Albue skade, damn iT!


Mayol
 Share

Recommended Posts

Jeg har tidligere forsøgt her at søge info uden held (da skaden vendte tilbage for et års tiden siden) men nu prøver jeg igen, da det pt. hindre mig i at lave pres-øvelser og det sucks big time når man har været i udlandet og nu skal hente 6 måneders manglende bænkpres tilbage ! :angry: :angry: :angry:

.... fik for 5 år siden, i forbindelse med fransk press, en mindre overrivning hvor triceps hæfter på en sene ved albue-ledet (jf. min fys). Indledningsvis kunne jeg ikke træne men efterhånden som jeg havde kørt noget genoptræning (bestående af triceps-extensionener i 20-30 reps range) lykkedes det igen selv om jeg aldrig har kunne køre fransk press da det stresser albuen for meget. En enkelt gang vendte skaden tilbage da jeg hamrede den ind i en dørkarm og nu er den så kommet igen værre end nogensinde da jeg er påbegyndt træning igen efter 6 måneders pause (og jeg HAR startet langsomt.... 30 kilo mindre i BP fx).

Problemet nu er at abluen er øm og hvis jeg forsøger at køre f.eks. BP så begynder det at gøre (riiimeligt!) ondt jo tættere jeg kommer på lock-out (ca. de sidste 15-20 cm)...efter 2-3 sæt kan jeg næsten ikke strække armen og må opgive. :thumb_down:

Har benyttet mig af fys som dog også hjalp på kort sigt men skaden bliver ved med at vende tilbage.

1) er der nogen der har prøvet samme ?

2) er der nogen med en faglig baggrund der kan genkende problematikken? kan man forestille sig at smerten skyldes arvæv og ,i givet fald, kan dette fjernes ?

3) er der nogen der har erfaring med at få henvisning fra egen læge til idræts-klinik (hvis en sådanne eksistere) ?

4) ..ehhhrm.... :o HJÆÆÆÆÆLP !!?!?!?!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share