Kander

Medlemmer
  • Content count

    266
  • Joined

  • Last visited

About Kander

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 03/04/84

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Århus
  1. Kemikalier truer sædkvalitet

    Ifølge et program på DR2 der blev sendt for et par måneder siden påpegede bl.a. at parabener bærer en del af skylden for den faldende sædkvalitet. Derudover skulle de være hormonforstyrrende. Jeg så desværre ikke programmet men har fået et fyldigt referat. Jeg er personligt begyndt at gå efter produkter, som ikke indeholder disse stoffer. Det er jo nok naivt at tro man helt kan gå uden om de hormonforstyrrende stoffer. Men man kan da forsøge at minimere "forbruget" af dem. Der er slet ikke nok fokus på området, som kan blive et stort problem på sigt.
  2. Okay at veksle ml. fullbody og 2-split

    Det er en rigtig god løsning hvis du kun har tid til at træne 3 dage i ugen. Er selv lige startet på et program med samme princip. Bare klø på
  3. Anders Holm's Fitness Fever...

    Imponerende bænk. Virkelig flot når man tager i betragtning at du ikke engang træner for styrken. Det kan være du skal overveje at gå i fodsporene på ham her
  4. Ondt i lenden efter Squat/dødløft

    Fandt denne artikel ved søgning på "transversus abdominis" på google. Synes det er en god artikel som diskuterer de problemstillinger der allerede er nævnt i denne tråd. Er det øvelse som disse du anbefaler at træne Tlunau? Jeg har selv problemer med min lænd og er også overbevist om det skyldes et svagt "core". Jeg har også fokuseret på crunches, men jeg skal da åbenbart til at satse på nogle øvelser for transversus abdominis fremover.
  5. Overvindelses af fobier

    3. Kontakt en psykolog
  6. Diætprogram til Mac

    Alternativt Krop og kost Der tilføjes nye madvarer vha.: Data -> Form. Derefter skal fødevarene sorteres(ligesom i det oprindelige K&K): Data->Sort. Virker fint her.
  7. Et par videoer med Fitness Henning!

    F.eks. ham der kører curls lige bag HK:
  8. svage ankler

    Efter jeg brækkede min ankel i starten af året har jeg også stået adskillige timer på et vippebræt :xmas: Men det bliver "let" i længden. Et godt alternativ som kan laves uden remedier er: Stil dig på et ben med dit knæ let bøjet og luk så øjnene. Og så står du der så lang tid du nu kan. Det er ret svært synes jeg og dine ledbånd bliver virkelig sat på en prøve. Du kan f.eks. gøre det til en vane at lave øvelsen når du børster tænder :xmas: Held og lykke med de løse ankler
  9. Byggepladsen

    Det var ellers god fart på indtil de 2 sidste reps. Den råbende instruktør = mig
  10. Det var da en utrolig konstruktiv kommentar. Manden spørger jo netop om råd til at forbedre kosten. -------- Pap-arm: Hvis du skal have noget masse på kroppen skal du have noget mere mad indenbords. Prøv om du kan komme op på 5-6 måltider/dag. Og så fylder du på med masser af protein (f.eks. tun, kylling, mælk, proteinpulver osv.), gode kulhydrater (Ris, pasta, havregryn, frugt osv.) og noget sundt fedt (Nødder, mandler, avocado og diverse former af olie). Nu kan jeg ikke se ud af dit indlæg om du spiser morgenmad? Hvis du ikke gør -> START MED DET Hvis du har svært ved at klemme noget ned om morgenen kan du evt. blende en omgang havregryn, banan, proteinpulver, mælk og hvad du nu ellers kan finde på at putte i. Hvis du ikke tager på skal du spise mere. Også selvom du synes du spiser meget. Jeg har selv stået i samme situation som dig, så ved at det kan være svært. Held og lykke med projektet. Edit: Prøv evt. at læse de 3 pinned tråde i kost-forummet om protein, kulhydrat og fedt. Ang. dit træningsprogram. Prøv at læse Thomas Jagds artikler på Getbig.dk. De giver rigtig god indsigt i, hvordan man bygger et godt program op.
  11. Virker det her?

    = træning 6 gange/uge som er 3 for meget, hvis han ku vil træne 3 gange/uge Men ellers er vi enige.
  12. Virker det her?

    Korrekt at fullbody er et godt valg hvis man vil træne 3 gange om ugen. 2 split kan også gå an. Men et 3split ? I et 3split vil frekvens = 1 (gang) pr. muskel/uge I et 2split vil frekvens = 1,5 (gang) pr. muskel/uge - Det må da alt andet lige være bedre end 3split.
  13. Bedste triceps isolationsøvelse

    Ikke helt Fransk pres Skull crusher
  14. Måling af fedtprocent af eliteudøver

    Det er jo et gennemsnit. Der er da ingen der siger du ikke kan være "eliteløber" bare fordi dit BMI ikke er 20,6 og din fedtprocent 5,9.
  15. Tun i vand...

    Har du overhovedet læst tråden?