Martin Sloth

Medlemmer
  • Content count

    70
  • Joined

  • Last visited

  1. 12/3 Løb: 7.5 km @ 4.42min/km 14/3 Cykling: 30 km på landevejen 17/3 Løb: 10 km (49min) i de schweiziske alper @4.53min/km 18/3 Cykling: 1 t 46min på ergometer. 3*20 min intervaller @ 200 watt med 5 min @ 150 watt recovery 1* 20 min @ 220 watt 19/3 Løb: 7 km i de schweiziske alper @ 4.42 min/km, ave HR: 151 bpm 20/3 Cykling: 2 timer på ergometer, av Hr: 133 bpm 20 min progressiv opvarmning (100-180 watt) 100 min @ 200 watt
  2. 1-3-16 Løb: 9,3 km på løbebånd (45 min) 15 min warm up 10 min @13kmt (4.36 min/km) 5 min @ 13.5 kmt (4,26 min/km) 15 min @ 13 kmt (4.36 min/km) Note: Omkring 9 km ind på kontoen ved moderat intensitet var godkendt. 13-13,5kmt er et ret behageligt tempo for mig pt. Også rart at føle, at 10 km ikke er noget problem at løbe. Nu skal jeg til at have lidt flere kilometer i banken på landevejen, og lidt mindre af det løbebåndsshow:)
  3. Hej Jens, Takker. Med hensyn til opvarmningstiden, så vil jeg helt klart anbefale som absolut minimum 15 min, og helst mere, med progression i intensiteten, for at præstere optimalt på en max test, som 5 km testen var for mig.
  4. 27-02-16 Løb:10 km på løbebånd 3 km warmup (15 min) 5 km test! Ny PR (20.23 min) 2 km cool down (12 min) Note: Efter tre dage uden træning følte jeg mig ret godt tilpas, og jeg besluttede mig derfor for, at jeg ville prøve mig af på en lille 5 km test, og se om der var nogen forbedring at spore fra min sidste test for en måneds tid siden (21.38min). Efter godt et kvarters progressiv opvarmning (som nok burde have været 10 min længere, men jeg var ivrig efter at komme i gang:)), startede jeg testen og lagde ud på 14 kmt. Jeg øgede dog ret hurtigt til 14,5 kmt og efter de første 4 min gik jeg op til 15 kmt. Det gik super fint de første godt 3.5 km, men herefter begyndte det at gøre avs, og jeg havde lige 30 sek krise, hvor jeg måtte ned på 14.5 kmt igen. Den sidste km fik jeg dog presset godt igennem, og de sidste par min blev løbet med 15.5-16 kmt. Tiden blev 20.23, hvilket er absolut tilfredsstillende, da jeg skar 1.15 min af tiden fra sidste test. Nu er næste mål naturligvis at komme under de 20 min, så mon ikke jeg prøver igen om en måneds tid:)
  5. 24-02-16 Cykling: 90 min på ergometercykel (HRav 129 bpm, omkring 72%HRmax) 25 min progressiv warm up 60 min @ 200 watt (HR 135-140 bpm, ca. 75-79%HRmax) 5 min cool down Note: Var godt tilfreds med at få smidt 1.5 time i banken her til aften. Motivationen var ikke stor inden, men som altid hjalp det da jeg kom i gang:) Jeg er blevet ret glad for at køre mine træningspas på ergometercykel (når der ikke er mulighed for udendørs cykling), fordi jeg kan holde øje med mine watt. Det er dejligt med en markør der er så "ærlig", og når jeg nu ikke er i besiddelse af fint SRM udstyr til raceren, er det et fornuftigt alternativ med en ergometerbike. Pt. virker det som om 200 watt er omkring den power jeg kan præstere lige under min laktattærskel.
  6. Nååh, så gik der alligevel over en måned siden sidste update. Det var ikke lige planen. Meen det betyder nu ikke, at jeg ikke har smidt noget træning i banken. Jeg har fået løbet og cyklet fornuftigt (dog primært inden døre), og jeg synes især jeg begynder at kunne mærke fremskridt ved min løbeform. Alle pulsværdier etc. kunne jeg ikke overskue at smide ind, men kan være jeg opdatere indlægget løbende. God dag til alle. 17/1 Styrketræning 18/1 Løb: 20 min på løbebånd 19/1 Løb: 40 min på løbebånd 21/1 Løb: 6 km med Jens i bjergene 23/1 Cykling: 60 min på ergometercykel 24/1 Løb: 10 km på løbebånd (48 min) 27/1 Cykling: 1.10 på landevejen 29/1 Løb: 10 km på løbebånd 31/1 Cykling: 80 min på ergometercykel Opsummering Januar: 1/2: Løb: 7 km på løbebånd 2 km opvarmning 5 km test (21.38min) 4/2 Cykling: 60 min på ergometercykel 5/2 Løb: 8.3 km (40 min) på løbebånd 8/2 Cykling: 85 min på ergometercykel 11/2 Løb: 9 km (42 min) på løbebånd 12/2 Cykling: 60 min på ergometercykel 15 min opvarmning 4*5 min @ 250 watts med 5 min @ 200 w mellem intervaller 5 min afrul 13/2 Løb: 11 km (55min) på løbebånd 16/2 Cykling: 60 min på ergometercykel 10 min warm up 10 min @ 200 w, 10 min @ 230 w, 15 min @ 200 w, 5 min @ 230-250 w 10 min afrul 17/2: Løb: 7,6 km (36 min) på løbebånd 10 min opvarmning 15 min @ 13 kmt 10 min @ 14 kmt. 19/2 Løb: 10 km (52 min) på løbebånd 22/2 Cykling: 90 min på landevejen Løb: 10 km (45 min) på løbebånd 15 min opvarmning 10 min @ 13 kmt (4.36min/kmt) 20 min @ 13.5 kmt (4.26min/kmt)
  7. Der har været stille her en lille måneds tid, så nu tænkte jeg det var ved at være tiden at lave en opdatering inden det hober sig for meget op:) Træningen stod desværre stille hen over jul og nytår grundet en blanding af sygdom og ferielazyness:) Men er efterhånden kommet fornuftigt igang her i 2016:) 19/12 Løb: 35 min på løbebånd, HRav:147 23/12 Løb: 8.2 km @ 4.56 min/km, HRav: 155 25/12 Løb: 7.7 km @ 4.44 min/km, HRav: 151 11/1 Løb og styrketræning: 30 min på løbebånd @ 5.00 min/km, HRav: 146 12/1 Cykling: 60 min på ergometercykel, HRav: 131 14/1 Løb: 6 km @ 4.59, HRav:154 15/1 Styrketræning: 30 min. Primært core. Cykling: 60 min på ergometercykel (HRav: 135; kadence 85-95 rpm) 10 min opvarmning, 120-170 watt, HRav: 114 10 min @ 200 w, HR: 131 10 min @ 230 w, HR: 141 10 min @ 250 w, HR: 148 10 min @ 230 w, HR: 147 10 min nedvarmning, 180-100 w, HR:126 16/1 Cykling (recovery): 55 min på ergometercykel (HRav: 115)
  8. Ingen træning i går og i dag. Til gengæld er der kommet endnu et sæsonmål for 2016 i kalenderen. Jeg har netop tilmeldt mig Silkeborg halv-ironman der løber af stablen 28 August! Jeg har længe gået og haft lyst til at prøve mig af på en halv-ironman igen, med en noget grundigere forberedelse end sidst. Så nu blev beslutningen endelig truffet. Og så er der jo ikke så meget at rafle om:) Nu passer min emnetitel til min log også en anelse bedre, omend stadig ikke særlig godt:) nogen der ved hvordan man ændrer den? God aften her fra:) Ps. Der kommer naturligvis en målsætning på bordet inden længe
  9. Mandag 14/12 Løb: 45 min på løbebånd. 15 min @ 6.00-4.50 min/km 15 min @ 4.40 min/km ( HR: 155-160) 2 min gang - drikkepause:) 15 min @ 4.30 min/km (HR: 162-169) 5 min gang Note Det blev til en god omgang på løbebåndet her til aften. Min vægt taget i betragtning (80 kg), synes jeg faktisk allerede det fungerer fornuftigt nok, og jeg synes egentlig stængerne tager fint imod belastningen. Så får jeg lagt en god base over dec-marts uden en masse dumme skavanker, og jeg samtidig får smidt en 5-7 kg, så tror jeg også, at jeg rammer en skarp form til sommer.
  10. Okay, bare i orden:) Jo tak, nu får vi se, hvordan det hele kører efter årsskiftet:) God træning. Vh Martin
  11. Hej Jenz, hehe, jo tak. Jaa, det er et relativt ambitiøst, - men realistisk mål, tror jeg:) Har du en log herinde? Så jeg kan følge lidt med? Vh Martin
  12. Lørdag 12/12 90 min Styrketræning krydret med lidt smidighedsarbejde, Note Primært fokus på understel og corestabilitet. Søndag 13/12 Cykling: 50 min på ergometercykel 10 min @ 125-170 w 10 min @ 200 w 10 min @ 230 w 5 min @ 200 w 10 min @ 230 w 5 min @ 150 w
  13. Onsdag 9/12 Styrketræning afsluttet med 40 min på ergometerbike. Note Blev lige til en lille aftenomgang med en gang styrketræning (dog primært med fokus på core stabilitet), som blev afsluttet med en lille tur på ergometercykel. Her blev det bl.a. til 3*5 min med 240-260 watt. Ikke prangende af en mand på 80 kg, så når jeg nu ikke har motoren må taktikken være at smide nogle kilo i stedet:)
  14. Tirsdag 8/12 Løb: 40 min på løbebånd 15 min opvarmning @ 5.30-4.40 min/km 4x4 min @ 4.20 min/km med 1 min recovery 5 min @ 5.00 min/km HRmean: 149 HRmax:171 Note: Fin tur på løbebåndet. Føler mig fornuftigt kørende. Min vægt er pt. 80 kg. Den håber jeg at skære ned til 73-74 inden Aarhus city halv og La Marmotte.