Average Joe

Medlemmer
  • Content count

    41
  • Joined

  • Last visited

  1. Militæret

    Alt andet lige, så vil 5km løbet med intervaller være hårdere for led og muskler, end 5km løbet i jævnt tempo. Når trådstarter ikke har løbet før (det lader det til), så skal sener og muskler lige have en tilvænningsperiode. Jeg er udmærket klar over, at den bedste måde at forbedre sine tider på er gennem intervaltræning. Problemet er bare at det er hamrende kedeligt, ensformigt, og man mister hurtigt motivationen (jeg gør, ligesom mange andre). - og som tidligere nævnt, så er det bare værnepligten :) Der skal desuden nok komme noget af interval-træning...
  2. Militæret

    Helt enig. Værnepligten er nok det sted hvor du kommer til at møde flest forskellige personer, i hele dit liv. Folk fra hele landet, fra alle samfundslag, med alle livssyn. Glæd dig :) Mht. hvordan du skal træne, så er jeg uenig i at anbefale interval-træning fra dag 1. Det lyder ikke til at du har trænet før(??), så start ud med bare at løbe ganske normalt! Se her: http://dourun.dk/prg.asp og vælg hvad du føler der passer til dig! Samtidig så læs lidt af deres artikler, der står meget godt :) Held og lykke!
  3. Fod sårudbrud under løb.

    Er det vabler, eller?? Har du prøvet at løbe med andre sokker?
  4. Træning når man er småsløj?

    Hvis man tager brillerne på, så vil man logisk nok belaste kroppen mere, hvis den samtidig har en sygdom at kæmpe med, plus at kroppen skal genopbygges efter træningen. Når det er sagt, så synes jeg selv at jeg får det meget bedre, efter en omgang træning, når jeg er små syg. Selvfølgelig skal man ikke save sig helt ned, men lidt løb, og moderat styrketræning har altid været godt for mig :)
  5. DL cyklus!

    Den havde jeg også overvejet, men jeg har netop afsluttet den, så jeg vil gerne prøve noget nyt :) Har tænkt på Hatfield 10 ugers cyklussen - med trækfat DL som den dynamiske del, på den lette dag, med vægten skaleret ned. Bliver det noget rod??
  6. DL cyklus!

    Jeg er ved at smede et nyt program sammen, og jeg leder efter en egnet cyklus til brug for DL. Programmet er et fullbody, med 3 ugentlige træninger. Jeg vil gerne køre både konventionel dødløft, og dødløft med snatch-greb. Nogen forslag?? :)
  7. Average Joe's logbog

    Shit det tager lang tid at lave sådan en lasagne fra bunden af... Så ville opskriften have at den skulle stå og "trække" i 40 minutter, inden den kom i ovnen, da jeg brugte forkogte lasagneplader - så kunne man jo passende løbe en tur imens! Så det blev til en gang opvask, efterfulgt af en kort 3km løbetur. Jeg tog ikke tid, men der var rigtig fart i benene idag! Så det var super fedt!!
  8. Average Joe's logbog

    En workout fra HELVEDE! Næsten da..! Som sagt var det sidste omgang i denne cyklus, så jeg ville nu gerne have sluttet af med noget tungt døø'løft, men den stod på let - desværre. Jeg har desuden været hamrende øm i hele kroppen idag, så jeg brugte en del tid på opvarmning. Særligt benene og skuldrene var helt i hegnet! Nu er der en lille uges deload, og så står den på maks i de 3 store + hvad jeg nu ellers finder på, på onsdag og fredag!! Træning Onsdag d. 15/04 Let dødløft 1x8 @ 60kg 1x5 @ 80kg 1x3 @ 100kg 15x1 @ 125kg God fart, særligt på de sidste Bænkpres 1x20 @ 40kg 1x5 @ 80kg 1x5 @ 80kg 1x3 @ 100kg 2x6 @ 130kg 1x5 @ 130kg 1x15 @ 60kg Sidste rep, i 2. sæt af de tunge, var ved at koste mig livet... Hold kæft en grinder! Chinups 1x6 @ BW +32.5kg 2x5 @ BW +32.5kg Mega tungt!! Plus skuldrene var vildt stramme af DOOOMS, det hjalp heller ikke.. Klynk klynk Bencurl 1x12 @ 20kg 1x10 @ 30kg 2x8 @ 60kg Shit de var ømme idag de haser, men jeg fik alle reps... Inc. bænkpres 1x12 @ stang 1x8 @ 60kg 2x6 @ 90kg Død og helvede, det gjorde naller i skuldrende Jeg tror det er svømningen der stadig sidder i dem... En af reps'ene i 1. tunge sæt, kom for langt bagover hvilket føltes lige lovlig ubehageligt. Der var dog ikke noget i 2. sæt. BB Rows 1x8 @ 60kg 2x6 @ 97.5kg 1x6 @ 97.5kg - yates rows Tungt!! De kørte ikke helt som de skulle, men de sad nu udmærket i ryggen alligevel. Militarypress + pushpress 1x5 + 1 @ 70kg 1x4 + 2 @ 70kg Det er så fedt at jeg endelig kan reppe med 70kg DB Curls 2x6 @ 28kg PR Sweet Jeg følte mig voldsomt dwarfed af en der reppede med 190kg i dødløft, mens jeg kørte inc. bænk. Jeg nakkede ham dog i cuuurlz!! Vigtigste øvelse, til den vigtigste muskel på kroppen! Dips 2x8 @ BW +42.5kg PR Fed! Jeg er blevet helt glad for den her øvelse! Sluttede af med lidt evil wheel, saxon sidebends og cuban press til de stakkels skuldre. Alt i alt en rigtig god træning, hvor jeg fik løsnet lidt op for de voldsomme DOMS jeg har rendt rundt med idag :P Nu skal der laves lasagne, ædes, og slappes af!! Håber jeres dag har været lige så god som min!
  9. Average Joe's logbog

    700m svømning der ikke rigtigt spillede... Der var noget vand-aerobic i hallen, samtidig med at jeg svømmede... Alle de kvinder der hoppede rundt, kombineret med generelt mange mennesker i hallen, gjorde at det nærmest var som at svømme open water! Næsten ihvertfald! Nu ska der ædes, og slappes af i aften, inden den står på sidste styrkepas i denne cyklus, imorgen - bliver fedt!!
  10. Average Joe's logbog

    Tilbage efter en kort påskeferie hos kæresten i århus! Fik løbet en enkelt tur, ellers blev det ikke til så meget mere cardio. Eller jo, men... Træning Mandag d. 13/04 Breathing squats 3x6 @ 60kg 1x20 @ 85kg Død og helvede, det brænder sådan noget. Da jeg nåede 5. rep tænkte jeg allerede at det sgu da var halv tungt det her - så var der langt til 20! Men jeg kom efter det. Der er dog noget jeg har lagt mærke til; jeg tror ikke jeg er særlig god til at aktivere glutes i squat. Jeg kan ikke mærke noget videre i dem her, mens benene bliver helt smadrede. Det kunne også forklare hvorfor jeg er så hamrende dårlig, til squat?? Nogen der har nogen forslag til at "træne" aktivering af glutes?? Bænkpres 1x12 @ 60kg 1x3 @ 80kg 1x3 @ 100kg 1x1 @ 115kg 2x6 @ 130kg PR 1x4 @ 130kg - udsolgt Fucking nice! Det her program har bare spillet max, i bænk. 2 sæt med progression gående fra 12-6 reps, 3x i ugen virker åbenbart her. Nice :) Chinups 3x6 @ BW +30kg De kørte godt idag, og jeg tror efterhånden det er på tide at øge vægten! Ben curl 1x8 @ 60kg 1x6 @ 60kg Tungt efter squat Inc. bænkpres 2x6 @ 90kg De kørte bedre idag! Men jeg er stadig træt af den øvelse :P BB Rows 2x6 @ 95kg 1x8 @ 95kg - yatesrows Sad lige i skabet idag! Mega lækkert Rumænsk dødløft 3x8 @ 95kg Godt stræk! Har masser af overskud her, burde nok køre en del tungere Militarypress + pushpress 1x5 + 1 @ 70kg PR 1x3 + 3 @ 70kg Fedt!!! Har ét pas tilbage i denne cyklus, der VIL jeg nakke en 6'er med 70kg! DB curls 2x6 @ 26kg Let let let Dips 2x10 @ BW +40kg Mere vægt! :D Fee' Sluttede af med lidt evil wheel. Super lækker træning idag, og SÅ fedt at nakke både 130kg i bænken, og 70kg i militarypress'en! Derudover har jeg fået min nye cykel idag, fedt! Slut med bussen, nu klarer jeg mig selv :D
  11. Average Joe's logbog

    Der er blevet svømmet og løbet idag :) Svømning 12x25m Talte armtag pr. 25m - de fleste baner lå omkring 26-27, 2 var nede på 25, og en enkelt på 28. Gik bedre idag :) 2x300m Gik MEGET bedre end sidst! Tror jeg fik meget bedre styr på koordinationen mellem benspark og armtag Da jeg var næsten færdig med den sidste bane på 300m, og var halv presset, blev jeg overhalet af en dulle der overhovedet ikke så ud til at anstrenge sig det mindste... Så tog jeg hjem :P Men sammenlagt 900m blev det til idag. Nu tager jeg ud og løber en tur, og så er det direkte til århus bagefter! Btw. så får jeg min nye cykel engang i weekenden :D Super!!!
  12. Hvor længe træner I af gangen?

    Fullbody, bestående af ca 10 øvelser. 3 hovedøvelser som 3x6, 2 som 2x8, og resten 2x6 - ud over squat og dødløft. Tager ca 1½-2 timer, alt efter hvor travlt jeg har.
  13. Arme / Muskler

    Nu lader vi lige det med overtræning ligge... Er det korrekt forstået at du udelukkende træner biceps, altså ikke nogen andre muskelgrupper?? Og har du kørt det "russiske" program i øvelsen biceps-curls??
  14. Grøntsager?

    Cool, tak for det! Lige hvad jeg ledte efter :) Har det!
  15. Grøntsager?

    Simpelt spørgsmål... Jeg er hamrende dårlig til at få nok med grøntsager, og jeg ligger langt fra de "6 om dagen" - frugt er ikke noget problem, men det er grøntsagerne der halter. Det bliver til lidt salat omkring frokost, og det er det. Overvejer at begynde at købe frosne grøntsagsblandinger - mit spørgsmål er bare om de har et for lavt indhold af næringsstoffer, til at det kan betale sig? Og hvordan ligger dee i forhold til "rå" grøntsager? Går der overhovedet noget tabt ved frysning?