Bogs

Medlemmer
  • Content count

    1887
  • Joined

  • Last visited

About Bogs

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 10/07/84

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Kvinde
  • Sted
    Kbh Ø
  • Interesser
    Træning, ernæring, fysiologi, psykologi, sprog, kommunikation

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Toughness, toughness, toughness
  1. Farmers hideout.

    Nej, det sidstnævnte kan ikke lade sig gøre, naturligvis HCl er faktisk en af de ting, som Poliquin tager op som noget af det første med alle sine klienter. Seriøst - hvis man mangler HCl, så er det lige før at intet andet nytter (en masse af kroppens afgiftningsprocesser fungerer ikke på fuld kraft), og man overbelaster hele systemet unødvendigt. Så HCl test er helt sikkert relevant at få med (ja, vi laver dem på alle vores kunder). Også fordi mange har gavn af at få mere prots i deres diet lige i første omgang i hvert fald - fx fungerer det helt eminent med at erstatte folks almindelige morgenmad med kød og nødder. Deres cravings forsvinder, energien ligger højt hele dagen, de spiser generelt mindre resten af dagen og er mere fokuserede. Hvis du kunne tænke dig at følge en live case, tænd for radio100FM de næste 5 torsdage 8-9 - der laver hr. Jacob Søndergaard magic med værterne Nå men, hvis man begynder at tilføre mere prot i folks kost, men de ikke har nok HCl til at nedbryde det, så går det helt i kage - forstoppelse, ondt i maven, kvalme osv... haha ja CHEK er gået lidt i en spirituel retning lige nu, men manden har fat i ret mange essentielle ting omkring fordøjelse, stress, hormoner osv.
  2. Farmers hideout.

    Den med fibrene er lidt tricky - der er så mange, der bøvler med deres mave/tarm system og render rundt med en udiagnostificeret funktionel IBS. Så endnu flere fibre i deres kost kan godt fucke dem op. Et mave/tarm system der ikke funger 100% betyder, at mange af næringsstofferne ikke bliver optaget. Derfor er det smart at aflaste tarmsystemet i en periode samtidigt med, at man tilfører en masse letoptagelige næringsstoffer. Derefter kan man begynde at introducere flere fibre ind i kosten, når kroppen kan håndtere mere. Wheatgrass er den sygeste detoxer (ja, jeg ved godt det er et fy ord), men altså den kan sætte sindssyge processer i gang i kroppen. Drik ikke mere end 25 ml juice om dagen I øvrigt, hvis det hvedgræspulver du har er inkl. fibre, og ikke pulver af frysetørret juice, så kan du ikke fordøje de fibre. Hvilket kan forklare effekten lidt
  3. Farmers hideout.

    Vi trives i stor stil tak Mht Sunwarrior og andre proteinkilder for den sags skyld - jo bedre kvaliteten, jo mindre har du reelt brug for, for så optager du det hele/mere. Så jeg ville helt sikkert tage 1/2 dosis sunwarrior og få lavet en mavesyre test (HCl), for du kan på den måde finde en shortcut til at spise mindre prots og optage mere (stort set alle mangler mavesyre til at fordøje kødet). Så der er faktisk mulighed for at spare penge OG få større muller samtidigt (og bedre kvalitet mad indenbords). Fedt du mærker green power, placebo eller ej, giver det et kæmpe kick Mht juice og oxideringen - du optager næringsstofferne bedre, hvis du skyller munden med juicen før du hælder ned Normalt siger man, man skal drikke sin juice inden for 15-30 min. Men det er også tids nok til at få "spist" den i små bidder. Rock on (pas på du ikke bliver helt grøn af al det klorofyl )
  4. Farmers hideout.

    Wolff er en rigtig god kollega og ven - og ja, de er så meget cutting edge ift. udvikling af menneskets biologiske potentiale! Hold op, hvor vi kan tale i flere timer i streg Er du den lykkelige ejer af Vita-Mix? Den er mit yndlings køkkenredskab!! Du kan sagtens vente med Excalibur - for det kræver lidt, at man gerne vil stå og eksperimentere i køkkenet, og kræver en del tilberedsningstid. Men når man først er i gang, så kører det. Green star vil dog helt sikkert være værd at købe først. Vi bruger kun SunWarrior, men den med vanille smager bedst, synes jeg personligt. Den kan man dog ikke få i DK endnu. Mike Mahlers hjemmeside udbyder den vist dog. Valle og alt det andet syntetisk sjov er vi gået for længst væk fra - og mave/tarm systemet har haft stor gavn af det. Juice er også fint i små portioner - man skal helst "spise" sin juice, dvs. virkelig smage på den. Jeg kan godt gå og sippe til 1L i en 30 min. tid. Det sjove er, at når du først indfører større mængder juice i din kost, there is no way back. Kroppen begynder at crave det. Har lige snakket med Tomas - hans små er helt vilde med grønne juices, smoothies og faste grøntsager - not so much. De har også vænnet dem til en masse forskellige smagsindtryk fra de var små, så de drikker ikke engang frugtjuice, for det er for sødt. Men det du kan gøre, er at lave en babymos ud af mango/banan noget andet sødt frugt (sharon, papaya osv.) og så bladgrønt (blend, lige som de smoothies jeg beskrev ovenfor). Bladgrønt er nemmere fordøjeligt end de grove ting, så alle nutrienter er let optagelige og der er større sandsynlighed for, at bebsen vil kunne få det ned. Frugt kan gemme smagen af grønt, så man på den måde snyder den lille
  5. Farmers hideout.

    Hey Kauf, Kan i hvert fald godt fortælle dig, hvad du IKKE skal juice som en rookie inden for grøntsagsdrikke - porrer, rucola og hvidløg. Og dog - du kan faktisk drikke det som shots. Og så kan du du pimpe din smoothie/juice med lidt chlorella pulver (algomed), lecithin granulat, cayennepeber, vaniljepulver, rå kakao (i nogle tilfælde) En vinder opskrift, hvor man ikke kan smage grønt overhovedet er at blande tropisk frugt med bladgrønt - fx mango og grønkål (uden stilke, de er lidt for bitre), mango og spinat, mango og persille. Banan, figner og grønkål smager også skønt. Alternativt kan man også putte nogle frosnebær sammen med spinat eller persille + en banan. Lidt ekstra protpulver i - og så har du en fantastisk post-workout shake (med de tropiske frugt). DOMS vil være en saga blot. Men leg med det. Brug gerne flere friske krydderurter i smoothies/juices, det giver helt vildt meget. Avocado i smoothies giver vildt lækker konsistens. Det gør kokosmælk også :4mewantfood: Bogs :hippy:
  6. QueenPearls Toughness Training

    Sveske, Har du fået dit gamle nr. tilbage? Jeg har skrevet på det midlertidige i dag, tænkte om du mon havde fået min sms? Skal du træne noget styrke i eftermiddag?
  7. Floyd Linis

    Hey Norah (og Linis - tak for at lægge loggen til!) Tak for dit svar! Fed nørdelæsning Jeg har nemlig også hørt, at det er alt mellem 30-50% der har MTHFR genet, og eftersom det er 50% arveligt, så kan det kun gå den ene vej... hmmm... Ok, så har jeg forstået korrekt, at dét at supplere med folinsyre er lidt som en plaster på såret - man kan ikke gøre noget ved genet, men man kan sørge for at undgå de bivirkninger, det måtte have? Jeg er også lift skeptisk ift. høje doseringer af især folinsyre - og det er netop derfor jeg synes det er interessant, at der anbefales at supplementere med den specifikke L-5-MTH form, eftersom den efter sigende ikke kan overdoseres. (Eller hvad med bare at spise 1 kg spinat dagligt? ) Derudover ved jeg, der findes nogle præparater med TMG (trimethylglycine) i - er det mening, at dette skal sænke homocystein niveauet i blodet? Synes det har været lidt svært at finde forståelig litteratur på området, så fedt du kan formidle viden omkring det på en pædagogisk måde!
  8. Floyd Linis

    Tak for den uddybende forklaring Jeg er interesseret i B12 og jern sammenhæng bl.a., fordi min mor lider af perniciøs anæmi - hun har altid haft mega lavt hæmoglobin, men aldrig de andre symptomer, som du beskriver. De har brugt ca. et år med alle mulige undersøgelser på Gentofte, før de fandt ud af, at det er B12 hun ikke kunne optage, selvom hun fik tilskud. Nu får hun så injektioner hver 3. måned, og hendes tal gik også op efter første gang, men så holdt behandlingen op med at virke. Og ingen ved, hvad hun så skal gøre. Ad andre omveje har jeg hørt og efterfølgende læst nogle studier om noget, der hedder MTHFR gen, hvilket betyder, at man ikke omsætter B12 og folinsyre korrekt, hvilket efterhånden resulterer i forhøjede niveauer af homocystein i blodet, som så giver øget risiko for hjertekarsygdomme mv. Hvis man så supplementerer med L-5-MTH form af folinsyre (tror jeg nok, det hedder..), så behøver man ikke den ko-faktor, der skal til for at omsætte folinsyre i leveren, samt en intrinsic factor til B12. Ovenstående er min lægmandsforklaring, som jeg har forstået det - så jeg vil med glæde lære mere om emnet, hvis du kender til det?
  9. Floyd Linis

    Hey Linis, Fed træning med dig i IK sidst Do it again sometime soon? Mht dit hb/jern - har du fået tjekket dine B12 tal? Stort knus
  10. Bogsens BB awakening

    Update er, at jeg AF projektet er på standby - det bliver ihvf. ikke i år, da jeg lige har nogle helbredsmæssige issues, som jeg er nødt til at prioritere højere.. Så nu står den på ren KB gøgl primært i form af fuldstændigt lystbetonede 20 min. NMW på dagsformen Og så har jeg taget VL op, hvilket er mega skægt Især fordi jeg er blevet væsentlig bedre teknisk - så alle mine KB swings og snatches har betalt sig
  11. QueenPearls Toughness Training

    Sveske!!! Lyder, som om ferien har givet dig meget mere overskud Tillykke med 12-tallet i coaching, sådan! :4thumbup: Glæder mig til at se dig i morgen nede i IK!
  12. Floyd Linis

    LOL dine tog oplevelser er altså guld værd Ja, jeg tænkte liiiige præcis det sammen i dag omkring piger i gennemsigtige tights - så én i går morges, hvor jeg tænkte - ej, hun må da have glemt at have taget en nederdel på???!!! Stakkels pigebarn, hvor må hun være pinlig berørt. Men så så jeg flere af den slags på Østerbrogade i dag Og nogle render tilmed med de der latex lignende strømper, som ikke ligefrem skjuler appelsinhuden... But why?????? Jeg må være blevet totalt gammeldags - fortsår ikke denne mode...
  13. Bogsens BB awakening

    Morgentræning med HardCORE teamet i Go' Morgen Danmark i morges kl. 7:44 Kettlebell træning i morgen tv
  14. Det er umuligt at tabe sig for mig.

    Jeg er helt med på, hvad ligevægtsindtaget er, og jeg skelnede også mellem dét og så et kcal underskud ift. personens nuværende energiindtag (som ikke er nødvendigvis ligevægtigt) - beklager jeg ikke har fået udtrykt mig ordenligt. Så jeg argumenterer slet ikke imod, at skaber man et energiunderskud ift. ens ligevægtsindtag, så taber man sig. Men - hvis man i forvejen nu er i et energiunderskud; lad os sige spiser 1000 kcal mindre, end ligevægtsindtaget over en længere periode, hvor ens ligevægtsindtag så bliver mindre og man derfor når et balancepunkt, så man ikke er i underskud mere - af makronutrienter... Men så er man givetvis i underskud af mikronutrienter, så en del processer der kræver disse nutrienter, bliver nedprioriteret. Og når man så øget sit aktivitetsniveau eller mindsker energiindtag igen for at skabe endnu et overskud - hvordan forklarer man så, at folk ikke taber sig, men rent faktisk tager på (primært i fedt)? Jeg mindes faktisk, jeg læste et studie omkring folk, der blev observeret og spiste under deres energibehov, dog en kost primært bestående af kulhydrater og fedt - så tog de faktisk på selvom de var i kcal underskud. What gives??
  15. Det er umuligt at tabe sig for mig.

    Hey Sina, Jeg er helt med på dit synspunkt, for det er lige så rigtigt, at der er mange der undervurderer, hvor meget de rent faktisk spiser/snacker osv, som der er mange der undervurderer deres reelle behov. Men lige netop på nettet er det forbandet svært at sige, om det er den ene eller den anden person, man sidder over for. Jeg er godt klar over, at der er rigtig mange der opretter den slags tråde med, hvordan det nu kan være de ikke kan tabe sig, selvom de spiser så sundt/så lidt/træner så meget osv. Så tålmodigheden hos MOL brugere, der svarer, er heller ikke vanvittig høj (man gider ikke ud i lange forklaringer, men vil hellere lægge lorten på bordet). MEN lige netop i dette tilfælde nævner Nicole, at hun har været på et medicinsk præparat, som sagtens kunne have påvirket processerne i hendes krop, som Linis også skriver. Og derfor synes jeg det var et lidt unuanceret svar at give hende "hvis du er i kcalunderskud taber du dig". Duuhhh.... Jeg er ikke altid selv miss kærlighed og "nu skal vi alle sammen have det godt", for nogle har, som du siger, brug for en sviner à la "hvis du synes det er svært at lade være med at spise slik, så er sundheden ikke øverst på din prioritetsliste. Og så må vi bare arbejde på at vedligeholde det du har" - hvilket provokerer de fleste umådeligt. Men som sagt, synes jeg de første svar i tråden var lidt for belærende og meget lidt inkluderende.