Axethrower Skovdød

Medlemmer
  • Content count

    247
  • Joined

  • Last visited

About Axethrower Skovdød

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 11/27/81

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Ørestaden
  • Interesser
    Wannabee styrkeløfter

Previous Fields

  • Træningsformål:
    styrke
  1. NFL 2009/10

    Jeg var inde og se den kamp, der er rigtig fed stemning på Lambeau Field. 70.000 mennesker og tailgating i stor stil selv om det var -7 grader. Det er desværre bare ikke helt det samme med cheerleaders i dun joggingtøj.
  2. Ophængning af gymnastikringe

    Jeg overvejer at købe nogle gymnastikringe, f.eks. Elite Rings og hænge op i min lejlighed. Planen er at bore to kroge op i loftet og hænge ringene i dem. Er der nogen der har erfaringer med hvor meget sådan en krog kan bære, når den er boret op i solidt betonloft og monteret med rawplugs? Det er virkeligt hårdt beton, jeg har flere gange smeltet stålbor, når jeg skulle hænge noget op.
  3. Fitness World køber hele Equinox

    Glæder mig til at prøve at træne i Equinox i Valby. Jeg plejer at træne i FW i Valby så det er tæt på. Håber ikke FW begynder at udnytte sin størrelse på markedet og sætter prisen op!
  4. For meget svaj i ryggen

    Du har højst sandsynlig for stramme hoftebøjere, og for slappe gluteus maximus (baller). Det tilter din hofte fremad så du stritter med maven og røven. Så du skal strække dine hoftebøjere og styrke dine baller, se hvordan i linket. Undskyld min dovenskab men jeg kopiere lige mit svar fra en anden tråd: Hvis du vil vide mere om holdning og holdningsforbedrende øvelser er der ingen vej uden om Eric Cressey og hans "Neanderthal No More" artikel serie. Gør alt hvad han skriver, også udstrækningen og foam rolling, da for stramme muskler ofte kan resultere i dårlig holdning.
  5. Bedre holdning

    Hvis du vil vide mere om holdning og holdningsforbedrende øvelser er der ingen vej uden om Eric Cressey og hans "Neanderthal No More" artikel serie. Gør alt hvad han skriver, også udstrækningen og foam rolling, da for stramme muskler ofte kan resultere i dårlig holdning.
  6. Lakrids

    Uden at have nogen specifik viden om lakrids sundhedsmæssige egenskaber, tænkte jeg på om det ikke kunne være salmiak som giver nedsat testosteron, øget blodtryk mm. På uni lavede vi selv salmiak, det fremstilles ved at blande salpetersyre og ammoniak sammen. Så det kan ikke ligefrem kaldes en naturlig ingrediens. Så min teori er at det ikke er afkoget af lakridsroden der giver bivirkningerne.
  7. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Jeg kan godt se det er tunge overvejelser, men jeg synes du skal tage ind og se verdens bedste kvindelige BJJ!
  8. Kajak, hvad skal man kigge efter?

    Jeg er lige kommet hjem fra en uge i Sverige på kajaktur, og har lært at turkajakker lever et hårdt liv. Hvis du har lyst til at tage på tur med din kajak skal du nok købe en plastkajak, der kan tåle at blive trukket op over sten, bådbroer mm. Vi lejede Current Design, Storm GT kajakker og der var godt med plads i lastrum og jeg synes den gled godt gennem vandet. Men jeg har heller ikke prøvet en kapkajak til sammen ligning.
  9. Proteinkilder

    Hej Her er en liste over alle fødevarene i Foodcomp.dk sorteret efter proteinindhold pr. 100 gram. Sorterer du de lidt mere specielle fødevare, som f.eks. tørret æggehvide fra, er det en god liste at have. Der skal dog også tages hensyn til hvor meget fedt og kulhydrat, der også er i fødevaren, men alt det kan du også se i databasen. http://www.foodcomp.dk/v7/fvdb_foodnutrlist.asp?CompId=0001
  10. Spasser håndled - hvad gør jeg

    Har du prøvet at give dit håndled 100% ro? Det lyder som om, du har svært ved at holde dig helt fra at træne.
  11. Ren mørk Chokolade

    Jeg ved faktisk ikke hvor høj procentdel kakaotørstof man kan opnå i chokolade. Kakaotørstoffet skal jo kunne opløses i kakosmørret for at lave det til chokolade. Du kan evt. selv smelte kakaosmør og så blande kakao i, til du er tilfreds.
  12. Træning af overarme!

    exrx.net er en samling af øvelser og anatomioplysninger. klik på musklen du er interesseret i på figuren og du får en masse øvelser til den pågældende muskel. Og husk: at se muskuløs ud er mere end store overarme, hele kroppen skal følge med. Så find nogle øvelser til ryg, ben og mave også.
  13. Eruptions Log

    Ja nu er det jo ikke den mest konsekvente logføring med 6 indlæg på 4 år! Men der var lige noget der fangede min interesse, tak for hjælpen. Sidste træning brugte jeg min 3RM til (5x1)x5 og det kan sagtens mærkes i benene her 3 dage efter. For mig er cluster set en udmærket måde at få presset mig selv lidt mere.
  14. Eruptions Log

    Hej Eruption Jeg kører også Maximum Strength, fedt program. Jeg er dog i tvivl mht Cluster-set og vægt. I (4x2)x5 Cluster-settet skal man bruge ens 5 rm vægt, men der står ikke præcist hvilken rm man skal bruge ugen efter hvor Cluster-settet hedder (5x1)x5 og (4x1)x6. Hvad har du brugt?
  15. Simpelt hjemmetræningsprogram

    Nu siger du at du vil ramme de store muskelgrupper. Så synes jeg du skal træne de største muskelgrupper du har, dine ben. Du kan køre: pistols (benbøjninger på et ben) (dødløft på et ben med håndvægt i hånden = ikke behov for vægtstang og mange skiver)step-ups (træd op på stol med håndvægte i hænderne) lunges (med hændvægte i hænderne) Så synes jeg også du mangler lidt træk bevægelser, chin-ups er gode men suppler med: bent-over rows eller supine rows under bord eller lignende. Klik på links for udførelse.