge. Derimellem var det meget lidt jeg havde. Nu er jeg gået igang med TJ's Alternative Hypertrofi og jeg har haft ondt i biceps siden i fredags :lol: Men overarmen får også lige en omgang ekstra med lidt isolationsøvelser.

Link to comment
Share on other sites

BOOONG!!!! Der ligger man så, som en nyfødt. Nøgen og i fosterstilling....

Mmmm :lol:

Hvor tit laver du det trick, og hvor langt har du ned fra sengen siden du kan hoppe ud af den?

Jeg har efterhånden haft solide DOMS i alle muskelgrupper, måske på nær underarmene.

Men der er nu ikke nogen grupper der er sikre på at få DOMS - det kommer helt an på hvordan de er blevet trænet og hvordan træningen har været inden da.

F.eks. gav min første uge af Sheiko de vildeste DOMS i stængerne, ryggen mm, fordi jeg lige havde haft en let uge. Nu her i anden uge skulle der 16 sæt squat og 5 sæt goodmornings til bare for at give en bette smule doms i haserne.

Link to comment
Share on other sites

MaxP-> har du prøvet med gluten hamraise :evillaughter:

ohh yes :devil:

Jeg havde den med i DFHT, dog har jeg kun mulighed for at lave den i floor-versionen.

Kan huske jeg lavede den en dag, kun et sæt á 6-8 reps (halve negativer og skub fra på vej op). Jeg kunne dårlig nok gå efter det sæt :lol:

Det er den ondeste kropsvægtsøvelse (sammen med fri håndstand pushups og one-arm chinups :bigsmile: )

Link to comment
Share on other sites

Dengang jeg kørte et enkelt sæt triceps extensions efter min bænk var jeg helt selvskreven til DOMS næste dag. Det er nu sært at jeg kan lave 2 basisøvelser med biceps og 2 sæt curls uden at mærke det mindste.

Er det bare mig eller er biceps og læg meget svær at få DOMS i?

Hehe, kom lige i tanke om alle de små lærlinge, der utrænede og optimistisk kaster sig ud i seks sæt bænk til failure og vitterligt ikke kan bevæge armen dagen efter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er altid 100% sikker på at få DOMS i underarmene efter firmaets årlige gokart-tur.

Især den højre er slem, måske fordi vi også plejer at bowle i et par timer samme dag. :lol:

Den første gang var absolut den værste, jeg har lært ikke at knuge rattet så meget, men den er alligevel sikker hver gang.

Ellers får jeg det som regel i brystmusklerne efter styrketræning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg lider konsekvent af DOMS - har stemt "alle steder" - selvom der dog er grupper som er mildere end andre.

Baller, Bryst, Lår er der hvor jeg oplever den voldsommeste DOMS - og den er stensikker efter hver træning, kan næsten stille uret efter den idag; træner jeg kl. 16-17, så begynder det dagen derpå ved 10-11 tiden - og så peaker den 24 timer efter.

Skulder er den gruppe hvor jeg oplever den mildeste form for DOMS - der skal jeg lige sætte hænderne over hovedet for at kunne mærke noget.

Men elsker det også - det er 50% af glæden ved træning ;)

PS: en rigtig spøjs ting; jeg lider som sagt af konsekvent DOMS, men træner jeg og derefter tager i byen og fyrer den af (m. alkohol) - så oplever jeg intet eller meget mild DOMS dagen efter - og det er faktisk ligegyldigt om det så har været jordens hårdeste træningspas.....det er meget underligt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share