Lefe

Medlemmer
  • Content count

    21
  • Joined

  • Last visited

About Lefe

  • Rank
    Nyt medlem

Profile Information

  • Køn
    Kvinde
  • Sted
    Aarhus
  1. Hej alle Jeg leder efter et iPhone 6-armbånd, der passer om en større-end-gennemsnittet-overarm - det er ikke min arm, så jeg kender ikke omkredsen, men det er vel, hvad der på almindelig motionist-træningsplan ville betegnes som en ret stor arm. Og almindelige holdere er for små. Google kan ikke umiddelbart hjælpe, så nu prøver jeg jer: Nogle anbefalinger herfra? :-) /Linw
  2. Træning med trykket ribben

    Kære MOL'ere Jeg har været så uheldig at hoste mig til et trykket ribben, og jeg vil spørge de af jer, der har prøvet det, hvordan I holdt jer igang? Jeg dyrker normalt løb og cykling, og har både et længere stafetløb og DHL på planen inden for den næste måned. Jeg ved ikke, om det er realistisk, men jeg gi'r det lige et par uger og ser. Jeg kan forstå, at forløbet typisk er sådan, at man efter 4 ugers tid føler sig ovenpå, gi'r den gas med træning og så ender præcis samme sted igen - det vil jeg gerne undgå. Derfor har jeg bidt i det sure æble og accepteret, at løb, cykling udendørs og styrketræning af overkroppen i hvert fald er bandlyst. I stedet forsøger jeg med spinning, som dog også gi'r smerter pt... bør jeg så lade være? Og hvor længe? Indtil smerterne er væk? Motion er en fuldstændig integreret del af min hverdag, og jeg bliver sur og gnaven og træt, hvis jeg ikke får trænet. Så jer, der har haft trykkede ribben - hvad har I kunnet træne, hvornår og hvor længe har I holdt pause? Har I trænet på smertestillende, trænet med smerter og hvordan endte det i så fald? På forhånd tak for at dele jeres erfaringer /Svært frustreret Line
  3. Kære MOL'ere Jeg er journaliststuderende og i forbindelse med min hovedopgave undersøger jeg i øjeblikket, hvordan løbeklubber kan blive bedre til at tiltrække motionsløbere. I den forbindelse afholder jeg nogle fokusgrupper, hvor vi skal snakke om den gode løbeklub og om løb og motion generelt. Jeg mangler deltagere til de her fokusgrupper, og derfor: Kender du (eller er du selv) én: - der bor i Aarhus eller København - er ml. 18-50 år - løber (eller ønsker at begynde) - er motiveret af sundhedshensyn (vægt, kondition mv.) - og som ikke er medlem i en løbeklub? Så vil jeg meget gerne låne dig/vedkommende enten torsdag 15. november 19.30 i Aarhus eller mandag 19. november 19.30 i København. Fokusgruppen tager to timer, der er kaffe og kage og jeg kvitterer med en flaske vin for ulejligheden. Kontakt mig på 22442334 eller [email protected], hvis du vil hjælpe. Vh Line Fedders Journaliststuderende
  4. Hvordan kan en løbeklub blive relevant for dig? Det spørgsmål stiller Dansk Atletik Forbund for tiden sig selv. Det er nemlig sådan, at 31 % af voksne danskere løber, men kun 7 % af løberne er medlemmer af en løbeklub. Hvordan det hænger sammen er jeg ved at undersøge i forbindelse med et afsluttende projekt på Danmarks Medie – og Journalisthøjskole. Hvis du trækker i løbetøjet af sundhedshensyn, eller har overvejet at begynde at løbe på grund af sundhed, så kan du hjælpe mig. Der findes rigtig mange løbere, der ligesom dig dyrker motionsløb for at forbedre konditionen, tabe sig eller blive mere sunde. Men der er ikke så mange af dem i løbeklubberne. Jeg håber, du vil bruge 10 minutter på at besvare følgende spørgeskema: Spørgeskema om løbeklubber Så hjælper du mig med at kortlægge, hvad der holder en stor del af motionsløberne væk fra løbeklubberne, og hvordan løbeklubberne bedst kan gøre sig relevante for løbere som dig. På forhånd tak! Venlig hilsen Line Emilie Fedders Journaliststuderende, Danmarks Medie – og Journalisthøjskole
  5. Jeg kunne vældig godt tænke mig at finde en træningsmakker, der vil med til CrossTraining og boksetimer i Fitness World i Aarhus, og som måske også er frisk på at styrketræne sammen. Om mig: kvinde, 23 år, træner som regel dagligt (primært kondition; spinning og løb), lige begyndt på CrossTraining, har deltaget semijævnligt på motionsboksehold gennem årene, styrketræner et par gange om ugen (vil gerne blive dygtigere til denne disciplin). Hvis du også mangler en makker, så skriv endelig, enten her eller på linefedders @ gmail. com (uden mellemrum, naturligvis). /Line
  6. Hej mol'ere Synes, det er svært at få rigtig godt fat i de nedre mavemuskler, når jeg træner. Kører fint med de skrå og de øvre, men mangler gode øvelser til de nedre. Nogle forslag? /Line
  7. Blogs om motion

    Hej Frk Willumsen Jeg forsøger mig også med bloggenren, med udgangspunkt i at kombinere min profession som journalist med min interesse for og kærlighed til træning og sund livsstil. Kan ses her: healthyorhell.blogspot.com En veninde blogger på followtine.blogspot.dk - det er mere rendyrket om træning.
  8. Kulhydrat i en protein-tid

    Hej Arcus Tak for svar. Hvordan opgør man det? Undskyld idiotien, er helt grøn i det her.
  9. Kulhydrat i en protein-tid

    Hej alle sammen Tak for svar! Kan nogle af jer hjælpe med det endnu mere konkrete; hvor mange kulhydrater ift. protein, når målet er tonet, stærk, slank krop, som kan holde til den træning, den bli'r udsat for (og som ikke får hjernedød sugarcraving og sultanfald)? /Line
  10. Kulhydrat i en protein-tid

    Kære mol'ere Det er for nylig gået op for mig, at en balanceret kost er vigtig. Jeg går ellers vældig meget op i sund mad, men på en måde, der handlede om at skrue helt op for protein og helt ned for kulhydrat. Det betyder, at jeg ikke ved noget som helst om, hvor meget kulhydrat, jeg egentlig bør indtage. Jeg ved heller ikke, hvor mange gram af det ene eller det andet, jeg skal have, når jeg f.eks. går efter 20-25 % protein som samlet mængde af mit energiindtag. Kan I hjælpe? Eventuelt med en beregner i forhold til det med samlet energiindtag, og med nogle konkrete råd og henvisninger til det med kulhydrat-indtaget? Om mig: 23 år, kvinde, 60 kilo, 171 cm, trænger 7-10 timer om ugen (primært kondition, løb og spinning, desuden styrke/crossfit/boksning 2-3 gange ugentligt). Træner pt. til marathon, hvilket de næste måneder vil betyde 40+ km i løbeskoene pr. uge. Har en del problemer med, at jeg ikke føler mig mæt, når jeg har spist, og jeg har de manglende kulhydrater mistænkt. Vil allerhelst have dem gennem grøntsager, men det er måske ikke optimalt for mætheden? Jeg ved intet. Hjælp!! På forhånd tak! Vh Line
  11. Tak for kompetent svar :-)
  12. Hej og tak for svar Jeg har stor respekt for distancen - der er godt nok langt fra 21 til 42. Så den del er jeg ikke bekymret for. Har også tænkt mig at udvide de cirka 32 kilometer, der er maks-distancen i de programmer, jeg har set, til i hvert fald 35. Vil gerne stifte bekendtskab med 'muren' før et eventuelt løb. Hvis man kigger på motionsløb.dk er der en del marathonløb helt frem til jul - de er små, men det gør mig ikke noget - havde i forvejen ikke tænkt mig at gå efter et af de store. For min skyld kunne jeg løbe solo, hvis bare nogen gider opmåle et start og mål :-)
  13. Hej mol'ere Jeg går og overvejer, om jeg kan nå at træne mig op til et marathon i år. Jeg har ikke løbet særlig meget hen over sommeren - primært kortere tempoture og intervaller. Til gengæld har jeg fra starten af 2010 og indtil foråret 2012 løbet jævnligt 3-4 gange om ugen med en ugentlig tur på 15-21 km. Jeg har nu fået løbelysten tilbage, og er begyndt at overveje marathondistancen. I går testede jeg formen, og løb 22,5 km i fint flow - det var min første tur over 10 km i nogle måneder. I dag er knæene godt brugte, men ellers virker kroppen fin. Hvor lang tid tror I, jeg skal bruge på at træne mig op til marathondistancen? Venlig hilsen Line
  14. Flere kvinder i cykleklubberne?

    Kære cykelinteresserede Hvorfor er der ikke flere kvinder i cykelklubberne, og hvordan lokker vi dem derind? Det er vi to journaliststuderende, der arbejder med at finde ud af i forbindelse med en af vores afsluttende opgaver på studiet. Og vi vil gerne have jeres hjælp til at besvare spørgsmålene. Om du er mand, kvinde eller repræsentant for en cykelklub er lige meget. Har du en idé om: hvad der holder kvinder væk fra cykelklubberne hvem der har haft succes med at tiltrække kvinder, og hvorfor hvem der ikke har haft succes med at tiltrække kvinder, og hvorfor eller er du selv kvinde, og har til – eller fravalgt at køre i cykelklub … så fortæl os om det her i tråden. Hvis vi må stille dig yderligere spørgsmål, må du meget gerne skrive din mailadresse. Og så må du meget gerne lige skrive, hvilken interesse, du har i sagen, altså er du mand, kvinde, kører du i klub, overvejer du det, har du fravalgt det, eller er du repræsentant for en klub Alle input er meget velkomne! På forhånd tak Line Fedders & Lasse Kandler [email protected] Om projektet: Vi skriver en større kommunikationsfaglig opgave om barrierer og muligheder for at tiltrække kvinder til motionscykling i klub. Vi ser på årsagerne til, at der er så stor en skævvridning i antallet af henholdsvis mænd og kvinder, og så vil vi forsøge at komme disse årsager til livs ved hjælp af en kommunikationsindsats.
  15. Hej cykelinteresserede piger Hurra! CK Aarhus forsøger sig med et pigecykelhold, med start onsdag d. 2. maj 2012 kl. 18 fra cykelbanen (se deres hjemmeside). Vi mangler et pigecykelhold i Aarhus, hvor racerglade piger kan træne sammen, uden at skulle køre om kamp med mændene op ad alle bakkerne :-) Derfor håber jeg virkelig at se en masse kvinder, der har lyst til at køre med. Tempoet er selvfølgelig, så alle kan være med. Så kom frisk!! Vh Line