Q-base

Medlemmer
  • Content count

    975
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

Everything posted by Q-base

  1. Nice and clean power building

    Lyder som de oplagte tegn på tid til deload/pause. Stærke, stærke løft btw!
  2. Gammelsmølf giver den gas...

    Fed læsning og tillykke med resultatet.
  3. Q-base's log

    Nu vil jeg sgu prøve at se om ikke jeg kan få gang i en log igen. Er på ingen måde ny her på MOL og har også før haft en log, men det er ved at være mange år siden. Har faktisk gennem længere tid gerne villet have startet en log igen, men aldrig fået gjort noget ved det, primært nok også fordi at jeg træner en del anderledes end så mange andre hvilket nok vil skabe en lidt uoverskuelig log eller i al fald ikke lige så nemt overskueligt som da jeg trænede mere kendte øvelser med vægte. Men jeg må prøve mig frem og modtage kritik så kan det være at det ender med at være helt læseligt. Men ja først lige en kort intro. Alder: 26 Højde: 180 Vægt: 93kg Træningserfaring: 10-12år Jeg har, som den skarpe iagttager har noteret sig, trænet siden jeg var 14-15. Trænede de første vel ca. 9 år hvad der bedst kan betegnes som bodybuilding. Har dog altid fokuseret på at træne så tungt som muligt da jeg - ja bare bedst kan lide at træne på den måde. Har gået til fodbold, amerikansk fodbold, volley, dyrket kick- og thaiboksning, og ja generelt bare altid dyrket meget motion. For ca. 3 år siden begyndte jeg så til spring/rytmegymnastik. Havde gået til gymnastik da jeg var helt lille, men havde gennem mange år gerne villet starte igen, og ja det fik jeg så pludselig muligheden for. Det første halvandet-to års tid lagde jeg ikke træningen så meget om andet end at jeg holdt kosten i en lidt mere stram snor så jeg kom ned omkring midt-start 90'erne på vægten. For vel omkring et års tid siden købte jeg så nogle ringe jeg begyndte at implementere i træningen sideløbende med den "almindelige" træning. Trænede springgymnastik 3 dage om ugen og "almindelig" træning 2 dage derudover. Inden for det sidste halve til trekvarte års tid er jeg så gået helt over til kun at træne i ringe samt øvelser med kropsvægt, der på den ene eller anden måde kan forbedre mine evner indenfor gymnastikken/akrobatik. Træner rigtigt meget håndstande og varianter heraf, en del dobbeltarbejde og ja styrkemomenter med balance og kropsvægt. Har aldrig taget nogen form for krudt/doping etc. og har heller ikke planer om at skulle gøre det. Bruger lidt forskellige kosttilskud som jeg mener har en effekt, men om jeg blot har gavn af en placebo-effekt skal jeg ikke kunne udtale mig om - jeg oplever en effekt og har ikke noget imod at bruge pengene på det. Holder godt styr på hvad jeg indtager og har nok en relativt "kedelig" kost eftersom jeg spiser meget de samme ting igen og igen, men det er for mig en god måde at vide jeg får dækket mit behov i forbindelse med træning. Har de seneste 3-4 måneder haft fulgt nogle af principperne i afbrudt faste(Leangains). Hvis det har interesse skal jeg nok komme nærmere ind på det og mine erfaringer/oplevelser, men det bliver ikke her i introduktionen. Mit mål med loggen er at gøre det lidt nemmere for mig selv at følge fremskridt, gøre forbedringer og drage på de erfaringer man måske glemte man havde gjort. Derudover vil det også være en mulighed for andre i at følge med i min måske nok lidt utraditionelle træning.
  4. Q-base's log

    Fredag 30-5-2014 L-sit -> Bent arm lever-up -> handstand 4x2reps L-sit rope climbs 5x1 Havde købt noget Liquid grip - det gjorde virkelig en forskel både her og senere i ringene. Rings routine L-hang -> L-sit MU -> L-sit -> adv. tuck planche -> forward roll -> L-sit -> L-hang 5x1reps Planche leans 5x20-25sek Der var en lyshåret tøs, med en helt vanvittigt veludviklet og veldefineret ryg - så jeg smed lige en omgang back-attack ind, som i den grad også blev en grip-attack. 21-15-9 110kg deadlift Strict WG pullups Der ville jeg havde haft god glæde af at have medbragt mine straps. Alle dødløft blev kørt double overhånd. Kan ikke huske alle reps, men fik 16 før jeg måtte sætte den ned første gang. Ud over at jeg helt sikkert skal have straps med til næste gang jeg finder på noget lignende, så der kan komme nogle flere kilo på stangen, så føltes grebet overraskende stærkt. Det kunne være at jeg snart skulle lave et retry på 220 double overhånd. Rope curls ss. rope overhead extension 12x30kg 12x30kg 10x30kg 10x30kg One arm cable bent over laterals 3x8x7,5kg
  5. 31

    Saaagtens!
  6. Q-base's log

    Ja meget mere end ok, vil jeg heller ikke give tøse-pige-børnene, i al fald ikke dem der var på arbejde da jeg var der - der var som sagt kun et par stykker der var absolut sagtens. Men alt i alt en positiv overraskelse, jeg var bange for at de bare ville falde tilbage på at have unge damer i stramt tøj og så være ligeglade med maden - men den var så absolut godkendt! Nå gider ikke skrive hele fredagens træning, da jeg ikke kan huske det hele, kan dog huske at jeg kom tilbage op på samme box jump højde som før min skade - YEAH! Og at den stod på bakkespurter og afslapning i Søndermarken efter træning - endnu mere YEAH! Mandag 19-5-2014 Deload uge Var ude og spise frokost med en god kammerat der var hjemme fra USA, så fik ikke lige checket op på vægten til OH og DL - så det blev bare en god deload sjusning Standing OH press 2x15x20kg 15x30kg 5x40kg 5x50kg 5x60kg Snatch grip DL 2x8x60kg 5x80kg 5x90kg 5x100kg WG pullups 2x8xbw 3x6xbw Jeg består af 95% 'fast twitch' muskelfibre - ville være meget tæt på at kunne køre det samme med 40kg om livet - men lige så snart der kommer lidt reps på så brænder jeg ud. Dips 10xbw 10xbw+20kg 5x5xbw+40kg BB curls 5x6x40kg Bent over cable laterals 4x10x5kg Hanging leg raises - stall bars 3x10+static hold efter hver omgang Tabata @Motionscykel - niveau 18 - over 400w i hver sprint Super god træning, men igen alt for mange mennesker. Burde træne på et andet tidspunkt, det passer bare så godt med at kunne tage hjem og fylde et kæmpe aftenmåltid i hovedet bagefter. Har gennem de sidste 3 ugers tid, haft skruet mere op for kulhydrater(stort set det hele ligger om aftenen) og derudover skruet lidt ned for protein og fedt. Plus jeg har fjernet lidt øvelser fra mine træninger og kun fokuseret på, hvad for mig er de vigtigste. Grunden til at jeg har gjort det, var at jeg følte jeg manglede energi i hverdagen, efter jeg havde skruet lidt ned for mit samlede indtag og op for træningen, med det formål at komme lidt længere ned i fedtprocent. Da min træning på ingen måde skal fylde det hele i min hverdag prøvede jeg en lidt andet approach - hvilket i den grad har virket. Nu er det selvfølgelig også blevet klart bedre vejr, hvilket også har sin indvirkning, men føler at jeg har mere energi i hverdagen og formen er sgu lige hvor den skal være. Har fundet nogle gode måltider, jeg skifter imellem i hverdagene og slår mig løs så meget som jeg lyster i weekenderne. Life is good!
  7. Gammelsmølf giver den gas...

    Stort tillykke med rekorden! Og igen - vanvittige kilo du formår at curle og tricepspresse :D
  8. Q-base's log

    Onsdag 14-5-2014 Standing OH press 2x12x20kg 10x30kg 10x40kg 5x50kg 5x60kg 5x70kg 3x80kg 3x87,5kg Snatch grip deadlift 2x8x60kg 5x100kg 5x115kg 3x130kg 5x142,5kg - stropper og bælte på den sidste BOR 8x60kg 5x100kg 4x5x110kg Dips 10xbw 10xbw+20kg 8xbw+40kg 5xbw+60kg 5xbw+80kg - måtte lige checke om det var en PR - men no - fandt mig en video med 6xbw+80kg hmm 3x3xbw+80kg BB curls 8x40kg 2x5x62,5kg 4x62,5kg L-sit holds 4x25sek Derefter stod den på PWO på Hot Buns - overraskende god mad - dog kun 1-2 der sådan for alvor var sagtens...
  9. Q-base's log

    Mandag 12-5-2014 Standing OH press 2x12x20kg 8x30kg 8x40kg 5x50kg 5x60kg 5x70kg 3x80kg 4x87,5kg Snatch grip deadlift 2x8x60kg 5x100kg 5x115kg 3x130kg 6x142,5kg - stropper og bælte på den sidste her Dips 10xbw 10xbw+20kg 8xbw+40kg 5xbw+60kg 3x5xbw+70kg Wide grip pullups 8xbw 5x5xbw+20kg BB curls 8x40kg 5x62,5kg 4x3x62,5kg Tabata Motionscykel - niveau 18 - over 420 watt i hver sprint Alt alt for mange mennesker. Stort set ikke til at komme til. Set i bakspejlet skulle jeg dog nok også have byttet rundt på dips og WG-pullups, det ville sikkert både have forbedret min indsats i pullups og curls, samt sikkert ikke påvirket mine dips det store.
  10. Q-base's log

    Fredag 9-5-2014 Var sindsygt træt. Havde haft sidste træning med mit gymnastikhold torsdag aften, der endte med 5-6 guldøl med sidevogn. Super sjovt og hyggeligt - fik tilmed sprunget lidt til træningen, sådan for første gang siden jeg skadede min fod. Så længe jeg belaster den lige på, går det ret godt. Kunne dog godt mærke at foden var glad for at vi ikke sprang så længe - alt i alt har den nok godt af sommerpausen. Endte dog med at jeg fik laver araber-flik-dobbelt lukket på banen, så det var totalt optur - jeg skal nok komme tilbage og ramme mit niveau eller højere igen! Sjipping Yeah endelig kan jeg sjippe på en fod med den "dårlige". L-sit -> bent arm lever-up -> handstand 5x1rep L-sit rope climbs 4x1rep Rings MU -> L-sit -> adv. tuck planche 4x1rep Straight body clapping pullups 5x3reps Boxjumps Lidt forskellige reps op til: høj skammel + 5 x 25kg bumper plates(ca. navlehøjde) 6-7x2reps Derefter en enkelt 15kg bumper plate ovenpå det eksisterende 1x2reps Rope cable curls SS rope overhead extensions 4x12x25 - 30 sek pause efter hver runde L-sit static holds 4xtæl langsomt til 25 Udstrækning En masse skulderspecifikt Overraskende god træning, i forhold til mit energiniveau!
  11. Q-base's log

    Onsdag 7-5-2014 Standing OH press 2x15x20kg 10x30kg 10x40kg 5x50kg 3x65kg 3x75kg 4x82,5kg Rest-pause 8-3-3 BOR 10x65kg 10x100kg 6x10x80kg Dips 12xbw 12xbw+20kg 2x10xbw+40kg 2x8xbw+40kg Calf raises 15x60kg 4x10x80kg+20sec static hold Lateral raises Pause i toppen på hver rep 4x10x8kg BB curls 8x40kg 2x5x60kg 2x4x60kg Hanging leg raises 4x10reps Plus en masse lækker udstrækning.
  12. Q-base's log

    Tirsdag 6-5-2014 Hillsprints 8 x en fin bakke i søndermarken Som skrevet tidligere har jeg, for vel snart 9-10 uger siden lavet en slem forstuvning af min højre fod, da den i en landing røg helt ud af led, men heldigvis ind på plads igen. Nu har jeg aldrig været den store løber, men elsker dog sprint træning - så har virkelig glædet mig til at kunne komme i gang med det igen. Så meget optur over at det kunne lade sig gøre uden de store smerter - nu må tiden vise hvad foden siger til det, men det føles godt. Og så sætter hillsprints sig lige i dagsformen!
  13. Q-base's log

    Du så også langt bedre ud end lørdag morgen! ;) Tak for tippet om baren i min baghave, og som altid hyggeligt at hilse på. Mandag 5-5-2014 Standing OH Press 2x15x20kg 8x30kg 8x40kg 5x50kg 3x65kg 3x75kg 5x82,5kg Ikke easy - men uden tvivl; getting stronger! Rest-pause 8-4-3 @65kg Snatch grip deadlift 2x8x65kg 5x100kg 3x115kg 3x125kg 6x135kg Google drive fuckede up på min iphone og viste mig et gammelt dokument, da jeg lige ville checke op på kiloene - så kunne kun huske hvad jeg skulle ende på. Kom til at løfte lidt tungere i de første - but no worries. Purestrength low row 12x40kg 12x80kg 8x100kg 6x6x100kg Dips 12xbw 12xbw+20kg 10xbw+40kg 5xbw+60kg 5x5xbw+70kg - det må være en set/rep/volume PR! BB curls 8x40kg 5x60kg 5x60kg 4x60kg 3x60kg 3x60kg Lateral raises 4x10x10kg L-sit holds 5x15sek on the minute
  14. Q-base's log

    Fredag 2-5-2014 L-sit -> bent arm lever-up -> handstand 3x2reps - det må være en form for rep/set PR! 2x1reps Føltes lettere og bedre end nogensinde før! L-sit rope climbs 5x1reps Stadig modbydeligt hårdt - men mærker fremskridt Rings L-hang -> L-sit muscle-up -> L-sit -> Adv. tuck planche 4x1reps Strict chest-to-bar WG chins 5x5reps Purestrength rows 5x10x80kg Standing calf raises 4x15x60kg Seated db curls SS. lying db triceps ext. 30sec pause 5x12x12kg Finisher 10 kb swings - 10kb frontsquats - 10 explosive pushups @24kg kb 10 - 9 - 9 ned til 10 -1- 1 rep Awesome workout!
  15. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Stærk squat og bænk!
  16. Q-base's log

    Onsdag 30-4-2013 Standing OH press 2x15x20kg 10x30kg 8x40kg 8x50kg 5x60kg 5x70kg 5x80kg Snatch-grip deadlift 2x10x60kg 5x100kg 5x115kg 6x130kg - bælte og straps på denne BOR 10x60kg 5x6x100kg Dips 10xbw 10xbw+20kg 5xbw+40kg 5xbw+60kg 4x5xbw+65kg Den ekstra 5kg skive gjorde sgu ikke den helt store forskel, ud over at den var mega irriterende, da den nærmest stikker lige ud til siden i det øjeblik skiverne bliver løftet og der kommer spænd på kæden. Men del-målet herfra hedder 5x5x80kg. BB curls 5x40kg 3x5x57,5kg - en rep mere end i mandags - ja det tæller alt sammen 2x4x57,5kg L-sit holds 4xtæl langsomt til 25 Lateral raises 4x12x8kg
  17. Q-base's log

    Ja jeg kan kun være enig i hans overordnede budskab. At han så er meget sort/hvid og ophøjer gymnaster lidt rigeligt - kan jeg godt se igennem fingre med. Er vild med hans udtalelse: "If you keep piling crap upon crap - you don't suddenly end up with a diamond - you just end up with a big pile of crap."
  18. Q-base's log

    Thanks bro! Det må jeg lige give et lyt. Han er virkeligt kompetent ham Sommer. Mandag 28-4-2013 Først lige en total optur fra i fredags. Kunne endelig, efter en del måneder med skulderskade, lave strict muscle-ups!! Så er der endelig udsigt til ring-rutiner igen - YEAH! Standing OH press 2x15x20kg 10x30kg 8x40kg 8x50kg 5x60kg 5x70kg 5x80kg Rest-pause 8-4-3x60kg Snatch-grip deadlift 2x10x60kg 5x100kg 5x115kg 8x130kg - bælte og straps på denne Dips 10xbw 10xbw+20kg 5xbw+40kg 4x5x60kg WG chins 2x5xbw 5xbw+20kg 5xbw+30kg 4xbw+30kg 4xbw+30kg 5xbw+20kg Standing calf raises 15x60kg 12x80kg 12x80kg 12x80kg 10x80kg Purestrength row 4x8x120kg BB curls 5x40kg 2x5x57,5kg 3x4x57,5kg L-sit holds 4xtæl langsomt til 25 Lateral raises 4x12x8kg Tabata @Motionscykel - over 400 watt - niveau 18 indtil de sidste to, da 17
  19. Farmers hideout.

    I know that feelin'! Sjovt nok gik der meget kort tid derfra til at jeg så kunne køre med vægt igen - shock - horror - det føles faktisk bedre jo mere vægt jeg har på.
  20. Q-base's log

    Onsdag 23-4-2014 Deload-uge Var rimeligt træt, da jeg ikke havde fået super meget søvn - men rigelig energi til en omgang deload. Standing OH press 15x20kg 15x20kg 10x30kg 5x35kg 5x45kg 5x55kg Snatch grip deadlift 10x60kg 8x60kg 5x5x100kg BOR 4x8x80kg Dips 10xbw 8xbw+20kg 5x5xbw+40kg Standing calf raises/press-whatever Lidt genoptræning til min skadede fod. 4x15x60kg BB curls 6x5x40kg Blev lige til en ekstra omgang da de håndvægte jeg ville bruge til næste øvelse var optaget - så kan man altid lige stå i vente-position og curle! Standing lateral raises Working to get Payam-approved shoulders! 2x15x8kg 2x12x8kg L-sit holds 4xtæl langsomt til 20(hvilket sjovt nok gik hurtigere og hurtigere) Finisher 10kb swings - 10kb frontsquats - 10 explosive pushups 10 - 9 - 9 10 - 8 - 8 hele vejen ned til 1 - puha! Finisher'en var nok ikke helt deload, men da jeg skal hjem til mine forældre og fejre fødselsdag i morgen, er det nok ingen skade at have forbrændt lidt ekstra i dag.
  21. Q-base's log

    Fik trænet både onsdag og fredag i sidste uge - onsdag var vist ikke noget at skrive hjem om, andet end at jeg husker at have lavet hvad der vel så er en Tabata - cykel-PR. Ja man må jo tage det hele med. Istedet for at gå i seng endte onsdagen så også lidt uventet med post-wo sjusser hele natten. :) Mandag 21-4-2014 Deload.... Boring! Standing OH Press 15x20kg 15x20kg 10x30kg 5x35kg 5x45kg 5x55kg Snatch grip DL 8x60kg 8x60kg 5x100kg 5x110kg 3x5x120kg WG-chins 5x5xbw+20kg Dips 8xbw 5xbw+20kg 5x5xbw+40kg Purestrength rows 3x5x120kg BB curls 5x5x40kg Finisher 10 kb swings - 10 kb frontsquat - 10 pushups 10 - 9 - 9 10 - 8 - 8 Og ja så var jeg løbet tør for tid i FW.
  22. Q-base's log

    Det går fremad! Kan fungere sådan nogenlunde normalt uden at mærke noget til den. Gymnastik og diverse andre former for sport er desværre ikke lige indenfor rækkevidde endnu, men det skal nok komme. Nu springer jeg hele opvisningssæsonen over, så den skal først kunne klare spring og landinger engang til efteråret igen, men håber snart at kunne løbe lidt sprint-træninger på den :) Yeah for sure! Håber i den grad snart vi ses. Det kunne også være at vi skulle arrangere en omgang træning med et godt stort måltid bagefter.
  23. Q-base's log

    Mandag 14-4-2014 Var helt færdig og nede på energi. Stadig meget ramt af en bytur om lørdagen. Burde nok have drukket ca. 2 liter pre-workout eller taget noget coke, men holdt mig til en kop kaffe, hvilket på ingen måde var nok. Standing OH Press 2x10x20kg 10x30kg 10x40kg 8x50kg 5x67,5kg 3x77,5kg 4x85kg Rest-pause 7-4-3 Der var godt nok ikke meget at gøre godt med... WG pull-ups 10xbw 5x5xbw+20kg BOR 10x60kg 6x100kg 2x5x110kg 2x4x110kg Dips 10xbw 10xbw+20kg 8xbw+40kg 3x5xbw+60kg BB curls 8x40kg 8x50kg 2x5x60kg 4x60kg 3x60kg Bahh Hanging Leg raises - stall bars 4x10 + lidt L-sit for tid Tabata Endnu en god tur på motionscyklen - den fik da lige taget det sidste af den ikke eksisterende energi.
  24. Gammelsmølf giver den gas...

    Der er så meget der er awesome her! Jeg vil dog vælge at fremhæve guns - 82kg EZ-curls
  25. Q-base's log

    Tak for interessen boys! Fredag 11-4-2013 Strict L-sit -> Bent arm pike press 2xfail - WTF!? det har jeg nok ikke fejlet i tæt på 2-3 år hmm 2x1rep 3x2reps - PR! Har haft, en nok mest mental barriere, når jeg har kørt strict tilbage ned i L-sit, hvor jeg har følt at der intet var tilbage at presse tilbage op igen med, men det var der her - FEDT! L-sit rope climbs 6x1 Shit hvor er det bare en modbydelig øvelse, føler de samme ting i kroppen som ved tung, high-rep squat. Alle gains de sidste 3 måneder og fremefter bliver krediteret til rope-climbs - de har bare at være det mentale og fysiske slagsmål værd - eller med andre ord; hermed bestemt at de er! Rings L-sit -> tucked planche -> L-sit hold for max time 4x1 Straight body clapping pull-ups 4x6reps Feet elevated planche leans 4x20-30sek Cable curls SS. OH rope extensions 30sek pause efter rope extensions 8x12x25kg Face pulls 4x8x10kg Tabata Motionscykel - holdt over 400 watt i hvert sprint-interval. Puha! Fed, fed træning. Fredage er mere kropsvægt og eksplosivitets-præget. Glæder mig til at kunne bruge ringene ordentligt igen, når min skulder er helt klar, men indtil da må jeg bruge dem det jeg kan. Nå ja og så sikrede jeg mig også lige en date med en sød lyshåret receptionist. God weekend everyone!